תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
hellfest
IronMaiden
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

21/03/2008
Michael Kiske - כשאמונה ומוזיקה נפגשים
מאת: אלון מיאסניקוב
מרואין: הסולן Michael Kiske

Michael Kiske הוא אחד מסולני העבר המיתולוגים ביותר של סצנת ההבי מטאל האירופאית. האלבומים שהוא הקליט בשנות השמונים עם Helloween נחשבים לנכסי צאן ברזל של ז'אנר הפאוור מטאל, והאלבום Keeper Of The Seven Keys II נחשב גם לאחד מגדולי אלבומי המטאל המלודי של כל הזמנים וגם אחד מהמוכרים ביותר של הז'אנר. Kiske בעצמו עזב \ הועזב מהלהקה לאחר צאת האלבום Chameleon, ככל הנראה האלבום הכי פחות מטאלי של הלהקה, ושם הוא שינה כיוון לחלוטין.

בשנים שעברו מאז יציאתו מהלהקה הוא סירב בעקשנות לעשות שוב מטאל, הוציא אלבומי רוק ורוק אקוסטי והכחיש כל קשר לסצנה שבה הוא נחשב עד היום לאגדה. בשנים האחרונות הוא עשה סוג של חזרה, כשהוא מתארח כסולן בשלושת אלבומי פרוייקט Avantasia של Tobias Sammet מ-Edguy, וגם בכמה שירים באלבום הסולו של Timo Tolkki, גיטריסט להקת Stratovarius.

השמועות האחרונות גם דיברו על פרויקט משותף עם Kai Hansen ו-Roland Grapow, עוד שני מוזיקאי מטאל אגדיים, וגם על אלבום שכולו גרסאות אקוסטיות לשירי העבר שכתב עם Helloween. עוד דבר שהרחיק את Kiske משאר סצנת המטאל היה העובדה שהוא הפך להיות סוג של סופר נוצרי אדוק, שכתב ספרים ומאמרים על הנצרות, אך כנגד הכנסייה המאורגנת, מה שהציב אותו כסוג של דמות שוליים הזויה בעיני רבים. בראיון נדיר הסכים Kiske לתת לנו פרטים נוספים על עצמו, חייו ואמונותיו.


אהלן מייקל, קודם כל אני רוצה להתחיל עם איחולי מזל טוב, הבנתי שבדיוק היה לך יום הולדת, מה עשית כדי לחגוג את האירוע?

אני לא חוגג את ימי ההולדת שלי מאז גיל 16, כך שימי הולדת הם ימים רגילים לגמרי בשבילי אני חייב לומר.


העדכון האחרון באתר שלך מדבר על זה שאלבום חדש כמעט מוכן, מדובר באלבום שכולו גרסאות אקוסטיות לשירים של Helloweeen מתקופתך? איך הוא יצא?

כן, זה האלבום. אני מרוצה מאד מהתוצאות, הייתי די מופתע מכמה טוב השירים שלי מהימים האלה יצאו כשירים אקוסטיים.


כמה דומה, או שונה האלבום הזה מהאלבום האחרון שלך בגלל העובדה שאלו בעצם גרסאות כיסוי אקוסטיות?

אלו שירים שונים, אז התוצאה שונה. אבל באופן כללי אני תמיד מנסה לגרום לכך שדברים לא ישמעו דומים בכל מקרה, כל אלבום חדש אמור להישמע שונה לגמרי.


עד כמה קשה היה להפוך את השירים ההם לגרסאות אקוסטיות? ומה הייתה הסיבה שהחלטת לעשות מהם כאלו?

זה די קל, אפילו בא לי בטבעיות. אני חושב שרוב השירים אפילו יותר חזקים עכשיו, במיוחד מבחינת השירה. אני באופן אישי לא יכולתי לחשוב על הרעיון הזה, אבל סרפינו מחברת התקליטים Frontiers העלה את זה, לאחר כמה זמן כבר חשבתי שזה רעיון טוב לעשות מהם משהו אישי יותר שוב.


אתה גם עובד על אלבום סולו של חומר מקורי?

כן, אני כותב ואתחיל להקליט אלבום בשנה הבאה.


יש כמה אנשים שאתה עובד איתם בדרך כלל, הגיטריסט סנדרו גיאמפטרו והמפיק צ'רלי באופרינד, אתה עובד איתם גם על האלבום הנוכחי?

אני לא בקשר עם צ'רלי כבר כמה שנים, אבל סנדרו תמיד איתי, גם באלבום הזה, הוא אחד החברים הכי טובים שלי ובן אדם מגניב.


אחד הדברים היותר מוכרים שעשית לאחרונה, הוא כמובן לשיר לפרויקט Avantasia של סולן להקת Edguy טוביאס סאמת', מה אתה יכול לספר לנו על זה?

זה היה נחמד מאד, אני מחבב את טובי. אני חושב שהוא נהיה טוב יותר ויותר בכל פעם ככותב שירים, יש לו גם את הביצים לנסות ולעשות דברים חדשים מוזיקלית, דבר שלדעתי הוא חשוב מאד.


