תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

11/05/2013
החורף טרם נגמר - ראיון עם Ivar Bjornson, גיטריסט להקת Enslaved
כתב : בן אסטרכן
מרואיין: Iver Bjornson גיטריסט להקת Enslaved

בעוד בערך שבועיים וקצת תנחת בישראל Enslaved, להקת הויקינג/בלאק/פרוגרסיב מטאל הנורבגית להופעה ראשונה שלה בארצנו, עברו הרבה שנים מאז שלהקות בלאק מטאל פקדו את תל אביב ובייחוד להקה כזו שהיא מהדור הראשון של הבלאק הנורבגי והתפתחה במהלך השנים למשהו ייחודי משל עצמה תוך שהיא מחדשת וממציאה את עצמה מחדש. לפני כמה חודשים ראיינתי את סולן הלהקה והבסיסט Kjetil Grutle, ועכשיו אני מגיע לחלק השני בלהקה ולדמות החשובה בה לא פחות: הגיטריסט, המקים, וכותב החומר Ivar Bjornson

אהלן Ivar, יצא לי לראיין ולשוחח עם Grutle כשהאלבום החדש RIITIIR יצא, לא מזמן, מה שלומך?

בסדר, ואתה?

טוב, איפה אני תופס אותך?

ממש עכשיו? עושה קצת עבודה במשרד, בין ההופעות של Enslaved אני צריך לעבור על כל מיני ניירת ודברים שקשורים בלהקה, לא חסר מה לעשות כאן.., בד"כ אני עושה את כל הלוגיסטיקה שלנו בבקרים ובשעות הצהריים, ואת המוזיקה בשעות הערב והלילה, זה נותן ברייק טוב מכל הניירת הזו..

בוא נגיע לעניין, RiitiiR בחוץ מאז ספטמבר, איך אתה מרגיש עם האלבום הזה ועם כל מה שקרה לכם בעקבותיו?

זה היה אלבום שהשקענו בו המון ובחודשים האחרונים אנחנו רואים ומרגישים את התוצאות של זה ועד כמה האלבום הזה תפס והגיע לאנשים, כשהוא יצא אנחנו מייד יצאנו להופעות, שזה דבר די רגיל אצלינו, אבל בין סיבוב הופעות אחד למשנהו כשאתה מגיע הביתה ושומע את התגובות על האלבום, קורא את הביקורות, מקבל מיילים והודעות, אתה מתחיל להרגיש שיש משהו שונה, שאנשים התחברו מאד לאלבום הזה באופן מיוחד, הנה, אנחנו מנגנים פעם ראשונה בישראל, והזמינו אותנו בעקבות האלבום הזה, אנחנו לא להקה חדשה, ויכלו להזמין אותנו קודם, אבל מה שכן גרם לזה לקרות סוף סוף זה האלבום החדש, אז אני מאד שמח שזה גילה לנו טריטוריות חדשות ושווקים חדשים ואנשים שאולי לא הכירו אותנו כל כך עד האלבום הזה למרות שאנחנו קיימים כמעט 25 שנה והוצאנו המון אלבומים, יש דור חדש וצעיר יותר שמתחבר עכשיו למה שקורה וזה נפלא.

מה המשמעות של RitiiR? ומה הקו שמנחה שם את הטקסטים?

אנחנו מסתכלים על האנושות, על הטקסיות שבה, באופן פיזי ורוחני יחד, גם מבחינה הסטורית וגם מבחינה ארכיאולוגית, על הפולחניות שבהתנהגות של המין האנושי, החל מהעבר ועד היום, וגם מההיבט הפסיכולוגי בו די ברור שאדם נמשך לסוג של התנהגות טקסית סיסטמטית בהרבה מאד מקרים, כביכול כדי להגיע במודע או שלא במודע לרמות גבוהות יותר של הגשמה עצמית, להיות טוב יותר, כשאתה מתעסק עם כאלו נושאים אתה מכניס את הרגל למים העמוקים של פסיכולוגיה, פסיכיאטריה, הסטוריה, והמון רבדים שמרתק ללמוד אותם, לקחנו את המילה Rite שהיא אומרת "טקס" ושינינו אותה מעט, "אנסלייבנו אותה"....


