תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Dusturbed
Graspop
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

16/03/2017
על חורבות המזרח התיכון
מאת: אלון מיאסניקוב
מרואיין: Achraf Loudiy, גיטריסט וסולן להקת Aeternam

ישראלי שיאזין ל Ruins Of Empires, אלבומה השלישי והחדש של להקת המטאל הקנדית Aeternam יחשוב קודם כל על אורפנד לנד, מהשיר הפותח עם המלודיות האוריינטליות שלו, השירה והריפים, בהמשך האלבום הוא יזרק גם לכיוונים כבדים יותר כמו של Nile וכדומה – אבל אין ספק שהוא לא יפספס את הווייב המזרח תיכוני שנובע מהמוזיקה של הלהקה. ה "אשם" העיקרי בכך הוא סולן, גיטריסט וכותב הלהקה הראשי אשרף לאודי, שעבר עם משפחתו לקנדה ממרוקו, הוא המוח מאחרי ההרכב והוא זה שטבע גם את הקונפסט ההיסטורי העוסק במלחמות ובקרבות היסטורים במזרח התיכון – כמו גם את הכיוון המוזיקלי האוריינטלי המשובח של הלהקה.

לכבוד צאת האלבום החדש והעצמאי של ההרכב, ישבנו לדבר עם אשרף על מוזיקה, היסטוריה, וגם על מרוקו:



אהלן אשרף, מזל טוב על האלבום החדש! עד כמה אתם מרוצים מהתוצר הסופי?

אהלן אלון, אנחנו מאד מרוצים מהתוצאה, קרענו את התחת כדי להוציא את האלבום כמו שהוא. צריך להגיד תודה לכל מי שהיה מעורב בו, לדעתי לקחנו את הסאונד וכל מה שסביב לרמה הבאה מבחינת הלהקה.

אני רואה שאת המימון לאלבום קיבלתם בקמפיין Indiegogo, מה אתה יכול לספר על זה?


לא היה לנו שום מימון מאף אחד כדי להפיק אלבום איכותי ולקדם אותו. מכיוון שכן רצינו לשפר את כל הצדדים – כולל בין השאר קליפ איכותי, ולא יכולנו לממן את זה, התחלנו את הקמפיין. בלי תמיכה של מגזינים גדולים, חברת תקליטים או סוכנות זה קשה מאד. החלטנו לפנות למעריצים וזו הייתה הצלחה אדירה, המעריצים שלנו הם ההון העיקרי של הלהקה ואי אפשר להודות להם מספיק על התמיכה בקמפיין הזה.

האלבום הראשון יצא בחברת Metal Blade, למה לא המשכתם איתם?


הם פשוט לא היו מעוניינים, הם לא הגיבו אפילו לאלבום ששלחנו להם.

השני יצא בחברת Galy הקנדית, למה גם לא איתם? למה עצמאי?


אנחנו בהחלט אסירי תודה ל Galy על מה שעשו עם האלבום הקודם, אבל אם לא מדובר בחברה גדולה – אנחנו מעדיפים לקדם מעכשיו את האלבומים שלנו בעצמנו.

למה 5 שנים להוצאה של אלבום חדש?


היו לנו כמה שינויים בחיים האישיים – סיימנו תארים, משרות חדשות, היינו צריכים גם להמציא מחדש את הסאונד שלנו ולהתבגר כמוזיקאים לפני שנתחיל עם אלבום חדש. כתבנו את האלבום כשהרגשנו שהזמן נכון לכתוב אותו. מצד שני – אני יכול להבטיח שהאלבום הבא לא יקח 5 שנים.

לגבי שם האלבום והעטיפה – מה הרעיון מאחריהם?


הרעיון לאלבום נולד לפני 8 שנים, תמיד רצינו לעשות אלבום קונספט שבו כל שיר עוסק במנהיג קדום ומאורעות ההיסטוריים שסביבו. האלבום Ruins Of Empires – או הריסות האימפריות, הוא תחייה של אנדרטות אנושיות מהעבר. העטיפה מייצגת את המלך Pakal בסרקופג שלו (מלך של שבט המאיה), שהתגלה כשהוא לובש מסכת ענבר ועגילים, מוקף בפסלים ואמנות המייצגת את מעבר השליט לאלוהות. היה לו גם קובייה ועיגול בכל יד. כמו שאתה אולי יודע, הגיאומטריה של המאיה מבוססת כולה על הקוביה והעיגול, כך שהמלך החזיק את הידע של המאיה בשתי ידיו. תמיד רותקנו על ידי האימג' החזק הזה.



מהו הסיפור מאחורי השיר Damascus's Gate (שער דמשק) ומדוע בחרתם להוציא אותו בתור השיר הוידאו קליפ הראשון מהאלבום


Damascus Gate הוא פשוט שיר לפרצוף. הוא כולל את כל המרכיבים שאנחנו אוהבים ב-Aeternam: גראולים, שירה נקייה, מלודיות קליטות, סולואים, אורקסטרות וכו'. זהו השיר שמייצג אותנו באופן המובהק ביותר. הרעיון מאחורי הוידאו בא לנו די בקלות מכיוון שאין לנו את התקציב לקליפים משוגעים בצורה אפית.

כאשר שמעתי את האלבום שלכם בפעם הראשונה הרגשתי כאילו אני מקשיב לאיזושהי גרסה כבדה יותר של Orphaned Land - האם הם היוו סוג מסוים של השראה עליכם? אם כן, אילו עוד השפעות אתם יכולים לספר עליהן?


