הפלישה לאירופה – יומן המסע של יוסי סאסי
מגזין מטאליסט מציג לפניכם את יומן מסעו של יוסי סאסי, גיטריסט להקת Orphaned Land שככתב לנו ככתב אורח על החוויות במסגרת סיבוב ההופעות Guitar Universe 2012 לצד הגיטריסטים Marty Friedman ו Stefan Forte מלהקת Adajio.
אז איך מוצאים את עצמם שני גיטריסטים יהודים בדרכים, בסיבוב הופעות באירופה?
מרטי ואני מגיעים שנינו עם היסטוריה מכובדת בלהקות שהצליחו לפרוץ יפה (נו טוב, הוא בלהקת-על עם Dave Mustane ונגניו האגדיים, ואני במפעל חיי הצנוע שהגיע להישג או שניים), עדיין,- שנינו "שועלי רוקנרול" וותיקים עם הרבה נסיון במה ודרכים, הפקות מוזיקליות עשירות עם מגוון אומנים וכו’. בסופו של יום, עם כל הדמיון והשוני, הכלי שמגדיר אותנו הכי טוב כמעט 30 שנה היה ונותר,- הגיטרה. אותו חלק בלתי נפרד מגופנו שגורם לנשים בחיינו לקנא ולהרגיש כאילו הן המאהבות בעצם, לצד האישה האמיתית עימה אנו מבלים את רוב היממה..
מרטי ואני הכרנו ביוזמה של חברי משכבר הימים, ישי שוורץ, במסגרת אחת ההופעות שלו. היה בינינו "קליק" חברי ומוזיקלי מיידי. הוא הזמין אותי להתארח אצלו ב"Thunder March" ומשם הכל היסטוריה. מרטי ניגן סולו אורח באלבום הסולו שלי “Melting Clocks” (שיצא בהפצה של Warner Music Group השנה), והתחלנו להיות בקשר רציף לגבי שיתופי פעולה שונים.
הרעיון הוא “Exotic G3”,- כמו הSHOW המפורסם של סטריאני, וואי וחברים, רק בקונספט של וירטואוזים מארצות וסגנונות שונים,– מרטי אמריקאי אך נשמע ומנגן כמו יפני כבר 10 שנים כמעט, סטפן פורטה מייצג את האירופאים עם הסאונד ה"טכני"\ניאו-קלאסי שלו, ואני מייצג את המזרח התיכון ושלל הסולמות האוריינטליים למיניהם, בתוספת ה"בוזוקיטרה" שהמצאתי, כקינוח: אותה גיטרה ייחודית שמייצגת בגוף אחד שילוב של מזרח ומערב, בוזוקי אקוסטי מסורתי משולב עם גיטרה חשמלית מדהימה, שני צווארים, שתי נשמות, גוף אחד.
זה הטור הראשון של “Melting Clocks” באירופה, וההתרגשות גדולה. הסאונד חדש לאנשים רבים והביקורות מחממות את הלב. קורעים את הערים אחת אחרי השניה, מצפון צרפת דרך הולנד, דרך הופעה גדושה בלונדון ואחכ דאבלין אירלנד (שתינו סיידר אירי מדליק שהשבית אותנו קלות…), בהמשך נגיע לספרד, פורטוגל, שוב צרפת (מחר פריז) ועוד, ונקנח באיטליה.. כיף לסיים במילאנו.
מרטי בחור COOL לגמרי, בקושי ניכר עליו הפז"מ המטורף כרוק-סטאר. אחרי שבשנות ה80 ייסד את "CACOPHONY" עם חברו ג’ייסון בקר, הוציא אלבומי סולו בלתי נשכחים והמשיך הלאה לעשור הגדול בתולדות MEGADETH, בו הצליח בשנות ה90 לתת למגדת” את השנים היפות ביותר שלה, עם שירים שנצרבו לכולנו בראש וסולואים אלמותיים, מעל 12 מליון עותקים ו5 מועמדויות גראמי. היום הוא Big in Japan, פשוטו כמשמעו. עושה הרבה טלוויזיה ופרסומות, ונהנה מהמוזיקה המקומית ברמות אחרות.
מגיעים להופעות מעריצים במיוחד מנורבגיה, יפן וכו, זה מדהים לראות כמה מרחק יעברו חובבי מוזיקה אמיתיים בכדי להיות ברגעים ההיסטוריים של הצעדים הראשונים עם Melting Clocks באירופה. באחת ההופעות הגדילה לעשות בחורה מיפן כשבאה במיוחד להופעה שלי בהולנד עם שוקולדים מעוטרים בעטיפות הקאבר של Melting Clocks והלוגו שלי, בייצור מותאם-אישי מיפן. כנראה השמועה שאני שוקו-הוליק יצאה לה מרחוק.
לאן הלאה מכאן? ההופעות הולכות מעולה ואנחנו כבר מדברים על מהדורה אמריקאית ואסייאתית לסיבוב ההופעות הזה ב2013. מרטי מבסוט, הצרפתים חוגגים, הצוות הישראלי נותן בבלאגן, ויחד כולנו מוכיחים שוב את התובנה הכה ברורה, שמוזיקה מחברת בין אנשים יותר מכל כח ביקום הזה. השפה האוניברסלית מצליחה לחבר בין יפן, אירופה והמזרח התיכון, ולייצר כל ערב הרמוניה ואחווה לאלפי אנשים.
ישראל על המפה! 😉
Rock-On!
יוסי