היו הרבה דיבורים על פרוייקט משותף שלך עם Kai Hansen ו-Roland Grapow [לשעבר Helloween וכיום Gamma Ray ו-Masterplan], מה קורה עם זה?

כרגע אנחנו רק מדברים, ואני אהיה ממש מעוניין בזה רק אם נעשה משהו באמת שונה, ובאמת בלתי צפוי, אני לא יכול לסבול הפקות שנועדו רק לנשק את התחת של המבקרים כמו שאתה יודע...


עכשיו לשאלות בנושאים קצת יותר עמוקים. תמיד יפנו אליך אנשים גם בחיבה בגלל עברך בז'אנר ההבי מטאל, וגם בשנאה בגלל שהתנתקת ממנו לחלוטין. משהו שעליו אתה כותב בהרחבה בעמוד ה-MySpace שלך. מה זווית הראייה הנוכחית שלך לגבי הנושא, ולמה אתה חושב שאתה עדיין דמות חשובה לאנשים האלו, כל כך הרבה שנים אחרי שהתנתקת מהז'אנר?

אני מניח שזה בגלל שרבים במטאל כן מבינים את הראייה האומנותית שלי - מוזיקה חייבת להיות לגבי ביטוי חופשי, כל קופסה שבה סוגרים אותך מסמנת את מות האומנות האמיתית. בימים אלו אני כבר לא חושב כל כך הרבה על אופנות וסצנות מוזיקליות, הן חסרות משמעות. כל מה שאיכפת לי הוא כתיבה של שיר אמיתי, ואז אני אפיק אותו בדרך שאני ארצה לעשות זאת.


אתה רואה את אלו שמבקרים את המוזיקה הנוכחית שלך רק בגלל שזה לא מטאל כאנשים בעלי אופקים מוזיקליים צרים?

כמובן, זה כל מה שיש לי לומר! הם רק אנשים בעלי אגו קטן ואנוכי שרוצים להפוך מוזיקאים לזונות אישיות. ואני לא הזונה של אף אחד בחיי, אבל זה הופך להיות עמוק יותר מזה, זה קשור לחוסר בכבוד לאינדיבידואל.


נושא שבמשך שנים הטריד את מעריציך הוא הסיבה לעזיבתך את Helloween, יש טענות שעשית את זה כי רצית לקחת את הלהקה לכיוון יותר פופ או רוקי מאשר מטאל ששאר חברי הלהקה לא הסכימו איתו. אתה רוצה לתת התייחסות לזה?

זה בולשיט, וזה רק משכנע אנשים כי זה מה שהם רוצים לשמוע ולהאמין לו. כל מוזיקאי ב-Helloween כתב באופן חופשי את השירים שהוא רצה לכתוב. רק תסתכל מי כתב את השיר "Windmill" ודומים לו, אף פעם לא הכרחתי את מר. Weikath [גיטריסט Helloween] לכתוב את השיר ההוא. כתיבת השירים שלי תמיד היתה שונה באופן כללי - תקשיב להקלטות החדשות של החומר שלי, זה עדיין מתאים לסגנון שלי. תמיד עמדתי מאחורי מה שעשיתי, הבעיה עם Helloween הייתה אישית בלבד, אבל מסיבות של פרומושן אנשים עיוותו את זה לדרך שבה זה הוצג, רק שאני האדם הלא נכון לדברים כל כך אופייניים כמו הקונפסט של בואו ונעשה מחדש את האלבומים הכי מוכרים שלנו לנצח...


נראה כי הדברים שקרו באותה תקופה עם הלהקה השאירו עליך סימן שנשאר עד היום, שגרם לך להתרחק מהמטאל לחלוטין. מה גרם לשינוי אצלך בזמנו, ולמה בשנים האחרונות חזרת לשתף פעולה עם אמני מטאל?

דרך החשיבה שלי לגבי אומנות, וגם ההבנה העמוקה יותר שלי על האדרה של רשע, חוסר אנושיות ושטניות בסצנת המטאל התחילו מוקדם מאד. זה נהיה יותר ויותר מוצק במהלך השנים, זה קשור ללהתבגר. רוב הבעיות האישיות שהיו לי עם אדם אחד בלהקה התחילו הרבה לפני שמצאתי את עצמי, אל תשכח שהייתי נער כשעשיתי את האלבום של Keeper Of The Seven Keys.


מה משך אותך למוזיקה האקוסטית יותר שאתה עושה היום?

אני לא חושב ששיר צריך להיות רועש כדי להיות משכנע, שיר טוב עובד גם כשאתה לא מפוצץ את הכול. רעשנות מלאכותית וקיצוניות היא סוג של מסך מכסה למוזיקה בעיני. צלילים אקוסטים הרבה יותר ידידותיים, אני גם אוהב גיטרות חשמליות כל עוד הן לא כבדות מידי.


אתה יכול לתאר את ההשפעות על חומר הסולו שלך? רוק אמריקאי משנות ה-70', פולק-רוק בריטי?

