תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: סקירות אלבומים ::

לאתר הרשמי: לחצו כאן


רשימת השירים:


01. Corpus Vile
02. An Evil Within
03. Dead Silence
04. Keep The Devil Away
05. Slumber Comes In Time
06. Black Nine
07. The Veiling of Bettelheim’s Eye
08. The Revelation
09. Keep Cutting
10. The Madness that Lurks Within (Epilogue)


ציון:

30/01/2022
Zornheym - The Zornheim Sleep Experiment
מאת: ניצן כהן


לעיתים רחוקות קורה לי שאני שומעת אלבום, ומתרגשת. יש מעט אלבומים שסוחפים אותי ולא מאפשרים לי להירגע עד שאשמע אותם שוב ושוב ושוב. ניסוי השינה של זורנהיים הוא אחד כזה. לא ציפיתי לגדולות, למעשה קיוויתי שתחת הכותרת של "בלאק מטאל" או "אקסטרים סימפוניק" כמו שמופיע לפעמים, לא אקבל משהו שאני עוד לא נהנית ממנו. למעשה, התוצאה הייתה הפוכה לחלוטין לציפיות שלי, מדובר באחד האלבומים הטובים שנתקלתי בהם לאחרונה. בפני עצמו, הוא כולל כמעט את כל מה שאני רוצה ואוהבת במוזיקה שלי, עם אלמנטים מעולים שמחוברים יחד באופן מושלם.

The Zornheim Sleep Experiment הוא אלבום קצרצר, 37 דקות בלבד. זהו אלבומם השני של הלהקה השבדית Zornheym, ומדובר אלבום קונספט שמספר סיפור מצמרר. רובנו כבר נתקלנו בסיפור הזה, שעובד כדי להפוך לאלבום. זהו ניסוי פסיכולוגי נורא בגז שמונע שינה. האסירים, שעליהם נוסה הגז, מפתחים פרנויות והופכים לאלימים, ובראשם אסיר Z-SES-05, שמתחנן שלא למות אבל אינו יכול לישון, הסיוטים תוקפים אותו בשינה ובערות, והוא רק מבקש קצת שקט. הוא מתחנן גם לשמור מרחק מהשטן, הוא מתחנן שהניסוי יסתיים, הוא מתחנן, אבל אין סיבה שמישהו יענה לתחינותיו.

מוזיקלית, מדובר בתזמור מצוין של הסיפור. השירה נעה בין גראולים מצוינים, שירה נקייה מצמררת ומרגשת ולעיתים גם מקהלות מפוארת בביצועו של הגיטריסט Scucca. ביתר הזמן, הוא מפליא בליינים מלודיים למדי שיושבים בצורה מדויקת על התופים. התוצאה הסופית היא אכן אותו "אקסטרים סימפוניק". מדובר בדת' מלודי על סף הבלאק המלודי לפרקים, עם ליווי סימפוני של מקהלות ותזמור שרק מעצימים את החוויה הקיצונית למדי גם כן.

האלבום כולו מלא ביצירות אינסטרומנטליות שמחדדות ומחזקות את האווירה המצמררת, לצד שירים עשויים למופת. השיר Corpus Vile שפותח את האלבום הוא יצירה מפוארת שמתארת את הסיפור כולו יחד עם מוטיבים שיחזרו לאורך האלבום כולו דוגמת השילוב הנפלא בין הגראולים לשירה הנקייה והמעולה של הסולן Bendler. השיר Dead Silence מעביר באופן ברור ומדויק את האווירה המלאה של האלבום, וכולל פזמון מדויק להפליא שקשה שלא לשיר יחד איתו, כבר בשמיעה ראשונה.

הלהיט הברור של האלבום הוא Keep The Devil Away, שעומד בפני עצמו גם למול ההתאמה הברורה לקונספט של האלבום. לשיר קיים גם קליפ מצוין וגם הוא מתהדר בפזמון שמיועד להופעות. אין ספק שהקהל יצעק את המילים. השיר Keep Cutting, שכמעט סוגר את האלבום, הוא השיר המהיר ביותר שכולל בתים קיצוניים במיוחד, פרה-קורוס סימפוני שלא מאפשר האטה של הקצב ולבסוף גם פזמון קליט ומצמרר.

מדהים בעיני כיצד ב-37 דקות קצרות מצליחה להקה צעירה להעביר את הקונספט כולו, מבחינת המילים וגם מבחינה מוזיקלית, ולרגש אותי כמאזינה. מדובר באלבום מדויק, מיוחד ומהפנט. קשה שלא להקשיב לעומק. הוא מתאים לכל קצוות הז'אנרים ואין לי ספק שכל חובב מטאל, מאוהבי הסימפוניק, דרך הדת' על סוגיו השונים ועד לבלאק הקיצוני ביותר, ימצאו למה ניתן להתחבר באלבום מופלא שכזה. רגע לפני ש2021 נגמרת, אני חושדת שמצאתי את אלבום השנה שלי.

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: ניווט ::

[#] [A] [B] [C] [D] [E] [F] [G] [H] [I] [J] [K] [L] [M] [N] [O] [P] [Q] [R] [S] [T] [U] [V] [W] [X] [Y] [Z]

:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[30/03/2024]
Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
[14/03] Structural - "Decrowned" release show
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::