תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Desert
Scorpions
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

07/11/2008
Metal Scent - על טעם ועל ריח...
מאת: יותם Defiler
מרואין: Rony Zee, מתופף להקת Metal Scent

להקת ההבי מטאל Metal Scent אולי עשתה חייל בעיקר תחת השם "ריח מטאל" עוד לפני כמה שנים, כאשר ביצעה שירים מזרחיים מפורסמים בגרסאות רוק כבד, אך בשנים האחרונות שוקדת הלהקה בעבודה אינטנסיבית על מוזיקה מקורית, אשר קורצה מהחומר ממנו קורצו הגדולות שבאגדות הרוק הכבד. לפני שתופעת Metal Scent הופכת את העולם התרבותי של הרוק הישראלי על פיו, תפסנו את רונן - מתופף הלהקה ומוזיקאי ותיק, לשיחה אישית על הקריירה, המוזיקה, העבר והעתיד.


שלום רונן, מה שלומך?

בסדר גמור תודה רבה.


"ריח מטאל" קיימת כבר שנים, והגיעה להצלחה שיווקית נאה בהחלט יחסית לזמן הפעילות שלה. בוא תפרט קצת על הלהקה עבור אלה שאינם מכירים אותה.

הכל התחיל מסיום פרויקט הרוק בו השתתפתי בשם "תושב חוזר" ביחד עם חברת התקליטים "פונוקול", אשר הבהיר לנו די מהר שסצנת הרוק והרוק הכבד המקורי בארץ פשוט הקדימו את זמנם - או שהישראלים פשוט "מפחדים" מסאונד דיסטורשן כבד וקולני. ההרכב שונה וקיבל צביון חדש בדמותם של דרור יקר הגיטריסט ורמי שלמון הסולן וביחד איתי, הפך לגרעין להקת Metal Scent כאשר מאוחר יותר צורפו להרכב הנוכחי יניב עבודי הגיטריסט ואמיר סלומון הבסיסט אשר עובדים גם עם להקת המטאל המצוינת Prey For Nothing. ההרכב הנוכחי הספיק לעבד ולהקליט כ-15 שירים מתוכם אלבום בין 11 שירים מעורבים (קאברים ומקוריים) באנגלית ולהופיע ברחבי הארץ, כאשר בין ההופעות הבולטות היו ההופעות עם Uriah Heep באמפי ווהל שבתל אביב ובמבצר שוני בבנימינה.


מטיבי לכת יזכרו את Metal Scent עוד מהפרויקט הראשוני שלכם, שהיה למעשה מן אוסף גרסאות כיסוי של שירים עם גדולי הזמר המזרחי בארץ, בואריאציה של רוק כבד. איך הייתה החוויה לבצע את השירים הגדולים האלה לצד האומנים הגדולים האלה, ולהפיך בהם רוח חיים חדשה?

כמו שאמרתי, ניסינו להכניס את מוסיקת הרוק לתודעה הישראלית ובאנו עם רעיון לקחת מוסיקה מזרחית ים תיכונית ופשוט להביא אותה למוסיקת הרוק, קרוב יותר אלינו. מאחר והבסיסט הקודם שלנו עבד כסאונדמן בתוכנית הבישול של מרגול, פנינו אליה ושאלנו אותה אם היא תהיה מעוניינת לבצע דואט עם רמי והלהקה בשיר שלה "חומות חימר" שעובד על ידינו לגרסת רוק כבד. מרגול לא רק שהתלהבה מהרעיון, היא הבטיחה "לשדך" לנו עוד אומנים מהזמר המזרחי. וכך היה, לאחר שמרגול סיימה, היא שלחה לנו את אבנר גדסי ומשם הדרך פשוט המריאה, כאשר החדשות בקרב הזמרים המזרחיים היו "צפו לטלפון מריח מטאל לבקשת דואט". מאחר ולא כל שיר התאים לעיבוד רוק, נאלצנו לשבת ולבחור בקפידה את השירים, 10 במספר - בין השירים תוכלו למצוא את "אני קורא בשמך" בדואט עם איציק קאלה, "איני יכול" עם ניסים סרוסי, "מתוקים" עם שלומי שבת, "חומות חמר" עם מרגול, "מנגן ושר" עם אבנר גדסי, "לילה בלי כוכב" עם שימי תבורי, "בדד" עם אלי לוזון, "פני מלאך" עם יואב יצחק, "מה לך ילדה" עם חיים אוליאל ו-"יהיה בסדר" עם אביבה אבידן.

