רוב מי ששומע מטאל נתקל ב Grind או Grindcore אם לנקוב בשמו המלא של הילד המרעיש בשלב כזה או אחר במסעות הגילוי שלו בנבכי הז'אנרים השונים. לאורך השנים זכה הגריינדקור לתשומת לב די שלילית בקרב קהל המטאל הרחב, חלקה בצדק עקב האופי הלא סלחני של המוזיקה הקיצונית כל כך שבז'אנר וחלקה באשמת סטיגמות, דעות קדומות ושחצנות מצד מאזיני המטאל היותר מתקדם שרואים בז'אנר קרוב נחות של הפאנק וההארדקור. בתור חובב גריינד שמתי לב שבמגזין מאז ומעולם לא היו הרבה כתבות בנושא אז החלטתי לעשות מעשה ולהכיר למי שעוד לא זכה להכיר את אחד הבנים הסוררים של ההארדקור והדת' מטאל וז'אנר שהוליד המון ילדים משל עצמו. יש לא מעט אלבומים ששווה להכיר לחלקם לצערי לא אגיע בכתבה הבאה, אבל כן אנסה לתת רקע לסגנון, לשפוך קצת אור מאחורי היצירות הבולטות בתחום ובעיקר לתת לכם נקודת פתיחה מוצלחת למי שרוצה לצלול אל תוך הבלאגן המאורגן והנהדר הזה ומכיר בעיקר את Naplam Death או Anal Cunt. מומלץ לשמוע בלי דעות קדומות, עם אוזניות ובלי חפצים חדים ליד.

Repulsion – Horrified
מדינה: ארה"ב
שנה: 1989

נכון שהאלבום הזה יצא בשנת 1989 אבל Repulsion או יותר נכון הגלגול הראשון שלהם Genocide היו למעשה להקת הגריינדקור הראשונה, וכזאת שהשפיעה על רבים וטובים ברשימה הזאת. רובנו זוכרים את Napalm Death כחלוצים האמיתיים אבל עובדתית האלבום הזה נכתב ויצא כדמואים החל מ1986 ולכן הם היו הראשונים לכתר גם אם היו טובים מהם לאחר מכן. האלבום הזה היה הראשון ואלבום האולפן המלא והאחרון שלהם כשהלהקה קמה ומתפרקת עם השנים. היחיד מהלהקה שמנגן כיום בהרכבים נוספים הוא המתופף Col Jones שמתופף בהרכב Cretin שמכיל גם חברים לשעבר מ Exhumed. יש שיגידו שיש פה יותר Death Metal מגריינד אבל אי אפשר להתכחש למהירות, ללכלוך ולגישה שהשפיעו כל כך על הסגנון כולו ועל ה Goregrind בפרט ומככבים פה. אלבום חשוב בז'אנר שיש רבים וטובים שלא מכירים.

פרט טריויה מעניין:
לפי אנציקלופדיה מטאלום, בשלב מסוים בקריירה שלהם Dave Grave המתופף הקלאסי של ההרכב נחשב למתופף המהיר בעולם.

לשמיעת האלבום במלואו

Naplam Death -Scum
מדינה: אנגליה
שנה: 1987

אולי הרכב ה Grindcore המפורסם ביותר ואחת מלהקות המטאל הקיצוני המוכרות בעולם. Napalm Death היו קיימים במתכונות כאלו ואחרות מראשית שנות ה-80' ועד ליציאת אלבום הבכורה יצאו להם כמה וכמה דמואים שבמהלכם הם גיבשו את הסגנון שלהם שהפך מהדרגה מ Hardcore Punk שהושפע מלהקות כמו Discharge ו DRI אל עבר מחוזות ה Grind ו ה Death Metal שמאפיין אותם בשנים האחרונות. האלבום נחשב כאלבום הגריינדקור הראשון והמונחים Grindcore, ו Blast Beats מיוחסים למתופף ההרכב דאז Mick Harris. אלבום הבכורה למעשה הוקלט בשני חלקים, כשהחצי הראשון שלו(שירים 1-12) הוקלט עם הסולן Nik Napalm שעזב והחצי השני עם הסולן שהחליף אותו Lee Dorian(שאח"כ עזב בשביל להקים את Cathedral אבל זה כבר לכתבת "עשרת הגדולים של ה Doom) ועם הגיטריסט Justin Broadrick(שבהמשך יעזוב על מנת להקים את אגדות האינדסטריאל Godflesh) ואותו יחליף אחד Bill Steer מלהקה עלומה דאז בשם Carcass . לסיכום Scum ו ND הם אגדות בחייהם במטאל שגם אם לא נעים לשמוע, חייבים להכיר.

