תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Graspop
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

27/01/2005
ראיון עם Bishop Of Hexen
האמת היא שעד לפני חודש הכרתי את בישוף אוף הקסן רק בשם. כשאורון התקשר אלי יום אחד ושאל אותי אם אני רוצה לראיין את החברה – אמרתי "סבבה – למה לא?". אחת מההחלטות שאני יותר שמח שעשיתי זה להגיד כן. הפרומו שקיבלתי כדי להתרשם מהחומר החדש של החברה הוא אחד הדברים היותר טובים ששמעתי פה בארץ ובהחלט נשמע חו"ל. בלאק מטאל מלודי מאד אווירתי, עם דגש גדול מאד על הקלידים, אבל עדיין דופק בראש בהרבה מאד קטעים. בנוסף, ללא ספק, כמה מהליינים היותר גאוניים ששמעתי בנושא השירה – שנעה בין צרחות בלאק, לקריינות ואפילו שירה נקייה.

ביום שבת אפל וגשום (נשבע לכם שירד גשם!) התיישבתי עם Dimrost ו-Van Helsing (קלידים ותופים) כדי לראות מי האנשים שמאחורי השם Bishop of Hexen.


לאלו מקוראי מטאליסט שמעולם לא שמעו על Bishop of Hexen או שמכירים את הלהקה רק בשמה, מה אתם יכולים לספר על הלהקה?

Van Helsing: עוד מגיל צעיר Dimrost ואח שלו ניגנו על פסנתר ותמיד השתעשענו ברעיון להקים איזשהו הרכב, עד שאני החלטתי יום אחד לקדם את זה צעד אחד קדימה והתחלתי ללמוד תופים. הלהקה בעקרון הוקמה בסוף 1994, החברים המקוריים בלהקה היו אני בתור מתופף, Dimrost בתור קלידן, אח של Dimrost בתור סולן ובחור בשם בן כגיטריסט.

Dimrost: בהרכב הדמו היה לנו בסיסט ובדיסק היה לנו בסיסט שלמד איתנו בבית-ספר שתיפקד כבסיסט Session רק להקלטות. הוצאנו דמו ב-1996 שכלל שישה קטעים והופץ ב-450 עותקים. הוא נמכר טוב מאד ועד היום יש ביקוש ואנשים מחפשים אותו. קיבלנו מייל מאיזה בחור מסלובקיה שכתב לנו במייל "Bishop of Hexen's demo is a cult masterpiece".

Van Helsing: ב-1997 יצא "Archives of an Enchanted Philosoph" שהוקלט בתקופה מאד לחוצה של החיים שלנו – היינו בדיוק לפני גיוס ועשינו את זה ממש מהר – עבודה אינטסיבית מטורפת של כתיבת חומר, חזרות יום יומיות – הכל כדי להספיק לפני הדדליין של הגיוס. הבסיסט כבר היה מגוייס בשלב הזה. אחרי ש Archives יצא הייתה מעין נפילת מתח כזו. ניסינו במהלך הצבא להקים את ההרכב הזה אבל זה היה טיפה בעייתי מבחינת זמן של כתיבת חומר וחזרות. לא יכלנו לתת את תשומת הלב כמו שאנחנו אוהבים לתת לדברים. ניגנו איזו תקופה בשנת 1998, אבל זה לא תפס תאוצה ועוד פעם הייתה הפסקה של כמה שנים. תמיד הקשבנו למטאל בכל השנים האלו – זה חלק עיקרי ובלתי נפרד מהחיים שלנו. בערך באוקטובר 2003 דיברנו על להקים את ההרכב מחדש כי זה משהו שתמיד אהבנו לעשות.

