תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

31/08/2017
מטאל גדול מהחיים – ראיון עם חברי הלהקות Phantom Pain, Eternal Struggle ו Sinnery
כתב: ירון הורינג

"גדולים מהחיים" - מופע מטאל שכל הכנסותיו הן קודש לעמותת "גדולים מהחיים" שדואגת לרווחתם של ילדי חולי סרטן, יתקיים ב 14.9בתיאטרון "תמונע". זו לא הפעם הראשונה שמתקיים ערב כזה שבו משתתפות להקות מטאל ישראליות, אבל הפעם מדובר בערב שעומדת מאחוריו הפקה מקצועית, מה שמייצר תקווה גדולה להכנסות רבות עבור המטרה החשובה הזו. כדי לעזור ולתמוך החלטנו לדבר עם נציגים מהלהקות שעתידות לקחת חלק בערב ולשאול אותם קצת על המוזיקה שלהם, על תוכניות לעתיד ועל הנגיעה האישית שלהם לאירוע מסוג זה.
חברי הלהקות שהשתתפו בראיון הם:

דור מידלש - סולן להקת Phantom Pain.
עומר מאיר - גיטריסט להקת Eternal Struggle.
אלון קרניאלי - סולן להקת Sinnery.

היי חברים, תודה על הזמן שאתם מקדישים לנו בראיון הזה, ספרו לנו קצת על עצמכם- מי אתם, מי חברי הלהקה ומה הסגנון המוזיקלי שאתם משתייכים אליו? (כן, זה הזמן בדיוק לפלצנות ז'אנרית)

עומר:
Eternal Struggle קיימת מ-2008 ועברה הרבה שינויים עם השנים, כולל חברי להקה שהתחלפו. בהרכב הנוכחי אנחנו קיימים כ-3 שנים ובשנה שעברה הוצאנו את ה-EP הראשון שלנו. סך הכל אנחנו ארבעה חבר'ה שאוהבים לנגן הארדקור ביחד ויש לנו רצון משותף להפיץ את המוזיקה שלו ולהגיע לקהלים רחבים בעולם! לכל אחד מאיתנו יש day job ובשאר הזמן אנחנו מתאמנים בחדרי חזרות, מופיעים ומקליטים מפעם לפעם. קשה לנו להגדיר מה אנחנו מנגנים בדיוק אבל הגישה שלנו בכתיבה מושפעת בעיקר מלהקות הארדקור ומטאל, ז'אנרים שאנחנו גדלנו עליהם ואוהבים לשמוע.
חברי הלהקה הם: אורי פרנק – סולן, גלעד "רוחו" פינייבסקי – בסיסט, אורי קורן – מתופף, עומר מאיר - גיטריסט.

אלון:
אהלן אנחנו Sinnery אנחנו מנגנים מטאל. חברי ההרכב הם: מתן קרלוס מנדלבאום- על התופים, סער טובי – על הבס, עידן קרינגל על הגיטרה המובילה, אלון קרניאלי על הצרחות והגיטרה המלווה.

התחלנו את הדרך בהרכב קצת שונה אי שם באוקטובר 2012 בהרצליה מאז הספקנו לעשות מעל ל50 הופעות ברחבי הארץ ולאחרונה בפעם הראשונה גם בחו"ל שבמהלכן הופענו עם מיטב הלהקות בסצינה המקומית , הספקנו גם לחתום בחברת תקליטים ולהוציא דרכה את אלבום הבכורה שלנו "A Feast of Fools " וכיום אנחנו כותבים את האלבום השני שלנו אשר נמצא בשלבים מתקדמים ובקרוב כנראה ניכנס לסטודיו. מעבר לזה גם היום אנחנו משתדלים להופיע בכמה שיותר מקומות בארץ מול כמה שיותר אנשים.

דור:
פנטום פיין, קיימים מ2004, איפי אחד בחוץ ועוד כמה שירים שאמורים לצאת בקרוב. דור מידלש אחראי על השירה + גיטרה, מייק – בס, גל - גיטרה וסקס אפיל, תכלת - כיעור ותופים.

