תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Dusturbed
Graspop
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

21/09/2016
נושכים את התמונע-ראיון עם להקת Canine לקראת מופע ההשקה במועדון התמונע
כתב : ראובן שליט
מרואיינים: להקת Canine

את CANINE פגשתי לראשונה בחימום לאורפנד לנד בחורף האחרון. אמנם נכנסנו אני והאישה מעט מאוחר, בקושי מספיקים לשמוע את הצלילים האחרונים, אבל ממבט קצר בקהל שכבר מילא את הרידינג בהמוניו, אפשר היה בקלות להבחין שלהקת כלבי הבר הטורפת והאנרגטית הזו לא הגיעה להתבטל ולהתפשר. רגע לפני שהם עולים לבמה בתיאטרון התמונע בחמישי הקרוב, ושני רגעים לפני שהם מוצאים את אלבום הבכורה המושקע שלהם, תפסתי את אליאב, בן, בר ויובל לראיון חצות וירטואלי כדי להוציא מהם כמה שיותר מידע בשבילכם. כך שאם אתם בגזרת המתלבטים ובכיסכם אין עדיין כרטיס, אני בטוח שהראיון הזה וקפיצה קטנה ליוטיוב כדי לבקר את הקליפ החדש לשיר FROM ASHES מהאלבום שבדרך - יעזרו לכם להחליט.

נתחיל מהכרות. מי אתם חברי ההרכב? שמות, תפקיד בלהקה, מהיכן וחרק מועדף :)

אליאב: אליאב תורג׳מן, 24, מודיעין, גיטריסט. חרק עכביש, אבל רק בתיאוריה. בעצם זה פרוק רגליים אז קבל ביטול.

בן: בן סעדה ,22, כפר סבא, סולן.

אליאב: סולן וצ'רמר.

בן: איי איי איי.

בר: בר ששון, 21 מקדימה, בסיסט.

יובל: יובל צרפתי בן 23 ממודיעין, גיטרה מובילה, וחרק אהוב עליי חיפושית משה רבנו.

בן: מאיפה הבאת את הפרת משה רבנו ?

אליאב: רוחש הוא צחק יא גזור.

יובל: חחח אליאב תמיד הסתבכת עם הציניות שלי.

טוב, לא רוצה לקטוע את האידיליה המשפחתית כאן, אבל הגיע הזמן לספר מי זו בעצם CANINE ומהי ההיסטוריה שלה?

אליאב: טוב, זה היה 2008, הקמתי את הלהקה בחדר שלי.

יובל: בוא תלך עוד אחורה חחחח. אחרי שנתיים של חיפושים מצא גיטריסט. אותי.

אליאב: אחרי שנה שניסיתי למצוא נגנים, לא שנתיים, ב-2009. אז התחלנו להופיע. הוצאנו אי פי ב-2011. אני כבר הייתי חייל ושאר הלהקה בדיוק התגייסו, ובמהלך השירות המשכנו להופיע אבל בתדירות נמוכה. במשך הזמן אני ויובל החלטנו לעשות שינוי ולקחת את הלהקה ביותר רצינות. כתבנו חומרים טובים יותר ואז הגענו להחלטה שצריך גם להביא סולן ולעשות שינויים בהרכב, ולפני שנתיים וחצי סעדה וששון הצטרפו. מאז אנחנו עובדים על האלבום. הקלטנו אותו ב"כאוס". הספקנו להופיע בכל הארץ. עשינו חימום לאורפנד לנד ברידינג ועכשיו אני והלהקה משיקים קליפ. זה בקצרה.

CANINE זה השם שהיה לך בראש מההתחלה? מה עומד מאחורי השם הזה?



אליאב: כן זה השם המקורי. אני אוהב כלבים.

בן: כולנו האמת.

אליאב: הם מסמלים בעייני גם טוהר וגם צד חייתי שזה משקף את המוזיקה שלנו גם.

יובל: וזה גם שם קצר וקולע.

אליאב: כן, זה קליט כמו המוזיקה שלנו .