Dimrost: פתאום גם היה לנו הרבה זמן. כל אחד מצא את הנישה שלו ולכל אחד הייתה עבודה קבועה.
בנוסף המייל מהאתר שלנו מאז שהעלנו אותו לפני שנה וחצי פתאום היה מפוצץ בפניות מאנשים... "איפה נעלמתם?", "מה קורה איתכם? למה אתם לא עובדים על חומר?", "האלבום שלכם זה הדבר הכי טוב בשנות ה-90". ברצינות – דברים מוגזמים. לא ידענו שזה ככה. בד"כ בעולם, בייחוד בתחום הבלאק, שלא מסתכלים על להקות ישראליות כדבר שעומד כתף אל כתף עם להקות מנורווגיה, שוודיה ופינלנד. ופתאום אנחנו רואים שיש ממש אנשים שרוצים שנחזור. מחפשים את החומר ומחפשים את האלבום. בשוטטות באינטרנט מאד הופתענו לגלות כל מיני מגזינים שמשווים להקות אחרות אלינו.
היה Review אחד באיזה אתר פולני שרשם שיצרנו סגנון חדש – בגלל הדגש הגדול שיש לנו על הקלידים במוזיקה. הקלידים לא נמצאים ברקע כשטיח ונותנים אווירה לגיטרה אלא בדיוק ההפך.

Van Helsing: כמובן שהיה גם את הנושא של השיפור העצמי. אנחנו מאד ביקורתיים בקשר למוזיקה של עצמנו. היו כל מיני נקודות ב Archives שחשבנו – היינו יכולים לעשות את זה אחרת, חבל שלא עשינו ככה... דברים קטנים כאלו. זו גם סיבה גדולה מאד שחזרנו – אנחנו רוצים לעשות את זה הפעם ממש כמו שצריך. הכיוון הגדול של Bishop of Hexen זה להביא את הסגנון שלנו לרמה הכי גבוהה שאפשר. מבחינת החזון שלנו בהחלט לא עשינו את זה ב Archives ואנחנו רוצים לעשות עכשיו – לקחת את זה צעד אחד למעלה. אחד הדברים למשל זה הגברת הנוכחות של הגיטרה במוזיקה. בסך הכל אנחנו מנגנים מטאל שזו מוזיקה שמאד מושרשת על גיטרות – זה משהו שלי אישית היה חסר ומשהו שרצינו לתת לו דגש בחומר החדש.


על מי ההרכב מבוסס היום?

Dimrost: שני החברים היחידים שנשארו מההרכב המקורי זה אני ו-Van Helsing. היום בניגוד לפעם גם לגיטריסט יש תרומה בלתי נפרדת בכתיבת החומר – מה שלא היה בהוצאות הקודמות.
היום ההרכב הוא:
Lord Koder – Vocals
Dimrost – Keyboards
Ariel E. – Guitars
Van Helsing – Drums
יש מגעים עם בסיסט שהביע עניין אבל כלום לא סגור אז לא נרצה לחשוף את שמו.

Van Helsing: אחד הדברים החשובים לנו ב-Bishop of Hexen זה שאנחנו קולקטיב. לאף אחד אין זכות וטו, כל הצעה נידונה במסגרת הלהקה ומגיעים להחלטה קולקטיבית ביחד. לכן זה מאד קשור שכל אחד שנמצא עכשיו בלהקה יהיה חבר מלא וכל מה שמשתמע מכך. אנחנו לוקחים את Bishop of Hexen לכוון מאד רציני ואנחנו דורשים רמת השקעה מאד מאד גבוהה מכל החברים וקודם כל בראש הראשונה צריך לבוא Bishop of Hexen.


מאיפה הגיע השם Bishop of Hexen?

Dimrost: הליריקה באלבום הקודם הייתה ע"פ קונספט. כל שיר באלבום היה חלק אחר בסיפור – שהומצא על ידי הסולן הקודם.

Van Helsing: בצד הפשטני של הסיפור מדובר על איכר שעובר טרגדיה גדולה מאד בחיים שלו והצד הפילוסופי בסיפור מדבר על איזשהו קרב פנימי שקורה לדמות המרכזית. מסופר על המסע האישי שלו – פיזי ופנימי – וכל שיר זה שלב בסיפור. השם Bishop of Hexen מספר על מה שהוא הופך להיות. אם ניקח אנלוגיה משר הטבעות, אם יש את סאורון שהוא שר האופל, אז בסופו של דבר בשיא הסיפור זה מה שהאיכר הופך להיות – הבישוף של המכשפות. היום יש סולן אחר וקונספט אחר. הסולן הנוכחי תופף בעבר בגרימוור ושר שם קולות רקע. הוא מנסה ללכת לפן של המחשבות והרגשות שעוברות עליו ופחות לפן החומרי של החיים. הוא משתמש בהרבה אנלוגיות תנ"כיות. לדעתינו הבלאק מטאל היום התפתח מעבר למילים של השטן, גיהנום ושדים. זה כבר נמצץ, נטחן ועובד על ידי כ"כ הרבה להקות... תמיד ראינו במטאל יותר מזה. תמיד הלכנו ללהקות שהיה להם גם את הפן הלירי עם איזשהו מוסר השכל.