פרט טריויה מעניין:
השיר You Suffer זכה בשיא גינס עבור "השיר הקצר ביותר שהוקלט אי פעם" כשהוא מחזיק בתואר עם אורך של שניה ו 316 מאיות שניה.

לשמיעת האלבום במלואו

Carcasss – Reek of Putrefaction
מדינה: אנגליה
שנה: 1988

Bill Steer ניגן עם Napalm Death וכנראה שלקח מהם רעיון או שניים, אבל אם Napalm Death הושפעו מההארדקור בנושאי השירים ההשפעה העיקרית על Carcass הייתה כנראה חדר המתים. שום דבר לא הכין את העולם לגועל נפש שהיה בדמות אלבום הבכורה של ההרכב. החל מהעטיפה שמכילה חלקי גופות וצונזרה זמן קצר לאחר מכן, Carcass הגיחו לעולם עם האלבום הזה שעוד בצאתו התבלט כאבן פינה בז'אנר ובתת ז'אנר ה Goregrind בפרט. במשך 22 שירים שנמשכים קצת פחות מ40 דקות ומכילים תיאורים שונים ומגעילים של רציחות, ניתוחים וחלקי גוף Carcass קנו את עולמם בקרב מעריצי המטאל בעולם באלבום שהיה טכני יותר ומגעיל הרבה יותר מכל האלבומים בז'אנר עד אותה תקופה. בהמשך דרכם הלהקה עשתה גם שמות ב Death Metal, הייתה אחת המייסדות של ה Death המלודי עם הקלאסיקה Heartwork וגם ב Death & Roll עם אלבום הפרישה Swansong ולפני כשנה חזרו ובגדול עם אלבום קאמבק שהכיל קצת מכל מה שעשה אותם עד כה. לא הייתי ממליץ לכל אחד להכיר את Carcass דווקא מכאן, אבל כל חובב גריינד וגועל נפש חייב את האלבום הזה לעצמו.

פרט טריויה מעניין:
בדמו הראשון של הלהקה Flesh Ripping Sonic Torment שר בחור הודי מיסתורי שנודע רק בשם Sanjiv שהקליט עם הלהקה את הדמו ונעלם לאחר מכן.

לשמיעת האלבום במלואו

Terrorizer – World Downfall
מדינה: ארה"ב
שנה: 1989

אחת מהקלאסיקות הגדולות בתחום ואלבום שכמעט ולא קרה מלא מעט סיבות. ראשית האלבום הזה בלהקה Majasty שאח"כ הפכה ל Nausea ולאחר שינוי בליין אפ לבסוף ל Terrorizer. מבולבלים? זה עוד כלום. את האלבום הפיקו Scott Burns(שאח"כ יפיק עוד הרבה אלבומי Death Metal גדולים) ובחור אחד בשם David Vincent שבסופו של דבר נאלץ לתפקד גם כבסיסט אחרי שהלהקה התפרקה מעט זמן אחרי ההקלטות של האלבום. לאחר הקלטות האלבום David לקח את המתופף Pete Sandoval לתופף איתו בהרכב שלו Morbid Angel שעמד לשחרר את אלבום הבכורה שלהם והשאר היסטוריה. Jesse Pintado הגיטריסט עבר לנגן עם Napalm Death שהבסיסט שלה Shane Embury הוא הסיבה העיקרית שאתם שומעים את האלבום הזה כיום כי בזכות החיבה שלו להרכב הזה הוא שיכנע את המנהל של הלייבל Earache לשחרר את האלבום הזה אצלהם. הלהקה חזרה אח"כ ב 2005 ו 2012 בשני אלבומים נוספים עם הרכבים שונים שרק Sandoval נשאר מההרכב המקורי אבל שום דבר לא שיחזר את ההצלחה של אלבום הבכורה שעד היום נחשב כהצלחות הגדולות ובאבן דרך בז'אנר.