ותהליך העבודה על האלבום היה אחד בהשוואה לקודמים? אתה מרגיש שהאלבום הזה הוא מיוחד בהשוואה לשאר, במיוחד בגלל התגובות המעולות שהוא הביא?

היו הרבה מאד אמביציות באלבום הזה, חלק הגיעו מנסיון שלנו, וחלק מהאמונה שאנחנו יכולים לעשות כזה אלבום שיגשים את איך שאנחנו רוצים להשמע, להיות בשליטה על כל התהליך, אנחנו ברי מזל שלשניים מחברי הלהקה יש אולפנים מעולים בבית ואנחנו לא מוגבלים בזמן החזרות והעבודה והסקיצות, את האלבומים אנחנו כמובן מקליטים באולפן חיצוני אבל כל מה שציינתי מביא אותנו מפוקסים ומוכנים מאד.
כל הידע הטכני ב"איך לגרום לזה להשמע כמו שאנחנו באמת רוצים" זה משהו שצברנו במהלך השנים, אני מרוצה שעשינו את הצעד הזה רק עכשיו כשהידע הזה ברשותינו, ולא נניח לפני 8 שנים כשהיינו במצב של ללמוד ולהבין איך עובדים הדברים מהצד הטכני שלהם, לא כמוזיקאים, אלא כמפיקים וטכנאים

Ivar, יצא לך להפיק להקות אחרות?

לא, אני מתעסק רק במוזיקה שלי, עדיין לא יצא לי להפיק הרכבים אחרים פרט ל Enslaved, ול Trinacria שזה פרוייקט צד, הקלידן שלנו הפיק כמה להקות, הוא מתמחה יותר במיקסים ובמאסטרינג, זה פחות הצד שלי, אני מאמין שהוא יתרכז בזה עוד יותר בשנים הבאות, יותר ויותר אנשים מגלים את היכולות שלו ואת הפוטנציאל שלו, אני יותר בצד ההפקתי המוזיקלי, פחות הטכני, אבל אם להקה מעניינת תפנה אלי לעזור אני בהחלט אשקול את זה בחיוב.

האלבום הקודם Axioma Ethica Odini קיבל ביקורות מעולות, הרגשתם לחץ כשבאתם לעבוד על RiitiiR?

אין לחץ, אנחנו לא להקה שעובדת תחת לחץ, אנחנו לא בקטע הזה בכלל, לא מחפשים לרצות אף אחד, כשהפידבק על אלבום שלנו הוא חיובי וחזק זה בהחלט נותן "בוסט" של בטחון ואנרגיה, אבל לחץ? לא, אני כן מרגיש שהרבה אנשים נהנו מהאלבום והתחברו אליו, זה סיפוק גדול מאד, וזה נותן מוטיבציה בזה אין ספק, אנחנו להקה כמעט 25 שנה והוצאנו לא מעט אלבומים כך שיש תקופות יותר טובות ויש תקופות יותר קשות וזה טבעי לחלוטין, לפעמים עשינו אלבומים שהיינו מאושרים אתם מאד אבל לאנשים היה קשה להתחבר אליהם, כמוELD שכשהוא יצא ב 1995 אז הביקורות לא אהבו אותו ורק עם השנים אנשים גילו עד כמה הוא אלבום טוב מאד, אולי זו היתה התקופה אז, עם כל הבום של הבלאק מטאל שרק פרץ ולא קיבלו כל כך להקה כמונו שניסתה להמציא דברים, אני חייב להיות מרוכז ומוטרד רק במה שאנחנו כלהקה חושבים על זה, אני לא יכול ליצור מתוך תכתיבים של הקהל או של העיתונות או של חברת התקליטים, זו לא אמנות, לא בעיני.