הז'אנר שלנו הוא בגדול דת' מטאל טכני שמושפע מהמון סגנונות אחרים (הכי פלצני שלנו)



איך הגעתם להופיע בערב המיוחד הזה, ערב שכולו קודש למען ילדים חולי סרטן? יש לכם חיבור אישי לסוג כזה של ערב?
עומר: החלטנו להופיע בערב התרמה כי היוזמה מאוד הרשימה אותנו! אנחנו בעד נתינה לחברה וחושבים שיוזמות כאלה צריכות לקרות לעיתים קרובות יותר. לאף אחד מחברי הלהקה אין חיבור אישי לילד חולה סרטן, אך אנחנו מקווים שבעזרת השתתפותנו בערב הזה נצליח לגייס מספיק כסף כדי לתת תקווה לילדים שחלו במחלה הנוראית הזאת.

אלון: ב3 ביוני הופענו במסגרת חגיגות השנה לאלבום הבכורה שלנו "A Feast of Fools" כשירדנו מהבמה ולפני שהספקנו בכלל לקפל את הכלים שלנו, אורי פרנקו הסולן של איטרנל ניגש אלינו יחד עם נערה בשם עדן חייט שביקשה מאיתנו לעזור ולבוא להופיע עוד פעם בתיאטרון התמונע הפעם במסגרת הופעת התרמה לעמותת "גדולים מהחיים" התומכת בילדים חולי סרטן. לא חשבנו פעמיים ואמרנו כן, מעבר לזה שלתרום ולעזור כשאפשר זה חשוב לדעתינו, מחלת הסרטן לקחה מאיתנו חברים ומשפחה ואנחנו יותר משמחים לתת את חלקינו ומה שאנחנו יכולים לספק בעזרת המוזיקה שלנו לילדים שנכלאו למחלה הנוראית הזאת.

אחר כך כשכבר דיברנו כל הלהקות ועדן חייט עצמה שיזמה את הרעיון הוספנו לתוכנית גם את המפיקה שלומית מטרי, בידיעה שבידיים שלה אין מצב שהערב לא יהיה מוצלח ושבטוח נצליח למקסם את התרומה שלנו לעמותה. ערבי התרמה לדעתי האישית זה דבר שחשוב לעשות מדי פעם מעבר לזה שלהופיע זה כיף, ושמביאים מטרה חשובה לשולחן אז זה משמח לדעת גם שהמוזיקה שייצרת יכולה אשכרה לעשות משהו בנידון ולעזור למישהו אחר, אני חושב שאם יש לנו את היכולת לעזור בטח ובטח כשאנחנו כל כך נהנים מהתהליך אז למה לא ? זה דרייב אחר כשאתה עובד על אירוע כזה, זה המון אנרגיות טובות שמלוות אותנו בתהליך ונותנות לנו את הרצון לתת את ההופעה הכי טובה שאנחנו מסוגלים לתת .

דור: עדן חייט שהיא היזמית שמאחורי האירוע החשוב הזה הזמינה אותנו ואי אפשר להגיד לא להופעות כאלו עם ערך מוסף כ"כ משמעותי,וזאת גם הפעם הראשונה שלנו בתמונע. לצערי לכל אחד כמעט יש חיבור ברמה כזאת או אחרת לסרטן,אבל סרטן אצל ילדים הוא סיפור אחר לגמרי שאי אפשר להישאר אדיש אליו,כואב הלב לראות ילדים כ"כ צעירים סובלים מהמחלה הנוראית הזאת ואם נוכל לעזור גם במעט בתרומה כלכלית ובמודעות עשינו את שלנו.

בתקופה כזו שיש כ"כ הרבה להקות וכ"כ מעט קהל שמגיע אליהן, האם ערבים כאלה יכולים לסייע לסצינת המטאל לדעתכם? או שזה לא קשור למטאל מבחינתכם וזהו נטו מעשה אצילי?

עומר: לדעתנו ערב כזה יכול להוסיף ערך לקהילת המטאל בארץ ולהראות שאנחנו קהילה שאיכפת לה מהחברה ומוכנה להתאחד למען מטרה משותפת, ולא קהילה מבודדת מהשאר או מפולגת, כמו שנהוג לחשוב. מצד שני אנחנו לא חושבים שערב כזה יביא יותר אנשים לאירועי מטאל מקומי. זה כבר נושא שיחה אחר לגמרי!



