תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

20/07/2018
מעוף הדרקונים - ראיון עם הרמן לי – גיטריסט להקת Dragonforce
כתב: יאיר אבלסון

להקת הפאוור מטאל (או כמו שהם מגדירים את עצמם - אקסטרים פאוור מטאל) Dragonforce מגיעה לארץ בפעם הראשונה להופעה. הלהקה, שהוקמה ב1999, ידועה בעיקר בקצב הנגינה המהיר שלה ובסולואים שנראים כאילו נוגנו במקור במהירות ״נורמלית״ ומישהו עשה להם ״הגברת מהירות״ במיקס. כבר בתור להקה צהירה יחסית היא זכתה לתהילה כשניגנה עם להקות ענק כמו איירון מיידן ו w.a.s.p אבל הגיעה לרמת ״תהילת עולם״ כשהשיר Through the fire and the flames נבחר למשחק הגיטרה Guitar Hero III, ונחשב בו לאחד השירים הקשים ביותר. אחרי מספר שינויים בהרכבים ולא מעט אלבומים, הוציאה הלהקה לאחרונה את האלבום Reaching into Infinity ואיתו היא גם מגיעה לארץ. לקראת ההופעה ישבתי לשיחה עם הגיטריסט בעל האצבעות הבלתי נראות (כשהוא מנגן), האדם שכולם מאמינים שמבלף בנגינתו ומאיץ אותה בדרכים שונות ומשונות (ומוכיח לכולם שהם טועים בסרטונים ביוטיוב) ומוביל את הסולואים של הלהקה - הרמן לי.

איך ההרגשה להגיע לארץ הקודש? אתם מתרגשים? יש לכם תוכניות לבקר במקומות מיוחדים לפני או אחרי ההופעה?

כן, בהחלט, אנחנו מאוד מתרגשים סוף סוף להגיע. אנחנו מתכוונים לנגן סט ארוך במיוחד לכל המעריצים שלנו, כמה מהשירים הישנים וכמה מהשירים החדשים יותר כדי שיראו את השירים שעדיין לא ראו ושמעו. מבחינת הביקור באתרים שונים - אנחנו מנסים להכניס כמה דברים ללו״ז ונצטרך לראות איך אנחנו מתאימים את הסיורים וההופעה, לוחות הזמנים די צפופים. ההופעה מן הסתם באה קודם, אז נראה כמה זמן יישאר לנו. חשבתי באופן אישי להקדים קצת את הטיסה ולבוא לבקר, ולהשאר קצת יותר זמן כדי לראות את המקום אבל זה לא הסתדר בסוף. אני ממש רוצה להספיק לראות את ירושלים, אולי בכל זאת אשנה את תוכניות הטיסה שלי… נראה.

אתה שמאלי, כמו הרבה נגנים ידועים מאוד דוגמת קורט קוביין, ג׳ימי הנדריקס, טוני איומי ופול מק׳רטני אם נזכיר רק כמה מהם. עם זאת אתה מנגן ביד ימין. האם חשבת מתישהו ״להפוך״ את הידיים ולנגן על גיטרה שמאלית? אתה חושב שהחלפה כזו תעשה אותך אפילו יותר מהיר (אם זה אפשרי) או שאולי זה המקור למהירות שלך?
אני חושב שיש לזה יתרונות וחסרונות, כי אתה צריך שתי ידיים לנגן בכל מקרה. אני בעצם דו-ידי; כשאני משחק כדורסל אני ימני, ואני בועט ברגל ימין כשאני משחק כדורגל אבל אני כותב ביד שמאל. מזל שגיטרות זה כלי לשתי ידיים… בפעם הראשונה שהרמתי גיטרה זו היתה גיטרה ימנית, וזה הרגיש לי טבעי. כשניסיתי אחר כך גיטרה שמאלית זה הרגיש לא נוח, לא טבעי.



סאם ואתה הולכים כבר כברת דרך ארוכה יחד מאז שDragonforce הוקמה, והנגינה שלכם משתלבת יחד. אם ניקח בחשבון את זה ששניכם גיטריסטים מהמעלה הראשונה, ואתה גם ככה מעביר שיעורי גיטרה ביוטיוב, חשבת על פתיחת בית ספר למוסיקה?

