תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Dusturbed
Graspop
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

06/01/2006
זה לא חלום רע, זה Nightmare
מאת: לירן
מרואין: Yves Campion, בסיסט להקת Nightmare

בין אלבומי הפאוור מטאל האיכותיים שיצאו בתקופה האחרונה הוא האלבום The Dominion Gate של להקת הפאוור הצרפתית הוותיקה Nightmare. הלהקה, שקיימת עוד משנת 1979, הוציאה כבר מספר אלבומים לא רעים בכלל, אבל נראה כי זה דווקא אלבומם האחרון שמוביל לפריצה הגדולה, לאחר שזכה לביקורות מצויינות ברחבי העולם. לשם כך, בסיסט הלהקה, Yves, ישב וסיפר לנו עוד על הלהקה ועל האלבום החדש.


היי Yves, מה נשמע? ברכות על האלבום החדש.

היי, תודה רבה. אתה אהבת את האלבום?


כן, אתה צריך לקרוא את הסקירה שלי. איך היו התגובות עד עכשיו?

התגובות היו מצוינות. קיבלנו סקירות מאוד יפות בעיתונות, בעיקר בגרמניה ועכשיו אנחנו רוצים לפרוץ לקהל חדש, באזור אנגליה. התגובות שקיבלנו עד עכשיו על האלבום הזה הרבה יותר טובות ממה שקיבלנו על האלבום הקודם, שזה כבר דבר מצוין.


מה הרעיון מאחורי העטיפה של האלבום? מי עיצב אותה?

עיצב אותה מעצב צרפתי ידוע [בשם JP Fournier - א.מ], שגם עשה את העטיפה של מנדרייק של אדגאי, ועבד עם אימורטל. נתנו לו לעשות את רוב החשיבה, אנחנו סומכים על העבודה שלו. הרעיון הוא של מעבר לעולם חדש, של אחרי אפוקליפסה. יש את השומרים של השער, שהוא בעצם דרך המעבר לעולם החדש. הוא נקרא Dominion Gate משורש שלטון (Domination) – שהאדם יגיע למקום חדש וישלוט בו, ומה שהוא יעשה למקום הזה – הרס. השמיים אפורים כאות אבל. רואים עיר מאחורה - שזה העולם החדש, ושיר הנושא מספר על מה שיקרה לו.


המוזיקה שלכם מאוד מגוונת. מאיפה אתם שואבים את כל ההשראות האלה?

אין לנו כותב אחד בלהקה. כל אחד מושפע מדברים אחרים. יש לנו גיטריסט חדש, שאוהב מאוד דברים כמו צ'ילדרן, אין פליימס – ושומעים את זה במוזיקה שלנו. אני מאוד אוהב את הלהקות הקלאסיות של השמונים – כמו קווינסרייך לדוגמא. אנחנו מאוד אוהבים את המקורות של המטאל, וכל זה בא לידי ביטוי במוזיקה שלנו.


איך אתם משלבים את כל זה לקונספט אחד?

זה לא אלבום קונספט. האלבום הקודם היה. רק שיר הנושא הוא שיר קונספט, כמו שאמרתי קודם.


ראיתי שיש קליפ חדש. מה הרעיון מאחוריו? מה המסר שלו?

מה שיש באתר זה הקליפ מהאלבום הקודם. גם הקליפ החדש יעלה לאתר כשיגיע זמנו. הקליפ הוא לשיר "A Taste of Armageddon", והוא מדבר על סוף העולם. עשינו אותו עם חברת פריזאית בתקציב יפה. יש בו אפקטים אפוקליפטיים כמו סופות טורנדו וכו'... הוא מתקשר עם הסוף "היום שאחרי מחר", ראית את הסרט הזה?


לא, אבל שמעתי עליו הרבה דברים טובים. למרות שצרפת היא המדינה הגדולה במערב אירופה, אין ממש להקה בסדר גודל ענק, כמו לדוגמא אדגאיי או קרייאטור בגרמניה. איך זה?

יש כמה להקות מאוד גדולות, אבל הכול עניין של פרסום ושיווק. אף להקה כאן לא משווקת כמו אדגאיי. כשיוצא לאדגאיי לדוגמא אלבום חדש – ניוקלאר בלאסט משקיעים את כל המאמצים שלהם באלבום הזה והוא מקבל חשיפת ענק. המרכז הוא בגרמניה – ולכן הלהקות הגרמניות מצליחות כל כך. הבעיה של הלהקות בצרפת היא ניהול קטן. אנחנו לדוגמא לא עשינו טור בגרמניה, כי זה מאוד קשה ואין לנו מספיק חשיפה שם. היה לנו צ'אנס להופיע באירופה, קיבלנו תגובות טובות מאוד בספרד.


