תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

08/02/2006
אחרי הנצח - מגיעה Epica
מאת: לירן
מרואין: Ad Sluijter, גיטריסט להקת Epica

Epica אולי החלה את דרכה כמעין פרוייקט של גיטריסט להקת After Forever לשעבר, מארק ג'נסן, אבל הלהקה הצליחה לכבוש לעצמה מקום של כבוד במסדר להקות הגות'-מטאל ההולנדיות שבראשון זמרת. עם מכירות אלבומים מכובדות ופרויקטים כגון כתיבת פס-קול לסרט, אין ספק שהלהקה צועדת לדברים גדולים יותר בהמשך. כדי להתעדכן על מצב הלהקה, שוחחנו עם אד סלויטר, גיטריסט הלהקה.


הי אד, רציתי להתחיל עם הפסקול שעשיתם לסרט Joy Ride, מתי התחלתם לעבוד עליו?

מפיקי הסרט פנו למארק עוד כשהוא היה ב-After Forever, לקח הרבה זמן עד שצילומי הסרט ממש התחילו, אבל לבסוף, לפני שנה בערך מארק יכול היה להתחיל לכתוב את המוזיקה לסרט. Yves ו-Coen גם הצטרפו אליו כך שהיה הרבה מאד חומר, הרבה יותר ממה שהם ציפו. היה חבל לא להשתמש בכל החומר, כך שבמקום פשוט לקרוא לזה "פסקול הסרט Joyride" החלטנו להוציא את זה תחת שם הלהקה, כך שבנוסף לחומר שמופיע בסרט יש עוד הרבה.


קראתי בביוגרפיה שלך שכמה מהאלבומים האהובים עליך הם פסי-קול, זה משהו שעניין אותך לפני שפנו אליכם בנוגע לפסקול הזה?

מוזיקת פסי-קול היא אחת ההשפעות הגדולות עלינו כשאנחנו מלחינים, אין לזה קשר לפניה של המפיקים, זה פשוט כי זאת מוזיקה נהדרת.


בוא נדבר על האלבום האחרון שלכם, Consign To Oblivion, אני מבין שהוא עוסק בתרבות המאייה, אתה יכול להסביר קצת לגבי התוכן והקונספט?

מארק קרא פעם ספר על תרבות המאיה שהוא לקח מאימו, והוא הושפע מזה כל כך שהוא התחיל לכתוב מילים שבסוף שימשו כמיני קונספט לאלבום.


עבדתם עם תזמורת באלבום, בשעה שרוב הלהקות עובדות עם קלידים כתחליף לתזמורת, למה בחרתם בתזמורת אמיתית, ואך כתבתם את הקטעים התזמורתיים?

היו לנו כמובן כלי מיתר ומקהלה אמיתית, אבל לגבי השאר השתמשנו בסאמפלים. ספריות הסאמפלים כל כך טובות בימנו שאתה לא זקוק לתזמורת מלאה כדי להגיע לאפקט דומה. לגבי הליך הכתיבה, אנחנו כותבים ומקליטים את קטעי התזמורת על קלידים לפני שאנחנו נכנסים לאולפן, כשאנחנו מקליטים את האלבום אנחנו נותנים את השירים למירו [מפיק\קלידן ב-Luca Turilli], שעובד באולפני Gate, והוא מארגן את כל החומר לקטעים התזמורתיים, בהתאמה לכל הכלים השונים.


לאיזה סוג של קהל אתה חושב שהפסקול יתאים?

ז'אנר פסי הקול לא פופולארי מיידי כשזה נוגע למכירות, כך שאני חושב שזה יתאים למעריצי הלהקה שפשוט אוהבים את הצד הפס קולי שלנו.


הבנתי ששם הלהקה לקוח מאלבום של Kamelot, איך החלטתם לקרוא ללהקה כך?

כשהיינו באולפן והקלטנו את The Phantom Agony, האלבום הראשון, עוד לא היינו לנו שם "צוחק", ראינו את האלבום של Kamelot שוכב שם, ושמו Epica, ומייד חשבנו שזה שם שנשמע טוב כשהבנו את המשמעות של זה (מקום ביקום שבו כל התשובות לשאלות החיים) זה קנה אותנו, זה פשוט התאים מיידית לחלק מהנושאים של המילים שלנו.


עשיתם מאז הופעות עם Kamelot, הייתה לזה משמעות מיוחדת לחברי הלהקה בגלל השם שבחרתם?