פרט טריויה מעניין:
לדברי David Vincent אחת הסיבות ש Pete Sandoval נחשב למפלצת של Blast Beats ולאחד המתופפים המהירים בעולם היא העובדה שחברי Morbid Angel השמיעו לו מכונת תופים ועבדו עליו שמדובר במתופף אמיתי שמתופף מהר ממנו. Sandoval הנסער ישב והתאמן עד שניגן מהר יותר ואז חבריו גילו לו שמתחו אותו, מילא.

לשמיעת האלבום במלואו

Assück – Anticapital
מדינה: ארה"ב
שנה: 1991

להקה חשובה שלא הרבה מכירים וחבל שכך היא Assuck. אל תתנו לשם המפגר להטעות אתכם – מדובר באחת מלהקות הדת'-גריינד הראשונות, אחת ממייסדות הז'אנר בארה"ב ובין הלהקות הראשונות בגריינד שהעדיפו להתעסק בנושאים פוליטיים וחברתיים ולהעביר מסרים רציניים מאשר לכתוב שירים על גופות, שדים וזוועות שהיו יותר פופולרים בז'אנרים הקיצוניים באותן שנים. תוסיפו לזה את העובדה שהמוזיקה שלהם הייתה גשר נוסף בין המטאל להארדקור ובאחת מהלהקות שקירבו הרבה אנשים משני הקצוות הללו יחדיו. הם היו השפעה גדולה על להקות Death Metal ו Grindcore רבות והם נחשבים אחד השמות המשפיעים בז'אנר עד היום. הלהקה הזאת הייתה קיימת בין השנים 1988 עד ל 1997 והוציאה סה"כ שני אלבומים וגם אם הספיקו להשכח בין דפי ההסטוריה אני ממליץ לרובכם לעבור ב Youtube או למצוא איזה טורנט ולהכיר אותם.

פרט טריויה מעניין:
להקת הדת' מטאל Misery Index קראו לעצמם כך בעקבות השם של האלבום השני של הלהקה.

לשמיעת האלבום במלואו

Brutal Truth – Extreme Conditions Demand Extreme Responses
מדינה: ארה"ב
שנה: 1992

Brutal Truth אומנם לא היו חלק מהגל הראשון של ה Grind, אבל הם ללא ספק אחת הלהקות שתרמו לעיצוב ולהתפתחות של הז'אנר. הלהקה התחילה על ידי Dan Lilker דמות ידועה במטאל האמריקאי שניגן בס עם Anthrax, SOD ו Nuclear Assault והקים בשנת 1990 את הלהקה ביחד עם הסולן Kevin Sharp והגיטריסט Brent 'Gurn' McCarty וכבר מאלבומם הראשון הם בלטו בנוף המקומי של סצנת המטאל האמריקאית. הסאונד שלהם היה כבד יותר ונקי יותר, הנגינה שלהם הדוקה מאוד, השירים שלהם היו חדים, נוקבים ואינטיליגנטים יותר ועסקו בנושאים חברתיים ופוליטיים ומאז ומעולם הם לא פחדו להתנסות, להאט את הקצב לפעמים וליצור ככל העולה על רוחם. ההצלחה הגדולה הגיעה עם האלבום השני והנסיוני יותר Need to Control אבל כבר מההוצאה הראשונה הם התבלטו מעל כולם כאחת הלהקות המוצלחות והמעניינות שידע הז'אנר.

פרט טריויה מעניין:
גם Brutal Truth מחזיקים בשיא גינס מפוקפק. במקרה שלהם מדובר בתואר "הקליפ הכי קצר בעולם" לשיר Collateral Damage שנמשך כ 2.18 שניות.

