תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: סקירות אלבומים ::

לאתר הרשמי: לחצו כאן


רשימת השירים:

01. Out Of Sight
02. Dark Lady
03. The Servant
04. Lilly Marion
05. Ballad Of Time
06. Heathen Rites
07. Let´s Dance
08. The Man I Used To Be
09. Hundus


ציון:

22/10/2006
Burning Saviours - Hundus
מאת: איתי פרייז


קחו את השירה של גדי לי מ-Rush, חברו לריפים של טוני איומי מ-Black Sabbath, הוסיפו קצת חליל ג'טרו טול וקצת פסיכדליות, משהו בסגנון רוקי אריקסון, מנהיג אחת הלהקות הפסיכדליות הראשונות של של סוף הסיקסטיז, 13th Floor Elevator, טבלו בקצת גרוב הנדריקסי בגיטרה וכשכל התערובת הזאת מבושלת בכלים ובמגברים משנות ה-60 וה-70 ההנאה כמעט מובטחת.

Burning Saviours הוקמה בשנת 2003 בשבדיה לאחר שמייקל מרנן הגיטריסט ומרטין ויכסטם בתופים התחילו לדבר על הקמת להקת רוק\מטאל שמושפעת בעיקר מסבאת' וג'טרו טול, פרדריק אברסטון הצטרף בבס ואנדרי אמרטניזי סגר את הליין אפ של הלהקה כסולן. ב-2004 ההלהקה שיחררה 2 דמואים שהתחילו להריץ שמועות על הלהקה שמשתמשת בכלים מלפני 30 שנה ונשמעת טוב כמו הלהקות שעשו את זה אז. לאחר עוד 4 שירים שזיכו את הלהקה בהחתמה בלייבל I Hate Records, היא שיחררה אלבום ראשון שזכה לביקורות חמות בקרב קהל הרוק הכבד והדום.

עכשיו יוצא האלבום Hundus שמשאיר ענן אבק גדול בפנים של להקות כמו Wolfmother ו-Witchcraft ועזר לי להבין למה הלהקות האלה נשמעות כמו חיקוי ואילו Burning Saviours נשמעת כמו הדבר האמיתי. התשובה בקצרה: יצירתיות ומקוריות, בזמן שהלהקות האלו מרססות ריפים שנשמעים כמו סוג של שכפול גנטי מהסוג שהשתבש ובסאונד מופק ונוצץ, ה-Burning Saviours הצליחו לחבר את כל הסגנונות שהוזכרו למעלה לאלבום שלא נשמע עמוס, לא פלצני וכזה ששומר לכל סגנון את הזמן והמקום שלו וזורם בצורה יותר טובה.

האלבום נפתח בצרחת גיטרת הנדריקס קלאסית ובקול הגבוהה של אמרטיניזי בשיר "Out Of Sight" שצועק אולדסקול בכל הכוח וגם פוגע, הדיסטורשן אינו מבוסס פדל, הוא נובע ממגברי המנורות הוינטג'ים של ההרכב, וזה נשמע אחר לגמרי. "Dark Lady" כבר נשמע לגמרי סאבת', הגיטרה המובילה שוב עושה עבודה משובחת ואילו "The Servant" נוטה יותר לכיוון ג'טרו טול כשגם קולו של אמרטיניזי נשמע קצת כמו איאן אנדרסון, שהשיר בונה את עצמו לאט לאט אבל בהצלחה. בשיר "Lilly Marion" מצטרף מטס גוול בחליל והופך אותו לקטע פרוג פסיכדלי שנשבר להארד רוק משובח ביותר וגם הבס נוטל פה פעמים רבות את התפקיד המוביל.

"Ballad Of Time" ממשיך איטי, דומי, מדכא ופסיכדלי ועד כמה שהשילוב מוזר הוא פשוט עובד מעולה. "Heathen Rites" ממש מרגיש כמו הנדריקס עצמו והנגינה של מרנן פשוט מפוצצת בגרוב. קשה להסביר עד כמה זה נשמע איכותי ולא נופל מהמקור וגם לא מרגיש כמו חיקוי. השיר שאולי הכי מייצג את Burning Saviours הוא "Lets Dance" שמתחיל בריפים סבאת'ים מסונכרנים על חליל ג'טרו ונשברים לקטע כבד יותר וסולו נויזי מעולה, לאחר מכן השיר נשבר חזרה לחליל האוויריתי. לסיכום אני יכול לומר ש-Hundus נשמע כמו האלבומים של פעם, גם מבחינת הסאונד וגם מבחינת המחשבה והכתיבה של הריפים והסולואים, והוא עושה את זה בהצלחה רבה ולא משעמם לשנייה, מומלץ מאוד לאוהבי ההארד רוק והפרוגרסיב האולד סקול, וכמובן לאוהדי Black Sabbath למיניהם.

[ פרסם תגובה / קרא תגובות (4) ]
:: ניווט ::

[#] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[14/03/2024]
Structural - "Decrowned" release show
[30/03] Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::