הקלטתם לפני כחצי שנה את "Unveil the Curtain of Sanity" שהוקלט מראש במטרה להישלח לחברות תקליטים מחו"ל. מה קורה איתו היום?

Dimrost: בגלל שאנחנו להקה שכבר הוציאה אלבום ואיפשהו יש לה שם בעולם. אני לא אגיד שאנחנו עומדים ברמה של Old Man's Child ו-Dimmu Borgir חס וחלילה, אבל יש לנו את הנישה שלנו בעולם והצלחנו לסחוף קהל מעריצים מסוים שמאד אהב את האלבום הראשון שלנו וחשבנו שכשנקליט חומר חדש זה לא חומר שיצא למכירה אלא חומר שבעזרתו נשיג חוזה חדש. הוצאנו שיר אחד באתר שלנו לשמיעה וקיבלנו עליו תגובות מצוינות. כיום אנחנו נמצאים במגעים עם חברה אירופאית לחוזה של שני אלבומים ואנחנו כבר בשלבי חתימה.


במה שונה המוזיקה ב-Unveil? איזו התפתחות מוזיקלית הייתה מהדמו ומ-Archives?

Van Helsing: קודם כל אם באלבום הקודם הדגש היה לפי Dimrost והסולן לשעבר (שהיה קלידן בעצמו ולכן החלק של הקלידים גדול כ"כ במוזיקה שלנו), כיום כל אחד נותן את הנקודה שלו והעיבוד נעשה ביחד. הכתיבה הרבה יותר קולקטיבית. כמובן שעם שינוי ההרכב גם הסגנון טיפה השתנה למרות שאנחנו עדיין שומרים על הפן האווירתי. האטמוספרה של Bishop, המלודיות של Bishop, הרבה נגיעות קלאסיות. יש שילוב של האווירה והקלידים עם ריפים מעניינים של גיטרה ולקחת את זה בכלל לכוון הטיפה יותר אגרסיבי. באלבום הקודם היו המון קטעים ושירים מעודנים ויפים לאוזן. הפעם אנחנו רוצים שגם מי שלא אהב את האלבום הקודם יהיה לו מה לחפש באלבום החדש.

Dimrost: זה לא Summoning שזה רק אטמוספרה – יש אווירה בתוספת של חיספוס קל.

Van Helsing: התגובות שקיבלנו על הפרומו היו חיוביות מאד ברובן למרות שגם כאן יש דברים שהיינו יכולים לעשות אחרת ונעשה אחרת. זה אחד הדברים הטובים בדיל הזה. האלבום שיוקלט מבחינה הפקתית והעוצמה של המוזיקה יהיו גדולים הרבה יותר. התכנון באופן כללי הוא להקליט את האלבום בגרמניה. כל הפרומו הולך להיות מוקלט מחדש, עם הרעיונות שיש לנו לשיפורים ועם שירים חדשים כמובן.


Dimrost

החומר שלכם מאד מזכיר לי את שני האלבומים הראשונים של Old Man's Child. איך אתם מגדירים את החומר שלכם ומהיכן אתם שואבים את ההשראה מבחינה מוזיקלית ואישית. איך החומר נכתב ומי הכותבים העיקריים?

Dimrost: ברמת העיקרון מוזיקה תמיד נותנת השראה באופן כללי. אנחנו לא מנסים להדמות ללהקה מסויימת. כל דבר נותן לך השראה – אם זה להקות מטאל, אם זו מוזיקה קלאסית, אם זה פסקולים של סרטים, להקות רוק, להקות בריטיות. אין משהו ספיציפי שאפשר לשים עליו את היד.

Van Helsing: כמובן שחברי הלהקה חולקים טעם מוזיקלי דומה והסגנון שאנחנו מנסים לקחת את Bishop of Hexen זה העוצמה, האווירה המאד דומיננטית. מי ששומע את המוזיקה של Bishop of Hexen גם קופצות לו תמונות לראש. אנחנו מנסים גם לספר סיפור ולפתח את הדמיון של המאזין דרך המוזיקה.