ההתרגשות הייתה גדולה, הזמרים הגיעו ושיתפו פעולה בצורה נפלאה. מיותר לציין שכולם זמרים מדהימים, מקצוענים, בעלי יכולות שירה מאוד דומה לזמרי הרוק כבד - אותה היכולת להגיע לטונים גבוהים - וכולם הביעו באוזנינו את הרצון והחלום, שהשיר המקורי שלהם יגיע למקומות כל כך חזקים ומודרניים ואת אהבתם למוסיקת הרוק! הן שלומי שבת וניסים סרוסי אמרו שכשהם שומעים את השירים שלהם בגרסת "ריח מטאל", זה מה שהם קיוו להם כשכתבו אותם לפני למעלה משלושים שנים. לשמחתנו ישי בנצור מנהלו של איל גולן בזמנו ובעליו של משרד ההפקות "טאלנט הפקות" אהב מאוד את כל הרעיון והצטרף לפרויקט ומכאן הכל היה אפשרי. תוכניות טלוויזיות כמו יצפאן, חדשות ערוץ 10, מיכל זוארץ, שירותרום עם רפי גינת, יהורם גאון, גיא פינס ועוד. הופעות בכל הארץ, מכירת אלבומים וכו'. בעצם Metal Scent הפכה למעין להקת גישור בין אוהבי המזרחית לאוהבי הרוק ולשני המחנות באנו עם משהו חדש ומעניין.


בגלל האלבום הראשון שהיה בעיקרו ביצועים מסוג המוזכר לעיל, התקבל הרושם ש-Metal Scent הינה למעשה להקת קאברים, אך אלו אשר פוקדים את הופעותיכם בשנים האחרונות מגלים שאתם גם מבצעים חומר מקורי. מתי נראה מצידכם אלבום מלא של חומר מקורי?

לשמחתי אני יכול לבשר לך שאלבום כזה כבר מוכן. בוא נעשה סדר, לאחר שעשינו את הפרויקט בעברית הופענו אצל יצפאן ואישה בשם רינה ברודר צפתה בנו בכבלים בבוקה רטון שבפלורידה ארה"ב. האישה הזאת היא מפיקה גדולה ומנהלת להקות בארה"ב ולמזלנו פשוט התאהבה בלהקה. היא הגיעה לארץ במיוחד בכדי לראות אותנו בהופעה והציעה שנעשה את אותו פרויקט, רק באנגלית, כלומר לקחת להיטים לועזיים משנות ה-60' ולעבד אותם לגרסאות רוק כבד חדשות שלנו. גם פה בחרנו 11 שירים כמו ,"Smoke On The Water", "Under My Thumb", "One Way Ticket", "Delilah" ועוד, נכנסנו לאולפני "פפה" בתל אביב והקלטנו 11 שירים ישנים בעיבודי "ריח מטאל".

