תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

24/03/2006
הקרקס מגיע! ראיון עם Savage Circus
מאת: לירן
מרואין: Piet Sielck, גיטריסט להקת Savage Circus

Savage Circus היא הדבר החם הנוכחי בסצנת הפאוור מטאל האירופאית, מדובר בלהקה שהוקמה ע"י מתופף להקת Blind Guardian הגרמנית - ת'ומאן סטאוצ', מתוך מטרה מוצהרת לעשות מוזיקה שדומה לזאת ש-Blind Guardian עשו עד לפני כמה שנים. ההרכב בנוי כמו סופר-גרופ של להקות פאוור מטאל, מלבד סטאוצ' שותפים באלבום גם הסולן והבסיסט של להקת Persuader, והגיטריסט הוותיק פיט סילק, הידוע גם כחבר מקורי בלהקת Helloween וסולן להקת Iron Savior. הראיון נקבע במקור לשבוע מסויים, אך עקב העובדה המצערת שהאנגלית של אחותי קלוקלת והיא זאת שענתה בטעות לטלפון - נדחה הראיון לשבוע שאחרי, לאחר העיכוב הבלתי מתוכנן התיישבתי לדבר עם Piet Sielck על משמעות החיים, שלג, מטאל וכמובן - על Savage Circus.


היי פיט, מה נשמע?

שלג! יש כאן הרים של שלג בהמבורג. עכשיו תחילת מרץ ואמור להיות אביבי ונעים בחוץ. אין לי בעיה עם שלג - רק שהוא בא מאוחר מדי בארבע שבועות...


הייתי אמור לעשות סקי לפני יומיים... הלוואי עלי קצת שלג כאן.

קח את השלג! שיעלם כבר מפה.


אז מזל טוב על האלבום החדש. איך התגובות עד כה?

תודה רבה. התגובות מצוינות, הן מצד המדיה והן מצד המעריצים. האלבום התקבל היטב, אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאה הסופית והתגובות שאנחנו מקבלים.


האם יש תכנונים להוציא קליפ מתוך האלבום?

יש קליפ אחד בגרסת הלימיטד, אני חושב שזה מספיק.


מה עם קליפ לטלוויזיה?

אתה יכול לקחת אותו לטלוויזיה אם אתה רוצה... אני לא אתנגד.


הלוואי וטלוויזיה בישראל הייתה משדרת מטאל...

גם באירופה אין טלוויזיות שמשדרות מטאל כמעט. יש רק 4-5 ערוצים שמשדרים מטאל באופן קבוע. וגם זה משהו מיוחד.


מה היה הרעיון מאחורי ההקמה של SC? של מי היה הרעיון?

במקור - של תומ'ן. הוא הרגיש שהצרכים המוזיקליים שלו לא התרצו בבליינד גארדייאן. המוזיקה של גארדייאן לא הייתה לטעמו, והוא הרגיש צורך לעשות משהו בנוסף לבליינד גארדייאן. זה היה עוד לפני שהוא עזב אותם. הוא רצה לעשות יותר מוזיקה בסגנון של האלבום Imaginations From The Other Side, יותר כמו החומר הישן של BG. הוא כבר הכיר אותי מהעבודה המשותפת באיירון סביור, אז הוא דיבר איתי. אני קישרתי אותו עם שני החבר'ה מ-Persuader, שהכרתי אותם כי הפקתי אותם כחצי שנה לפני, והחומר שלהם הזכיר את גארדייאן הישנים. תומ'ן ביקש ממני לנגן ולהפיק בהרכב, ואני מיד הצטרפתי.


מה ההבדל בעצם בין BG ל-Savage Circus? המוזיקה נשמעת מאוד דומה.

ובכן, חלקים מסוימים אכן דומים. המבנה של השירים מאוד דומה - שירים מורכבים וארוכים, בשונה מ-Iron Savior, שזה הבי מטאל פשוט וקל, כמו בספר. ניקח לדוגמא את 'אולד סטורי' - הוא שונה מהחומר של גארדייאן. ההבדל העיקרי הוא עבודת הגיטרות, גם אצלנו יש הרבה גיטרות, אבל העיקר הוא עבודת הריף. אני מאמין שאנחנו מתקדמים באותו הכיוון, רק שהשירים שלנו יותר טובים...