יש לנו המון השפעות. אנחנו אוהבים להקשיב לכל סוגי המטאל (Behemoth, Iced Earth, Kamelot, Nile, Melechesh, Testament, Opeth ועוד הרבה אחרות). אנחנו גם מאזינים המון לפסי קול של סרטים (זכרונותיה של גיישה, הפסיון של ישו, ממלכת גן עדן וכו'). זה ממש מקל עלינו להלחין את התזמורים הסימפוניים והתחושה האפית של המוסיקה.


איך התחילה הלהקה?


עברתי לקנדה ללמוד באוניברסיטת Laval בקוויבק וגם להכיר מוסיקאים חובבי מטאל על מנת שאוכל לנגן בלהקה רצינית. פגשתי את Antoine בקולג', שכבר כתב כמה שירי Viking Metal עם הגיטריסט לשעבר שלנו Alex. התחלנו לנגן ככה שלושתנו. Aeternam הייתה שילוב בין הרקע המוסיקלי של Antoine ושלי. כולנו חלקנו את החלום של שחרור אלבומים בהפקה איכותית וסיבובי הופעות בכל העולם על מנת להפיץ את המוסיקה שלנו. לאחר 10 שנים יש לנו שלושה אלבומים אבל לא היו כל הזדמנויות לצאת לסיבובי הופעות. אנחנו נמשיך ונחזיק מעמד עד שזה יקרה.

הבנתי שהגעת ממרוקו במקור, האם זה מה שהביא את ההשפעות המזרח-תיכוניות למוסיקה? האם יש לך הסמכה או השכלה קודמים בתחום המוסיקה המזרח-תיכונית?

כן, זו בהחלט הסיבה העיקרית בגללה אנחנו מנגנים (סוג של) מטאל מזרח-תיכוני. אבל עכשיו אחרי 10 שנים, גם Antoine יודע איך לכתוב שירים עם צליל מזרח-תיכוני אתני שכזה לבדו. לי יש חינוך שמשלב בין חינוך מערבי למזרח-תיכוני. גרתי 20 שנה במרוקו ו-10 שנים בקנדה. אני בא ממשפחה מאד קלילה שתומכת בכל צעד שלי. המשפחה שלי עומדת מאחורי בכל מה שארצה לעשות ועל כך אני מודה להם מאד.

כמה שידוע לי הרבה מדינות מוסלמיות מאד קשות כלפי להקות מטאל, מפעילות כל מיני צנזורות על המוסיקה - האם זה היה גם המקרה במרוקו? למרות שהיא נחשבת אחת המדינות היותר ליברליות בשכונה שלנו.


ובכן, כאשר אני הייתי נער מתבגר וניגנתי מוסיקת מטאל והתלבשתי כמו מטאליסט, לא היו לי חיים קלים. אנשים לא יכלו לכבד את הטעם שלי אז. חבריי ואני היינו הדור הראשון של מטאליסטים בעיר ממנה באתי ואנשים חשבו שאנחנו סוגדים לשטן וכו'. אז הם היו קשים איתנו. אני חושב שהיום זה הרבה יותר קל לאנשים לנגן מטאל ולבטא את הטעם המוסיקלי שלהם. הרבה דברים השתנו עם חלוף הזמן בגלל הרשתות החברתיות.



Orphaned Land אינה להקה פוליטית, אבל איכשהו להקות עם רקע מזרח-תיכוני מוצאות את עצמן תקועות בדיונים פוליטיים בדרך זו או אחרת. האם אתם משאירים את הפוליטיקה מחוץ לתחום שלכם כלהקה, או שמא דברים כמו החסימה והגירוש של טראמפ מרתיח אותכם די והותר כדי לגרום למשהו לזלוג אחד לשני?


ובכן, Aeternam אינה להקה פוליטית בטקסטים שלה. העברנו ביקורת על הדת באלבומים הקודמים שלנו. אבל לעולם לא בצורה של "מרדוק מחסל את הנוצרי" או משהו כזה. אנחנו יותר בקטע של תרבויות עתיקות, סיפורים אפיים וידע נסתר וקדום. Aeternam היא גיקית עד הסוף. כאנשים, אנחנו כולנו מתעניינים בפוליטיקה. אבל זה מעולם לא היה מספיק מעניין לנו להביא את זה לחזית בשביל Aeternam. אולי בעתיד, מי יודע.


מה על סיבובי הופעות? מה עשיתם בעבר? מה התוכניות עכשיו?


אנחנו בהחלט רוצים לעשות סיבוב הופעות, אבל יש לנו אפס הזדמנויות לעשות את זה עכשיו. אנחנו לא יכולים לעשות זאת בלי העזרה של איזו סוכנות בוקינג רצינית. אז אנחנו עושים כמיטב יכולתנו למשוך את תשומת ליבם של כל אחד שם בעולם הגדול! אני מקווה שנוכל להגשים את זה.

האם יש לך מסר כלשהו לקוראים בישראל?


תודה רק על ההזדמנות ועל התמיכה לכל הקוראים בישראל. אנחנו ממש מקווים לנגן בישראל ביום מן הימים. אל תשכחו להשיג עותק של האלבום שלנו בכתובת.

כמו כן בקרו באתר שלנו ושימרו איתנו על קשר!
תודה רבה!



לאתר הלהקה

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[14/03/2024]
Structural - "Decrowned" release show
[30/03] Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::