תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Dusturbed
Graspop
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: סקירות אלבומים ::

רשימת השירים:

01. Living Backwards
02. Born Too Late
03. The War Starter
04. Mind Food
05. Looking Glass
06. White Stallions
07. Look Behind You
08. Dying Inside
09. War Is Our Destiny
10. Mystic Lady
11. Clear Windowpane


ציון:

05/10/2006
Saint Vitus - Live
מאת: איתי פרייז


סיינט ויטוס היא אחת הלהקות הכי חשובות של הדום מטאל, הסטונר והסלאדג', מאז הקמתה ב-79' היו חברי הלהקה הדמויות החשובות ביותר בז'אנרים הללו, כשהם מהווים השפעה על להקות רבות, ולמרות שלא הצליחו בשום רמה מסחרית הם התוו את הקו ללהקות הדום והסטונר שבאו אחר כך. ההשפעה העיקרית על הלהקה הייתה Black Sabbath כשגם שם הלהקה מגיע מהאלבום הרביעי של סאבת' (בשיר Saint Vitus Dance) ומסיפור על ילד שזכה למוות אלים בימי הביניים.

סיינט ויטוס שאלו את הריפים הכבדים של בלאק סאבאת' והתיפוף הפך ליותר קיצוני ואיטי בזמן שהגיטרה מובילה בסולואים שמאוד מושפעים מטוני איומי בבלוזיות, בפידבקים אכזריים ובקדרות שפשוט נשפכת מכל כיוון. ללהקה הזאת יש היסטוריה רצינית כשהאלבום הראשון שלה יצא ב-84', מאז ועד היום היא הספיקה להוציא עוד 7 אלבומים ולהשפיע על כמעט כל להקת דום שקיימת - ובאותו זמן לרעוב ללחם. ההופעה הזו מ-10 בנובמבר 89' שיוצאת מחדש בלייבל Southern Lord (שרק עכשיו החלו ליבא לארץ) היא פנינה אבודה של עולם המטאל. בגלל איכות ההקלטה הירודה ביותר שהייתה להקלטה המקורית היא נמנעה מהרבה מאוד אנשים. לי אישית היה את האלבום הזה בגרסה הישנה והוא כמעט בלתי-שמיע ביחס לרימסטר הנוכחי שפשוט שיפץ את הסאונד ברמות מטורפות.

ההופעה הזאת תופסת את הלהקה בשיאה כשההרכב שלה מונה את דייב צ'נדלר הגיטריסט, מארק אדאמס הבסיסט, המתופף ארמנדו אקוסטה והסולן סקוט ויינריך האגדי, שזכה לכבוד נוסף לא מזמן כששותף בפרויקט הפרובוט של דייב גרול. האלבום נפתח ב-"Living Backwards" המצוין מהאלבום V - סלאדג' איטי ביותר וקול די מהפנט של ויינריך, שנשמע כמו שילוב של אוזי ולמי ממוטורהד. אז מגיע סולו מהיר ביותר על תיפוף איטי שממלא את השיר בנויז ודיסוננסים. אחריו "Born To Late" ממשיך באווירה הקודרת ובטקסט מדכא. בכלל, האלבום הזה נשמע כמו פסקול להלוויה של האדם הכי מנוכר בכדור הארץ - והגיטרות לא מפסיקות לחרוק לשנייה.

ב-"White Stallions" הקצב עולה, התיפוף מואץ והראש שלי מתחיל לזוז כשויינריך סוחב את השיר אחרי הקול המטיף והכועס שלו, והגיטרה שוב נכנסת למצב חפירות. השיר "Look Behind You" ממשיך יותר מהר ועצבני - החבר'ה האלה פשוט לא מפסיקים לתת בראש - ואז מגיע "War Is Our Destiny" שהוא כבר סטונר מחאתי ומשובח. הלהקה היא מהמשפיעות שהיו על עולם המטאל בכלל, ויש לכך סיבה טובה, היא הייתה הראשונה שעשתה את זה בצורה כזאת. האלבום הוא התיעוד הכי מוצלח שיצא לי לשמוע של Saint Vitus, הוא מכיל את השירים הטובים ביותר מהאלבומים שלה ואנחנו רק מרוויחים מההופעה האנרגטית שהלהקה יודעת לתת - מומלץ ביותר לחובבי הדום והסטונר.

[ פרסם תגובה / קרא תגובות (2) ]
:: ניווט ::

[#] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[14/03/2024]
Structural - "Decrowned" release show
[30/03] Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::