אני מעריץ גדול של Kamelot בעצמי וזה היה כבוד גדול לעשות איתם סיבוב הופעות, זה היה נהדר, צפיתי בכמעט כל מופע שלהם, מאד נהניתי בסיבוב ההוא ואני מחכה לראות אותם שוב בברזיל השנה.


אתה יכול לספר לנו על הסינגל Solitary Ground? למה השיר נבחר כסינגל?

כל ההחלטות האלו נעשות על ידי חברת התקליטים שלנו, אני חושב שהם בחרו בו כי זה השיר הכי מסחרי באלבום, הסינגל השני הוא "Quietus", שלו גם עשינו ווידאו קליפ.


מה שונה בין הגרסאות של הסינגל לגרסא שלו באלבום?

באלבום הוא כמו שכתבנו אותו בתחילה, בסינגל יש גם גרסת פסנתר ורימיקס של השיר.


מה הרעיון מאחורי הקליפ של השיר?

אפשר לראות אותו בכמה דרכים, עדיף לתת לצופים להחליט בעצמם.


השוו אתכם בעבר ל-Nightwish, וסימון ציינה את הקול של טארייה (סולנית Nightwish לשעבר) כהשפעה על השירה שלה, מה אתה חושב עליהם ואם יש הקבלות בין הלהקות?

תומאס, הכותב העיקרי שלהם מושפע הכי הרבה מפסי קול גם כן, כך שברור שיש גם דמיון במוזיקה שלנו, אבל אני חושב שיש מספיק הבדלים בין הלהקות כשמשווים אותנו. העובדה היא שאני מאד אוהב את המוזיקה שלהם ויש לי הרבה הערצה למה שהם השיגו.



הלהקה התחילה אחרי שמארק עזב את After Forever, אני מבין שמאז הופעתם ביחד? אין תחושת יריבות בין הלהקות?

שתי הלהקות היו ביחד בפסטיבל, כך שלא ממש היה זמן לראות אחד את השני, אבל אחת ההופעות הייתה במועדון, שם הופענו ביחד וזה היה נהדר. הם עוד להקה שאני מעריץ כך שזה היה נהדר לעשות איתם את ההופעות, יש לנו עוד שתי הופעות בגרמניה ואני ממתין להן בקוצר רוח!


מה לגבי אלבום מטאלי חדש, יש שירים חדשים כתובים?

יש לנו כבר הרבה חומר כתוב ונראה שזה יהיה הרבה יותר כבד מהאלבום הקודם, אני מניח שנקליט אלבום חדש השנה מתישהו, כך שאני חושב שהוא יצא בתחילת 2007.


מה הרעיון מאחורי ה-The Embrace That Smothers?

בדומה לרעיון המאיה, זה קונספט מתוך The Phantom Agony שאנחנו מתכננים להמשיך ולסיים באלבום הבא.


סימון מככבת הרבה בצד הוויזואלי של הלהקה, על העטיפות, בוידיאו, זה נובע מכך שאתם רואים בה סמל הלהקה או רק בגלל שהיא נראית טוב?

אלו החלטות של חברת התקליטים שוב, אבל אני שזאת החלטה ברורה בכלל שמראה טוב מוכר.


סימון השתתפה במספר פרויקטים שונים כזמרת, לעוד חברי להקה יש פרויקטים צדדים?

אני סיימתי בדיוק להקליט קטעי גיטרה ללהקה בשם Delain, שזאת להקה חדשה של קלידן Within Temptation לשעבר מארטין וסטרהולט, וזה אמור לצאת בזמן הקרוב.


מארק מאד ידוע בדיעותיו לגבי המצב הישראלי-פלשתיני וזה מתקשר גם לליריקה של הלהקה, האם אתה יודע מה הן דיעותיו והאם אתה מסכים איתו בנושא?

ובכן את הדיעות של מארק ניתן לקרוא ישירות בליריקה. אני יכול להסכים על נקודות מבט מסוימות, אבל אני לא מרגיש מחויב לכתוב שירים על העניין.


אתה בעצם מורה למתמטיקה, אתה עדיין עובד בזה?

כרגע אני לא, בגלל לוח הזמנים הצפוף של הלהקה, מה שכמובן לא מפריע לי ... (צוחק)


אז לסיכום, מה התוכניות לעתיד הקרוב?

אני יוצאים לסיבוב הופעות באירופה, ולאחר מכאן ברזיל, מתישהו השנה נסיים לכתוב את האלבום החדש, שכמו שאמרתי יוקלט בשלב מאוחר יותר.

[ לראיון באנגלית ]

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[14/03/2024]
Structural - "Decrowned" release show
[30/03] Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::