בן: זה השילוב הכי ניגודי בטבע לפי דעתי. מצד אחד יכול להיות חברך הטוב ביותר. מצד שני יכול להיות האויב הכי גדול שלך.

אליאב: אני מרגיש שזאב זה הספיריט אנימל שלי. החיה שאני הכי מתחבר אליה ומרגיש שמייצגת אותי, אז הלכתי על זה. מה שבן אמר זה מדויק מאוד.

יובל: אמת!

בר: אני תמיד התחברתי לשם הזה כי אני סאקר של רפרנסים לחיות בשמות של להקות.

אתם די מפוזרים בארץ, מאזור נתניה דרך כפר סבא ועד מודיעין. איך אתם מסתדרים מבחינת חזרות ועבודה יחד?

בן: תל אביב. "כאוס" זה הבית.

בר: כן "הכאוס" זה בערך נקודת המפגש העיקרית שלנו.

אליאב. אכן, הבית שלנו זה "הכאוס" ותל אביב זה נגיש. אפילו כשכל הלהקה הייתה ממודיעין, היה שלב שפשוט התחלנו לנגן בתל אביב. זה מאוד עוזר ללהקה. ציוד ברמה גבוהה. אתה פוגש עוד להקות ונגנים, שומע יותר השפעות ופוגש אנשים מקצועיים. זה חשוב שהסביבה שאתה מתאמן ויוצר בה תהיה כזו.

יובל: "הכאוס" באמת הפך לבית בשבילנו. מבחינת חזרות ועבודה ביחד או שאנחנו היינו מגיעים לתל אביב כי זה קרוב לכולם או שהיה יוצא שהיינו עושים לילות שלמים של כתיבת חומרים בבית של מישהו.

אם כבר דיברנו על הארץ, אני יודע שזו שאלה מעט נדושה, אבל איך אתם רואים את "סצנת" המטאל הישראלית?

בן: אני תמיד השקעתי בה את הנשמה שלי.

אליאב: אני חושב שבזמן האחרון יש עלייה. אנשים יותר תומכים. גם הלהקות ביניהן וגם הקהל. אין ספק שגם כמות האמנים שמגיעה מחו"ל העירה את הסצנה. מצד אחד זה מקשה על אירועים מקומיים, אבל זה דורש מהלהקות הישראליות לעבוד קשה יותר כדי לספק לקהל משהו ששווה להגיע אליו, ואז הלהקות משתפרות והסצנה מתחזקת.

בן: יש תמיכה אדירה כרגע מהקהל ויש תחושה אחרי הרבה מאד זמן של מין REVIVING כזה. אני חיכיתי לרגע הזה הרבה מאוד זמן. ידעתי שזה ישתלם בסוף.

בר: אני חושב שהסצנה הישראלית קטנה יחסית בגודלה אבל היא ענקית באחדות ובייחודיות שלה, ואני ממש שמח להיות חלק ממנה.

אליאב: הרבה מהחברים הטובים שלי הכרתי דרך הסצנה.

בר: גם אני.



יובל: אני הכרתי המון אנשים טובים ואדירים בסצנה הזאת, ראיתי אותה מתפתחת לאורך השנים ובאמת מרגיש שבזמן האחרון יש תמיכה רחבה יותר ושהסצנה התפתחה.

בר: גם בגלל שהיא קטנה כל כך קשה לפספס את כל האנשים המדהימים שהם חלק ממנה.

בן: לפי דעתי זה בגלל שאנשים בלהקות הבינו שצריך להרים את הרף. הבינו שפוסטר בפייסבוק עם פרסום להקות כבר לא עוזר. לא מוציא אנשים מהבית. אתה צריך לתת לקהל שלך משהו אמיתי כדי שבאמת יוציאו את הכסף ויצאו מהבית כדי לראות אותך על הבמה. יותר אישי ועם זאת יותר פופוליסטי. נניח טיזרים. קליפים ברמה מאד גבוהה וכדומה...

אליאב: וגם איכות במוזיקה באופן כללי.

בן: אכן כך.