במהלך המיקסים לאלבום הצליחה רינה ברודר המנהלת שלנו להחתים את חברת התקליטים Crash Music מאריזונה והבעלים של החברה ביקש מטעמים מסחריים וכלכליים, לנסות ולהקליט בזריזות מספר שירים מקוריים שימוקססו לתוך האלבום ובכך לגבות תמלוגים מקוריים מילים ולחן ולא רק את תמלוגי העיבודים. הלהקה הצליחה בתוך שבוע לכתוב 5 שירים מקוריים כולל מילים ולחן, להקליט ולמקסס אותם וכך נולד האלבום הראשון המעורב שלנו (שיצא לפני כחודש בגרמניה כתחנה ראשונה באירופה והיעד הבא היא ארה"ב) אשר מתוכו יצא השבוע הסינגל הראשון "Rain". מיד אחרי שסיימנו לעבוד על האלבום, ישבנו וכתבנו עוד 15 שירים מקוריים באנגלית שכבר הוקלטו באולפנים ומחכים למיקס לאלבום הבא.


כולכם נגנים ותיקים ומנוסים בהרכב, וחלק מכם חולקים ניסיון עשיר ומשותף. מנין קורצו הנגנים של Metal Scent ואיך הכרתם?

דרור רמי ואני, לאחר שגיבשנו את להקת Metal Scent חיפשנו נגנים שיתאימו להחלפת הבסיסט והגיטריסט הקודמים ולאחר אודישנים וחיפושים דרך חברים בז'אנר הרוק, הגענו ליניב עבודי וכבר באודישן הראשון ידענו שיש לנו גיטריסט מדהים וכימיה נהדרת. לאחר תקופה קצרה עם יניב נאלצנו להיפרד מהבסיסט הקודם ויניב המליץ לנו על חברו אמיר מלהקת Prey For Nothing, דבר שהעלה חשש מה על ששני מוסיקאים עובדים בהרכב אחר, אך מאחר וגם דרור רמי ואנוכי מעורבים בפרוייקטים שונים, הסכמנו כל עוד לא נפגע בדרכה של Metal Scent לקבל את אמיר לאודישן ומשם התשובה כבר ידועה.


מה הם ההשפעות המוזיקליות המובילות של Metal Scent והאם מקבלות ביטוי במוזיקה שלכם?

כפי שאני מכיר את החברים, כולנו באנו ממוסיקת הרוק והמטאל, אני אישית מאזין ל-Ozzy Osbourne, Metallica, Iron Maiden, System Of A Down, Dream Theater, Pantera ,Sepultura ועוד. במוסיקה המקורית אנחנו לא מגיעים לכבדות הסאונד של Pantera למשל, כי ראשית כבר עשינו את זה בעבר כנגנים בלהקות אחרות ושנית מבחינה מסחרית אולי עדיף לנו להיות בצד ה-"מיין סטרים " של הרוק בכדי למכור יותר ושם הסיכויים להצליח גדולים יותר (ואין שום פסול בלרצות למכור ולהרוויח). אין ספק שבחומרים החדשים אנחנו אנחנו מנצלים את הפוטנציאל שלנו, מביאים סאונד עכשווי והכי חשוב מאוד נהנים להופיע איתו ובטח להקליט אותו. אחת הסיבות לכך, זה צירופם של יניב ואמיר שמאוד אוהבים את כיוון הדת' מטאל וגם מנגנים מטאל כבד בסיגנון Dillinger Escape Plan ,Arch Enemy, Nevermore והסאונד הכבד והעכשווי שלהם נותן גוון מעניין עם גוון הסאונד של דרור המזוהה ל -Metal Scent כלומר, יש לנו 4 נגנים שחותרים לכיוונים דומים ומנגנים ברמות בינלאומיות מה שלא היה לנו עם 2 הנגנים הקודמים שהכיוון שלהם היה יותר רוק שנות ה-80'.


קצת עליך כמתופף. איך התחלת לתופף, מי השפיע עליך ואיפה תופפת בעבר?