מה אתה אומר על הדור הצעיר של המטאל הצרפתי?

רוב הלהקות החדשות הולכות לכיוון יותר אקסטרים, כמו Scarve. אין ממש להקות הבי מטאל חדשות, שזה חבל. למרות שיש לנו גיטריסט חדש צעיר, ככה שאי אפשר להגיד שהדור הצעיר לא מכיר את ההבי מטאל. הרבה אנשים צעירים נכנסו מאוד עמוק לכל הז'אנר של הלהקות הגותיות הנשיות.



Nightmare - אולדסקול פאוור מטאל


אתם מנגנים יחד כבר עשרים שנה. איך הלהקה משתלבת עם החיים שלכם? אתם יכולים לחיות על ההכנסות מהלהקה?

לא, עדיין לא... (צוחק). זה מאוד קשה כאן בצרפת. יש לכולנו את החיים שלנו ואת העבודה שלנו. רק להקות בסדר גודל של נייטוויש, למרות שהסולנית עזבה, יכולות לדעתי לחיות באמת מהמוזיקה שלהם.


איך אתה רואה את האבולוציה של ההבי מטאל במשך העשורים?

הבי מטאל תמיד היה שם. אין ממש אבולוציה בהבי מטאל, רק בז'אנרים אחרים. לדוגמא דת' מטאל היה מאוד חלש עד לפני שנתיים, ועכשיו הוא נהנה מפריחה עצומה פה. כל העסק של הניו-מטאל - סיסטם, קורן, הוא מאוד חזק. הכול מתקדם הלאה, אבל ההבי מטאל תמיד יישאר. זה לא ז'אנר קטן, זה לא ז'אנר גדול, מה לעשות, אבל הוא תמיד יהיה – וזה למה אנחנו עדיין פה. המרכז, שוב, נמצא בגרמניה, שם תמיד ההבי מטאל היה חזק ומוביל.


איך אתה רואה את גל הרטרו הנוכחי? הרבה להקות משנות ה-80 התאחדו לאחרונה.

אני רואה את זה כדבר מאוד חיובי. תמיד שאלתי איך זה שאנשים שואלים איך אתה מקשיב לכל הלהקות האלה. הרי זה המקורות, משם הכול נולד. אלה להקות נורא חזקות. אני רוצה לראות איפה יהיו להקות כמו צ'ילדרן אוף בודום בעוד עשרים שנה. אני בטוח שהם לא ישחזרו את ההצלחה. אין שום דבר שיוכל להשתוות לג'ודאס פריסט או איירון מיידן, עם קריירה של מעל שלושים שנה. אני לא רואה אף להקה מהדור החדש שיכולה לעשות דבר כזה.


ונחזור ל-Nightmare, על מה הליריקה שלכם מתבססת?

הנושאים שלנו שונים ומגוונים. בגלל שכל אחד מביא מעצמו, ואין בנאדם יחיד שכותב את כל החומר. זה מתבטא בכל התחומים – גם בליריקה גם במוזיקה עצמה. יש לנו שיר שהוא יותר אפל ומפחיד (Dress Maker), ולעומתו שיר על הצוללנים ברוסיה שהתחבאו מהממשלה שלהם, או שיר על המאפיה בסיציליה. אין רעיון מרכזי אחד שעליו הכול מתבסס.


אני מאמין ששמעת על סאגת סטראטווריוס. מה דעתך על זה?

היית אומר שאין לי דעה. יכול להיות שזה פשוט יחסי ציבור – זה הולך, זה בא – המון כותרות, וחשיפה לקהל גדול מאוד, בטח ללהקה כמו סטראטווריוס. אין ספק שיש לו (טימו טולקי) בעיות. בסך הכול זה פרסום גדול, למרות שלדעתי את הבעיות האלה צריך לפתור בפרטיות, ולא להוציא את כל הכביסה המלוכלכת החוצה.


אתה מכיר להקות ישראליות? מה אתה יודע על המטאל בישראל?

אני מכיר את אורפנד לנד, הם הופיעו פה כמה פעמים, הם להקה מצוינת, אני מאוד אוהב את המוטיבים האוריינטליים שהם מכניסים למוזיקה שלהם. אני מכיר אותם רק כי הם עשו טור באירופה.


גם להקת בשם "בצפר" הופיעו לא מעט באירופה. הופיעו בפסטיבלים גדולים.

לא שמעתי עליהם, אני אשתדל להתעדכן!


טוב, תודה רבה, מקווה לראותך בקרוב!

תודה רבה גם לך! אני לא חושב שנבוא לישראל בקרוב – אז אתה תצטרך לבוא לראות אותנו. מקווה לראות אותך בדרכים.

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[14/03/2024]
Structural - "Decrowned" release show
[30/03] Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::