Main Menu
Main: Interviews | Articles | News
Reviews: Albums | DVD | Shows
Scene: Events | Photos | Forums
Misc: Updates | Movies | Videos
About: Magazine | The Staff
Advertise: Events | News
Dusturbed
Disturbed
Feed Us Go Hebrew Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: Concert Reviews ::

10/02/2020
על הדבש ועל העוקץ - סקירת הופעתן של Walkways ו Shredhead במועדון הבארבי
כתב: איתמר ענברי
צילם: אלון לוין

בעולם אוטופי או ביקום מקביל, היו Shredhead ו-Walkaways ממלאים ללא קושי אולמות רחבים כעניין שבשגרה, ולא רק במסגרת סיבובי הופעות חובקי עולם. ואולם, במציאות המזרח תיכונית, הסתפקו שתיים מהלהקות הבולטות במטאל הישראלי בטלטול הנברשת שבמרכז מועדון ה"בארבי" הדרום תל־אביבי בסוף ינואר השנה. ההופעה, שהעלתה סומק בלחייהם של מאות הנוכחים, היוותה תצוגת תכלית של שתי להקות שמנגנות מטאל מלוטש ושחורכות במות, כל אחת בדרכה ובסגנונה.

מכיוון שגיוון הוא מתכון לאריכות ימים, החלטתי לזנוח את העמדה המיסיונרית במועדון, ולנסות לראות איך זה מרגיש להיות למעלה. בדרכי מעלה, חלפתי על פניה של נגה גולדשטיין, שנותרה קשורה לגרם המדרגות מאז מחאת היחיד/ה שלה נגד הופעת האיחוד של "טאטו". במקרה או לא, מי שהעפילו כמוני לקומה השנייה היו כמותי, בעלי קו שיער נסוג.

לפני הופעתם של שני כוכבי הלכת, שוגר לבמה לווין גישוש: להקת החימום For Us All. עם בסיסט שנראה כמו אחיו חובב הקעקועים של גפן ברקאי וחיבה לנעלי VANS, התגלו "פור אס אול" כאחד הלהקות הסימפטיות בקידומת 972+.

כסאח הארדקור הוא אולי המעטפת המחוספסת והדוקרת של הלהקה, אך בפנים מסתתר לב רגיש, עם אמפתיה של מנהל הוסטל לנוער במצוקה בשילוב בית מחסה לכלבים. אם השיר "One By One" שבוצע בהופעה מתרכז בהתמודדות עם הפרעות נפשיות, שיר אחר הוקדש לחברו הטוב של האדם ושל הסולן, גל יעקב: בולדוג שעבר התעללות. אף שהמוזיקה של "פור אס אול" אינה חדשנית במידה כזו שתבטיח להם תמונת שער במגזין "Kerrang!", חלוקת התפקידים הווקאלית בין גל לבין ניצן בוכניק, שמתפקד גם כבסיסט, נותנת להם ייחוד מסוים ומוציאה אותם ממשבצת של להקת הארדקור גנרית.

האם לקראת ההופעה חברי "שרדהד" ו"וולקאווייז" פתחו קבוצת ווטסאפ ואם כן, אילו "דחקות" רצו שם לקראת האירוע? בעוד שהתשובות לשאלות אלה יישארו בלתי פתורות, מה שוודאי הוא שהתעבורה באותה קבוצה ירדה פלאים עם עליית חברי "שרדהד" לבמה.

המתופף האנרגטי בעל החיוך התמידי, רועי כהנא, עלה כדרכו ראשון לבמה. ללא חולצה, הוא אותת שריכוז חומצת החלב בגופו עומד לעלות בצורה משמעותית במהלך השעה ומשהו הקרובה.



הסולן אהרון רוגוזה לא זקוק ל"גרנד אנטרנס" או לאופנוע "הארלי דיווידסון" כדי לכבוש את הקהל. כשהוא תופס את המיקרופון, הכריזמה שלו נשפכת לכל עבר. ביחד עם הגיטריסטים יותם נגור ורזי אלבז והבסיסט לי לביא, הם מרעידים את האולם, וחובטים בחוזקה בפיניאטה, שממנה מתפזרים לכל עבר שירי הסט ליסט.

הסט ליסט, יש לומר, התעבה והתעצם משמעותית עם צאתו בשנה שעברה של האלבום השלישי של הלהקה, "Live Unholy", ששני שירים ממנו פתחו את ההופעה: "Burn Your Master", שהפזמון ההמנוני שלו גורם לך להושיט את היד קדימה בתנועה קצובה, ומיד אחריו "Unmarked", עם הנגינה הגרוּבית של יותם והתיפוף הכול כך מיומן של רועי.

הלהקה מגבירה את הקצב עם "Walk With The Dead" ו-"Last Words are Lost" מתוך "Death Is Righteous", ושבה לאחר מכן לאלבום האחרון.

