תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

21/02/2006
Xentrix - ספל של ת'ראש אנגלי
מאת: אלון מיאסניקוב
מרואין: Kristian Stan Havard, גיטריסט להקת Xentrix

גל הת'ראש מטאל שהתחיל בארה"ב הגיע בשנות השמונים גם לאנגליה וגם ממדינה זו צמחו כמה להקות חשובות בז'אנר. למרות שלהקות כמו Dam, Onslaught ו-Sabbat זכו ללא מעט כבוד בסצנת הת'ראש העולמית, Xentrix היא אולי הלהקה שזכתה למרב המחמאות. גל האיחודים של להקות הת'ראש לאחרונה לא פספס גם אותם והלהקה מתכוננת להופעות בהרכב המקורי שלה, שוחחנו עם גיטריסט ומקים הלהקה קריסטיאן סטאן הארורד על העבר והווה של ההרכב.


הי קריסטיאן, בוא נתחיל עם ההווה, אני מבין שאתם מתאחדים לצורך הופעות בהרכב המקורי, אתם גם עובדים על חומר חדש וכו'?

הלהקה לא ממש התאחדה, אנחנו רק עובדים על כמה הופעות בערים שבהן אנחנו גרים (אנחנו מאזור Preston ומאקה הבסיסט שלנו בא מ-Barrow-In Funess באזור קומבריה). התחלנו לכתוב חומר חדש, אבל החלטנו לרכז את האנרגיה בלזכור איך לנגן את החומר הישן שלנו... עבר קצת זמן.


ועכשיו להיסטוריה, אתה יכול לספר לנו אך התחלתם?

הלהקה הראשונה הייתה Sweet Vengeance שאותה התחיל כריס אסטלי, הסולן שלנו כשהוא עדיין היה בתיכון, הם עשו גרסאות כיסוי בז'אנר ה-NWOBHM ולמדו איך לנגן. ב-86' הייתי בלהקה יריבה ושמעתי שהם צריכים גיטריסט, אז הרמתי לכריס טלפון, הלכתי לנגן איתם וקיבלתי את התפקיד. עשינו כמה שינויים בהרכב, המתופף שלנו לא רצה לתופף מטאל כך שהזמנו את דניס לבוא ולנגן איתנו, והתרשמנו ממנו מאד. מאקה הצטרף ללהקה ב-1988 והמגאזין Metal Forces סקר את הדמו שלנו ואז הוחתמנו בחברת התקליטים Roadrunner ב-88'.


אז עוד להקות ת'ראש פעלו באנגליה בתקופה ההיא?

היו את Slammer, Onslaught, Acid Reign, Sabbat, Re-Animator, אלו היו הלהקות המרכזיות שעבדו אז (אני מקווה שאני לא שוכח אף אחד).


אך הגעתם לשם Xentrix?

אני חושב שזה התחיל כ-Eccentrics (מוזרים) והחלטנו ליצור מזה מילה שתיוחס ללהקה ולא לשום דבר אחר. האמת היא שכולנו שונאים את השם הזה אבל משום מה נתקענו איתו...


עשיתם הופעות עם Sabbat ב-89', מה אתה זוכר מהתקופה ההיא?

הסיבוב היה הראשון שעשינו עם להקה שניגנה לפני יותר מ-20 איש, זה היה אדיר. אני זוכר ש-Sabbat שכרו חברה בשם Principle Security והם ממש עזרו לאנשים לעשות קפיצות ראש מהבימה...זה היה מטורף, אבל ממש מגניב.


זכיתם להרבה התייחסות בגלל גרסת כיסוי לשיר Ghostbusters שעשיתם, למה החלטתם לעשות את הגרסא, אתם מתחרטים שעשיתם אותה?