Dimrost: כל המוזיקה הייתה נכתבת בבית על ידי ועל ידי אח שלי והוגשה לשאר הלהקה בצורת שלד שעליו הגיטריסט היה מלביש תפקידי גיטרה. כיום, כשמגיעים לכתוב שיר חדש כל אחד מגיע עם הריפים שהוא כותב בבית. אנחנו עובדים בעיקר – מה שלא היה ב-97 – עם האינטרנט. אני ואריאל שולחים אחד לשני קטעים וחווים עליהם את דעתנו. במידה וזה קטע שנשמע לא טוב או שאפשר לפתח אותו הלאה אז הוא מקליט גיטרות ושולח אלי חזרה וגם ההפך – אני מלביש קלידים על ריפים שלו. היום המוזיקה נכתבת על ידי ועל ידי Ariel ואין מישהו שכותב באופן בלעדי את החומר. העיבוד הסופי נעשה בחדר חזרות על ידי כל הלהקה.


מעולם לא הופעתם. מדוע והאם מתוכננות הופעות עתידיות?

Dimrost: היו מתוכננות הרבה הופעות בחו"ל בשנת 1997 אבל בגלל הצבא לא יכלנו לצאת. אירגנו לנו בזמנו Tour בדרום אמריקה והיו תכנונים.

Van Helsing: לא הופענו בתקופה הקודמת של להקה מפאת חוסר בזמן. הפעם זה לא משהו שאנחנו שוללים. כמובן שקודם כל בראש סדר העדיפויות שלנו הוא לכתוב את החומר החדש, להשקיע בחומר החדש, אחרי שזה יסתיים – אם יבוא איזה משהו מעניין – אנחנו לא פוסלים.


מה אנחנו יכולים לצפות בהופעה שלכם?

Van Helsing: כמו שאמרתי Bishop of Hexen מנסה גם לספר סיפור מאחורי המוזיקה. אני קורא למוזיקה שלנו מוזיקה מאד וויזואלית. אין לנו כרגע תיכנונים לאיזושהי הפקה של איזו הופעה אבל אני מניח שיהיו כל מיני גימיקים בהופעה. אנחנו לא מחפשים להיות להקה סטנדרטית – לתת שואו ולרדת מהבמה אלא דברים שמעבר לזה. מבחינה קונספטואלית תדמיתית של הלהקה יש כבר כוון – זה משהו שיראו גם בחוברת של האלבום. כלום לא סגור לפירטי פרטים אבל יש כרגע רעיונות. אני מניח שבמידה ותהיה הופעה זה גם יקבל ביטוי על הבמה.


יש חשש אצל המאזינים שלכם שבניגוד לעבר כשיצרתם משהו שונה שנמצא מעל הרבה דברים בז'אנר, היום תהיו פשוט עוד להקת בלאק.

Dimrost: הכיוון נשאר בדגש קודם כל על האווירה – שזה הדגש שהיה גם ב Archives. היום כשהצטרף גיטריסט ברמה מאד גבוהה ללהקה, זה לא אמור להוריד מערך האטמוספרה שהלהקה רוצה להביא ולתת – זה רק יכול להוסיף.

Van Helsing: אף אחד גם לא אמר שאם יש לך גיטרות זה לא אווירתי. אחת הלהקות הכי אווירתיות שאני מכיר זו Dissection שאין להם קלידים בכלל. האווירה זה צירוף גם של הקלידים וגם של הגיטרה. ה Vibe שלנו נשאר וזה לא משהו שאנחנו מחפשים להחליף אותו, אנחנו פשוט מחפשים לתת יותר בגרות. Archvies יצא שהיינו צעירים – אנחנו עכשיו רואים את הסגנון באור טיפה שונה אבל זה לא אומר שזה הולך להיות משהו שונה לגמרי. הדגש היה מאז ותמיד על אווירה והדגש ימשיך להשאר על אווירה. אנחנו מנסים להגיע לאיזון הזה בין כבדות לאווירה ואני חושב שהתוצאה בפרומו היא בהחלט טובה.


Ariel הוא החבר המסקרן ביותר בהרכב החדש שלכם – איך הגעתם אליו ואיך הוא השתלב בלהקה?