הביצוע של "Overshadows" ושל שיר הנושא היה פנטסטי, אבל דווקא השיר הכי כבד מבחינה לירית באלבום, "Hope Is A Mistake" הוא שמתגלה כנאמבר, שמוציא את המיטב גם מהלהקה וגם מהקהל. ולכן, למרות שהמילים של השיר עלולות להוביל את המאזין הממוצע היישר למדף התרופות האנטי-דיכאוניות, המראה של חובש כיפה וג'נדר קוויר מזנקים מהבמה בזה אחר זה, הוא דווקא מקור לתקווה. "אני שר על דיכאון ומחייך פה בפרצוף", אמר אהרון, בקול נרגש, שניתן היה לאתר בו בשלב זה של ההופעה תסמינים של קוצר נשימה.

אם אהרון הוא בחור מחוספס, שנראה כמי שעשוי לתקוע גרעפס במפגש היכרות עם הורי בת זוגו, סולנה של "וולקאווייז", רן ירושלמי, הוא הטיפוס הסנטימנטלי שיפרוש מחצלת לבת הזוג לפני מעבר בשלולית מים.

עם חברי הלהקה הנוספים שבלבושם השחור נראו כמי שהבריזו ממשמרת באולם אירועים – הגיטריסטים בר כספי ויוני מנר, הבסיסט אביחי לוי והמתופף פריאל חורש – התמלא ה"בארבי" בניחוח חו"ל. לתחושה זו, של הרכב בינלאומי שמגיע להתארח ב"דאון טאון" תל־אביב, תרמו לא רק הדיקציה המושלמת של רן, שפת הגוף המגוונת ונגינתם הקולחת של הנגנים, אלא גם העובדה שהלהקה שבה לא מזמן מסיבוב הופעות באירופה לקידום אלבומם הטרי, "Bleed Out, Heal Out", שיצא אף הוא אשתקד בלייבל העולמי הנחשב "Nuclear Blast".



מסע הופעות בחו"ל עלול לגרום ללהקות תופעות לוואי לא רצויות דוגמת אגו טריפ ותפיסת תחת על הקהל המקומי. אך במקרה של "וולקאווייז", אחרי מסע ההופעות שכלל בין השאר את לונדון, גלזגו, וינה וברלין, הלהקה לא חשה פחיתות כבוד להופיע מול קהל מקומי. להיפך: לאורך כל ההופעה, הצהיר רן על אהבתו לקהל המקומי, שבתורו השיב באותו המטבע לחמישייה שעמדה על הבמה.

"As soon as I gather my ruins", הבטיח רן בקול שנשמע כשיחת טלפון בעיצומה של סערת רגשות על פרידה כואבת, והקהל המזדהה השלים את מילות השיר ("Hell Born Shove (Impossible)" מהאלבום האחרון) כשהוא העביר את המיקרופון והיטה את אוזניו.

הלהקה הרטיטה לבבות גם ב-"Trumpet Call", גם הוא מ-"Bleed Out, Heal Out", שאותו ביצעה הלהקה לראשונה בלייב, למרות מורכבותו.

ובכלל, כמי ש"רייר" לא מעט על האלבום החדש, העובדה ששירים רבים מתוכו נוגנו בהופעה הסבה לי קורת רוח, אף שלחלק מהשירים הלהקה יכולה לדעתי להעז ולבצע בלייב גרסה, שלא נצמדת באדיקות לגרסת האולפן.

"Humane Beings" עם המסר ההומניסטי חלחל לקהל כמו כדור "אקסטה" ענקי שאותו בלעו לקרבם כל הנוכחים באולם. אחרי האופוריה, הגיעה האנטי־תזה בדמות "Half The Man I Am", שיר שבו פשוט רן שבר את מחסום הקול, השתולל, והתפרק לחתיכות, מטאפורית כמובן.



הקהל, לעומת זאת, הפך לחטיבה אחת בביצוע שיר הנושא של האלבום החדש ("Bleed Out, Heal Out"), שבמהלך ביצועו השתעשעתי ביני לבין עצמי באפשרות לשבץ תמונות מהלווייתו של קאסם סולימאני בקליפ לשיר.

מבין מקבץ השירים המוצלחים ב-"Bleed Out, Heal Out", "Despair (For Heaven's Sake)", הוא הנאמבר שאין מתאים ממנו לחתום את ההופעה.

שילוב הזרועות והקולות של שני ההרכבים המקומיים הוכיח עצמו כיותר ממוצלח. נראה שלמרות היוקרה ופוטנציאל הרווח הגלום בהופעות בחו"ל, להופעה בפני קהל מקומי יש בכל זאת יתרונות רבים, בפרט כשהקהל מורכב מגרעין אדוק של מעריצים.


לגלרייה המלאה

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: Share ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: Search ::
 
:: Album Reviews ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: Updates ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: Events ::
[30/03/2024]
Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
[14/03] Structural - "Decrowned" release show
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: All Rights Reserved © Metalist Magazine 2002-2014 ::                                                       ::::