אלון: בכנות ? לא. אני לא חושב שזה קשור למטאל ואנחנו בטח לא עושים מעשה אצילי, אנחנו תורמים כי אנחנו יכולים ויותר מזה כי אנחנו רוצים זה לא קשור לאצילות גבורה או שאר הדברים האלה. פנו אלינו בבקשה לנגן כדי לגייס כסף לאנשים שצריכים אותו הרבה יותר מאיתנו כרגע, מי יכול להגיד לא לדבר כזה ? מעבר לזה אני לא חושב שיש כ"כ מעט קהל שמגיע לראות להקות בארץ. למדנו על בשרנו שיש קהל בארץ וצריך למצוא אותו ולהגיע אליו וזה לא יקרה אם להקות לא ייתנו את כל מה שיש להן, תופיעו תפרסמו תדחפו את השיט שלכם ואתם תמצאו את הקהל.

לגבי לסייע לסצינה? אני לא חושב שהערב הזה קשור לסצינה, כן הקהל זה הקהל של המטאל בארץ אבל הערב הזה לא קשור לסצינה הישראלית, הוא קשור לעמותת גדולים מהחיים ולנו 3 להקות וצוות של אנשים שרוצים לתת את מה שהם יכולים למען המטרה הזאת שהיא לעזור לילדים חולי סרטן. את הערב הזה אנחנו עושים מבחינתי אך ורק כדי למקסם את ההכנסות שנוכל להעביר לעמותה ומעבר לזה לתת הופעה טובה. אין שום דבר אחר שאני חושב עליו כשאני מתעסק עם הערב הזה. באנו לתרום וזה מה שנעשה.

דור: מאז שאני זוכר את עצמי תמיד היו לא מעט להקות אבל מעט מהן שמרו על יציבות גם אם הן התקדמו נורא מהר והקהל בא והולך בדיוק כמו חלק מהלהקות וזה תקופתי יחסית,היום האינטרנט כמובן מקשה אבל זה לא תירוץ כי חייבים לעבוד קשה וליישר קו. ערב עם מטרה כזאת שבד"כ לא הולכת עם התדמית של הז'אנר תמיד אפשר לנצל כדי לקדם את המטאל המקומי ואני מקווה שזה מה שיצא,בכל מקרה- כל מי שיגיע בין אם הוא מטאליסט שאוכל ניטים לארוחת בוקר ובין אם הוא בנאדם שבא לו לראות הופעה ולתרום למטרה המאוד חשובה הזאת יהיה חלק ממשהו שהוא יותר חשוב מהמוזיקה או מהמטאל המקומי או מכל דבר אחר,בתור אבא לילדה אני רק יכול לנסות ולתרום מה שאפשר לאנשים של גדולים מהחיים שעושים עבודה סופר חשובה.

ועכשיו, כמה שאלות לכל להקה בנפרד, ברשותכם נתחיל מ Eternal Struggle - ברוכים השבים מוואקן! מה תוכלו לספר לנו על החוויה שלכם שם, במכה של המטאל העולמי?

וואקן היתה חוויה עוצמתית מאוד עבורנו! לא סתם היא המכה של המטאל העולמי. זכינו להופיע מול 3000 מטאליסטים בהופעה הראשונה שלנו מחוץ לישראל, בבמה סופר יוקרתית וצוות במה שעשה עבורנו הכל ומעבר לציפיות. זכינו להכיר המון נגנים, מפיקים וכתבים מרחבי העולם. זכינו בצוות על מהארץ שהתלווה אלינו לאורך כל התהליך. בסופו של דבר הגענו למקום ה-9 מתוך 30 להקות, אבל מבחינתנו - אנחנו את שלנו עשינו. הופענו על אדמת וואקן!

מה העתיד צופן לכם, יש תוכניות לעתיד בקרוב והרחוק?