כשאני מביא סקיצה של שיר וכותב את המוזיקה אני חושב על הנגנים האחרים בהרכב, זה מה שמעניין אותי, על הסקיצה הזו אנחנו מרכיבים את התופים והצעד לאחר מכן הוא השירה, ויש אצלינו גם שירה מלודית וגם שירה כבדה וגראולינג כך שזה מאד משתנה לפי הדינמיקה של השיר והמסר. אחת הסיבות ששילוב הקולות האלו עובד אצלינו זה שגם Grutle וגם Herbrand מנגנים בנוסף לשירה, אז יש באלאנס ואף אחד מהם לא דוחף ליותר שירה לעצמו, אלא רק לטובת השיר ומה שהשיר מצריך.

עוד דבר שקרה עם RiitiiR זה המעבר שלכם לחברת התקליטים הענקית Nuclear Blast, מה יש לכם לומר על זה?

הכרנו את האנשים שעובדים בחברה כבר הרבה שנים, הסניף שלהם בארה"ב מכיל עובדים לא מעטים שהגיעו להופעות שלנו בארה"ב וכתוצאה מכך הם הוציאו את שני האלבומים הקודמים שלנו בארה"ב דרכם, והתחלנו לדבר אתם יותר ויותר בצורה אישית, זו חברה גדולה ומאד רצינית וברגע שהכל התערבב נכון: האנשים מהסניף האמריקאי מאד האמינו בנו, ונוצר במקביל קשר אישי חזק יותר עם האנשים בסניף הגרמני, הם החליטו להציע לנו לחתום אצלם, לדעתי אנחנו חייבים להכיר את האנשים שבחברה על בסיס אישי, זה מאד חשוב, בכלל אנחנו מעדיפים לעשות עסקים עם אנשים שאנחנו מכירים ובוטחים בהם, אנחנו עדיין ביחסים מעולים עם שתי חברות התקליטים בהן היינו חתומים בעבר ודרכם הוצאנו אלבומים, וזה אומר הרבה מאד.

איך משתלבים השירים החדשים בהופעה לצד החומר הישן שלכם?

אני שמח להגיד לך שזה משתלב מצוין, יש לנו מבחר עשיר מאד של יותר מעשרה אלבומים שהוצאנו במהלך הקריירה כך שיש איך לבנות סט ליסט מעניין שישלב בצורה נכונה ישן עם חדש, אנחנו לא זונחים את החומרים הישנים שלנו, ההפך, אנחנו עדיין מנגנים הרבה מהם, אבל החומר החדש מ RiitiiR, ומהאלבום הקודם בנויים בצורה כזו שנוכן לנגן את השירים בצורה מרשימה גם על הבמה ולא רק באולפן, זה חומר שעובר מצויין בהופעה כי מראש לא רשמנו חומר שאנחנו לא יכולים לנגן לייב אלא חומר שנוכל לתת השתקפות מלאה שלו על הבמה , שההופעה תהיה טובה כמו האלבום אם לא יותר ממנו.




לאן אתה רואה אתכם מתפתחים מהנקודה הזו?

קשה לומר מראש כי עוד לא כתבנו אפילו שיר אחד חדש מאז האלבום אז מוקדם לדעת, אם אני צריך לנחש אז אני חושב שנמשיך בכיוון של RiitiiR אבל ננסה לא לחזור עליו ולשמור על אותה רמה של איכות, תראה למשל את שני האלבומים הקודמים שלנו, Axioma Ethica Odini הוא אלבום מטאל לפנים, מאד ישיר, מאד מתכתב עם העבר שלנו, בזמן ש Vertebrae הוא אלבום יותר מלודי, אבל שניהם שומרים על הצבע שלנו ועל מי שאנחנו, אני לא חושב שבאיזושהיא נקודה בעתיד אנחנו נפסיק להיות אקסטרים מטאל, אני גם לא חושב שנפסיק עם ההשפעות של הפרוג, אנחנו אוהבים מאד את השילוב הזה וזה לא משעמם.

בוא נדבר על הגיטריסט שבך, אילו חמישה גיטריסטים הכי השפיעו עליך? ומה משפיע עליך לכתוב?

