You Take This Love – ספיישל בלדות מטאל חג האהבה
עוד חג אהבה מגיע, ולמרות שהמטאל הוא לא הז'אנר המזוהה ביותר עם אהבה, נשיקות או כל מערכת יחסים שלא נגמרת בקורבן לשטן, אנחנו כאן במטאליסט כן בוחרים בדרך הקלה ועושים ספיישל בלדות מטאל רכות ונעימות שיעשו לחלקכם חמים בלב ולאחרים זעם חסר גבולות. סצנת הגלאם וההארד רוק של שנות השמונים ותחילת התשעים הייתה קרקע פוריה לבלדות האלה, שחלקן הניכר הפך ללהיטי ענק במיינסטרים, תופעה שמאז לא חזרה והשאירה את המטאל ברוב גווניו מחוץ למצעדי הפזמונים, אבל לזכר אותה תקופה, וכדי לחגוג את החג הדביק הזה (ואנחנו לא מדברים על החום) – הנה הן: 10 בלדות האהבה הגדולות של המטאל.
White Lion – When the children Cry
White Lion הייתה תוצר מובהק של שנות השמונים, הרכב הארד-רוק ששילב את הסולן הדני Mike Tramp ששמו האמיתי והקצת דני יותר היה Michael Trempenau, עם הגיטריסט האמריקאי Vitto Brata (זה דווקא השם האמיתי שלו). ההרכב, שנוסד ב 1983, עשה הארד רוק מסורתי ו "שמח" ולקראת סוף שנות השמונים עשה את הצעד המתבקש לכיוון שהפך להיות מזוהה עם סצנת הגלאם שהייתה בשיאה, למרות שמוזיקלית ההרכב לא ממש שינה את פניו. אלבומה השני של הלהקה – Pride, הפך להצלחה גדולה, בין השאר בזכות הבלדה When The Children Cry, בלדה חצי אקוסטית שהפכה מאז לאחד מסימני ההכר הגדולים של הלהקה, שגם התאחדה לפני מספר שנים ואף הוציאה אלבום חדש ב 2008 בשם Return Of The Pride.
לקליפ הרשמי:
להאזנה לאלבום המלא ב Musix
Tesla – Love Song
Tesla היו חלק מלהקות הקצפת שבקצה סצנת ההארד רוק/גלאם האמריקאית בשנות השמונים. ההרכב, שהוקם ב 1982, נטה מראש לכיוון יותר בלוזי ושורשי בהארד רוק שלו, והרוויח מקולו הצרוד והגבוה של הסולן Jeff Keith והנגינה המצויינת של הגיטריסט Frank Hannon. הפריצה הגדולה של ההרכב הגיעה עם האלבום The Great Radio Controversy שיצא ב 1989, שהכיל את הבלדה ה Led Zeppelinת Love Song, שהייתה הגורם העיקרי שהוביל את האלבום למכירות של 2 מיליון עותקים. ההרכב התפרק ב 1994, אך חזר לפעול ב 2,000, איחוד שממשיך עד היום עם אלבומי אולפן חדשים וסדרת הופעות מצליחות.
Alice Cooper – Hell is Living without you
אין יותר מידי מה לחדש לגבי Alice Cooper, אולי אחד מגדולי אמני ההארד רוק בכל הזמנים, הבלדה Hell Is Living Without You מגיעה מאלבומו המצליח ביותר – Trash, שיצא ב 1989. את השיר כתבו מספר כותבים מוצלחים, ביניהם הכותב המקצועי Desmond Child, שאחראי גם ל Poison הקלאסי, וגם Richie Sambora, מי שמוכר יותר בתור הגיטריסט של Bon Jovi דווקא. השיר אמנם לא שוחרר כסינגל מהאלבום, אבל לא צריך לרחם על Cooper, האלבום מכר 11 מיליון עותקים גם בלי שחרור השיר כסינגל.
Cinderella – Don't know what you got
Cindrella הצליחו להפוך בתקופה די קצרה לאחת מלהקות הגלאם היותר מצליחות בארה"ב, החל מאלבומם הראשון Night Songs שהכיל את כל מה שצריך כדי להפוך ללהקת גלאם מצליחה בשנות השמונים. אלבומה השני של הלהקה – Long Cold Winter אמנם הציג את חברי הלהקה במדי גלאם מצויים, כולל שיער מנופח ואיפור, אבל מוזיקלית האלבום הציג יותר את שורשי הבלוז והמוזיקה הדרומית שזרם בעורקי חברי ההרכב. השיר Don't Know What You Got הפך לאחת הבלדות המזהות ביותר עם ז'אנר ה Power Ballads בשנות השמונים, אבל הוא גם היה הלהיט הגדול באמת האחרון של הלהקה, ששני אלבומים לאחר מכן נעלמה מהמפה, עד שחזרה להופיע לפני מספר שנים.
לקליפ הרשמי:
להאזנה לאלבום המלא ב Musix
Damn Yankees – High Enough
Damn Yankees היו סוג של סופר-גרופ, שהורכב מחברי הלהקות Styx, Night Ranger והגיטריסט Ted Nugent. ההרכב הוציא רק 2 אלבומים, אך הייתה זו הבלדה הסימפונית High Enough שהפכה גם את 2 האלבומים האלה להצלחות מסחריות אדירות. הבלדה הפכה ללהיט ענק ב 1990 תוך שהיא מגיעה למקום ה 2 במצעד הסינגלים האמריקאי. ההרכב התפרק לאחר הוצאת האלבום השני, ולמרות שחומרים הוקלטו לאלבום שלישי ב 1998 ו 1999, חוסר עניין של חברות התקליטים הוביל לכך שהשירים בו נכללו באלבומי הסולו של חברי ההרכב, אך מעולם לא שוחררו באופן רשמי כחלק מאלבום שלישי של הלהקה.
