תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Dusturbed
Graspop
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: סקירות אלבומים ::

לאתר הרשמי: לחצו כאן
חברת תקליטים: Nuclear Blast


רשימת השירים:

01.Wings of Feather And Wax
02.Face Down
03.Melting Of My Marrow
04.Snakes of Jehova
05.Curb Crusher
06.Save The Robots
07.Fire To Your Flag
08.I.E.D.
09.Dust Into Darkness
10.Twelve Labors
11.Forbidden Fire


ציון:

14/08/2014
Killer Be Killed - Killer Be Killed
מאת: דני אחירון


על הנייר היה מדובר באחד משיתופי הפעולה היותר מסקרנים של השנים האחרונות - מפגש פסגה בין שני דורות של ענקים: Max Cavalera, הסולן/גיטריסט האגדי של Sepultura , Soulfly ו Cavalera Conspiracy מהשמות הכי מפורסמים במטאל העולמי ואגדה חיה ו Greg Puciato הסולן הסופר כריזמטי של Dillinger Escape Plan שהתגלה גם ככותב מוכשר בפרויקט הנוכחי. כשהפרויקט התחיל לקרום עור וגידים לפני כ 3 שנים Puciato סיפר בגאווה בראיונות שמה שהוא רוצה לעשות עם Max זה להמשיך את פרויקט Nailbomb של מקס ולעשות לזה חלק שני. אחרי שנתיים של שקט יחסי פורסם שלשניים יצטרפו Dave Elitch שתופף שנתיים עם The Mars Volta ו Troy Sanders הבסיסט-סולן של Mastodon, נשמע טוב, לא? אז לא.

למה לא? כי משהו פה נשמע צולע מההתחלה. זה התחיל עם שיר ראשון שיצא לאינטרנט כמה חודשים לפני האלבום והיה סביר ומטה, מאכזב ודי מפתיע כאשר מדובר בשמות על הנייר. זה בהחלט נשמע כמוהם זה לא היה ממש זה. זה היה שיר מטאלקור מעניין אבל זה בהחלט לא עמד בציפיות (שלי לפחות). השיר השני ששוחרר נשמע קצת יותר טוב והיה לו יותר בשר אבל גם הוא לא שינה את דעתי או הלהיב אותי יותר מדי. למרות זאת אחרי סינגל נוסף שנשמע מצוין כן נותרה לי בלב תקווה שהאלבום הזה יספק את הסחורה. לאחר שהסתגרו בסטודיו עם Josh Wilbur שהוא גם מפיק על בפני עצמו הציפיה בפני האלבום המלא הייתה רבה ולמרות שני השירים שיצאו כן הייתה לי תקווה בלב שהאלבום הזה יוכיח את עצמו ושהשילוב הזה כן יצור משהו שיתעלה מעל הבנאליות של שני השירים שיצאו.

היו במהלך ההיסטוריה המטאלית לא מעט סופר גרופים מגניבים, והיו גם לא מעט כאלו שהיו די נוראיים. לצערי לאחר כמה האזנות לאלבום הבכורה של KBK אני נוטה לשייך אותם לקבוצה השניה. מה השתבש פה? אני לא יודע להניח את האצבע, אבל התוצר הסופי מאכזב מאוד. הרי מדובר פה באסופה של מוזיקאים מוכשרים אחד אחד, אז איך דבר כזה קרה? ניחא Max Cavalera שעושה את אותו שטיק מעייף כבר 20 שנה+-, איפה Sanders ו Puciato שיפתיעו לטובה? לאורך כל האלבום ההרגשה העיקרית הייתה ש Sanders ו Cavalera כתבו והשתלטו בלעדית על רוב החומר כשהם משאירים ל Puciato לשיר תפקידי שירה מאוד ספציפים ולנגן בלי הרבה מרחב להתבטא וקצת להיבלע מאחור כשרוב האלבום הוא חגיגת אגו עבור שניהם.

Wings Of Feather And Wax שפותח את האלבום וגם היה אותו סינגל ראשון מדובר הוא לא שיר רע בסופו של דבר, אבל גם לא ממש טוב. מין להיט מטאלקור עם מלודיות שירה מרגשות של שלושת הזמרים אבל שיר קצת מפוספס. בחיית רבאק כמה פעמים אפשר לשמוע את קבלרה צועק Arise? יש פה מלודיות מגניבות, קטעים נותנים בראש אבל זה בעיקר מרגיש כאילו יוצא להם Fear Factory לעניים. Face Down כבר נשמע יותר כמו שיר מבית מדרשו של Cavalera, לאו דווקא אחד טוב אבל הכתיבה שלו מורגשת היטב, פה אולי יש קצת דמיון ל Nailbomb ומבנה טיפה יותר מעניין, אבל עדיין זה לא זה.