אליאב: הרבה להקות בארץ כבר בשלב שהם ברמה בינלאומית. זה גם מה שאנחנו שואפים אליו כל הזמן.

בן: ואנחנו נגיע לזה!

יובל: זה גם קשור לזה שהישראלים זה עם שיש לו טמפרנט יותר חם, ובגלל זה יש יותר אחווה בין הלהקות והאנשים שמרכיבים אותן. כולם באים ותומכים אחד בשני, אוהבים לעזור ואפילו אם זה דורש השקעה של זמן ומאמץ כמו למשל לילו משרדהד שהפיק לנו את הקליפ.


ומהארץ להשפעות מחו"ל. יש במוזיקה שלכם הרבה חדש ומודרני, אבל אם אני לא טועה אפשר לשמוע גם השפעות מסורתיות יותר בעיקר בגזרת הסולואים. איך אתם מגדירים את עצמכם מבחינת סגנון, ואלו להקות מהוות את עיקר ההשפעה עליכם?

בן: ההגדרה העיקרית היא המעבר הדקיק בין הדת' המלודי למטאלקור, וכמובן שיש מלא השפעות מהגרוב.

אליאב: שמע אני מניח שאנחנו מטאלקור, אבל אנחנו בדיוק על הגבול הזה בין המטאל למטאלקור. אני יכול להגיד לך שההשפעה הכי גדולה עליי היא משין הד, אבל אם הזמן נפתחתי לעוד דברים; לאמב אוף גוד, גוג׳ירה, פארקווי דרייב, קילסוויץ׳ אינגייג׳, אה דיי טו ריממבר. לא חסר. התחלנו בתור להקת גרוב ולאט לאט נחשפנו לעוד דברים.

בן: יש מלא השפעות. תמיד באה מוזה חדשה ממקור שלא חשבת פעם שאי פעם תיגע בו.

יובל: מבחינת סגנון - קשה להצביע על משהו חד משמעי. אם כבר אז באמת מטאלקור זו המילה, אבל אנחנו גם נמצאים על תחום הגרוב/דת' מלודי. אפשר להגיד ואפילו קצת ת'ראש. לגבי הסולואים מעניין מה שאתה אומר. בעברי למדתי אצל אחד הגיטריסטים שהכי השפיעו עליי כגיטריסט - יוסי סאסי. כמובן שיש עוד הרבה שמהם שאבתי השראה כמו ג'ף לומיס מנוורמור, מארק מורטון, מרטי פרידמן, וואן היילן, שאלו באמת גיטריסטים יותר שהם יותר אולדסקול בניגוד לטוסין אבאסי למשל.

בר: אנחנו משלבים המון סגנונות של מטאל, אבל לפי דעתי הסגנונות שהכי יוצאים החוצה הם מטאלקור וגרוב, אך אנחנו תמיד אוהבים להכניס בנוסף עוד השפעות אחרות לשירים שלנו, ואני מדבר בעיקר על האלבום החדש שבדרך.



בואו נדבר רגע על האלבום החדש שבדרך. הוא מוכן כבר?

אליאב: כרגע בשלב המיקסים. יש פה ושם כמה דברים להשלים אבל ברובו כן.

בר: רובו כבר מוקלט.

מה מחכה לקהל באלבום הזה? ואני מצפה לסקופים בלעדיים :)

בן:

מנה
גדושה
של
CANINE!

אליאב: לגמרי! בהופעה הם יוכלו לשמוע כי הכי טוב זה לשמוע לבד ולהחליט. אני יכול להגיד לך שהם יקבלו את הנשמה של הלהקה הזאת. השקענו הכל באלבום הזה. בעיקר את הלב. מבחינת הליריקה אני יכול להגיד לך שהיא מאוד אישית בשבילי ולכל מילה יש סיבה. כל הלהקה ישבה על כל תו ועל כל רגע בשירים האלה כדי שזה יהיה מושלם ואנחנו לא מתפשרים. תשאל את חשבונות הבנק שלנו חחחח.

בר: אכן!

יובל: יהיה קשה להסביר.

