תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Dusturbed
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: סקירות אלבומים ::

לאתר הרשמי: לחצו כאן
חברת תקליטים: Mascot Records


רשימת השירים:

01. Introduction
02. Fear Of The Unknown
03. Black
04. F*cking Robotos
05. Djinn
06. Believe
07. Difference
08. War Machine
09. Oblivion
10. Constellations


ציון:

13/08/2018
Michael Romeo - War of the Worlds Pt. 1
מאת: אלון מיאסניקוב


שמעתי את אלבום הסולו הראשון של מייקל רומאו, גיטריסט להקת הפרוג-פאוור Symphony X. קראו לו The Dark Chapter, הוא יצא ב 1994 והוא היה אלבום גיטרה ניאו-קלאסי אינסטרומנטלי שגרם לי כמעט לתרדמת ממנה לא הקצתי. באמת. הנחירות שלי היו הדבר הכי מעניין באלבום הזה.

תארו לעצמכם כמה הופתעתי כשאפילו ההקדמה לאלבום הסולו החדש נפתחה עם איזה תזמור סימפוני ישירות מסרט פנטזיה קודר, והתקדמה משם לקטע מטאל אינסטרומנטלי כבד ומרשים. הצלחתי לא לנחור, זה לא היה סתם אוננות ניאו-קלאסית, אלא מטאל כבד מלודי ומעניין – למרות שזמר עוד לא שמעתי שם. הבחור יודע לנגן, את זה הוא כבר הוכיח, הוא לא מאלמסטין, אבל הוא ניאו-קלאסי טוב, אבל מה שיותר חשוב – הוא כותב פה יופי של ריפים כבדים, וזה בעיני הרבה יותר חשוב מעד כמה מהר הוא רץ במעלה הגיטרה.

ההפתעה האמיתית הייתה עם השיר Fear the Unknown, פרוג-פאוור ישירות מהספר של Symphony X חדש, סולן מלודי משובח שמזכיר לא מעט את חברנו ראסל אלן – וזה מעלה בי איזו תחושה שזה בכלל היה אמור להיות אלבום של Symphony רק שראסל חברנו עסוק מידי בלהקתו השנייה. בקריאה מהירה התחושה שלי התגלתה כמוצדקת, זה אלבום שנכתב והוקלט כשראסל אלן התאושש מהתאונה הקשה שעברה על להקתו Adrenaline Mob ושאר חברי סימפוני עסקו בדברים אחרים.

אז מייקל הראה לכולם מאיפה משתין הדג. לפי השיר הזה הוא לא צריך לא סימפוני ולא איקס, הבן אדם גיטריסט בחסד וכותב שירים עילאי.

השיר Black הוא סינגל ששוחרר מהאלבום לפני כן, והוא מה שעורר את תאבוני לעוד, מטאל סימפוני בהתחלה, וריף של Thrash/Power מעולה בהמשך, הסולן הטרי Richie Castellano הוא לא פחות מתגלית, אין לו את הצרידות האגרסיבית של ראסל אלן, אבל יש לו טווח קולי מרשים ביותר והוא יושב מעולה על המוזיקה של רומאו. מי שמתגלה כעוד הפתעה נעימה באלבום הוא המתופף הוותיק John Macaluso, מי שניגן עם אמנים כמו מאלמסטין וגם ב Ssymphony כמתופף מחליף לתקופה, הבחור ידוע כתותח וותיק, אבל פה – בזכות הפקה משובחת ושירים שכתובים טוב, יש לו הזדמנות טובה לזרוח.

שיר כמו F**king Robots הוא הפתעה מגניבה, הרבה אפקטים אלקטרונים לצד הקלידים הסימפוניים, ריפים וברייקים שבורים ומעניינים, פה רומאו מראה שגם כקלידן הוא לא תותח לא קטן, שמצליח ליצור פה קטע פרוג לא סטנדרטי אבל מלודי, עם תחושת Ayreon קלה ויש מי שיגיד שהשפעות דאבסטפ וסגנונות אלקטרונים.

Djin הוא הרגע הכי Symphony X באלבום, כולל אלמנטים אוריינטליים שהיו יושבים בבית גם בשיר של Myrath למשל, ופה Castellano נשמע יותר ראסל אלן מראסל אלן, ללא ספק רגע שישמח כל חובב סימפוני אקס באשר הוא. ריף הסיום קצת הזכיר לי את הפסקול הקלאסי של הסרט Dune, ובגדול – אין ספק שזה היה טוב.

אפשר להמשיך, אבל למה?

זה אלבום מצוין, זה בת'כלס אלבום חדש של סימפוני שישמח גם מעריצי Aryeon, ואפילו קצת אוהבי Dream Theater מינוס קצת אוננות מוזיקלית)תאזינו לשיר Believe ותבינו) וככזה הוא בשקט מאלבומי הפאוור/פרוג הטובים של השנים האחרונות. אני ממליץ עליו בחום לחובבי הז'אנר.

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: ניווט ::

[#] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

סקירת הופעה:
כל הדרכים מובילות לעשור - סקירת הופעת העשור לאלבום הבכורה של Walkways

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[23/05/2024]
Prey For Nothing - 15 years of Violence Divine
[06/04] Metal Carnival
[27/04] Prowlers - Warfare
[29/04] Break the cycle
[17/05] Nailien Invasion - השקת אלבום
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::