תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Graspop
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: סקירות אלבומים ::

לאתר הרשמי: לחצו כאן
חברת תקליטים: הוצאה עצמית


רשימת השירים:

01. aftermath
02. power is all that matters
03. a journey we had
04. revelation
05. losing the grip
06. she feels like home
07. seven years of seven levels of hell
08. we fell apart, we fall together
09. a free man

28/03/2016
Ferium - Behind the Black Eyes
מאת: ראובן שליט


לא יודעים לדחות סיפוקים?! אוהבים קיצורי דרך?! תנו לי לסלול לכם אחד כאן ועכשיו - עזבו אתכם מלקרוא סקירות ארוכות, לחפור על כל שיר בנפרד ולנסות להבין מה כותב הסקירה (אני) רוצה מחייכם. לכו תקנו את החדש של פריום! ולא, לא רק בגלל שזה טוב לתמוך באמנים מקומיים ולהביע סולידריות עם אחיכם ללאום. ברור, זה חשוב ואני האחרון שאזלזל בכך. ולא רק כי זה אלבום ישראלי טוב. לא.

תקנו אותו כי הוא פשוט אלבום מטאל טוב. לא פחות ולא יותר.


אתם עדיין כאן?! החלטתם בכל זאת לקבל קצת יותר רקע לפני שאתם מסתערים עם כרטיס האשראי?! טוב אז בואו נדבר קצת על פריום:

בלי ששמנו לב, הזדקנו, וההרכב שרק אתמול פרץ עם האי פי הראשון שלו, חוגג כבר עשור של קיום צפוני, אגרסיבי (כבר נחזור למילה הזו) ונותן בראש במלוא מובנו המטאלי של המושג.

טירן עזרא (קולות), גיא גולדנברג (גיטרות), רון עמר (תופים), אלרם בוקסר (גיטרות) ויוני ביטון (בס) ממשיכים מסורת לא עתיקה אך מפוארת ומגוונת המתאימה את הדת' מטאל להווה ועושה לו מודרניזציה. פריום עצמם קוראים לזה אגרסיב מטאל, ואני מאוד אוהב את ההגדרה הזו. באלבומם הראשון Reflections הם עשו את זה בעזרת תרכובת מאוד מגוונת של דת', מטאל טכני, שבירות קור, לא מעט גרוב ואפילו שמץ של מלודיות פה ושם. מין צאצא ממזר והדוניסטי של Death ו- Lamb of God . באלבום החדש לעומת זאת...

אתם יודעים מה. ברשותכם, רגע לפני שאנו צוללים מעט אל תוך הקרביים של הקרנף החדש, תנו לי לכתוב מילה או שתיים על הארט וורק. אני אולי לא אובייקטיבי, אך לדעתי הארט וורק שעל העטיפות בז'אנר לסוגיו הוא המוצלח ביותר. רק על עטיפות מטאליות אפשר למצוא יופי, אפלה, תחכום ואפיות, וכל זה בעוד האמנות משקפת במידה רבה של דיוק את המוזיקה והמסר הצרובים על הדיסק שנח לו תחתיה.

אבל הפעם אפילו אני הופתעתי. אלירן קנטור המגה מוכשר יצר בשביל פריום עטיפה אולטרה מודרנית, מלאה במשיכות של צהוב המסתירות בקושי את השד הפנימי של האנוש - אותו מייצגת הבהמה בעלת הקרניים - בעודו משפד את אדונו/עבדו על חודי פחדיו שלו עצמו. וואו!