בן: צודק. אין יותר מדי מה להגיד. האלבום שבדרך הוא אלבום מטאלקור על גבול הגרוב\דת' מטאל שהשקענו מלא מלא בסאונד שלו, ובסדר של השירים וגם כמו שניתן לראות בקליפ האחרון שהוצאנו - בהפקה שלו. בגלל זה התהליך עצמו היה כל כך ארוך. אין התפשרות על כלום. הן מבחינת ליריקה ומוזיקה והן מבחינת חשבונות הבנק שלנו :)

יובל: האלבום הזה לגמרי מבטא את CANINE על כל חלקיה... הקהל יקבל מנה של מטאל לפנים עם ברייקדאונים מרושעים בשילוב עם הרבה נשמה. כמו שאמרתי, קשה להסביר. אנחנו תמיד שואפים כמה שיותר קרוב לעשות את הדברים באופן מושלם וזה מתבטא גם בהפקה המוזיקלית של האלבום ועד להקלטות שלו, למיקס והמאסטרינג וכמובן שגם באספקט הוויוזאלי - הקליפים לשירים, עטיפה וכו'.

אני משער שנצטרך להתאזר בסבלנות, ואם הזכרתם את הליריקה, מי האחראי עליה ובמה בגדול היא עוסקת?

אליאב: באופן כללי אני וסעדה כותבים. באלבום הזה את רוב השירים אני כתבתי כי הם נכתבו לפני שסעדה וששון הצטרפו, אבל הוא ישב ביחד איתי על הכל לאחר שהצטרף. הליריקה בעיקר על איך שאני רואה את העולם. זה על המלחמה שלי בדיכאונות, ולהלחם על החלומות שלך ועל מה שאתה מאמין בו, וגם על נושאים שמפריעים לי בחברה, אבל אני משתדל לכתוב בצורה שכל אחד יוכל להתחבר אליה. אם הליריקה שלי אי פעם תעזור למישהו איפשהו לעבור משהו קשה שעובר עליו אני את שלי עשיתי.

יובל: מה שאני אוהב בליריקה שלנו שהיא כתובה בצורה כזאת שכל אחד יכול לייחס לה את המשמעות האישית שלו ולהתחבר אליה.

בן: אכן כך. הרבה מהליריקה הייתי צריך להבין מעבר לכתוב כדי להבין איך להגיש אותה. הרבה עבודה נעשתה על העניין הזה בעיקר ביני לבין אליאב. כי אתה יודע - כשמישהו כותב ליריקה חשוב להעביר אותה בצורה המדויקת שהוא רצה שהמילים שלו יעברו. אני ואליאב ישבנו על זה לילות שלמים בצורה של איך למה וכמה עושים את הדברים. שוב פעם - להבין מבעד לכתוב.



נראה שהולך ליפול על הסצנה הישראלית תוצר מאוד מושקע. אבל אוקיי, הופעתם, הוצאתם אלבום מצוין. מה הלאה? היכן אתם רואים את Canine בעוד חמש שנים? ואני חותר כאן בעצם לשאלה מהי הצלחה מבחינתכם?

אליאב: טורים בחול ולהמשיך לעשות את המוזיקה שלנו ולהגיע לכמה שיותר אנשים. זה החיים שלנו, אין תכנית ב. הצלחה מבחינתי זה להגיע לכל עיר בעולם ולהופיע מול מועדון שהאנשים בו צורחים את המילים.

בן: הצלחה מבחינתי האישית לפחות - היא הנאה צרופה. לא משנה באיזו נקודה נהיה. כל עוד אנחנו עושים את המוזיקה שלנו - הקהל נהנה ואנחנו נהנים - דיינו. ברמה הריאליסטית - טורים בחו"ל והופעות בארץ כמובן. אין לנו תוכניות אחרות. הלהקה הזאת היא כל כולנו וכל מה שיש לנו ואנחנו מתכוונים לתת פול גז ברגע שהאלבום הזה יוצא. ההופעה ב"תמונע" היא רק ההתחלה בכל מה שקושר בגזרת CANINE. כי כמו שאתה אומר (כך אני מקווה, כן?!) הולך ליפול תוצר מאד איכותי בארץ שסנונית ממנו כבר ראיתם בקליפ האחרון שיצא לFROM ASHES-.