Van Helsing: כשרצינו להקים את ההרכב מחדש איבדנו את הקשר עם הגיטריסט הקודם. פירסמנו הודעה בהיידפארק שאנחנו מחפשים גיטריסט והוא אחד האנשים שענה להודעה. במקרה שלו היינו מרוצים מאד מהבן אדם, הייתה כימיה טובה והיינו מאד מרוצים מאד מהיכולות שלו. זה משהו שלא היה לנו קודם – זה משהו שכוונו אליו – גיטריסט שידע להתבטאות.


היו פרוייקטים אחרים שהייתם מעורבים בהם מלבד Bishop of Hexen?

Dimrost: היו מספר הצעות להופיע בכמה הרכבים, חלקם כבר לא קיימים היום – מדובר על שנת 1997, ואפילו עכשיו בשנה האחרונה נעשו כמה פניות. אבל היות ואנחנו עובדים ביום יום ו Bishop of Hexen זה ההרכב שאנחנו נותנים לו את מלוא תשומת הלב שלנו ורוצים שזה ייצא כמו שצריך אז אני אישית נאלצתי נכון לעכשיו לוותר על זה.

Van Helsing: יש כמובן את Ariel שיש לו את Breorn עכשיו. זה שהוא רוצה למצות את עצמו גם בסגנון אחר זה סבבה לגמרי ואין שום בעיה עם זה.


אתם מעורבים במה שקורה בסצנה היום? מה ההבדל בין הסצנה היום לסצנה של פעם ואיזה להקות חדשות אתם רואים בהם כהבטחה של סצנת המטאל המקומית.

Dimrost: קודם כל יש היום הרבה יותר להקות. בזמנו היו בתחום הבלאק בעיקר אותנו ואת גרימוור.

Van Helsing: היום אין ספק שיש הרבה יותר להקות ושהרמה הטכנית עלתה, למרות שאחת הנקודות הפחות טובות לדעתי זה שהלהקות היום יותר מדי מנסות להראות כמה הן טכניות. לדעתי זה גורע כי מעבר לרמה הטכנית גם צריך להיות איזשהו לב ונשמה במוזיקה שלדעתי ללהקות היום טיפה חסר. יש היום בהחלט להקות טובות בתחום הבלאק מטאל – יש את Winterhord שהם עושים אחלה מוזיקה ויש את Bartholomeus Night שזה עושה רושם של הרכב מאד מאד רציני. בכלל כל הקטע מאד מתפתח גם בגלל האינטרנט. דבר נוסף שהוא לא טוב בסצנה, שהיה גם אז ואני לא מבין את זה, זה החוסר פרגון. יש כל הזמן מעין הרגשה של תחרות בין הרכבים שלא צריכה להיות. ההפך – צריך לתמוך אחד בשני. בסך הכל הסצנה פה לא גדולה ואם להקות היו יותר תומכות אחת בשניה היינו יכולים לקחת את הסצנה לגבהים יותר גבוהים ממה שהיא נמצאת היום.


Van Helsing

היום למילה "סצנה" יש קונוטציות מאד שליליות.

Van Helsing: בגלל מה שזה נהיה – אם יש איזו להקה שמנגנת באותו סגנון כמו להקה אחרת והלהקה האחרת תוציא איזה משהו אז תמיד יסתכלו על זה בעין עקומה. זה לא צריך להיות ככה ואין לזה מקום. חבל מאד שזה קיים. תחרות זה טוב, תחרות זה יפה אבל צריך לדעת איפה למתוח את הקו.


רובכם עברתם את גיל ה-25. במה אתם עובדים ביום יום ואיך Bishop of Hexen משתלבת בחיי העבודה שלכם?

Dimrost: אני עובד כבר כמה שנים בחברת אלקטרוניקה בתור ראש צוות ומנהל פרוייקט. נכון להיום אף אחד בעבודה לא יודע על הלהקה ואני גם לא חושב שזה אמור לעניין אף אחד כי זה מה שאני עושה בשעות הפנאי שלי. עבודה זה עבודה ו-Bishop זה Bishop. לא מערבבים בין שניהם ואין פגיעה בין שני הדברים.

