תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Graspop
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: סקירות אלבומים ::

לאתר הרשמי: לחצו כאן
חברת תקליטים: Napalm Records


רשימת השירים:


01. A Lucid Chaos
02. Race to Equilibrium
03. Nuevo Rumbo
04. The Misfit's Swing
05. In Quest of Sense
06. Otoi
07. Blurred Dreams
08. On the Edge
09. Our Last Gloomy Dance
10. One Step Higher
11. Blind Muse
12. In the Vortex


ציון:

12/05/2020
Diabulus in Musica - Euphonic Entropy
מאת: יוני אורן



אני לא מצליח להבין למה להקה אדירה כמו Diabulus in Musica לא משאירה את החותם שלה הרבה יותר עמוק בעולם ה-Symphonic Metal. איך זה שגיליתי את החבר'ה הספרדים האלה לגמרי בטעות בשנת 2014 כשהוציאו את האלבום Argia הנהדר? למה לא היה אחריו מספיק רעש כדי שאדע שבשנת 2016 יצא להם האלבום Dirge for the Archons שפיספסתי לחלוטין? איך זה שאף אחד לא מתלהב מזה שיצא להם אלבום חדש ממש ממש עכשיו? הרי הסולנית שלהם Zuberoa Aznárez הייתה מעורבת ממש עכשיו בפרויקטים גדולים כמו Ayreon, MaYaN, The Gentle Storm ו…. לא, רגע, זאת Marcela Bovio מ-Stream of Passion. שיט, שוב יצאתי גזען. האמת שהגזענות הזאת היא מעט מושכלת. את שתי הלהקות גיליתי ב-2014 בסמוך להוצאת אלבומים מצוינים שלהם שהפגינו את האופי האהוב עליי ב-Symphonic Metal - מצד אחד השפעה קלאסית וסימפונית אמיתית ומצד שני מטאל כבד ובלתי מתפשר. שתי הלהקות גם מתפארות בשליטתן בשפה הספרדית. אם הלהקה הזאת או האחרת, נראה לי טבעי להיות סקרן ונלהב לגבי טבעו של האלבום Euphonic Entropy.

האלבום נפתח ברצועה חסרת המילים הקצרה A Lucid Chaos שאמורה לגרות לנו את בלוטות הטעם ועושה את זה עם הרבה טעם טוב - עם עבודת קלידים אווירתית, עם תיפוף שבטי ועם שירה נשית נמוכה, דקה וחצי ואנחנו מתחננים לחטוף מכה כבדה של דיסטורשן מעוטר בתזמורתיות. זה בדיוק מה שאנחנו מקבלים בשנייה הראשונה של Race to Equilibrium. ברגע שנכנסת כל הלהקה, הסאונד מתעבה ואנחנו נכנסים למערבולת של מטאל, של סימפוניות אפית-קולנועית ושל ניחוח Folk Metal. אם זה לא מספיק, השילוב של שורות בספרדית נותן תחושה קלאסית גותית ליצירה. המבטא הלטיני הבולט גורם להכל להרגיש עתיק ואפל, גם לגראולים הכבדים של בעלה של Zuberoa, הגיטריסט והקלידן Gorka Elso. ממשהו כבד אחד למשהו כבד נוסף - Nuevo Rumbo ממשיך את הקו שלא מותיר את היותה של הלהקה "מטאל" בסימן שאלה וזכרונות מ-Tarja Turunen בימיה ב-Nightwish מציפים אותנו. בשיר זה, שמבוצע בשלמותו בספרדתית, ניכרת עבודת גיטרה מרשימה.

כאנטיתזה מוחלטת לשני השירים הקודמים מגיע The Misfit's Swing, שיר שתחת בסיס מטאלי סולידי מציב מעין Swing Dark Cabaret סימפוני שמהווה איזו גירסה רגועה יותר ומתוחכמת פחות של מה שהיינו מצפים למצוא אצל Diablo Swing Orchestra. בפעם הראשונה בה האזנתי לשיר הזה, לא יכולתי לעצור את החיוך מלעלות. פריצת הגבולות של מה שהיינו מצפים לשמוע עד כה והגעה למחוזות תיאטרליים פאנקיסטיים שכאלה היא צעד מבורך בעיניי. עם זאת, ברגע שיכולתי כבר לצפות את מה שעתיד להגיע, מהשמיעה השנייה והשלישית יכולתי לשמוע כיצד עבודת הקלידים לא מספקת אותי. חסר כאן סאונד עשיר של כלי נשיפה מתכתיים אמיתיים, תזמורתיות עם נשמה וגישה חצופה בקרב כל הנגנים. בשיר שמהלל את כל תרבות השוליים ואת הבוז למיינסטרים, אי אפשר לעשות חצאי דרכים. בסופו של דבר השיר הטוב, הכיוון טוב, הביצוע - פחות.

