תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

20/02/2009
Hollenthon - מכונת דת' סימפוני
מאת: אופיר מסר ואלעד מיאסניקוב
מרואין: Martin Schirenc, המוח מאחורי Hollenthon

אחת מלהקות הדת' מטאל הנחשבות בתחום הייתה Pungent Stench האוסטרית, שהתפרקה לפני כשנתיים ככה פתאום. אחד האנשים מאחורי אותה להקה אגדית הוא Martin Schirenc, שבזמנו החופשי הקים את הפרוייקט Hollenthon ששילב בין אהבתו לדת' מטאל (בעיקר) לבין מוזיקה סימפונית ונגיעות מלודיות אחרות. תחת הפרוייקט Martin הוציא 2 אלבומים מלאים ב-1999 וב-2001, והם זכו לשבחים רבים בקהילת המטאל הנרחבת, אך היה זה רק ב-2008 שהאלבום השלישי של Hollenthon ראה אור. כדי להבין למה בדיוק לקח כל-כך הרבה זמן עד ש-Opus Magnum יצא ואיך הפרוייקט הזה, שכבר הפך ללהקה, נוצר מלכתחילה, תפסנו את Martin שהסכים לענות על שאלותינו הבוערות.


היי Martin! עבר זמן מה מאז שהאלבום Opus Magnum שוחרר. איך תתאר את התגובות שאספתם עליו עד כה?

האלבום התקבל יפה אצל המעריצים והעיתונאים, ולסיבוב ההופעות שלנו באוקטובר 2008 היה ביקוש מעולה. בסה"כ, אני מאד מרוצה מהתגובות.


למה לקח לאלבום 7 שנים לצאת?

הייתי עסוק עם Pungent Stench ולא היה לי חשק לעשות יותר מדי עם Hollenthon. היו לי גם בעיות עם ההרכב להופעות, מה שגרם לנו לקחת הפסקה מזה, אבל זה נפתר למזלי. לא יעברו 7 שנים נוספות עד האלבום הבא - מבטיח!


היו רעיונות לשירים שהגיעו מסשן ההקלטות לאלבום השני With Vilest Of Worms To Dwell או במהלך השנים עם Pungent Stench?

המשכתי לכתוב חומר ל-Hollenthon במהלך 7 השנים האחרונות, למרות שאת מרביתו כתבתי אחרי ש-Pungent Stench התפרקה ב-2007.


נראה כי ב-Opus Magnum יש יותר השפעות מזרח-תיכוניות מבעבר. מאיפה זה הגיע?

אני פשוט אוהב את המלודיות והקצב של המוזיקה המזרח-תיכונית, ואני מאד מתעניין בתרבות של המדינות האלו. לצערי, לא הספקתי לבקר ברובן עדיין.


מה גרם לך לבחור להקליט גרסת כיסוי ללהקת הרוק הקנדית המפורסמת The Tea Party?

אני מעריץ של הלהקה ורציתי להקליט קאבר עם Hollenthon כבר הרבה זמן, אז זו הייתה הזדמנות טובה לעשות מחווה ללהקה כשיר בונוס במהדורת הדיגי-פאק של Opus Magnum.


במהלך הקיץ יצא לי לראות אתכם מופיעים בפסטיבלים Graspop (בלגיה) ו-Summer Breeze (גרמניה) ואני חייב לציין שאתם נותנים הופעה שיושבת מדויק על גבי כל הסאמפלים של השירה והמוזיקה הסימפונית ברקע. מה אתם עושים כדי לנגן ככה?

אימונים, אימונים ואז עוד אימונים. כמובן שכשיש לך הרכב של מוזיקאים מעולים זה גם עוזר.


איך היה להופיע עם Hollenthon אחרי כל-כך הרבה זמן?

בהתחלה הייתי מעט לחוץ בגלל ההרכב החדש והגישה הטכנית השונה שלנו לנגינה עם התזמורת והמקהלה, אבל זה עבד דיי טוב כי עשינו הרבה חזרות. עכשיו אנחנו יושבים טוב וזה כיף לנגן את השירים בהופעה.


איך היה לנגן בפסטיבלים הגדולים האלה במהלך הקיץ? יש אילו זיכרונות מיוחדים?