Van Helsing: אני עובד בחברת מחשבים. נותן תמיכה טכנית בשטח ללקוחות עיסקיים – רשתות וכו'. לכל דבר יש זמן שלו. הלהקה ממלאת לי את כל שעות הפנאי – זה משהו שתמיד אהבתי ואני עדיין אוהב לעשות. לנגן ולכתוב מוזיקה זה חלק מאד מרכזי בחיים שלי וזה לא מפריע לעבודה היומית שלי. צריכים גם לממן את הלהקה איכשהו.


הבלאק המלודי האטמוספרי זה סגנון שבעצם קרוב מאד למיצוי שלו. אפשר לומר שכבר עשו הכל ומיצו הכל. הלהקות נוטות לשלב מוטיבים אלקטרוניים או לשלב תחומים שיוצאים מתחומי הבלאק מטאל.

Van Helsing: אחת הסיבות שרציתי להקים את Bishop מחדש זה שכל האייקונים הגדולים בסגנון כבר אינם. אם תיקח את Emperor, Satyricon, Abigor, Arcturus – כל הלהקות הגדולות של פעם בסגנון כבר לא קיימות. אנחנו לא עד כדי כך יומרניים כדי שנאמר שנחייה את זה מחדש אבל אני בהחלט חושב שבגלל שכל הלהקות שהסגנון הזה נשען עליהן כבר לא קיימות יש פה מקום לתרום ולהחזיר עטרה ליושנה. אני חושב שהיום הקהל כן מחפש את האווירה וכן מחפש את הקלידים.

Dimrost: היום אין לך הרבה להקות שמנגנות את הסגנון הזה. יש לך את Dimmu Borgir, יש לך את Old Man's Child ויש לך את Bal Sagoth. אתה יכול לספור על יד אחת את מספר הלהקות שמנגנות את זה.

Van Helsing: גם להקה שקיימת היום ונגינה את הסגנון הזה תמיד מחפשת להכניס שילובים הזויים כאלו שאני קורא להם פרוגרסיב בלאק מטאל. מנסים להפוך את הסגנון הזה למשהו שהוא לא.

Dimrost: מבחינת מוטיבים חדשים שאנחנו משלבים – יש לנו בדיסק החדש קולות קלין. באלבום הקודם היו קטעי קריינות אבל באלבום הזה שילבנו יחסית דיי הרבה קולות נקיים. הסולן החדש Lord Koder הוא מאד מגוון בסגנונות שלו. הוא יכול לשיר בלאק, הוא יכול לשיר דת', הוא יכול לעשות קולות קלין מאד מעניינים. הוא מאד תיאטרלי.

Van Helsing: הלהקה תמיד הייתה תאטרלית, תמיד ניסתה לספר סיפור – זה הלב של Bishop וזה משהו שאנחנו עדיין משמרים. אנחנו לא מנסים להמציא הגלגל מחדש כי הגלגל כבר הומצא כל כך הרבה פעמים אבל אנחנו כן מנסים להגיע לצורת עיגול הסימטרית הטובה ביותר שאפשר. למצות מהסגנון את המקסימום ואת כל הטוב שבו.


אחד הדברים שהכי אהבתי בפרומו זה הליינים של השירה – אבל את הטקסטים לא יכלתי להבין (לא היו לי אותם). מעבר לסיפור של המאבק הפנימי של האדם עם עצמו – האם יש אידיאולוגיה מסויימת בלהקה (כמו הסטניזם של Dissection לדוגמא)?

Van Helsing: אין אידיאולוגיה מסויימת. אין אצלנו את המיסיונריות.

Dimrost: כולנו סך הכל אטאיסטים. כולנו מאמינים בעצמנו, כל בן אדם – כמה שהוא מאמין בעצמו – ככה הוא גם יגיע יותר רחוק בחיים. אנחנו לא רואים באלוהים או בסוג אחר של אלוהים אחר משהו שאנחנו חייבים להגיד לו תודה או שיראה לנו את הדרך בחיים.


אם כבר העלינו את Dissection, יש תמונה של מנהיג הלהקה Jon עם חולצה של Bishoop of Hexen. גם הסולן של Mortician אמר שמאד אהב את הדיסק הראשון. אתם מקבלים ביקורות מצויינות במגזינים ברחבי העולם. איך הגעתם להכרה כזו בעולם ואיך אתם מסבירים שאתם פחות מוכרים בארץ מאשר בשאר העולם?

