תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: סקירות הופעות ::

15/03/2018
טינופת ברידינג - סקירת הופעתה של Cradle of Filth בישראל
כתב: יבגני טרבנוב
צילם: עמית ליבר

לקח להם 18 שנים להשלים את הליך הגעתם לישראל מאז ביטול הופעתם הקודמת – אבל בסוף השבוע האחרון להקת Cradle of Filth סוף סוף הגיעה לבמת הרידינג 3 שבנמל תל אביב, והביאו את הקרקס הגותי שלהם למאות מעריצים שמילאו את המועדון. מדובר ברגע מרגש עבור מעריצי הלהקה בכלל ועבורי בפרט, בתור מישהו שמלווה את הלהקה למעלה מעשור. Cradle of Filth היו להקת המטאל הקיצונית הראשונה שלי ובמידה רבה היו אחראים לגיבוש הטעם המוזיקלי שלי (לפחות בכל הנוגע למטאל). ובתור להקה שעברה הרבה מהפכות בהרכב ובסגנון, החבורה הבריטית השכילה לנגן ממיטב להיטיה, החל משירים שנלקחו מאלבומם השני ופורץ הדרך Dusk and Her Embrace ועד לשירים מהאלבום החדש – Cryptoriana. מעריצי חומרי הדמו שלהם ואלבום הבכורה, The Principle of Evil Made Flesh, כנראה נותרו מאוכזבים אבל מצד שני, רובם ככל הנראה לא הגיעו להופעה בין כה וכה.

וכך, בזמן שמנהיג הלהקה Dani Filth התאפר, הקהל המתין ללא חימום וללא דוכן מרץ' עד שהלהקה עלתה באיחור שגובל בלא אופנתי והתחילה את המופע. מנגינת הפתיחה שכוללת מעין דקלום מכשפות שטני הכתיבה את האווירה לכל אורך ההופעה. מי שמכיר את Cradle of Filth כבר יודע שהם לא אוהבים להתמקם בז'אנר אחד ספציפי, ומערבבים אלמנטים של בלאק מטאל, מטאל גותי, קצת ת'ראש ודת' והשפעות של אימה גותית ויקטוריאנית ובריטית. התוצאה היא מופע עשיר בפולקלור שטני שמתכתב מצד אחד עם תחכום, ומצד שני כולל אלמנטים של טראש סטייל סרטי אימה סוג ב' אותם Dani Filth כל כך אוהב.



השיר שפתח את המופע הוא דווקא "Gilded Cunt" מרב המכר המאסיבי של הלהקה Nymphetamine. אז אמנם האלבום הזה שנוי במחלוקת בגלל הצד היותר מלודי והמתחנף לילדי MTV של זמנו, השיר המדובר הוא אחד מהיותר מוצלחים של הלהקה וכולל פרפורמנס ווקאלי אחוז שדים של Filth ונגינה מסחררת של המתופף Martin Škaroupka. למעשה, Škaroupka כל כך מצוין שבכל פעם שמישהו מזכיר את התיפוף האגדי של Nick Barker באלבומיהם המוקדמים, אני לא יכול שלא לגחך. Škaroupka לא רואה אותו ממטר בזמן שהוא טוחן את ערכת התופים ומאיים להרעיד את כל המועדון. אחד הדברים היותר חיוביים לגבי המופע הוא העובדה שמדובר בהופעה אחרונה לסיבוב ההופעות האירופאי החדש אבל כל חברי הלהקה מבצעים את תפקידם על הצד הטוב ביותר ללא סימן לעייפות. הסאונד במועדון הרידינג מעולם לא התאים לגמרי למופעי מטאל מורכבים, ובטח שלא ללהקה שמסתמכת על הרבה שכבות סאונד ואפקטים למינהם כמו Cradle. אבל הסאונד במהלך רוב הערב היה מוצלח, ולמעט תקלה מהותית שבקרוב נגיע אליה הכל עבר בהצלחה. גם שני הגיטריסטים החדשים - Richard Shaw ו- Marek Šmerdaעושים עבודה טובה ושולטים בחומר החדש והישן. הם מביאים לא מעט רעננות כצפוי מ"רכש" חדש של הלהקה.