משם אנחנו חוזרים למטאל קלאסי. כמה קלאסי? קל יהיה להתבלבל ולחשוב שהשיר In Quest of Sense נכתב בשיתוף פעולה בין Kimberly Goss מ-Sinergy ובין Tarja Turunen כשאנחנו נעים בין בתים של Power Metal נשי טהור ובין פזמון של Symphonic Metal קלאסי. בעיקר ניכרת עבודת התופים של David Carrica שתחת גבולות התיבה של שיר במהירות בינונית מכניס מעברים מהירים, חדים ומלאי feel. כמעין סוג נוסף של שיא אמנותי מגיע Otoi - שיר שנכתב כולו בבסקית. השיר חוזר ואף מקצין את הרעיונות שנתקלנו בהם ב-Race to Equilibrium וכשמצד אחד קטעי Death Metal קיצוניים ומצד שני חליל פיקולו אמיץ, אנחנו מקבלים תוצאה עשירה רגשית, מעניינת הרמונית, קולנועית, מכסחת, סימפונית, Folk-ית, מוצאת את עצמה במקומות שונים ומגוונים מוזיקלית ומעל לכל ספק מטאלית. זאת לא יצירתה של להקה שפועלת בתבניתיות. זאת אמנות אמיתית!

לאחר אתנחתא קלה בצורת Blurred Dreams, צץ On the Edge להרביץ בנו תורה בדיוק כמו שציפינו לקבל עד כה - חזק ועשיר. מיד לאחריו מגיע הואלס המטאלי Our Last Gloomy Dance שנמנה עם סוג הבחירות האמנותיות שעשויות לחצות את הקהל לשניים כאשר צד אחד יגחך אל מול שירת האופרה הקלאסית במנעד הביניים וצד שני יכיר ברצון לקחת יצירה קלאסית במהותה אל תוך המחוזות המטאליים כמו שהסגנון מבטיח מראש. אני נזרקתי ישירות לסצינה שנעה בין "פאנטום האופרה" ובין "דרקולה" כשריקוד הואלס הרדוף הזה מכיל בתוכו אימה, אופל וכאב ולמרות ניסיונות הנחמה של המקהלות, האווירה הגותית מבהירה לנו שאין כאן דרך להינצל.

עם דעיכה קלה לכיוון סימפוני פופיסטי בצורת One Step Higher, השירים Blind Muse שב למוטב עם Symphonic Metal אפי ואחיד. לסיום מגיע In the Vortex שזונח הצידה כל זכר למטאל וסוגר את האלבום במעין בלדה אופראית שאמנם נשמעת טוב, אך לא מהווה את הסיום הראוי לאלבום שכזה. האלבום, אשר מטפטף יצירתיות, קלאסיקה ומטאל זכאי להסתיים לפחות בנגיעה אחת של דיסטורשן שתתן לנו בראש ותותיר אותנו רעבים למנה הבאה באלבום הבא. למרות זאת, האלבום הוא אוסף חוויות מוזיקליות נעימות, הוא מקיים את המובטח ואף יותר והוא מראה כמה שלפעמים הצצה מחוץ לתבניתיות מוכיחה את עצמה. מי יודע, אולי האלבום הזה הוא מה שיעשה עבורי את ההבדל בין Zuberoa ובין Marcela, בין Stream of Passion ובין Diabulus in Musica או בין ספרדית של ספרד ובין ספרדית של מקסיקו. גם אם לא, מדובר בעוד אבן חן נוצצת בדיסקוגרפיה שלהם.

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: ניווט ::

[#] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[30/03/2024]
Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
[14/03] Structural - "Decrowned" release show
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::