זה היה נפלא! יצא לנו לנגן עם להקות כמו Iron Maiden ,Judas Priest ,Kiss ו-Slayer, בין הרבה אחרות, שזו הדרך הכי טובה לבלות בה את הקיץ, לא? כמובן שבילינו גם הרבה זמן במסיבות ושתייה, אז הזיכרון שלי מעט מעורפל, אבל אני בטוח שהיו כמה רגעים מצחיקים.


תרצה לקחת את הנושא צעד אחד קדימה בעתיד ולעשות הופעה מיוחדת עם תזמורת מלאה ומקהלה?

לא ממש - אם היה לי כסף לשים בהופעה, הייתי משקיע במקום במופע פירוטכניקה מטורף.


עכשיו כשיש לך הרכב מלא, אתה תאפשר להם להשתתף בתהליך כתיבת המוזיקה בעתיד?

עד רמה מסוימת, כן, אבל כתיבת השירים תמיד תעשה על ידי. אני פשוט לא מנגן על כל הכלים (חוץ מהתופים) יותר ואני בהחלט לא אכריח אותם לנגן כל מה שאני כותב. זה עבד מצוין ב-Opus Magnum ואני אמשיך לעבוד ככה.


אישתך לשעבר גם שרה באלבומים. למה היא לא מופיעה איתכם?

היא לא ממש מעונינת בסיבובי הופעות באוטובוס מלוכלך עם חבורה של אידיוטים שיכורים. אני לא יכול להאשים אותה!


הבנתי ש-Elena כתבה גם את הליריקה באלבומים של Hollenthon. איך אתם עובדים על שירים ביחד? למה אתה לא כותב מילים בעצמך?

אחרי שאני כותב את המוזיקה אני שר שטויות על גבי זה כדי לתת לה את הרעיון הכללי למספר הבתים והפזמונים, לאחר מכן אני שולח אליה את זה והיא מתחילה לכתוב את הליריקה. לפעמים אנחנו צריכים לשנות ביטויים כדי שיתאימו יותר טוב, אבל רוב הזמן היא עושה את זה כמו שצריך כבר בפעם הראשונה. למה אני לא כותב? ובכן, אני עושה מה שאני טוב בו, שזה לכתוב מוזיקה, ואני משאיר את השאר למקצוענים. Elena הרבה יותר טובה בזה, ולי מאד איכפת מאיכות המילים.


עכשיו אם יורשה לי לחפור בזיכרונך, Pungent Stench הייתה אחת מהלהקות הקיצוניות הראשונות שהגיעו להופיע בישראל, עוד ב-1992. מה אתה זוכר מהתקופה הזו פה?

זה היה פשוט אדיר! בילינו כמה ימים במדינה היפה שלכם וראינו את תל-אביב, חיפה וירושלים. זה היה מרשים מאד לראות את כל האתרים ההיסטוריים וללכת בעקבותיו של ישו התינוק. יש לכם גם כמה מהבחורות השוות ביותר שאיי פעם ראיתי!


חזרתם לפה גם ב-2003... במה זה היה שונה מהביקור הראשון שלכם?

זה היה טוב לחזור אבל לצערי לא היה לנו יותר מדי זמן. היינו צריכים לעזוב ישר אחרי ההופעה, זה היה מבאס. אני מקווה שנוכל לחזור ולנגן עם Hollenthon בישראל ושיהיה לנו מספיק זמן לחגוג איתכם!


אם כבר מדברים על Pungent Stench, מה הייתה הסיבה לפירוק הלהקה ומה המצב של האלבום שהקלטתם ולא שוחרר?

בלי להיכנס לפרטים, היו לנו חילוקי דעות אישיים ופיננסיים, לכן החלטתי לא לנגן יותר עם Alex Wank. לצערי, לא יכלנו לעבוד על זה ולהגיע להסכמה אז האלבום כנראה לעולם לא יצא לאור.


מה גרם לך להקים את Hollenthon מלכתחילה? לא היית מרוצה מהעבודה שעשית עם Pungent Stench בזמנו?

התחלתי לבנות אולפן קטן משלי ב-1994 ורציתי להתנסות עם השפעות אחרות ולשלב אותן עם מטאל קיצוני. ככה הכל החל וזה אפילו לא היה מיועד לציבור בהתחלה, שלא לדבר על לנגן את זה בהופעה.


