תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Dusturbed
Graspop
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: סקירות אלבומים ::

לאתר הרשמי: לחצו כאן


רשימת השירים:


01. Zebraman
02. All I Wanna Do Is Fuck (Myself Tonight)
03. Let's Get High Tonight
04. Always Gonna Be a Ho
05. I'm Not Your Bitch
06. Fuck Everybody
07. Heavy Metal Rules
08. Sneaky Little Bitch
09. Gods of Pussy
10. I Ain't Buying What You're Selling


ציון:

26/11/2019
Steel Panther - Heavy Metal Rules
מאת: יוני אורן


אני זוכר את הפעם הראשונה ששמעתי את כל Feel the Steel, אלבום הבכורה של להקת Steel Panther שיצא לפני עשור. את הדיסק שקיבלתי במתנה הכנסתי אל תוך מערכת השמע של האוטו והכנתי את עצמי לנסיעה ארוכה רצופת Glam Metal מהסוג של פעם, דבר שיכולתי להסיק שאקבל רק מהמראה האנדרוגינוסי של הדמויות שניצבו על העטיפה והביטו בי. בסיום הנסיעה יצאתי מהאוטו אפוף טסטוסטרון, שובניזם וקלות דעת נוכח צחוק מתמשך. לא ידעתי איזו מנה של סקס, סמים ורוקנרול אני אמור לקבל שם וגיליתי שהיא הגיעה הרבה מעל למצופה. זה מה שקורה כשחברי הלהקה הם מוזיקאים מוכשרים וכשכותב השירים העיקרי בה הוא בעל תואר בספרות אנגלית. מובן היה לי שמדובר בפרודיה שמקצינה את מה שהיה נפוץ בתקופה ההיא, אבל זאת הייתה פרודיה שנכתבה כל כך טוב שאין פלא שהיא הצליחה להרגיז כמה אנשים.

הלהקה הספיקה מאז להוציא עוד שלושה אלבומים כשמעל כולם מרחפת אותה עננה של Glam Metal פרודי והומוריסטי שכדי להנות ממנו צריך להוריד ממנת הרצינות שלנו ולהיות מוכנים לקבל מעל לחנים קליטים ובסיסיים בדיחות לא נאותות, ריבוי קללות, תיאורי סצינות מטא-מתוחכמות והרבה קלילות מגוחכת. מתוך מחשבה שאפשר לכבות קצת את המוח ולקבל מנה של ליריקה משעשעת וכתובה היטב, ניגשתי אל אלבומם החדש והחמישי, Heavy Metal Rule, פתחתי מולי את הליריקה והתחלתי להאזין.

כבר קטע הפתיחה Zebraman, שמכיל הקלטה מהסרט Heavy Metal Parking Lot של Zebraman שמלכלך על כל מוזיקה שהיא לא מטאל, החזיר אותי לשיר Death to All But Metal אשר פותח את Feel the Steel והכין אותי לשיר ההלל הבוטה והמשעשע למטאל שפשוט לא הגיע. במקום זאת הגיע השיר All I Wanna Do is Fuck (Myself Tonight), שיר הלל עצמי ונרקיסיסטי בטירוף שמגלה את כל הפאנץ' שלו ברמת הכותרת ומצליח להעלות חיוך קל ותו לא. יחד עם הגיטרות, הבס והתופים שפותחים את השיר אנחנו מקבלים גם מנה של קלידים שגרמו לי ממש להרים גבה. ממחוז ה-Glam Metal הקליט והפשוט הגענו למקום שהרגיש די קרוב לאלבום Hail to the King של Avenged Sevenfold, אלבום משעמם ולא מוצלח בעיניי. למרבה ההפתעה, המבנה של בית-פזמון-בית-פזמון-C-פזמון קיבל טוויסט נוסף של תחכום עם קטע מעבר אלקטרוני שקט באמצע. חוסר ההתאמה הזה נתן לי מעט תחושת זרות ללהקה, אבל אופטימיסט שכמותי לא נותן לשיר הראשון שבאלבום לקבוע את טיב האלבום כולו.