לקליפ הרשמי:
להאזנה לאלבום המלא ב Musix
Queensryche – Silent Lucidity
Queensryche אולי התחילה דרכה כלהקת פאוור מטאל אמריקאית מסורתית בתחילת שנות השמונים, אך היה זה האלבום Empire ב 1990 שהפך להצלחה מסחרית עצומה, בעיקר עקב מספר בלדות שנכללו בו, המצליחה ביותר מהן היא Silent Lucidity הסימפונית שכללה עיבוד מרשים את Michal Kamen ז"ל, מי שהיה אחראי בין השאר גם לעיבוד הסימפוני של Nothing Else Matters שנתיים לאחר מכן. האלבום מכר 3 מיליון עותקים ונשאר המצליח ביותר של הלהקה אי פעם, הצלחה שמעולם לא שוחזרה, אך האלבום, והשיר, הוכיחו מה קורה כשלהקת מטאל אמיתית פונה לכיוון בלדות איכותיות ומצליחה לשלב כבדות עם איכות מרשימה.
לקליפ הרשמי:
להאזנה לאלבום המלא ב Musix
Motley Crue – Home Sweet Home
Home Sweet Home הייתה בלדה של להקת הגלאם הוותיקה Motley Crue כבר באלבום המוקדם Theatre Of Pain ב 1985, אך ההצלחה הענקית של השיר הגיעה דווקא בגרסת רימקיס שהוקלטה לכבוד האוסף Decade Of Decadence ב 1991. האוסף כלל כמה מהשירים הקלאסים של ההרכב, וגם רימיקסים, שירים בהופעה, ושירי בונוס שמעולם לא שוחררו לפני כן, כאשר הקליפ שצולם לרימיקס הפך אותו ללהיט ענק, ששרד 3 חודשים במצעד הקליפים של רשת MTV, ולסינגל האחרון של הלהקה שהגיע למצעד הסינגלים האמריקאי.
לקליפ הרשמי:
להאזנה לאלבום המלא ב Musix
Bon Jovi – I'll be there for you
Bon Jovi הפכו מלהקת גלאם מצליחה לאחד ההרכבים הגדולים בעולם עם האלבום Slippery When Wet ב 1986, אלבום שמכר מאז 28 מיליון עותקים בארה"ב בלבד, וצפוי היה שהאלבום שאחרי – New Jersey, ינסה לשחזר את ההצלחה האדירה של האלבום שלפני. ב 1988 יצא האלבום, הרביעי של הלהקה, ומכר אמנם מספר "מאכזב" של 8 מיליון עותקים, אך הכיל כמה משירי ההארד רוק הגדולים אי פעם, ביניהם הבלדה I'll Be There For You ששוחררה כסינגל וזכתה להצלחה לא מעטה. פרט טריוויה קטן אך מהותי, האלבום היה האלבום האמריקאי הראשון ששוחרר באופן רשמי בברית המועצות..
לקליפ הרשמי:
להאזנה לאלבום המלא ב Musix
Def Leppard – Love Bites
Def Leppard התחילו כלהקת NWOBHM לצד הענקיות Iron Maiden ו Saxon, אך הכיוון של הלהקה הפך ליותר אמריקאי ויותר מסחרי כבר באלבום Pyromania, שהכיל את שני הסינגלים המצליחים Photograph ו Rock Of Ages, שהובילו את האלבום למכירות של 10 מיליון עותקים בארה"ב, הרבה מעבר לשאר להקות המטאל הבריטיות של התקופה. 4 שנים קשות עברו על ההרכב לאחר מכן, במהלכן איבד המתופף Rick Allen את ידו בתאונת רכב, אך העובדה שהוא למד לתופף עם יד אחת ובנה לעצמו סט מתאים, הובילה לכך שהאלבום Hysteria שוחרר לבסוף, מכר למעלה מ 20 מיליון עותקים והפך רשמית לאחד מאלבומי ההארד רוק המוכרים בכל הזמנים. Love Bites היה הבלדה הגדולה מהאלבום, אחד מ 7 סינגלים ששוחררו מתוכו, והסינגל היחידי של הלהקה בקריירה שלה שהגיע למקום הראשון במצעד הסינגלים האמריקאים. השיר זכה גם להיות הסינגל שהוריד את Don't Worry Be Happy של בובי מקפרין מהפסגה, הישג מרשים בזכות עצמו.
Skid Row –Wasted Time
2 אלבומים בלבד הספיקו כדי להפוך את Skid Row לאחת מלהקות הגלאם/הארד רוק הגדולות בשנות השמונים, כשהאלבום הבכורה שיצא ב 1989 מוכר 5 מיליון עותקים, ו Slave To The Grind שיצא שנתיים לאחר מכן מוכר 3 מיליון נוספים. למרות הנטייה הכבדה יותר של האלבום, שנתן ביטוי גם להשפעות הפאנק והסליז של הלהקה באופן בוטה יותר, הבלדה Wasted Time הייתה מלודית מספיק ומרשימה מספיק כדי להפוך לסינגל המצליח האחרון של הלהקה בטרם אלבומה השלישי והכושל ופרידתה מהסולן Sebastian Bach כמה שנים לאחר מכן. השיר הטרגי נכתב על Steven Adler, מתופף Guns N' Roses לשעבר, שמצא את עצמו מחוץ להרכב ובגמילה ארוכה מסמים ומאלכוהול.