זה מתחיל בגיטריסטים קלאסיים של רוק מתקדם, סטיב האקט, סטיב גילמור, אם אתה מסתכל על השפעה מוזיקלית עלי ככותב זה הרבה קינג קרימזון, הרבה רוק מתקדם מוזר ונסיוני משנות השבעים שאני משלב בתוך המטאל, אני אוהב את אלן הולדסוורת`, אדם ג`ונס, אתה יכול להבין מהרשימה שאני לא בקטע של Shredding כל כך.., זה משעמם אותי די מהר, לעומת זאת אני אוהב גיטריסטים שהם מוזיקאים עם חתימה משלהם, עם עומק, כאלו שלא ממחזרים את המוכר אלא מפתחים אותו, לוקחים סיכונים, כשזה מגיע למטאל ולהשפעות מעולם המטאל אני יכול לציין את Bathory ואת Mayhem כהשפעות מאד חזקות עלי. אם השאלה היא מי חמשת הגיטריסטים האהובים עלי אני אבחר בדיוויד גילמור מפינק פלויד, בפריפ מקינג קרימזון, סטיב האקט מג`נסיס, אלן הולדסוורת`, ואדם ג`ונס מ Tool.

הייתי בטוח שתציין את Euronymous כי ההשפעה של Mayhem על הנגינה שלך באמת בולטת.

אתה יודע, כשהתחלתי לנגן הוא היה המורה הראשון שלי לגיטרה הוא לימד אותי כמה שיעורים, הוא הראה לי דרכים מקוריות ומאד מעניינות למעברים בין אקורדים, קטעי "פאוור קורדס" לקטעים של אקורדים פתוחים וחוזר חלילה, היה לו ראש מעניין מאד למוזיקה, הוא לימד אותי הרבה, הצורה שהוא חילק את המקצבים בנגינה וכיו"ב.

אם נדבר רגע לא על הלהקה אלא על תעשיית המוזיקה והדינמיות שלה, מה דעתך האישית על כל מה שקורה? ההורדות? זכויות היוצרים. וכל הנושא הזה
ולגבי הפופולריות שעולה שוב של פורמט התקליט?


נורבגיה ושבדיה הם מהמדינות המובילות בעולם כרגע בצריכת מוזיקה בתשלום באמצעות הורדה, מה שקרוי הורדות בתשלום, הצרכן אצלינו הוא אולי בעל מודעות יותר גבוהה או שאולי יש הסבר אחר, כמובן שהמכירות ירדו בכל העולם לכולם, כשאנחנו התחלנו והאלבום הראשון שלנו יצא זה היה השיא של מכירות הדיסקים, בשנת 1994 זה היה מטורף, הכל נמכר, כיום הרבה יותר קשה למכור כמובן, מצד שני אני מעודד מזה שיותר אנשים מבינים שצריך לשלם על ההורדות שלהם, יש כאלו שאומרים שחברות התקליטים לא יהיו קיימות בעוד כמה שנים, אני לא מסכים עם זה: חברות התקליטים יהיו קיימות גם בעוד 50 שנה כי חלק גדול מהמוזיקאים הוא עצלן בקטע הפרסומי, לא מעוניין או לא יודע איך להשקיע ולקדם את עצמו, ולחלק זה "לא באגו שלהם" לפרסם את עצמם, כך שתמיד יהיו חברות שיספקו את השירות הזה ומצד שני תמיד יהיו מוזיקאים עצמאיים יותר ויותר, יש כאלו שמורידים מוזיקה בלי לשלם וחושבים לעצמם ש "אני רובין הוד, אני גונב מהחברות הגדולות ותומך באמן בזה שאני בא להופעה, אני לוקח כסף של התאגידים" מה שהוא לא לוקח בחשבון זה שני דברים: 1 שבסוג המוזיקה שלנו החברות נאבקות בדיוק כמו המוזיקאים והן רחוקות מלהיות תאגיד או בכלל להיות עשירות מאד, ו 2 שבאתרים מהם הוא מוריד כדי לצאת רובין הוד, מוכרים פרסומות בתשלום עבור גורמים מסחריים, כך שמישהו עושה עליו כסף ואין פה שום דבר הירואי או רובין הודי, אני מקווה שאנשים יבינו שאמנים הם עסק שעל מנת שייתן לכם תוצר איכותי, הוא צריך להתקיים ולכן צריך לשלם על מוזיקה כמו שצריך לשלם על חולצה או על בירה, זה לא משנה אם קנית מהאמן, מהלייבל, מחנות, או הורדת בתשלום, אבל אם אתה רוצה שהלהקה שאתה אוהב תתקיים: תתמוך בה. אני מבין שחלק מהדיסקים הם חרא ושאף אחד לא רוצה להוציא 20 יורו על דיסק עם חוברת של עמוד אחד דו צדדי, אבל זה כבר מביא אותי לדיון אחר על איכות, וזה לא היתה השאלה, אנחנו מנסים לתת את המקסימום גם במוצר הפיזי, לגבי תקליטים זה כמובן משמח ואני הכי בעד זה, אני מעדיף את הסאונד האנלוגי של התקליט.