Dimrost: זה מה שתמיד היה מצחיק. בארץ הכירו אותנו פחות מאשר במדינות אחרות בעולם כנראה בגלל שאנחנו לא מופיעים בכלל. תראה – היתה לנו חברת תקליטים שדאגה קודם כל למכור אותנו בעולם. לא היה את רייבן מיוזיק שיש היום. אני הייתי באנגליה בשנת 2000 וראיתי שם את האלבום ב Tower Records. אח שלי נסע ב-1998 לאמסטרדם וראה אותו שם. זה מוכר בעולם כי הייתה חברת תקליטים שדאגה למכור את זה. בארץ זה היה יותר חלש כי לא היה גוף שדאג להפיץ את זה.

Van Helsing: אל תשכח שמי שהיום שומע את המטאל היה דיי ילד כשהאלבום הקודם יוצא. כהאלבום הקודם יצא לפני שמונה שנים סביר מאד להניח שהקהל היום לא שמע מטאל.


Jon מנהיג להקת Dissection

האלבום הראשון שלכם יצא דרך חברת Hammerheart הדרום קוריאנית – שלא קיימת היום (לא להתבלבל עם החברה ההולנדית שידוע כיום בתור Karmageddon Media) – ולכן גם לא נמכר האלבום. איך הגעתם להיות חתומים בחברה מחו"ל?

Dimrost: בזמנו שהוצאנו את הדמו, מלבד שמכרנו אותו, הפצנו אותו גם לחברות למגזינים. היו פניות של חברות מחו"ל כמו Cyber Music ו Unisound מיוון, שהוציאו את Rotting Christ. ההצעה שהגיע מ Hammerheart כללה מימון של כמה אלפי דולרים להקלטת הדיסק ולכן החלטנו לבחור בהצעה שלהם. בזמנו היו בלייבל גם להקות חזקות למדי כמו Dark Woods הפינים ו-December Wolves האמריקאים. לכשעצמו זה נראה כלייבל מבטיח באותה תקופה. כיום אגב קיבלנו מספר פניות ממספר לייבלים שרוצים להוציא את הדיסק הראשון מחדש ואנחנו בהחלט שוקלים את זה.

Van Helsing: אגב, אני לא חושב שיש איזו להקה ישראלית שהוציאה איזושהי הוצאה, ניקח החוצה את סיילם ואורפנדלנד, שהלייבל השתתפה במימון הדיסק. זה מאד עזר לנו להרים את ההקלטות.


חלק מהמהגזינים שסקרו את המוזיקה שלכם כינו אותכם להקת "בלאק" אבל ללא מטאל. יש לכם מה להגיב על זה?

Van Helsing: זו אחת מהנקודות שהיו חסרות לנו באלבום – באמת הקטע של האגרסיביות. הוא מאד אווירתי, מאד נוגה, מאד יפה וזה מעולה לכשעצמו – בגלל זה גם Archives הוא מאד מיוחד והרבה אנשים אוהבים אותו, אבל מן הסתם יש גם מי שאומר שזה הופך אותנו לבלאק בלי מטאל. מכיוון שהקלידים כ"כ דומיננטים ואין כ"כ הדגשה על הגיטרה אז זה פוגע. ידענו שהקלידים יהיו מאד דומיננטים אבל לא ידענו שהגיטרות יהיו כ"כ ברקע – וזה מה שיצא בסופו של דבר. אני מאד אוהב את האלבום הזה ותמיד תהיה לו פינה בלב שלי וסך הכל אנשים אוהבים את זה. אבל כמו שאמרתי, בחומר החדש אנחנו מנסים להרחיב את היריעה וגם מי שלא אהב את האלבום הקודם יהיה לו מה לחפש באלבום החדש.


אם אני אלך למערכת של כל אחד מכם, או לסביבה המיידית שלה, איזה דיסקים אני אמצא שם?

Dimrost: בעיקר קלאסיקות. כמו Emperor – In The Nightside Eclipse, הרבה Arcturus, דת' מטאל ישן – אם זה Malevolent Creation – The Ten Commandments, Macabre הישנים, Massacre, Deicide, Dimmu Borgir זו להקה שאני מאד אוהב.