בר: להמשיך לגדול בתור הרכב , לצאת מהארץ לתקופה, להגיע לכל מקום שאפשר ובוא זמנית לגדול בתור נגן ולא להפסיק לתת לאנשים בראש אף פעם.

יובל: לגמרי. אני ואליאב עוד בימים ההם כש- CANINE רק הוציאו אי פי כבר אז ידענו שאנחנו הולכים עם הלהקה הזאת עד הסוף, והאמנו ועדיין מאמינים בעצמנו, וזה קיבל חיזוק גדול יותר ברגע ששון וסעדה הצטרפו אלינו, ועכשיו אנחנו פשוט כמו להקת כלבים מאוחדת שלא ניתן לעצור. אז ההופעה ב"תמונע" מסמנת את יריית הפתיחה מבחינתי. המטרה היא להמשיך לגדול, להמשיך לתת בראש, לצאת לחו"ל, להוציא עוד אלבומים... בעוד חמש שנים מהיום אני רואה אותנו עדיין עושים את זה.

מה מחכה לקהל בהופעה הקרובה?

אליאב: טרור!

בר: הרס מוחלט!

אליאב: הכנו סט מטורף גם שירים חדשים גם קצת ישנים ועוד כמה הפתעות. אנחנו הולכים לתת הכל על הבמה.

יובל: לקהל מחכה סט שיבעט לו בפרצוף. כמו שפרסמנו הולכים להיות שלושה אורחים מאוד חשובים לנו, וכמה הפתעות מאוד מעניינות לקהל גם מבחינת המוזיקה וגם מבחינת השואו.

בן: תמיד היינו ידועים בתור הלייב החם. זה מה ששמר על הקהל הקבוע שלנו במשך כל השנתיים האלו. כרגע זו לא עוד הופעה. זה לא עוד גיג של ארבעים וחמש דקות. זה סט של CANINE. הקהל הולך לקבל בדיוק את מה שהוא מצפה לו - הופעה של CANINE במלוא הדרתה. עם חומרים ישנים, חדשים, וכן - חוטאים גם בקאברים. יש לנו את האורחים הכי מדהימים בארץ הזאת. אז כן. הולך להיות הרס מוחלט בתיאטרון התמונע. הולך להיות כאוס מבחינת הקהל. הולך להיות ערב גדוש במוזיקה ואנשים מדהימים.



אז לפני שאני משחרר אתכם לישון או לעשות את מה שאתם עושים בשעות חשוכות שכאלו, מילים אחרונות?

בן: כל מה שנותר לי להוסיף הוא שלכל אלו שלא קנו עדיין כרטיס - מהרו לקנות כי אנחנו לא צוחקים כשאנחנו אומרים שהכרטיסים עפים. לכל אלו שמרימים גבה ואומרים אולי - תנו צ'אנס - זה ישתלם לכם בסופו של דבר.

אליאב: רק להגיד תודה לכל מי שתמך בנו עד עכשיו ללהקות כמו פריום, איטרנל סטראגל, שרדהד, אדאמאס, מוריסייד, ווקוויז, סקארדסט, פטריקור, גנזה, מייגן, סיינרי ואנליש דה פיין, ולכל מיני אנשים פעילים בסצנה כמו תומר טליאס, ניר שוורץ, דור ביטון, שלומית מטרי ואחרים שעוזרים לקדם להקות בזמנם הפרטי מתוך אהבה למוזיקה ולקהל שנישאר איתנו, מגיע להופעות ותומך. היינו כלום בלעדיהם.


לרכישת כרטיסים

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

סקירת הופעה:
כל הדרכים מובילות לעשור - סקירת הופעת העשור לאלבום הבכורה של Walkways

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[23/05/2024]
Prey For Nothing - 15 years of Violence Divine
[06/04] Metal Carnival
[27/04] Prowlers - Warfare
[29/04] Break the cycle
[17/05] Nailien Invasion - השקת אלבום
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::