מאוד צנוע...

תראה, אני חייב לחשוב שהשירים שלי יותר טובים, אחרת הייתי כותב אותם אחרת. כמובן שלאנשים אחרים יש דעות אחרות, אבל מבחינתי השירים האלה מעל השירים של BG. בשבילי בליינד גארדייאן מסובכת מדי. אתה רוצה להקשיב לסולו גיטרה - יש לך ווקאלים שנתקעים באמצע, וכד'. כל הכלים שם כאילו נלחמים אחד בשני. המוזיקה יותר מדי מורכבת ואורקסטרלית. כמובן שיש אנשים שאוהבים את זה, זאת הסיבה שהם עדיין קיימים.


כל החברים בלהקה באים מארצות שונות. איך אתם מתגברים על המרחק הרב ביניכם?

בטיסות... [צוחק]. הטיסות היום הן מאוד זולות. את ההקלטה של האלבום עשינו בהמבורג, אז כמובן שלא יכולנו להרשות לעצמנו כל הזמן לטוס ממקום למקום, אז כל הלהקה השתכנה בהמבורג בשביל ההקלטה. הקשר היום-יומי שלנו נעשה בעיקר באמצעות האינטרנט. יש המון MP3-ים שעוברים בינינו כל יום. בימים אלה אנחנו עושים חזרות לקראת הופעות ביפן, ככה שאנחנו שוב יחד כל הזמן.


האם Savage Circus היא לא סופר גרופ? האם אתה יכול להגיד בפה מלא שאתם להקה בפני עצמה?

אני לא חושב שאנחנו סופר-גרופ. יש אווירה מצוינת בלהקה. אנחנו מוזיקאים טובים, שהוציאו אלבום טוב יחד, אבל לא סופר גרופ.



על מה הליריקה שלכם מתבססת? האם יש קו מנחה כלשהו? כמו טולקין אצל גארדייאן?

כן, ולא. נמנענו מהשימוש בפנטזיה מהסגנון של טולקין - זה כבר היה יותר מדי BG. אנחנו כן מתבססים על פנטזיה, על הפנטזיה שבתוך הראש שלך. על החלומות שלך, על הפנטזיות שלך - זה למה האלבום נקרא Dreamland Manor. זה לא אלבום קונספט, אבל יש לו קו מנחה רופף שמחבר את כולו. לדוגמא "When Hell Strikes" מבוסס על הסרט הכפר, שאני מאמין שראית, לפני כשלוש שנים. השיר "Tomorrowland" מבוסס על אגדה שוודית ידועה.


טוב טוב, אל תגלה לנו את כל הנושאים של השירים, תן לנו גם לחשוב קצת... אתה עבדת גם בתור נגן וגם בתור מפיק. מה ההבדל בין 2 העולמות האלה? איזה מהעבודות אתה מעדיף?

אני בהחלט מעדיף לנגן ולכתוב את החומר שלי. למרות שלשים את הידיים על חומר של מישהו אחר זה עבודה מגניבה. זה הרבה יותר משוחרר, אתה לא חושב כאילו זה היה החומר שלך, ואתה הרבה פחות מתלבט אם לחתוך ולשנות חלקים מסוימים. זה עבודה קלה יותר. יש חסרונות בזה, אבל אני אוהב את העבודה. יש לי חופשיות מוחלטת על החומר שלי, אף אחד לא אומר לי איך הוא צריך להישמע.


יש לך גם חברת תקליטים משלך. איך אתה משלב את הכול?

תראה, אני לא מריץ לבד את הלייבל... זה הרבה עבודה, אבל עד עכשיו הכול טוב. כל הזמן החופשי שלי הולך על הלייבל. מה לעשות שביום יש רק 24 שעות... עכשיו שיש לי את Savage Circus הזמן שאני משקיע בהפקות שלי מצטמצם.