אני מאמין שאתרים כמו ספוטיפיי יתחילו למכור יותר ויותר מוזיקה נישתית כמו זו שלנו בשנים הקרובות ובכמויות גדולות יותר, זה במגמת עלייה.

בזמנו היתה בנורבגיה את "פרשת הכבשה" : נבחר חבר פרלמנט שאמר שידאג לעסקים קטנים לכשיינס לממשלה (ואנחנו בלהקה סוג של עסק קטן) הוא אכן נכנס והדבר הראשון שעשה היה להריץ אישור להורדות בלתי חוקיות ללא תשלום למוזיקה, זה הרתיח אותנו, זו גזילה ברורה של משהו שלנו, החלטנו שאם הוא "מוריד" את המוזיקה שלנו לכולם, אז אנחנו "מורידים" כבשים מהחווה שלו שזה העסק שלו ונשחרר אותם באחו לטבע כי זה המקום הטבעי שלהם, אז אני ו Kjetil נסענו אליו הביתה, צילמנו את זה, נכנסנו אליו לחווה, לקחנו כבשה, כמובן לא עשינו לה שום נזק, הבאנו את הכבשה הישר לבניין הממשלה של נורבגיה לדיון, הגיעו המון עיתונאים, ערוצי טלויזיה, כולם סיקרו את זה, זה הגיע לשיא הסיקור בנורבגיה, אנחנו להקה שזכתה שם בגראמי 3 פעמים כך שהתקשורת מאד מפרגנת לנו, התוצאה היא ששחררנו את הכבשה למרעה טבעי, והיוזמה של השקרן הזה נקברה ונעלמה..




מתי Enslaved קמה? ואיך היתה ההתחלה?

קמנו ב 1991, לפני זה אני ו Grutle ניגנו בלהקת דת` מטאל שהושפעה מהרכבים כמו Autopsy וכאלו, ולאט לאט נחשפנו במקום לדת`מטאל האמריקאי, לדברים שיצרו במדינה שלנו, בנורווגיה, וזה היה הרבה יותר מעניין וייחודי, האלבום הראשון של Darkthrone למשל, וכל ההתחלה של Mayhem, כמו כן להקות מצ`כיה כמו Master's Hammer ו Root שמאד אהבנו אז, וכמובן Rotting Christ מיוון שגם התחילו בסוף שנות השמונים, להקות שאמרו "בואו נעשה משהו שונה, בואו נבנה משהו חדש, אפל ומיוחד יותר", לאט לאט התאחדנו להקות מנורבגיה סביב עצמינו, אני מדבר עלינו, על Emperor, Ulver, Darkthrone וכמובן Mayhem כש Euronymous ריכז הרבה מהפעילות הזו דרך החנות תקליטים שלו Helvete, אותנו תמיד עניינה המוזיקה, מעולם לא התעניינו בפוליטיקה, לא בלשרוף כנסיות ולא בלעשות שטויות, עניין אותנו לנגן, ליצור את המוזיקה הזו, לגלות תחומים חדשים, הוחתמנו בחברת התקליטים Euronymous אבל הוא נרצח בקיץ 1993 והאלבום הראשון שלנו יצא רק שנה אח"כ בגלל הטרגדיה הזו, היתה תחושה של יצירה, של כל להקה שמחדשת ועושה עם כל אלבום משהו מעניין, בניגוד להיום שהרוב נשמע מיחזור ואותו דבר.

