תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Dusturbed
Graspop
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: סקירות אלבומים ::

לאתר הרשמי: לחצו כאן


רשימת השירים:

01. Farewell
02. Pink
03. Woman on the Screen
04. Nothing Special
05. Blackout
06. Electric
07. Pseudo-Bread
08. Afterburner
09. Six, Three Times
10. My Machine
11. Just Abandoned My-Self


ציון:

19/09/2007
Boris - Pink (Re-Release)
מאת: איתי פרייז


Boris היא להקת סטונר \ סלדג' יפנית הקרויה על שם השיר הראשון מהאלבום Bullhead של ה-Melvins מ-91', וכמובן שיש הרבה מאוד במשותף לשתי הלהקות. חברי Boris גם אוהבים לנגן על גיטרות מונמכות בצורה קיצונית, וגם הם דבקים בסטונר מחורע שובר עצמות עם לכלוך סלאדג'י שנשפך לכל הכיוונים. הם ידועים גם בזכות הצד היותר אקספרימנטלי שלהם שכולל שיתופי פעולה עם מגוון של אומנים כמו קיג'י האיינו - אומן אוונגרד גיטרה הזוי במיוחד, ומישיו קוריהרה מ-Ghost שתרם לסאונד בפרויקט היותר שקט שלהם והמדהים לא פחות Rainbow - שנשמע כמו גרסה יפנית להרכב הפוסט רוק הידוע Sigor Ros.

לא שהשמות האלו יאמרו לכם משהו, אבל מי שמרכיב את הלהקה הם "וטה" על הגיטרות, הבסיסט "טקאשי" והסולן\מתופף "אטצו". הלהקה הזו קיימת עוד משנת 1992, מה שעושה אותה להרכב וותיק בהחלט בתחום, הרכב שהוציא כ-14 אלבומים בתקופה הזו, מה שבהחלט מעיד שמדובר באנשים עסוקים. באלבום Pink שיצא במקור ב-2005 אך הוצא מחדש לאחרונה בלייבל Southern Lord - חברי מראים בצורה ברורה שהם מכוונים לכיוון קהל אמריקאי, הטקסטים באנגלית (לא שאפשר להבין משהו ממה שאטצו שר), אך למרות שהעטיפה של האלבום נראית מושקעת אי אפשר לקרוא את הטקסטים שכתובים בה בגודל מיניאטורי קיצוני.

הכוח של הלהקה הזאת הוא לא במילים, אלה במעשים ורמת האנרגיות. העוצמה שבאלבום קשה לתיאור, זה כמו להכניס את הראש לסיר לחץ, כמו התחושה שאחרי תאונת דרכים שבה לא נפגעתם: האדרנלין מפמפם בכם כמו אחרי הופעה אכזרית. מה שכן, כנראה שמשהו בו דיבר לאנשים, כי על פי רוב מבקרי המוזיקה ואוהבי הז'אנר האלבום הזה נחשב לטוב ביותר שלהם. הוא נפתח בקטע "Farwell", שבאווירת Sigur Ros מרגיע לקראת ההפגזה שמגיעה אחר כך, באמצעות תופים איטיים ודיסטורשן שנמרח על הכל. צלילים הזויים בוקעים משום מקום והקטע הזה מתאפיין בהיותו מאוד אפי וגדול, שונה מאד משאר האלבום. שיר הנושא "Pink" נפתח בצרחה של אטצו - הבחור היפני הצנום נשמע כמו זאב על אקסטזי. הקצב עולה ועולה והריפים הבלאק סבאת'ים מפגיזים כמו פצצות אטום, הם ממשיכים בסולואים מחורעים של וטה ובתיפוף אגרסיבי של אטצו, כל זה - ואנחנו רק בשיר השני...

Boris לא נותנים לך לנוח אפילו לרגע. "Woman On The Screen" שמגיע לאחר מכן, הוא שיר עצבני באותה רמה אם לא יותר. "Nothing Special" מועך אותך בסלאדג' כל כך אגרסיבי שסביר להניח שנשרפו להם כמה מגברים רק על השיר הזה. "Blackout" הוא כבר דום איטי ואווירתי, שלשניות אחדות עובד כמו כמה עלים ירוקים שהדלקת, ואז מגיע "Electric", קטע שנשמע בהתחלה כמו סטונר אנרגטי והופך לסוג של שיר פופ יפני - מוזר אבל מוצלח ביותר. הפזמון של "Pseudo - Bread" והסולו המבולגן שבא אחריו אינטנסיביים ומצוינים למרות ש-כרגיל, לא מבינים מילה ממה שאטצו שר .

"Afterburner" הוא קטע בלאק סבאת'י מלא בגרוב ומשחקים קטנים ומצוינים של הגיטרה ואז מגיע "Just Abandoned My-Self" - סוג של ג'אם מטורף לאחר הפגזה אטומית, קטע של לא פחות מ-18 דקות של חומות של גיטרות ונויז מטורף שסוגר את האלבום המצוין הזה. הדינמיקה של הלהקה הזאת היא משהו מכוכב אחר, כזו שהרבה זמן לא יצא לי להיתקל בו. מומלץ ביותר לסטונרים ולאנשי הסלאדג', אבל גם לכל מי שאוהב לשמוע דברים אקספרמנטלים מאוד ויצליח להניח ידיו על יצירת המופת הקשה הזו.

[ פרסם תגובה / קרא תגובות (6) ]
:: ניווט ::

[#] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

סקירת הופעה:
כל הדרכים מובילות לעשור - סקירת הופעת העשור לאלבום הבכורה של Walkways

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[17/05/2024]
Nailien Invasion - השקת אלבום
[06/04] Metal Carnival
[27/04] Prowlers - Warfare
[29/04] Break the cycle
[23/05] Prey For Nothing - 15 years of Violence Divine
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::