שמע,אני בדרך כלל בן אדם של "אנחנו" אבל מכיוון ששאלת, התחלתי לתופף בגיל 4 על הסירים של אימא שלי במטבח, בגיל 7 כבר על סט מלא ובגיל 12 כבר ניגנתי את האלבום של להקת Police ו-Santana באוזניות שלי, משם בגיל 14 להקת רוק עם עפר פורטוגלי, אבי בללי (נקמת הטרקטור) ובצבא עם בנסון (הבסיסט של משינה) ושלומי ברכה (הגיטריסט שהקים את משינה). לאחר השירות הצבאי טסתי לארה"ב שם גרתי 14 שנים בין השנים 1984-1997 בין השאר סיימתי את לימודי באוניברסיטת סן דייגו סטייט בתואר למוסיקה ותקשורת, ו-P.I.T בלוס אנג'לס. את תחילת דרכי כמתופף רוק התחלתי עם להקת Sanctions שבין השאר חממה את להקת America ולהקות כמו Precious Death Big City, כאשר גולת הכותרת היתה מופע חימום ל-Iron Maiden.

שלושה חודשים עם Defiance וסיבוב הופעות עם להקת Testament. בשנת 1995 הספקתי לשבת באודישן לאוזי אוסבורן לאלבום Ozzmosis אשר אותו לקח האחד והיחיד דין קסטרנובהׁ(לפחות הוא ולא איזה אלמוני). מיד לאחר מכן יצאתי לסיבובי הופעות כשנתיים עם להקת הרוק Big City שהגיטריסט המוביל שלה Don Hicky היה ממייסדי להקת Giant אשר פרש והקים את הלהקה הנוכחית. בשנת 1997 חזרתי לארץ והצטרפתי ללהקת גאיה ("עד להווה", "יחד לב אל לב") ועד להקמת Metal Scent... אתה עוד ער?


...מה ? אה, כן...כן...

יש עוד... אבל נשאיר לפעם אחרת.


מה אתה חושב על סצינת הרוק והמטאל המקומית בישראל?

שמע שחזרתי לארץ ב-97' היה ממש עצוב, הסתובבתי עם שיער מתולתל עד התחת, מכנסי עור מעיל עור ומגפיים וכבחור שמתנשא ל-190 ס"מ, 90 קילו, אנשים עברו לצד השני של הרחוב מפחד. לאט לאט עם העלייה של אוכלוסיית חבר העמים בחיזוק הקיבוצים, החלה סצנת המטאל להתפתח לשמחתי הרבה, עד שהיום, מספיק אנשים יודעים מי זה Ozzy או Dream Theater ו-System Of A Down, מה גם שיש לנו נגנים צעירים, מאוד מוכשרים שמנגנים מטאל ברמות גבוהות וזה ממשיך להתפתח אפילו להחתמות של אומנים ישראלים בחברות תקליטים אירופאיות ואמריקאיות (כן יירבו).


מדוע אינכם חוברים לאירועים בהפקה עצמית של להקות ומקדמים את עצמכם בפני הקהל הצעיר יותר?

מקווה שזה לא יישמע יומרני מצידי, אבל עברנו את הגיל של לנגן בחינם, או לעשות טורים בשביל אחר כך "לנגב" כמה גרופיות. כרגע אנחנו חתומים על ידי R.B.P.R.Entetainment Inc עם מנהלת צמודה, רינה ברודר, ממש לפני יומיים חתמנו עם T&T חברת בוקינג ענקית, הדיסק האמריקאי מופץ על ידי חברת תקליטים Crash Music והעיניים מופנות החוצה לחו"ל, שם עובדים עבורינו, ואנחנו מקווים שאכן משהו גדול יקרה. בארץ התחברנו לחבורה נפלאה המונה את ולדימיר בוקיו ,סאשה גוזניי ועוד חברים מתחנת הרדיו FM 89.1 ובעזרתם האדיבה והמקצועית, סוגרים הופעות וקושרים קשרים הן בארץ והן מחוצה לה.


האם אתם מרוצים מהמעמד שאליו הגעתם בזכות שיתוף הפעולה באלבום הראשון ועמדת המפתח כלהקת החימום של מגוון אומנים מחו"ל, או שאתם מפחדים שכך נחסכת מכם החשיפה לקהל צעיר יותר וכמו כן האפשרות לקדם יותר מהחומר האישי שלכם?