כשהתחלנו את הלהקה היינו בני 13 בערך, הלהקה היא גורם מאד יציב בחיים שלנו, כעת אני בן 36 ועברנו כברת דרך עם הלהקה, יש לי משפחה וזה הדבר שאני משלב עם הלהקה אבל פרט לזה אני בתוך הלהקה במאה אחוז, אני לא עובד בעבודה צדדית.

אתה מרגיש שזה שאתה כל כך מסור ללהקה פוגע בחיי המשפחה שלך?

אי אפשר להפריד, זה מלאכותי, אני בר מזל שפגשתי אשה שמבינה את זה ואת מי שאני, היא מנהלת אותנו כך שה"עסק המשפחתי" הוא הלהקה, אחרת לא הייתי מצליח לשלב, זה בלתי אפשרי לומר "באיזו שעה הלהקה נגמרת וה"חיים הרגילים" מתחילים" כי הכל שזור אחד בשני, אם פעם היתה לי אשלייה ששני הדברים יכולים להתקיים אחד ליד השני בלי ערבוב אז הבנתי שזה מתכון לצרות גם בלהקה וגם בחיי המשפחה, אני נגן טוב יותר כשאני עם המשפחה כשבא לי, ואני אבא טוב יותר כשאני יוצא לנגן כשבא לי, אני לא מזניח אף צד, אבל אני לא מפריד אלא יוצר איחוד שמפרה את כל הצדדים. זה לא שאני יושב עם הילדה שלי ומשמיע לה שירים של Enslaved כל היום, לא לזה הכוונה, אבל המשפחה בהחלט באה להופעות, לטור וכיו"ב..

Enslaved לקחה כיוון מאד שונה משאר הלהקות הנורבגיות די בהתחלה, למה לדעתך זה קרה?

יכלנו ללכת על המוכר והעדפנו ללכת בדרך שלנו, שמע, אם אתה נכנס לעומק של הסצינה הנורבגית של תחילת שנות התשעים, אז מעבר לכאוס ולכל הבלאגן עם הכנסיות והשיט הזה , היתה שם מוזיקה מאד מיוחד שהקטע שלה היה לפתח משהו אחר, גם גרפית, גם סאונד ובכלל בכל הקונספט, היום אני מנתח את זה לאחור ומגיע למסקנות האלו, אז זה היה לנגן עם חברים, אני חושב שאנחנו למרות שאנחנו מאד שונים מהם מוזיקלית, די קרובים רעיונית ל Darkthrone, גם עליהם לא שמעת מעולם בהקשר של שערוריות במדיה או שטויות שהם עשו אז, ובכל זאת הם פורצי דרך בתחום בזכות עצמם, זה הקטע המעניין, זו גם היתה הכוונה שלנו כשהתחלנו את כל הרעיון של "הסצינה הנורווגית" של אז: ליצור משהו שונה, אחר.




איך אתה מרגיש לגבי חלק מהקהל שלכם שרוצה שתנגנו בהופעות מינון גבוה של חומר ישן ואפילו שתקליטו אלבום בלאק מטאל אולדסקול כמו הראשון או לפחות כמו Frost?