משיר הלל עצמי עוברים לשיר סמים ומסיבות בשם Let's Get High Tonight. זוכרים שאמרתי שמה שטוב ב-Steel Panther זה שהם כותבים כל כך טוב? השיר הזה לא שגריר טוב במיוחד. בעוד שלרוב הם דואגים להבהיר מי הדמויות בעלילה, מה הקשר ביניהם, איפה הן נמצאות, מה האירוע ומוסיפים טוויסטים ככל הניתן, מצאתי את עצמי אבוד בתוך שיר שפחות או יותר אומר "יאללה, מסיבה של סקס וסמים" כמעט כמו בבדיחה שקיבלנו רק את שורת המחץ שלה. זה אולי נשמע משעשע אבל זה לא יכול להיות באמת מצחיק.

רק כשהגענו לשיר Always Gonna Be a Ho אנחנו זוכים לקבל ממה שציפינו שיהיה פה - שיר שובניסטי על מין ועל מערכות יחסים שמצליח לשלב בו בהצלחה משחקי מילים, סצינות מתוארות היטב, מטא-הומור על חברי הלהקה, שפה בוטה וסטנדרטים כפולים. את כל הליריקה הזאת אנחנו מלבישים על קטע Hard Rock שנות ה-80 שמתחיל אקוסטי, עובר לחשמלי, מכיל סולו גיטרה מעורר ונגמר ב-fade out. מוזיקלית - קלישאתי. לירית - מתוחכם ומשעשע. בתחושה שאולי אחרי הכל יהיה בסדר, אנחנו מגיעים לשיר I'm Not Your Bitch ושוב מתבאסים על שיר שהליריקה שלו פשוט לא מכילה פאנץ' טוב מדי ומסתכמת במעין "אני לא הולך לתת יד בבית. אני פה רק בשביל הסקס". זה מאוס, זה לא מתוחכם וזה בהחלט לא מכיל הפתעות. באותה תסמונת לוקים גם שירים כמו I Ain't Buying What You're Selling או Sneaky Little Bitch וגם מקומות שקיבלו קצת יותר מנה של תחכום לירי לוקים בחסר אל מול הרמה של מה שכבר קיבלנו בעבר.

הירידה ברמה של הליריקה היא לא רק בעיה בפני עצמה. למרבה האירוניה, דווקא העלייה ברמת הכתיבה המוזיקלית היא דבר שפועל כנגד הלהקה. בחומרי העבר יכולתי להתנחם בזה שהלחנים הבסיסיים משרים את האווירה הנכונה כדי שאוכל לשקוע בתחושה שמדובר באלבום שפיספסתי בשנות ה-80 ושאני יכול רק לדמיין שמדובר בכותבי טקסטים שלא מודעים לעצמם. זה הוריד ממני את הצורך באמת להקשיב ללחן ההוא ששמעתי פעמים רבות בדרך זו או אחרת. הפעם זכיתי לקבל לחני מטאל שנותנים בראש, מעברים הרמוניים שהושקעה בהם מחשבה ואפילו משקלים א-סימטריים ומבנים לא סטנדרטיים של שיר. תגידו, מה נזכרתם שבא לכם להתחיל להיות Progressive עכשיו? להזכירכם, זאת לא התקופה שאתם צוחקים עליה! השינוי המבלבל הזה גורם לנו להתרכז בלחן ולהגיד "וואו, מגניב", להיזכר שזאת בעצם להקה של מילים ולחזור למילים שלא מותירות עלינו רושם. עם כמה שמוזר לומר את זה, אם אי אפשר לקבל ליריקה טובה יותר, אני נוטה להאמין שהאלבום היה עובד לי טוב יותר אם המוזיקה לא הייתה בעלת נטייה שכזאת להיות מתוחכמת ומרשימה (כששיא התחכום הוא כנראה בשיר הנושא).

אם לא הכרתם עד כה את Steel Panther, נא לא להתחיל מכאן. Heavy Metal Rules הוא אלבום שלא מייצג את מה שהלהקה אמורה לעשות. כמו שלא הייתי נשאר לשבת באולם כששחקני המחזמר "פאנטום האופרה" שעל הבמה לבושים בחליפות אסטרונאוט, לקבל את מי שידועים בתור הפרודיה המבריקה ביותר על Glam Metal שנות ה-80 אבל הפעם הם עושים מה שנע בין Groove Metal, Progressive Rock ועד Alternative Rock סטייל Oasis ולא מצליחים לספר בדיחה מקורית, זה פשוט ביזבוז זמן. אל האלבום הזה אני לא משוכנע שאטרח לחזור. נראה מה יביא איתו האלבום הבא.

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: ניווט ::

[#] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[14/03/2024]
Structural - "Decrowned" release show
[30/03] Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::