אני לא חושב שאעשה משהו כזה, אבל אני עובד על מדריך לנגינה שיראה צד אחר של נגינה על גיטרה שלא מדברים עליו הרבה, אנסה להביא שם משהו מזווית אחרת ונקודת מבט שונה על גיטרות ונגינה על גיטרות. זה משהו שיצא בכמה שפות, נכון לעכשיו באנגלית, צרפתית, קנטונזית ומנדרינית (ניבים של סינית). יש המון מדריכים ומורים בנמצא אבל אני מקווה שאצליח להביא משהו שונה שיעביר את נקודת המבט שלי באופן מהנה ומקור להשראה באותו הזמן.

Dragonforce קיימים כבר כמעט 20 שנה, למעשה בשנה הבאה הלהקה תחגוג 20. חשבתם לעשות משהו מיוחד לכבוד זה, אולי משהו בסגנון ״כל השירים שלא נכנסו לאלבומים ב20 השנה שלנו״ או שלא תעשו משהו מיוחד?

זה מטורף, אתה האדם השני ששואל אותי את השאלה הזו. לא חשבתי שנגיע ל20 שנה כשרק התחלנו ולהגיע לנקודה הזו בזמן זה פשוט מטורף. זה מצחיק, אני לא חוגג את ימי ההולדת שלי כי אני לא רואה את הסיבה לכך, אני משעמם ככה, אז אני צריך רעיונות מאנשים אחרים לגבי מה ניתן לעשות. מבחינת להוציא אוסף ״השירים שלא הוצאנו״ זה יהיה קצת בעיה, כי ממש כל השירים שאנחנו כותבים מתפרסמים, אז למעשה אין לנו B-sides.

יש הרבה סרטונים שבהם אתה מסביר איך לנגן באופן מהיר ומדוייק, אבל בכל יום יש לפחות כמה מאות אנשים שרואים את זה וממלמלים ״אין מצב, זה לא יקרה...״. מה הסוד האמיתי מאחורי המהירות? האם זה שילוב של טכניקה, מצב נפשי, אימונים בלתי פוסקים או שיש לך פשוט שתי ידיים ביוניות ואתה לא מספר לאף אחד?

אין סוד לגבי נגינה בגיטרה. כל אחד רוצה לעשות משהו שונה, ליצור את הפרוייקט שלו בצורה אחרת, אני מניח שהסוד הוא להגיע למצב שבו אתה מנסה לנגן איך שאתה רוצה עד שאתה מגיע לצליל שאתה אוהב ואז אתה מערב בין השניים. יש אנשים שאוהבים את הצליל הייחודי שהם יוצרים בעצמם עם הסגנון שלהם והמוסיקה שלהם, בזמן שאחרים מעדיפים לחקות אמנים אחרים שהם שמעו ומנסים לנגן כמוהם ולא אכפת להם מלנגן בסגנון משל עצמם, וזה בסדר כל עוד הם נהנים מעשיית מוסיקה. אם הם נהנים ממה שהם לומדים לנגן, זה בסדר גמור, זו הדרך שבה אני רואה את זה ברמה הפילוסופית של הדברים.



לפני כמה שנים הגעתם למשחק "Guitar Hero", ליד מטאליקה, סנטנה, סלאש, סטיבי ריי ווהן, סלייר ולהקות מדהימות אחרות שנחשבות קשות במיוחד לניגון. מה עבר לך בראש כששמעת שנבחרתם למשחק?

ובכן המוסיקה כבר נכתבה ושוחררה כשהיא נבחרה למשחק, והאלבום יצא יותר משנה לפני שהמשחק יצא, אז חשבתי ״זה מגניב״ כששמעתי שביקשו את השירים לאור בקשות מעריצים אבל מעבר לזה לא חשבתי על זה יותר מדי כי לנגן מהר זה בעצם מה שאנחנו עושים. אני מוצא את זה מעניין וכיף ומאתגר, ואנשים אוהבים אתגרים, זה דורש ממך לדחוף את עצמך לרמה אחרת ובDragonforce אנחנו מנסים להשתפר מאלבום לאלבום באותו אופן בדיוק.