לשמיעת האלבום במלואו

Anal Cunt – 40 More Reasons to Hate Us
מדינה: ארה"ב
שנה: 1996

תשנאו אותו או תאהבו אותו, תגידו שהוא ילדותי ודביל, שהוא אחת הסיבות שאנשים שונאים את הז'אנר ושמדובר באחת הלהקות הטיפשיות אי פעם, אבל Seth Putnam ז"ל ו Anal Cunt הם משהו שאי אפשר שלא להזכיר באותה נשימה עם ז'אנר ה Grindcore. אי אפשר לקחת מהם את מה שהם הביאו לז'אנר. הם הבינו את השימושים המעוותים שאפשר לעשות בפורמט וניצלו את הבמה ליצור שירים סאטיריים, מעליבים, נוראיים ובדיחות שהתחילו ככאלו ויצאו מכלל פרופורציה. בתחילת הדרך למעשה הם פשוט ניגנו והמציאו את המילים במקום כשהם נותנים שמות לשירים לאחר מכן. אם להקות כמו Brutal Truth או Assuck ניצלו את הבמה למטרות חינוכיות וחיוביות אז AC עשו את ההפך המוחלט ביצירה של קקופוניה מוחלטת ומאולתרת שמובלת ע"י בדיחות חסרות טעם לכדי יצירת מוזיקה מצחוקים לצחוקים. אין הרבה אנשים שA.C לא צחקו עליהם כולל הם עצמם: The Word Homophobic Is Gay, I Liked Earache Better When Dig Answered the Phone, Hitler Was A Sensitive Man, I Sold Your Dog to A Chinese Restaurant הן רק כמה דוגמאות בודדות להומור החולה והגישה הקיצונית שלהם. השם של האלבום 40 More Reasons to Hate Us הוא עוד דוגמה נהדרת לזה ואחד מרגעי השיא של ההרכב.

פרט טריויה מעניין:
מייסד ההרכב Seth Putnam מעולם לא תיכנן להקים להקה מ .A.C התכון היה להקליט דמו בשביל הצחוקים וחשב על השם הכי מעליב שיכל בשביל שם לפרויקט הזה. בסופו של דבר הוא המשיך עם זה לקריירה של 23 שנה ו 11 אלבומים והוצאות נוספות עד למותו של Putnam מהתקף לב בשנת 2011.

לשמיעת האלבום במלואו

Nasum – Inhale/Exhale
מדינה: שבדיה
שנה: 1998

אנו מתקדמים קדימה ועוברים אל סקנדינביה ואל שבדיה, מדינה שרוב המטאל שיצא ממנה די מלודי ומקום שבו במקביל למוצץ אתה מקבל כלי נגינה ליד מגיל 0. מכל המקומות בעולם לא הרבה ציפו שיקומו אחד השמות הגדולים בז'אנר שאחד המאפיינים אותו הוא בלאגן מוזיקלי מובהק. במידה מסוימת אפשר לומר אפילו ש Nasum הם ה At The Gates של הגריינדקור ולמרות שמדובר בהרכב שצמח כמה שנים טובות אחרי תחילתו של הז'אנר מדובר בחבורה מוכשרת שלקחה את הסגנון למקומות מופלאיים, מדויקים ומוזיקליים. הלהקה קמה ב1992 ולאחר שההרכב הצטמצם לכדי שני חברים בלבד הם הוחתמו ב Relapse Records(שרוב הוצאות הגריינד שלהם הן קלאסיקות) והוציאה ארבעה אלבומים מצוינים עד למותו הטראגי של סולן ההרכב Mieszko Talarczyk באסון הצונאמי בתאילנד בשנת 2004 וקטע בגיל צעיר כל כך את הקריירה שלהם. ממליץ לכם לקחת כל אחד מהאלבומים שלהם ולהחזיק חזק את הכסא והפאה הנוכרית – כנראה שהם יעופו מהשניה הראשונה.

פרט טריויה מעניין:
בשנת 2012, לכבוד חגיגות ה-20 שנה ללהקה החליטו שאר חברי ההרכב לצאת לסיבוב הופעות עם Keijo Niinimaa סולן להקת Rotten Sound.

לשמיעת האלבום במלואו

Pig Destroyer-Prowler in the Yard
מדינה: ארה"ב
שנה: 2001

ובחזרה לארה"ב ואל ההרכב המופלא הזה, עוד כוכבים נולדים שהתגלו ע"י Relapse שם יצא האלבום השני שלהם שהפך מהר מאוד לקלאסיקה בז'אנר. אבל כשמזכירים את החזירים חשוב גם מאוד להזכיר את Agoraphobic Nosebleed שאומנם לא נכנסו לרשימה, אבל גם הרכב חשוב בהיסטוריה של הז'אנר ואחת הלהקות הראשונות בז'אנר שבו שבחרו להשתמש במכונת תופים ולסולנית לא רעה בכלל. החזירים קמו על ידי Scott "Scottie" Hull, הגיטריסט של AN (שגם ניגן גיטרה באותו אלבום של A.C שהזכרתי מקודם) שהחליט להקים הרכב גריינד "שיחזיר עטרה ליושנה" ויחזור לשורשים של הז'אנר ובהתאם לשאיפה כך נשמעת המוזיקה של החזירים. Prowler אומנם לא הביא עמו בשורה חדשה, אבל הצליח לצמרר את חובבי הגריינד בעולם עם מוזיקה עמוסה באימה, צרחות והגשה של הארדקור/ת'ראש שלקחה את מה שלימדו עשור קודם ולהגיש בצורה מרעננת ובתיבול של המון ז'אנרים אחרים. למרות שבחרתי ב Prowler אפשר גם להנות מ Terrifer, Phantom Limb או Book Burner שיצא ב2012 וממשיך לשמור על הגחלת ולנסר לחתיכות.