בשיר השלישי התבנית חוזרת - שלד של שיר מקס קבלרה, ווקאלס וגיטרות סטייל מסטודון מלמעלה ושירה של Puicato ו Sanders מעל שצובעת את הכל במלודיות מדבקות. זה כבר כן שיר שתזכרו לקראת השמיעה הבאה אבל עדיין משהו פה לא מתרומם. אולי אם זו הייתה להקה חדשה הייתי יותר סלחן אבל די, נמאס לי לצעוק את השורה של המורות על התלמיד שלא ממצה את כישוריו. כואב הלב לשמוע שלושה אנשים מאוד מוכשרים עושים כל אחד את חלקו בצורה נהדרת, אבל במבחן התוצאה מאבדים אותי עם שיר שנשמע כמו ג'אם סשן חביב ולא כמו שיר באלבום מופק וגמור. השיר הראשון הטוב באמת באלבום הזה הוא Snakes Of Jehova שכן עבד איך שהוא, למרות שנוסחתית הוא כתוב אותו דבר, משהו בכימיה של השיר הזה כן זורמת וכן מדובר בפצצת מטאל מהסוג שהם כל כך שאפו לייצר מלכתחילה.

פתאום אני נהיה אופטימי, אולי יש תקווה לאלבום הזה, גם Curb Crusher מתחיל במקצב תופים ממש מגניב אבל מהר מאוד הם שוב מתדרדרים לקלישאתיות, אותם הריפים של Cavalera, אותה שירה מלודית מעייפת ששמענו כבר בחמישים שירים של Mastodon ו Puicato אחד שעדיין לא ממש מוצא את עצמו. יש פה קטעים מגניבים, יש מעברים כיפים וקטעי שירה, אבל לעזאזל הם יכולים יותר מזה!

ואם חשבתי שזה לא יכול להידרדר Save The Robots בכלל מביך, מעין שיר נסיוני שמובל ע"י Sanders ונשמע כמו טייק עצל על Ghost of Karelia מ Crack The Skye של Mastodon. זה היה טוב אם הפרויקט הזה היה מתרכז בליצור משהו חדש באמת, או אתם יודעים מה? אפילו לעשות משהו אחיד שישמע כמו אחת הלהקות של המשתתפים כאן, אבל זה לא לכאן ולא לכאן. זה לנסות בכוח ליצור משהו מקורי אפילו כשאין שום רוח אמיתית של יצירה מאחורי זה.

הקולגה שגב רום רמז לי שאולי הבעיה היא בי, אבל היי נניח שאני מחפש את הכסאח שכולם יודעים לעשות כל כך טוב, אפילו שירים עצבניים כמו Fire To Your Flag לא עושה לי כלום אלא נשמעים כמו שיר חזרה שלא בושל כמו שצריך.

I.E.D שיצא כסינגל השני הוא השיר המוצלח באמת השני באלבום, פצצה מתקתקת שכן מצליחה לשבת על מסגרת שמחברת את שלושתם בצורה אלגנטית וחיננית, רגעי גיטרה כובשים של Cavalera מצילים את השיר הזה מלהפוך לעוד שיר רפאים בפרויקט. דווקא בשלושת השירים האחרונים באלבום Puicato נראה שכן מוביל את המושכות, אבל גם כשהוא בפיקוד הוא עדיין לא מצליח לגרום לי להישאר מעוניין.

אני קצת מרגיש מטומטם שאני עדיין מתאכזב מהמעורבים כאן, בייחוד אחרי ה Mastodon האחרון ושלל הדברים הבינוניים ש Cavalera עשה בשנים האחרונות, לא ברור לי למה בדיוק ציפיתי. אולי קיוויתי שסיעור המוחות הזה יוליד משהו מעניין באמת אבל במבחן התוצאה יצא לכולם אלבום חביב ובהחלט ג'אם סשן מעניין אבל פרט להמון רעיונות שמתרוממים לקראת איזו הנחתה, היא לרוב לא מגיעה בשום צורה.
חבל שהם לא עשו מזה אלבום לייב או איזו הופעה מגניבה כי אז זה היה הרבה יותר נסלח. בכל זאת הנסיון והכתיבה מעלים פה כמה רעיונות מעניינים וכמה מהשירים פה בהחלט דגרו לי בראש זמן מה, אבל בשורה התחתונה, אלבום הבכורה של Killer be Killed הוא עוד אלבום מטאל בינוני במציאות שבה יש אלבומים הרבה יותר מוצלחים ומעניינים ממנו.

[ פרסם תגובה / קרא תגובות (1) ]
:: ניווט ::

[#] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[14/03/2024]
Structural - "Decrowned" release show
[30/03] Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::