יש מקומות שבהם פאוור מטאל נחשב קצת ילדותי, עם כל המטאפורות של הפנטזיה וה״תראו כמה מהר אנחנו יכולים לנגן״ (אני לא חושב ככה בכלל בכלל). מה אתה חושב על מקומו של הפאוור מטאל כזא׳נר במטאל באופן כללי, והאם אתה חושב שהוא יתפתח הלאה כמו שדת׳ התפתח ויש לו היום כל מיני מוטציות ותת-ז׳אנרים?

אני חושב שזה בערך מה שDragonforce עשתה. לקחנו את הפאוור מטאל, שמנו על 200 BPM, ועשינו אותו מהיא יותר, כך שעשינו שילוב של פאוור וספיד ואנחנו מגדירים את מה שאנחנו עושים כאקסטרים פאוור מטאל, אפילו היו לנו מדבקות שחילקנו של "Extreme power metal - breaking the power metal" כדי שאנשים יבינו שאנחנו עושים משהו שונה מכל הפאוור הגנרי שיוצא מגרמניה. אנחנו כותבים ליריקות של פנטזיה משולבות עם דברים יותר מודרניים ויש שם דברים ששונים ממה שכל מי שרגיל לפאוור ישמע.

אתה עושה את אותו הדבר ואותה מוסיקה, תחת אותו ״שם״ כבר 20 שנה.חשבת אולי לקחת קצת חופש מDragonforce ולעשות משהו שונה, קצת בדומה למה שאלכס סקולניק (טסטמנט) עשה, כשעבר לנגן ג׳אז וז׳אנרים אחרים לתקופה מסויימת?

חשבתי על זה כמה פעמים אבל לא מצאתי את הזמן. עם זאת, עכשיו יש לי קצת זמן ואני עובד על אלבום סולו שיהיו בו צלילים חדשים וזה משהו אני רוצה לשחק איתו, לחקור, לעשות משהו שונה מהצלילים של Dragonforce. אני מנסה לעשות שם משהו שאני יכול לתרום בו צלילים חדשים, דברים שלא נעשו בעבר ודברים שיגרמו לאנשים לחשוב קצת.



יש הרבה להקות שמגיעות לארץ לאחרונה, הזדמן לך לדבר עם מישהו מהחברים בלהקות שהיו כאן ולקבל תחושה של מה שהולך להיות פה ואיך הסצנה בארץ?

לא יצא לי לדבר עם מישהו מהלהקות אבל יש לי חברים שביקרו בישראל ואמרו שזה מקום מדהים לבקר בו, שהאווירה היא משהו שלא ייאמן, הם אפילו אמרו לי שהם יכולים להמליץ על כמה אנשים שכדאי להפגש איתם ואולי לערב איתם יחד טיול והופעה.

יש לך מסר כלשהו שאתה רוצה להעביר למעריצים בארץ לקראת ההופעה?

אם אנשים חושבים שהם ראו פאוור מטאל והם ידועים מה זה - הם צריכים לבוא ולראות את Dragonforce ולראות פאוור מטאל כמו שהם לא ראו עד עכשיו. אנחנו מצפים להגיע ולהופיע בפני המעריצים שחיכו כל כך הרבה זמן לראות אותנו וגם בפני מי שלא שמעו אותנו קודם. מוסיקה זה משהו שמקומו על הבמה, בהופעה חיה, וזו תמיד חוויה מרשימה יותר לראות הופעה מולך על במה מאשר לראות אותה על המסך הקטן או ביוטיוב.

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

סקירת הופעה:
כל הדרכים מובילות לעשור - סקירת הופעת העשור לאלבום הבכורה של Walkways

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[27/04/2024]
Prowlers - Warfare
[06/04] Metal Carnival
[29/04] Break the cycle
[17/05] Nailien Invasion - השקת אלבום
[23/05] Prey For Nothing - 15 years of Violence Divine
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::