השנה-שנתיים האחרונות היו מלאות בסיפורים עסיסיים כמו סאגת סטראטווריוס או הפיטורים של טאריה מנייטוויש. איך אתה רואה את סצנת הפאואר מטאל האירופאית כיום?

אני לא יודע, אני חייב להגיד שלמען האמת לא אכפת לי מלהקות אחרות. אם זה בסדר מבחינתן, אז מה רע, זה העסק שלהם. המוזיקה של נייטוויש מעניינת, למרות שהיא לא ממש הסגנון שלי. אני לא חושב שבתור אנשים מבוגרים שתי הלהקות היו צריכות להתנהג ככה. זאת התנהגות שמתאימה אולי לילדים שלי - כמו בגן ילדים. יש לכם בעיות בתוך הלהקה? סגרו אותם בפנים, אל תוציאו את הכביסה המלוכלכת החוצה, עם הודעות חדשות לתקשורת על הזמן. תפתרו את הבעיות שלכם בעצמכם.


קצת התעלמת מהחלק השני של השאלה...

זה קצת קשה להגיד.. כמובן שהמצב לפני שש שנים היה יותר טוב. אבל המצב משתפר, גם בגרמניה וגם באירופה. יש המון להקות חסרות ערך שנשמעות בדיוק אחת כמו השנייה. אין שום נשמה במוזיקה, רק אלף להקות שנשמעות אחת כמו השנייה. כמו הלהקת טריביוט להלווין, שום דבר חדש. אבל זה החוק של השוק, הוא מנקה את עצמו. אף אחד לא קונה את הדברים האלה, יש הצטמצמות בריאה. אם תלך 15 שנה אחורה - בלי כל האולפנים הביתים והציוד שאפשר עכשיו להשיג במחירים נוחים - להפיק אלבום הבי מטאל היה עסק יקר, והלייבלים לא היו מוצפים כמו עכשיו. היום אתה יכול להוציא אלבום באלף דולר, ויש המון להקות ששולחות את החומרים שלהם ללייבלים, ואז הלייבלים מוצפים בהרבה חומר שנשמע אותו דבר. זה מקשה על החברות הגדולות, ואז החברות הקטנות פורחות. אני לא אומר שאנחנו המצאנו את ההבי מטאל, ואנחנו כן נשמעים דומה לבליינד גארדייאן, אבל גארדייאן כבר לא עושים את החומר הזה, אז זה בסדר. אני אוהב גם הבי מטאל פשוט, כמו שאיירון סביור נותנת לי. לכן אני מאוד מרוצה משתי הלהקות.


מה הציפיות שלך לעתיד הקרוב?

הציפיות שלי הן שהשלג יעלם סוף סוף... אנחנו יוצאים לטור עכשיו, ואנחנו נופיע במספר פסטיבלים בקיץ, ובנוסף מתוכננות לנו גם כמה הופעות שאנחנו נהיה הדליינרים לבד. כמו כן אני מקליט את האיירון סביור החדש, שצפוי לצאת לקראת סוף הקיץ, אם כי אני מקווה שהוא יצא קודם לכן.


מה אתה יודע על סצנת המטאל הישראלית? האם תבוא להופיע כאן אם תהיה לך ההזדמנות?

אני יודע שיש לכם סצנה חיה ותוססת. למרות זאת, אני קצת מפחד לבוא לישראל בגלל כל המצב. כל הזמן ישראל בחדשות - וזה מפחיד אותי, שיש לי אישה, 3 ילדים וכלב, לבוא למקום שהוא כ"כ מסוכן.


זה לא עד כדי כך "מפוצץ" כאן... הרבה להקות גדולות מגיעות לכאן בזמן הקרוב.

[צוחק]... אני יחשוב על זה שוב!


טוב, תודה רבה לך!

תודה רבה, אני מקווה שעניתי על כל השאלות שלך... ותמסור ד"ש לאחותך!

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[30/03/2024]
Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
[14/03] Structural - "Decrowned" release show
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::