זה מחמיא לי שאנשים מבקשים שנעשה "עוד אלבום כמו Frost" אבל זה לא ריאלי, אלבום נוצר מנקודת זמן וממקום שאתה נמצא בו בחיים, אם תנסה לשחזר את זה היום: ייצא לך העתק חיוור לעומת המקור, אני לא אציין להקות אבל כולנו מכירים את הדוגמאות, אני כן חושב שיש המון אלמנטים וקטעים של בלאק מטאל במוזיקה שלנו גם היום, ותמיד יהיו, אנחנו לא ננטוש את זה, אבל לצפות שנכתוב את מה שכתבנו ב 1994? למה? תשמעו את Frost, אחלה אלבום...:-) אנחנו כן נהנים דרך אגב לנגן את השירים האלו בהופעות וכן משלבים הרבה חומר ישן.

זה שאנשים מבקשים ממך לעשות אלבום אולדסקול מחמיא גם מההיבט שהם מאמינים שאתה יכול לעשות תוצר מצוין, והם רוצים את זה ממך, אבל שוב, אנחנו כן רוצים להמשיך ולנגן חלק גדול מהשירים מהתקופה ההיא בהופעות, במיוחד כשאנחנו מגיעים למקום כמו ישראל שבו לא הופענו מעולם, ויש קהל שאוהב אותנו מאז ומחכה לשמוע את השירים האלו והוא בהחלט יקבל אותם. אנחנו נציג שירים שמראים איפה אנחנו כיום, שירים שמראים איפה היינו בהתחלה, ושירים שלמעשה מייצגים אותנו בצורה הכי טובה.

אילו להקות מנורווגיה אתה אוהב כיום?

יש להקה טובה בשם Krakow, מוזר שהם קראו לעצמם על שם עיר פולנית, אבל הם להקה טובה מאד, יש הרבה דברים מגניבים כיום בנורווגיה בקטע של הארדקור ובקטע של פרוג רוק, המוזיקה המעניינת מגיעה כמו תמיד מהשוליים, באשר ללהקות מטאל חדשות מנורווגיה, לא שמעתי משהו יוצא דופן בשנתיים האחרונות אבל אני הייתי הרבה מחוץ לנורווגיה בזמן הזה, אז הייתי קצת מחוץ לעניינים, עכשיו אני פה אז בשנה הקרובה נתעדכן שוב...

ומה הדברים שמככבים לך בפלייליסט בזמן האחרון?

האלבום Ritual של Masters Hammer, אלבום מ 1991 שאין לו זמן כי הוא תמיד מעולה, להקות כמו King Crimson, Rush, Yes, Bathory, דברים שאני מחובר אליהם חזק.

איך אתה מרגיש לגבי ההופעה הקרבה בישראל? הראשונה שלכם אצלינו...

זה מאד מאד מרגש ומרתק עבורנו, פעם ראשונה בישראל, זה לא כל יום שאנחנו מוזמנים לנגן במדינה שמעולם לא יצא לנו להופיע בה בעבר, יש משהו טוב שקורה אצלכם במטאל בישראל כי מכל הלהקות שדיברתי אתם כולן אמרו לי דברים טובים מאד על הקהל הישראלי ועל ההופעה אצלכם, כך שאני מאד מצפה להגיע.

אתם מכינים לנו הפתעות?

כן, אבל זה לא יהיה הפתעות אם אני אספר לך...:-)


ומה התוכניות לעתיד עם הלהקה?

להמשיך להופיע עם RiitiiR ולהוציא DVD כנראה במהלך השנה.

מילים אחרונות לקהל הישראלי?

מאד מצפה לפגוש אתכם, לנגן את המופע הכי טוב שאנחנו יכולים, לפגוש אנשים מעניינים, אני מודאג קצת מהחמסין אצלכם אבל נזיע את דרכינו לבמה..:-) זה יהיה שינוי מרענן מהגשם השלג והסערות כאן בנורבגיה, נתראה ממש בקרוב !

[ לראיון באנגלית ]

[ פרסם תגובה / קרא תגובות (2) ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

סקירת הופעה:
כל הדרכים מובילות לעשור - סקירת הופעת העשור לאלבום הבכורה של Walkways

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[17/05/2024]
Nailien Invasion - השקת אלבום
[06/04] Metal Carnival
[27/04] Prowlers - Warfare
[29/04] Break the cycle
[23/05] Prey For Nothing - 15 years of Violence Divine
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::