פרט טריויה מעניין:
ע"פ הסיפורים, הלהקה חשבה על השם המפוצץ שלה כשהיו בתור ברכבת הרים בפארק שעשועים וחשבו יחדיו "על השם הכי פאנק ומשוגע שאפשר לחשוב עליו" לבסוף אחרי שהשתעשעו בשם "רוצח שוטרים" הם החליטו ללכת על השם הנוכחי.

לשמיעת האלבום במלואו

Rotten Sound – Murderworks
מדינה: פינלנד
שנה: 2002

מודה, היה קשה לי להחליט מי תהיה הלהקה העשירית שתחתום את הרשימה, אבל Rotten Sound הרוויחו את המקום שלהם בצדק. נכון, בתחילת שנות ה-2000' כבר צצו יותר ויותר אלבומים ובכל העולם(כולל אצלנו) היו לא מעט אלבומים מוצלחים ונסיונות בתחום אבל Rotten Sound יצרו סוג של קלאסיקה מודרנית. באלבום האולפן השלישי שלהם שהופק ע"י Mieszko Talarczyk סולן להקת Nasum שבא לתרום מנסיון ההרס הפרטי שלו. מדובר ב 28 דקות טעונות של בלאגן אטומי ללא יותר מדי הפסקת לנשימה(חוץ מהרגע בין שיר 4 ל5 שבו הם שמו קטעי קול מתוך Doom, כן כן המשחק מחשב) מי ששמע למעלה אתNasum והתלהב וכל חובב של גריינד-ניו סקול חייב להכיר את האלבום הזה שהוכיח פעם נוספת שהדור הבא בז'אנר לא חייב להגיע מארה"ב או אנגליה ושהוא מופרע הרבה יותר מדור המייסדים.

פרט טריויה מעניין:
לחברי הלהקה ישנו פרויקט דום בשם Morbid Evils לא רע בכלל ששיחרר אלבום השנה.

לשמיעת האלבום במלואו

אזכורים של כבוד:

Extreme noise Terror – עוד חלוצים בז'אנר
General Surgery – מהמגעילים בז'אנר והרכב אגדי בפני עצמו.
Macabre – העקשנים מביניכם יגידו שהם להקת דת’ מטאל וכנראה שהם גם צודקים ועדיין השם שלהם מוזכר לעתים קרובות לצדי הצחוקים של Anal Cunt
Cattle Decapitation – להקה שהתחילה בתור הרכב גריינד והפכה לאחד השמות הגדולים כיום במטאל.
Agoraphobic Nosebleed – הרכב מחתרתי של סקוטי מ Pig Destroyer שהוא אחד השמות הפופולרים בז'אנר בשנים האחרונות.
The Locust – עוד מוטציות והרכב שיש לו קרדיט גדול בהתפתחות היותר מעוותת של הז'אנר.
Phobia – גריינד- D BEAT ותיק והרכב ששווה להכיר.
Soilent Green – דוגמה לטייק קצת שונה של החבר'ה מ NOLA לעניין
Blockheads – הוכחה שהצרפתים מבינים דבר או שניים בגריינד.
Wormrot – שמות ותיקים בסצנה וחבורה מוכשרת של מגעילים.
Cephalic Carnage – אשפי ההידרו-גריינד והרכב שיחד עם Locust אחראי ליצירת ז'אנרי כלאיים נוספים מתוך הגריינד.
Whorecore\Dirk Diggler\Alien Fucker\Knifed\Tea With Satan\IDDQD\Viscera Trail\ Barbara\בת הים הקטנה\Moom\ברמינן – כי כל השנים האלה יש לנו גריינד כחול לבן חום ירוק נהדר.