תראה, כל אמצעי מקדש את המטרה, כל עוד אתה לא מתפשר על העקרונות שלך ועל המוסיקה שלך. המוסיקה שלנו מתאימה לכל מי שאוהב רוק איכותי לא מוקצן מדי לפה או לפה,להקה כותבת את האמת שלה ולאחר זמן, כשהלהקה בונה את הקהל שלה, צריך גם להתחשב בו ולנסות גם לרצות אותו. סה"כ בלעדי הקהל והחברים שלנו לא היינו קיימים.


במה עוסקות המילים של השירים המקוריים שלכם ? איזו אמירה נמצאת מאחוריהם?

טוב, אז מאחר וגם דרור, רמי ואני כותבים, כל אחד מגיע מהכיוון שלו - בדרך כלל מהחוויות האישיות שלו, אבל מאחר ואנחנו כל כך בראש אחד, כשאנחנו נפגשים לליטוש שירים ביחד התוצאות תמיד לכיוון די דומה, אז אנחנו זוכים ל-3 טבחים בעלי אישיות דומה שמתבלים ביחד פעם חריף פעם חמוץ ופעם מתוק.


מהו השיר האהוב עליך בביצוע בהופעות חיות של הלהקה?

האמת,יש הרבה שירים שאני אוהב לנגן כי המגוון רחב, שירים כמו "Desires" ו-"Riders Of The Night" שהם שירי רוק כבד אמצע, או "All You Want" שהוא רצח כבד ומהיר ועד בלדה, "The Voice", אקוסטית שמלווה בטמבורין וגיטרה אקוסטית שסוחף את הקהל - כל עוד אתה נהנה עם החברה על הבמה יש אינטראקציה עם החברים והקהל ואחר כך וויסקי טוב אז סבבה (וזאת מילה שאין באנגלית).


מדוע ישנה דואליות בשימוש השם בעברית ובאנגלית יחד. האם היית מעדיף שיקראו ללהקה "ריח מטאל" \ "מטאל סנט" או ישתמשו בשם באנגלית - Metal Scent?

מאחר והראייה היא החוצה לחו"ל ומנסיבות אחרות גם כן, הלהקה נקראת Metal Scent באנגלית וגם בעברית "מטאל סנט" מה שמסמן עידן חדש ומשותף לכל 5 הנגנים.


אתה רואה את עצמך מתנסה בסגנונות מוזיקלים אחרים מלבד רוק כבד בלהקה הזאת באופן ספציפי, או שלדעתך אין מקום להתנסות מוזיקלית מסוג זה בהרכב שמהותו היא לנגן מטאל?

בהחלט כן, יש דברים שלא ארצה לנגן כי אני פשוט לא סובל את סגנון המוסיקה, אבל כמו שציינתי, בתחילת דרכי ניגנתי Santana ו-Police ואפילו צ'יק קוריאה פיוז'ן רוק ותתפלא כמה זה עשה אותי מיוחד כשניגנתי מטאל ושילבתי את הידע הזה בפנים.


מהו אותו הדבר שעליו אתה מתחרט באופן הקשה ביותר בקריירה המוזיקלית שלך?

אולי שלא תמיד ידעתי לקרוא את העניינים בארה"ב לטובתי. כלומר, בתחילת דרכי אומנם דברתי אנגלית מצוין, אך עם הזמן והלימודים הגעתי לרמה שבה אם יכולתי, אולי הייתי מנהל את הקריירה המוסיקלית שלי בשילוב החוצפה הישראלית שבי בצורה קצת יותר מוצלחת.


איפה אתה רואה את הלהקה בעוד שנה? ובעוד 5 שנים?