למה בחרת את השם Vuzem כשהתחלת ולמה שינית אותו ל-Hollenthon? מה המשמעות מאחורי השם?

ראיתי את השם Vuzem על גבי ספר טלפונים וזה התברר להיות חנות אופנה לבגדים מעור. אהבתי את הצליל של זה אבל לא רציתי להסתכן בתביעה, אז שיניתי את זה ל-Hollenthon לפני שהאלבום הראשון שלנו שוחרר. Hollenthon זה שם של כפר קטן באוסטריה, ופעם נוספת אהבתי איך שזה נשמע. בנוסף, הסיכוי שלהקה אחרת כבר השתמשה בשם הזה היה מאד מזערי, אז לקחתי אותו.


כמה קשה היה לך לעבור מיצירת מוזיקה פשוטה יחסית ודת' מטאל מאד גלמי, ליצירת מוזיקה מורכבת וסימפונית?

זה היה אתגר, במיוחד בשימוש של כל המרכיבים הקלאסיים, אבל אני טוב בללמוד דברים חדשים כשאני מעונין בהם. אני חייב להודות אבל שלקח לי הרבה זמן ללמוד את כל הכלים השונים ואיך משתמשים בהם בהקשר לתזמורת שלמה. כמובן שאני לא יודע איך לנגן בכלים האלה, אבל עדיין אתה צריך להכיר את הטווח שלהם והסגנון על מנת להשיג תוצאות שנשמעות מציאותיות. אני עדיין לומד המון בכל יום.


אתה מפיק את האלבומים שלך בעצמך. מה הרקע שלך בתחום ועד כמה זה קשה להפיק אלבומים ברמה כזו?

תמיד התעניינתי בהפקה ובהנדסה של המוזיקה, אז שמתי לב לזה בכל פעם שהייתי עם Pungent Stench באולפן. מאוחר יותר, כשהיה לי אולפן משלי, הפקתי להקות אחרות ובאופן כללי למדתי תוך כדי עשייה, שוב. להפיק אלבום משלך זו משימה לא פשוטה, בגלל שאתה מאד משוחד ולעיתים קרובות לא יכול לתת דעה נחרצת - זה למה הרבה אנשים עובדים עם מפיקים. לאחר מכן מגיע החלק הקשה של להנדס ולנגן על הכלים באותו זמן, ולא רק זאת, ל-Hollenthon יש סאונד מאד מורכב עם המון אלמנטים שונים שלעיתים קרובות קשה לשלב ביניהם. אבל עדיין, אני מאד אוהב לעבוד ככה מכיוון שזה מאפשר לי לממש את הרעיונות שלי ולעבוד בלי לחץ זמן.


וינה היא אחת הערים הידועות ביותר במלחינים הקלאסיים שלה, האם זה היה ההשפעה העיקרית על הצד הסימפוני של Hollenthon? מי השפיע עליך בכל הנוגע למוזיקה קלאסית?

אולי, אבל סביר להניח שהייתי עושה את הפרויקט הזה גם אם הייתי גר במדינה אחרת. אני מקבל השראה מהרבה מלחינים, אבל אני אוהב את Prokofieff ,Smetana ו-Mussorgski.


מה התוכניות העתידיות עבורך ועבור Hollenthon?

אני כבר עובד על שירים חדשים ואנחנו אולי נשחרר EP עם כמה שירים, כמו גם וידאו מהופעה עד סוף הקיץ. אנחנו מנסים גם להכין סיבוב הופעות נוסף באביב וננגן בכמה פסטיבלים בקיץ שוב. האלבום החדש לא יקח 7 שנים נוספות ואני מצפה שהוא ישוחרר עוד בתחילת השנה הבאה.


לסיום, יש לך אילו מילים אחרונות למעריצים בישראל ולנתינך הנאמנים?

אני רוצה להודות לכולם על התמיכה בי ובלהקות שלי במהלך השנים ואני מצפה לחזור לארץ הקודש ולנגן כמה הופעות! בינתיים, תשמרו על עצמכם ותמשיכו לתת בראש!

[ לראיון באנגלית ]

[ פרסם תגובה / קרא תגובות (3) ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[14/03/2024]
Structural - "Decrowned" release show
[30/03] Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::