ההשפעה היא המוזיקה שגדלתי איתה, אפילו בימים הכי מטאלים שלי הייתי מקשיב לסוגים שונים של מוזיקה, נהניתי מ-Metallica, Judas Priest ו-Iron Maiden וכו', אבל גם הקשבתי ל-Kate Bush, U2, Pet Benatar, Eurythmics, ואפילו Simon & Garfunkel, ולא נשכח את אלביס ו-"החיפושיות".


בשנים האחרונות התארחת בפרוייקטים כמו Avantasia ואלבום הסולו של Timo Tolkki מ-Stratovarius. למה החלטת לעבוד עם שני אלו?

זה תמיד תלוי במוזיקה, אם אני אוהב שיר ויכול לשמוע את עצמי בתוכו, אבל זה גם תלוי בזה שאני מחבב את האדם שמבקש ממני להשתתף. אתה יודע, רק בגלל שסגנון הכתיבה שלי שונה זה לא אומר שאני לא נהנה לעשות שיר רוק יותר.


משהו ששותף לך ולפרוייקט Avantasia הוא העיסוק בכל הנושא הדתי, הדעות שלך ושל טובי דומות לגבי הכנסיה המאורגנת הנוצרית?

באופן חלקי, אני מאד נוקשה בעניין, אבל גם לטובי יש רעיון טוב לגבי זה בעצמו.


מה אתה יכול לומר לנו לגבי האמונות הנוצריות שלך? מתי הפכת להיות לנוצרי מאמין, מה עומד בבסיס האמונה שלך?

זה קשה לומר את זה במילים בודדות, הדרך היחידה לנצרות אמיתי היא להגיע לעולמות הרוחניים דרך מוות ותחייה מחדש, בעקבות ישו, אני לא חושב שהכנסיה הנוצרית הרשמית היא אמיתית, זה לדעתי הפוך מכל מה שישו מייצג. תיארתי את זה באופן ברור יותר במאמר שניתן למצוא באתר שלי.


אני מבין שמעבר למאמר כתבת עוד מאמרים רבים, וגם ספרים בנושא, מה הפך אותך גם לסופר?

זה שיש לי דברים לומר! לחוות דברים רבים שהם מבחינה מוראלית ואומנותית לא נכונים. זה העבודה של האמן לבנות את התרבות האנושית ולא להפוך למושחת. לצורך זה אמנים צריכים להבין את הטבע האנושי, התרבות והרוחניות. אגנוסטיות היא דרך אחרת לומר שאדם פשט את הרגל מבחינה מנטלית ורוחנית. זה רק אומר - אני חלש מידי לאמת.


ידוע שבדרך כלל לנוצרים יש חשיבות גדולה לישראל, יצא לך לבקר כאן בעבר? אתה מתכנן לעשות זאת?

אני מחפש את ירושלים הרוחנית, לא מקום שנמצא בכדור הארץ יותר, אבל זה עדיין יהיה נהדר לבקר אתכם מתי שהוא!


מסר אחרון למעריצים שקוראים את הראיון?

כן, מוזיקה אמיתית עומדת מעל כל דוגמה שאנשים בנו כדי לשעבד את האומנות. סגנונות, סצנות, אופנות ומבקרים כחוק הם רק בעיה לאומנות - הגבלה למוזיקה. זו מחלה או חוסר הבנה של תרבות המוזיקה.

[ לראיון באנגלית ]

[ פרסם תגובה / קרא תגובות (12) ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Helms Alee – Noctiluca

Alcest – Spiritual instinct

SinHeresy - Out of Connection

Pelican - Nighttime Stories

Edellom - Sirens

Gygax – High Fantasy
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
לידת הבתולה - סיפורה של להקת Iron Maiden חלק א' – ההתחלה ועד מספרו של השטן

סקירת הופעה:
ניצלו מטביעה - סקירת הופעתה של להקת Mayhem

סקירת הופעה:
על גמדים וויקינגים - סקירת אירוע ה Winter Folkfest

סקירת הופעה:
היתומים מדליקים - סקירת הופעתה של Orphaned Land ברידינג 3 בת'א

סקירת הופעה:
הדבורה והאגם - סקירת הופעתם של Amorphis

ראיון:
שחור משחור - ראיון עם Teloch, גיטריסט להקת Mayhem
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[29/02/2020]
Jinjer Live in Israel
[23/01] Walkways x Shredhead
[30/01] Rite of Passage #3
[31/01] Ma'anish|Death In Your Yard|ZAD
[05/02] Wolves in the throne room בישראל
[13/02] Anti Party
[14/02] Leprous Live in Israel
[20/02] Red Nights with Orpheus Blade
[21/02] Zad-Nūr-Sklep
[18/03] Sonata Arctica בישראל
[01/04] Tiamat בישראל
[18/04] Dark Funeral Live in Tel Aviv
[30/05] Iron Maiden בישראל
[02/07] Symphony X בישראל
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::