תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Graspop
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: סקירות אלבומים ::

לאתר הרשמי: לחצו כאן


רשימת השירים:

01. Kannon 1
02. Kannon 2
03. Kannon3


ציון:

17/01/2016
Sunn O))) – Kannon
מאת: יבגני טרבנוב


עולם המטאל על כל תתי-הז'אנרים המגוונים שלו מאז ומתמיד שמר פינה חמה לעיסוק במיתולוגיות. Kannon הוא אלבומם החדש של צמד מוזיקאי ה-Drone-Doom מטאל מסיאטל, Sunn O))). הצמד Stephen O'Malley ו-Greg Anderson התנסו במשך הקריירה שלהם בנויז, אמביינט, בלאק מטאל ושאר ז'אנרים אלטרנטיביים והפכו לאחד הפרויקטים המוזיקליים היותר מוערכים שיצאו מסצינת המטאל והמוזיקה האלטרנטיבית. אלבום האולפן האחרון שלהם, Monoliths & Dimensions, מ-2009 היה יצירת מופת של נויז ומטאל. האלבום הפך במהרה לאלבום האהוב של הצמד. לאחר קצירת ההצלחה, O'Malley ו- Anderson יצרו שני אלבומים מופתיים נוספים: Terrestrials שהוקלט יחד עם להקת המטאל-הנורווגית-לשעבר Ulver (והיה מיזוג יוצא דופן בין הסגנונות של כל המוזיקאים המעורבים) ואת Soused אותו הקליטו עם סולן הארט רוק Scott Walker (שהיה אלבום אפל, חולני ומלא בדמיון ושכבות סאונד).

לאחר רצף כה מרשים של הצלחות, Kannon הפך לאחד האלבומים המצופים ביותר של השנה האחרונה. יחד עם זאת, אני יכול להקדים ולומר שלא מדובר בבשורה מהפכנית או בלתי נשכחת עבור Sunn O))). יחסית לפרויקט אינסטרומנטלי, O'Malley ו-Anderson הצליחו לטעון את האלבום בלא מעט משמעות. קנון היא אלת הרחמים הסינית שמאזינה לבכי של האנושות ומחליטה אם להיענות לקריאות הנואשים. מדובר בקונספט רגיש ואפל במידה מספקת והמוזיקה לאורך האלבום מתאימה לנושא. שלושת רצועות הסאונד באלבום נמשכות כ-33 דקות במהלכן Sunn O))) חוזרים לסגנון המונוטוני יותר שאפיין את תחילת הקריירה שלהם, לעומת אלבומיהם המאוחרים.

הרצועה הראשונה באלבום "Kannon 1" נפתחת עם ריף מזדחל ואיטי שמתפתח לאט ללחן דום אפל. ברקע נמצאים הגראולים והחרחורים של משתף הפעולה ה(כמעט) קבוע של הצמד- Attila Csihar, איש Mayhem. מדובר ברצועה שמדגימה היטב למה Sunn O))) הוא פרויקט ששווה האזנה, אבל היא מביאה איתה מעט מאד חידושים או התלהבות. הרצועה השניה מתפתחת לסאונד אפוקליפטי מהרגיל עם קולות מקהלה אפלים ברקע. "Kannon 3" מתחילה מצווחת גיטרה בעלת אפקט חולני שמכין את הקרקע לריפי ה-Doom בזמן ש- Csihar נשמע מאיים מתמיד ברקע בזמן שהוא משתמש בסגנון שירה שמזכיר מאד נזירים טיבטיים. Kannon הוא אלבום מלא בסבלנות שנעשה עבור אנשים סבלניים שיהיו מוכנים לצלול לסאונד האפוקליפטי האיטי שלו, ולתת לו הזדמנות.

העדר שכבות הסאונד ועומס האפקטים מורגש לאורך האלבום. כשמדברים על מוזיקה כה מופשטת, קשה לומר אם האלבום היה תוצר מזורז או ניסיון לפשט את הדברים וליצור מוצר "גולמי" יותר. Kannon הוא עדיין Sunn O))) על רוב יתרונותיהם, ואפילו מומלץ למאזינים חדשים שרוצים לדגום את המוזיקה של הצמד. עבור מעריצים וותיקים יותר אין כאן שום דבר חדש, אבל יחד עם זאת היה מהנה במידה מסוימת לחזור ל-Sunn O))) הפחות ניסיוניים ומפותחים שקיבלנו באלבומיהם האחרונים.

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: ניווט ::

[#] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

סקירת הופעה:
כל הדרכים מובילות לעשור - סקירת הופעת העשור לאלבום הבכורה של Walkways

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[29/04/2024]
Break the cycle
[06/04] Metal Carnival
[27/04] Prowlers - Warfare
[17/05] Nailien Invasion - השקת אלבום
[23/05] Prey For Nothing - 15 years of Violence Divine
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::