עשינו את השיר בעיקר בשביל הצחוק, זה היה זמן שבו היית אמור לקחת את עצמך ברצינות ואנחנו העדפנו לעשות שטויות ולצחוק על עצמנו. אנחנו מתחרטים על העובדה שזה הפך לשיר הכי מוכר שלנו ושאנשים לא מכירים אותנו בגלל דברים אחרים, אבל כשניגנו את זה הקהל פשוט התפרע, אנשים השתגעו מזה, והיו קפיצות בימה אדירות.


האלבום השני שלכם, For Whose Advantage היה התקדמות רצינית מהאלבום הראשון, למה אתה חושב שהוא יצא כל כך טוב?

ב-For Whose Advantage עבדנו עליו יותר והוא היה יותר טכני, ישבנו יותר זמן על כל שיר והייתה לנו יכולת טובה יותר, אנחנו שונאים את הסאונד באלבום, במיוחד את הסאונד של הגיטרה שאותו הייתי משנה, אבל רוב השירים די טובים ואפילו עומדים יפה היום.



סצינת הת'ראש מתה גם באנגליה, למה אתה חושב שעוד להקות טובות פשוט התפרקו?

קשה להמשיך כשאתה מופיע מול קהל של 30 אנשים ולא מרוויח כסף, אני מתכוון – שום כסף, להקות יכולות להאבק עד לגבול מסויים.


למה כריס עזב את הלהקה לאחר הקלטת האלבום Kin?

כריס עזב כי רמת העניין שלו בלהקה שאפה לאפס, כמו כן חברת Roadrunner זרקה אותנו ולא הצלחנו למצוא חוזה הקלטה חדש. סצנת הת'ראש האנגלית שהייתה מעולה - נגמרה. מוזיקת הגראנג' השתלטה ומטאל הפך להיות דבר לא עכשווי לנגן.


עד כמה היית מרוצה מהאלבום האחרון שלכם, Scourge?

Scourge בעצם נעשה תחת להקה אחרת (הסיבה היחידה שבגללה הוא יצא תחת השם Xentrix היא כדי שנוכל לקבל חוזה הקלטה) ונסינו סאונד שונה, אני עדיין גאה מאד באלבום ההוא, אבל אני לא רואה אותו כאלבום של Xentrix.


למה הפסקתם לעבוד אחרי שהוא יצא?

לאחר Scourge עשינו כמה הופעות, בעיקר לקהל של בממוצע 30 איש וזה פשוט הרגיש כמו הזמן הנכון לפרוש.


מה עשית כמוזיקאי מאז?

דניס, אנדי, סימון ואני המשכנו לנגן גירסאות כיסויי לאיזו תקופה, רק כדי להמשיך לנגן, אבל לאחר כמה שנים זה כבר לא היה מה שרציתי אז פשוט פרשתי.


איך קרה שהתאחדתם?

מאקה ביקש מכולנו להתאחד ולנגן ביום ההולדת שלו בעיר שבה הוא גר, הסכמנו וקבענו לעצמנו שנלמד שוב לנגן את החומר הישן שלנו.


לסיום, לאיזה מוזיקה אתה מקשיב בימינו? אתה כותב בהשפעת דברים חדשים יותר או בהשפעת המוזיקה הישנה שלכם?

אני ממש אוהב להקות כמו Killswitch Engage, Arch Enemy, Machine Head, In Flames, בדיוק קניתי את החדש של Children Of Bodom והוא ממש טוב, אני אוהב גם דברים קלאסים כמו Judas Preist, Black Sabbath ו Iron Maiden, ראיתי את ה Scorpions בשנה שעברה בגרמניה והם עדיין מעוליםץ המעט שכתבנו מושפע בעיקר מחומר חדש יותר, אולי עם קצת ת'ראש זרוק פנימה. אני חושב שהמטאל ממש חזק כרגע ויש הרבה להקות טובות, אני אוהב מטאל ולא מבין את מי שלא אוהב את זה, כך שתמיד אפשר לסמוך עלי שאני אהיה מעריץ של הסגנון.

[ לראיון באנגלית ]

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[30/03/2024]
Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
[14/03] Structural - "Decrowned" release show
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::