מבחינתי, השיא היה כשהלהקה ביצעה שני שירים מ-Cruelty and the Beast, אחד מאלבומי הלהקה האהובים עלי דווקא בזכות שילוב המלודיות והכובד. הדואליות הזאת עברה נהדר גם ב-"Beneath the Howling Stars" וב-"Bathory Aria" שמצליחים להרגיש וולגריים, מצמררים וקסומים בו זמנית כיאה לשירים שמוקדשים לאליזבת' באת'ורי, מהרוצחות הסדרתיות המפורסמות בהיסטוריה. עבודת הקלידים והשירה "הנקייה" של Lindsay Schoolcraft מעשירים את השירים יותר מכל קלידן אחר שעבד עם הלהקה והשירה שלה ללא ספק מתאימה יותר לפאזה הנוכחית של Cradle of Filth. יחד עם זאת, בעקבות תקלה במהלך השיר הבועט "You Will Know the Lion by His Claw" הקלידים הפסיקו לתפקד או להישמע, מה שמצד אחד גרם לחברי הלהקה לרדת מהבמה ולשלוח את המתופף לסולו תופים עצבני (פלוס רציני) ומצד שני בביצוע השיר "The Promise of Fever" הקלידים בקושי נשמעו (מינוס רציני בהתחשב בעובדה שלשיר הזה יש קטעי קלידים נהדרים). ובכל זאת, זה נסלח כי קשה להתלונן על סולו תופים לא מתוכנן של Škaroupka או שיר כל כך כבד ומצוין.

הפתעה נוספת באה בדמות השיר "Honey and Sulphur" מאלבום המופת Godspeed on the Devil's Thunder שלא נכלל בסט של סיבוב ההופעות וניתן כבונוס לקהל הישראלי. מדובר בשיר אפל וכבד, אולי מהכבדים ביותר של הלהקה וזאת היתה פצצת האדבנג שהסעירה את הקהל מיידית. גם החשודים המיידיים "Nymphetamine Fix" ו-"Her Ghost in the Fog" מצאו את דרכם לסט ורכבו על תקן השירים המלודיים, וכללו ביצועי גיטרה מצוינים של Shaw ו-Šmerda. לסיום קיבלנו את "From the Cradle to Enslave" הצפוי. מדובר בשיר שהלהקה לא אוהבת לבצע, שנחשב לסנסציוני בעיקר בגלל הקליפ הפרובוקטיבי שלו מ-1999. אז כן, אולי הגיע הזמן לשקול את מחיקתו מהסט. לקינוח, הלהקה גם פינקה את מנהל סיבוב ההופעות שלהם בעוגה לפנים לרגל עזיבתו – כל זה לעיני המעריצים. המנהל לא נשאר חייב והקפיד לכסות את Dani Filth בעוגה גם כן. כמו שאפשר לראות, Cradle הם אולי לא true, אבל הומור לא חסר להם.



בסופו של דבר, למעט כמה תקלות טכניות די צפויות הלהקה הגישה לקהל הישראלי מופע מוצלח. אז כן, אולי חלק משירי הלהקה הארוכים "סובלים" ממבנה שהופך את השירים שלהם לקצת פחות מלהיבים במופע חי, אבל בחירת השירים המוצלחת לסט הנוכחי בכל זאת מספקת את רוב מעריצי הלהקה, וכמו שאמרתי כבר – מדובר בהרכב הכי טוב שהיה להם מזה שנים, ובעוד מופע מוצלח שמצטרף לשלל מופעי 2018 שכבר מסתמנת כשנה עמוסה במיוחד.


לגלרייה המלאה

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[30/03/2024]
Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
[14/03] Structural - "Decrowned" release show
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::