בשלב הזה אנחנו מתכננים לכתוב חומרים חדשים ולהוציא אלבום חדש בתחילת 2018, שאיתו נצא לטור אירופאי ראשון.



ול Phantom Pain - אתם ללא ספק ההרכב הוותיק בחבורה כאן, אחרי יותר מעשור של פעילות, שני סינגלים ואיפי אנחנו מחכים כבר כמה שנים לאלבום הבא, יש חדשות בעניין הזה?

בגדול כן, האלבום המלא שתיכננו להוציא כבר לא רלוונטי ללהקה היום,אנחנו נוציא ממנו סינגלים שיתאימו ומהשאר כנראה נרכיב שירים אחרים שיהיו יותר רלוונטיים.

בשנים האחרונות עושה רושם שהליינאפ שלכם פחות או יותר יציב, עם תכלת על התופים וגל בעמדת הגיטרה, האם אפשר להניח שזה ההרכב המנצח מבחינתכם בניגוד לתחלופות הרבות שהיו בעבר?

הייתה "תחלופה" אחת גדולה ב2009, מאז תכלת וגל איתנו, בסיסטים התחלפו בקצב די מרשים.
מייק מתאים לנו מאוד מכל המובנים,הוא אפילו מכוער במידה שמחמיאה לכל אחד מאיתנו אפילו ביום הגרוע ביותר שלו, אז כנראה שהוא ישאר כי אני לא נהיה צעיר יותר.

יאללה, עכשיו תור Sinnery - חזרתם לא מזמן מההופעה הראשונה שלכם מחוץ לגבולות ישראל, ספרו איך היה!

קודם כל התרגשנו , עם כל הפוזה של הקשוחה של מטאליסטים בסופו של דבר החלום הרטוב של כולנו היה להופיע עם המוזיקה שלנו מחוץ לגבולות המדינה, וכשזה קרה כולנו ציפינו לחוויה שחלמנו עליה כל כך הרבה. מעבר להופעה הכיפית שעשינו בניקוסיה יצא לנו להכיר המון להקות ואנשים ובעיקר לבלות כולנו ביחד במה שנהפך לחופשה שכולנו נזכור . אכלנו סופלקי שתינו וויסקי צעקנו "יוגב!!!" על עוברי אורח וניגנו עם אנשים שמטאליקה חיממו אותם בשנות ה-80 (WTF!?) . המסקנה הברורה מההופעה הזאת היא שאנחנו מוכנים לצאת לחו"ל ואנחנו יותר מנשמח להגיע לכמה שיותר מקומות ולראות את העולם מהבמה, לשם אנחנו שייכים.

רמת הפעילות שלכם עלתה מאוד לאחרונה וניתן לראות אתכם על המון במות, מתי אנחנו צפויים לראות אלבום חדש?

קודם כל אנחנו מאוד משתדלים לשמור על רמת פעילות גבוהה החודשים היחידים שלא הופענו בהם קרו בגלל שינויים בהרכב או התרכזות בכתיבה של חומר חדש. אנחנו משתדלים להיות על במה לפחות פעם בחודש, לעשות מוזיקה ולהופיע זה חלק מאיתנו ודבר שקשה לנו להיפרד ממנו ליותר מדי זמן, אז כן בחודשים הקרובים יהיה הרבה סינרי בהרבה מקומות ועם המון להקות מצוינות וחברים טובים. האלבום השני שלנו נמצא כמו שאמרתי בשלבי כתיבה מתקדמים, מאמין שבקרוב נסיים לכתוב וניכנס לסטודיו להתחיל לעבוד עליו. אני יכול להגיד כבר שמסתמן שהאלבום הזה יהיה יותר כבד מכל מה שעשינו אי פעם.

אנחנו משתדלים להכניס אליו כמה שיותר מכל אחד מאיתנו וזה יוצא מפלצתי, אנחנו לא יכולים לחכות כבר להציג לעולם את מה שיש לנו עד עכשיו אנחנו בטוחים שהאלבום הזה ייקח אותנו למקומות חדשים .


לדף האירוע ולרכישת כרטיסים

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[30/03/2024]
Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
[14/03] Structural - "Decrowned" release show
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::