ובכן, האלבום החדש Behind the Black Eyes שרומז בשמו על היותו המשך, או נכון יותר "כניסה אל תוך המיקרו של Reflections" (בו השיר השישי נקרא The Black Eyes) כמו שהסביר לי את זה אלרם הגיטריסט - נפתח עם השיר Aftermath ועם פריטת ארפג'ו מעוותת וקודרת א-לה Gojira, ובכלל, אם אנחנו כבר בעניין של השוואות, ואם האלבום הקודם היה במוד של Lamb of God, האלבום הזה בהחלט במוד של Gojira על מצע סאונד מעט אורגני יותר. בכל מקרה, ההקדמה השקטה לא נמשכת הרבה זמן, וריף דת' מודרני ועוצמתי שנדמה כאילו רק חיכה מאחורי הפינה מתפרץ מתוכה, וגורם לאוזניות שלי לדמם מתכת.

בלי להוריד את הרגל מהגז, האלבום עובר לשיר השני Power Is All That Matters בו מתואר תחילתו של הקשר הזוגי וראשיתו של הסיפור עליו עומד הקונספט של האלבום. לאחר הפתיחה הלא מתפשרת, בשיר הזה הלהקה מפגישה אותנו - לפחות בנגיעות - עם סגנונות מוזיקליים אחרים כמו שבירות, גרוב וקטעים טכניים יותר.

לשיר הרביעי Revelation הוציאו חברי פריום קליפ דוקו חביב ממסע ההופעות שלהם ברוסיה הקרירה לצד מפלצות האינדסטריאל מטאל Fear Factory . בשיר הזה היכולות הטכניות המאוד גבוהות של חברי ההרכב מגיעות לידי ביטוי ברור, ולמאזינים יהיה די קשה להתעלם מהמשיכה שלהם לדג'נט מוקדם בסגנון Meshuggah.

בינתיים לבחור שלנו - כן, לאותו אחד מהקונספט והזוגיות המדהימה - נשבר הלב, ואפשר להגיד שהוא לא מתמודד עם זה הכי טוב. אם הייתי מעז, הייתי מנחש שמי שכתב את הטקסט הזה ללא ספק חווה אי פעם כמו רובנו פרידה לא קלה. לב שבור בהחלט גורם לגבר Losing the grip.

בשלב הזה האלבום פורש לאתנחתה מוזיקלית בדמות קטע אינסטרומנטלי בשם She feels like home שלמען האמת היה מרגיש מאוד בנוח באלבום מופת כמו From Mars to Sirius של Gojira.

לאחר עוד קטע אינסטרומנטלי שמבחינה מוזיקלית מעט מיותר לדעתי, ובו הגבר השבור חוזר בצורה מטרידה על המשפט She feels like home שוב ושוב, ולאחר שיר קצר וכבד בשם We Fell Apart, We Fall Together מגיע הפינאלה בדמותו של השיר הכי ארוך באלבום A Free Man. היצירה הזו סוגרת את האלבום ואת סיפורו בצורה... ובכן, תצטרכו לגלות לבד.

Behind the Black Eyes הוא אלבום בוגר יותר, קודר יותר, אווירתי יותר, כבד יותר ואם אפשר להגיד את זה על אלבום מטאל; גם תמציתי יותר. אז נכון, הוא לא מושלם, הוא מהודק ורזה יותר מבחינת סגנון ויש שיראו בזה נסיגה מהגיוון והחופש המוזיקלי של האלבום הקודם, אך לדעתי דווקא זה מה שהופך אותו לאלבום קונספט טוב כל כך. באלבום הזה פריום עסקו פחות בלחפש ולהתנסות, והתפנו לספר לנו משהו שלם הן בנרטיב והן מוזיקלית.

כתבתי לכם בהתחלה ש- Behind the Black Eyes הוא אלבום מטאל טוב, ואם משום מה עדיין לא השתכנעתם, אני בטוח שדעתכם לא תהיה שונה בהרבה משלי כשהאוזניות והרמקולים שלכם ישחררו את הקרנף של פריום לתוך אוזניכם, וידממו את אותה מתכת כבדה, מודרנית ואיכותית.

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: ניווט ::

[#] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[14/03/2024]
Structural - "Decrowned" release show
[30/03] Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::