כולי תקווה שנצא לסיבובי הופעות ברחבי אירופה ואפילו בארה"ב, אתה יודע מהירות ההצלחה והנפילה כמעט אותו הדבר, אם שיר מצליח ברדיו אתה כוכב, אם מישהו נותן לך ספוט בטלוויזיה אתה כוכב ופתאום כל השנים שכלום לא קרה נשכחות... או שהן ממשיכות להיות נשכחות.


לאילו אלבומים אתה מאזין בחודש האחרון?

אני משוטט המון ב-MySpace ושם קולט כמה מוסיקה טובה ואומנים מדהימים וחדשים קיימים בכל מקום בעולם... תענוג לאוזניים, הרדיו הישראלי לדאבוני לא מספק את הצרכים שלי.


האם ישנן אילו להקות שאתה רואה בתור ההבטחה העתידית של הרוק הכבד \ מטאל בארץ?

רוק בארץ מבחינתי זה לא הצלחה, קח כל הרכב רוק בארץ הכי מצליח עם הלהיטים הכי מושמעים, בתמלוגים הם קונים במקרה הכי טוב רכב משומש, תוציא להיט אחד בארה"ב ואתה כבר על המפה, כמו כן עם כל הקומבינות הישראליות, כמעט כל אומן יכול לקבל השמעות רדיו ואפילו טלוויזיה. בחול אם אתה ברדיו או בטח בטלוויזיה, אתה חייב להיות משהו מיוחד ואתה גם עושה כסף!


מה הוא התנאי העיקרי שבמידה ויופר תסרב לעלות ולנגן על במה?

להסתפר קצוץ וללבוש שמלה פרחונית!


כמה מילים אחרונות "למאזינים" ולקוראים הקבועים של מגזין מטאליסט?

תעשו חיים, תבלו הרבה, הגשימו את החלומות שלכם ואל תוותרו לאף אחד, החיים קצרים... תלמדו ליהנות מהם ובהם ועשו מעשה אחד טוב ביום... ואני רוצה להודות בראש וראשונה לחברים המדהימים שלי, לדרור יקר - גיטריסט על, רמי שלמון - סולן מדהים, יניב עבודי התותח, אמיר סלומון האלוף, לרינה ברודר המנהלת היפה שלנו "אוהבים אותך המון", לכל החברים שתומכים בנו, כמובן למשפחות שלנו שתמיד איתנו ולכם מטאליסט על ההזדמנות הנפלאה ליצור קשר עם הקוראים שלכם!

[ פרסם תגובה / קרא תגובות (21) ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Dir En Grey – The Insulated World

Slash featuring Myles Kennedy and The Conspirators – Living the Dream

Beyond The Black – Heart of the Hurricane

Anaal Nathrakh – A New Kind of Horror

Behemoth – I Loved You at Your Darkest

Deicide - Overtures of Blasphemy
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

סקירת הופעה:
עושים שמח בהוואנה - סקירת הופעתה של להקת Amaranthe בתל-אביב

כתבה:
הוואקן הראשון שלי

ראיון:
האיש בשחור - ראיון עם Sakis Tolis סולן להקת Rotting Christ

סקירת הופעה:
הרעידו את הסכך: סקירת הופעת The Three Tremors בישראל

סקירת הופעה:
הקיץ של אוזי - סקירת הופעתן של Salvation, Ozzy Zoltak וFatum Aeternum בגגרין

כתבה:
הגיע זמן לכפרות, כפרות. – על האלבומים שמצדיקים בקשת סליחה
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[09/01/2019]
Arcturus בישראל
[18/11] Ne Obliviscaris בישראל
[29/11] השקט שאחרי הSandstorm
[29/11] פסטישרץ 10
[03/12] Bruce Dickinson במופע ספוקן וורד
[06/12] חג האור פנד לנד חוגג עשור
[13/12] Unleash The Pain בהופעת השקה
[20/12] Paradise Lost בישראל
[20/02] Behemoth בישראל
[25/02] Manowar בישראל
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::