Van Helsing: הטעם הוא פחות או יותר אותו טעם.

Dimrost: בוא נגיד שגדלנו למטאל ביחד, אז הטעם הוא מאד דומה.

Van Helsing: שתי להקות חדשות שמאד הפתיעו אותי לאחרונה אלו Mistelltein השוודים ו-Tvangeste מרוסיה – זה משהו שמאד הפתיע אותי. בסך הכל הדברים החדשים שיוצאים במטאל בזמן האחרון באופן כללי, בגלל שאנחנו שומעים מטאל כבר כ"כ הרבה זמן, התגובה שהם מוציאים ממני אישית זה "וואלה נחמד" – לא יותר מזה. אני אישית מאד אוהב מה ש Dimmu Borgir עושים. אני חושב שהלהקה הזו הגיעה לאיזון כמעט מושלם של אווירה ואגרסיביות.

Dimrost: ה-Hypocrisy החדש שיצא הוא נחמד מאד.

Van Helsing: בכלל הכיוון שלנו במטאל התפתח מהדת' מטאל ולכן אנחנו מקשיבים להרבה דת' מטאל.

Dimrost: התחלנו בכלל מטראש – Anthrax, Metallica, Testament, Exodus.


אמרתם שאת האלבום הבא שלכם אתם מתכננים להקליט בגרמניה. Eternal Gray היו הראשונים שיצאו להקלוט מחו"ל ובעקבותם יצאו גם Nail Within, Lehavoth, Distorted, Arafel, Bartholomeus Night והרשימה רק מתארכת. אתם באמת רואים בעיה להקליט דיסק מטאל בארץ?

Dimrost: הבעיה היא שחלק מהטכנאים בארץ בכלל לא יודעים שיש כזו מוזיקה שנקראת מטאל ולא מתעסקים עם המוזיקה הזו.

Van Helsing: מבחינת ציוד, כמעט כולם עובדים עם אותו דבר. העניין הוא מי מסובב את הכפתורים מאחורה. כשאתה כלהקת מטאל בא להקליט דיסק בארץ אצל טכנאי שלא שמע אף פעם את הסגנון ולא מודע אליו, הוא צריך להכנס לראש של הלהקה ולהגיע להכרה של הסגנון תוך כדי ההפקה ויש עקומת למידה מסויימת. הפקה של מטאל זו לא הפקה של פופ. הבאלאנס והרמה הטכנית בד"כ יותר גבוהה. צריך להגיע לאיזון מסויים שהוא שונה שעד שאתה מגיע אליו – דברים מתפקששים וזה לא יוצא כמו שצריך ובגלל זה להקות מטאל צריכות לעשות את ההפקות שלהן מחוץ לגבולות המדינה. חבל, אבל היום אתה צריך להגיע לסטנדרט מסויים של הפקה וסאונד שאם אתה לא מגיע אליו – אתה חוסם את עצמך. איך שאתה נשמע, כך נראה ההרכב שלך. אף אחד לא רוצה להשמע כמו חובבן ואנחנו גם הגענו להבנה שאין מה לעשות וצריך לעשות את זה בחוץ.


ולסיום, מילות סיכום שברצונכם להעביר לקוראי מטאליסט?

Van Helsing: קודם כל, לכל מי ששמע על הלהקה וכל מי שעוד לא יודע שחזרנו – אז חזרנו. יש את הפרומו בחוץ ומתכננים את האלבום השני. מי שמחכה לאלבום – זה ייצא טוב... יש למה לחכות... ברגע שהאלבום הזה ייצא ומישהו יבוא עם הצעה מעניינת פה או בחו"ל מבחינת הופעה, אנחנו בהחלט נשקול ואנחנו לא פוסלים. זה משהו שאף פעם לא עשינו ובהחלט נרצה להתנסות בו. לכל מי שלא מכיר את הלהקה, יכול להתוודע ללהקה באתר שלנו ולהוריד את השירים. עוד דבר באופן כללי לסצנה ולחברה שיש להם להקות – קחו את זה בקלות. קצת עזרה וקצת תמיכה – יש רק מה להרוויח מזה.


(יוגב סיטון)


לאתר הרישמי של הלהקה
[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[30/03/2024]
Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
[14/03] Structural - "Decrowned" release show
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::