מרואין: Patrik Wiren, לשעבר מ-Misery Loves Co ו-Midas Touch

למרות שבתחילת שנות ה-2000 הגיע גל ענק של הז'אנר שזוהה בגדול כנו מטאל ושילב מטאל עם יסודות של מוזיקה תעשייתית, היפ-הופ, גרוב וכו', הלהקות הראשונות שעשו את מה שאפשר לתאר כמטאל אלטרנטיבי התחילו הרבה לפני זה. להקות שמשלבות ראפ במטאל אמנם התחילו עם Anthrax, אבל הייתה זו להקה אירופאית בשם Clawfinger שלקחה את זה כז'אנר הקבוע שלה, כאשר השילוב של מטאל עם מוזיקה תעשייתית הגיע לשיאו עוד בתחילת 1993, עם להקה שבדית אחרת בשם .Misery Loves Co ששילבה מטאל, מוזיקה תעשייתית כבדה, ולא מעט דכאון והוציאה במהלך שנות פעילותה שלושה אלבומים הנחשבים לנכסי צאן ברזל של ז'אנר המטאל התעשייתי והאלטרנטיבי.

סולן הלהקה, Patrik Wiren, בכלל התחיל דרכו כסולן להקת הת'ראש Midas Touch, אבל הוא התפתח וידע לשלב צרחות מודרניות בשירה מלודית קודרת, כל זה עם טקסטים דכאוניים שמעטים הצליחו לכתוב ברמתו. כמעט 10 שנים אחרי התפרקות הלהקה, ישבתי לדבר עם Wiren, שבשנים האחרונות עובד כעיתונאי וכ-DJ, ופחות כסולן מטאל…

היי פטריק! תודה על שיתוף הפעולה. הייתי רוצה להתחיל עם מה שאתה עושה בימים אלה. אני אמנם לא דובר שוודית, אבל הבנתי שאתה DJ פעיל. מה אתה יכול לספר לנו על העיסוקים הנוכחיים שלך?

היי! עבדתי בתור כותב Freelancer בארבע השנים האחרונות. אני כותב בעיקר על מוזיקה בעיתונים ומגזינים שונים. כן, אני גם עושה את הקטע של ה-DJ פה ושם, אבל זה בעיקר משהו שאני עושה בשביל הכיף. אני בדרך כלל עושה את זה עם אחד החברים הטובים שלי ואנחנו תמיד מפציצים.

פלייליסט ה-DJ בעמוד ה-MySpace שלך מכיל מוזיקה מאוד מגוונת, פאנק, סטונר, מטאל… איך אתה בוחר את המוזיקה בה אתה משתמש?

אנחנו בעמדת ה-DJ רק כשלהקה מופיעה, אז זה תלוי מי הלהקה. אנחנו אוהבים להיות קצת "חביבי הקהל", אבל רק קצת. עשינו את זה במשך שנה, השבוע עשינו סט כש-Warrior Soul באו לשטוקהולם.

העדכון האחרון בקשר ללהקה שהיית חבר בה הוא בהקשר ללהקה Washoe, מה אתה יכול לספר לנו על זה?

שינינו את השם ל-Alpha Safari והוצאנו אלבום ב-2004 שנקרא "Commercial Suicide" בלייבל Threeman Recordings. את Alpha Safari הקמתי עם Uffe מ-Entombed, כש-Entombed, Misery ו-Machine Head עשו סיבוב הופעות באירופה לפני כמה שנים וגילינו שאנחנו אוהבים את אותה מוזיקה. אז עשינו יחד את האלבום וכ-20 הופעות באיזור סקנדינביה וזהו. אני די בטוח שזה היה חתיכת דבר.

אם נחזור לעבר לרגע, התחלת עם להקת ת'ראש שנקראה Midas Touch, מה הזכרונות שלך מהחברות בלהקה הזאת ומה אתה מרגיש עכשיו לגבי המוזיקה שלה?

הייתי ממש צעיר אז, ההורים שלי היו צריכים לחתום על חוזה ההקלטות כי הייתי רק בן 16. בכנות, אני לא ממש מקשיב לאלבום היום, אבל לפעמים אני מקבל תגובות מאנשים שאהבו את זה וזה נחמד.

איך התחיל כל האספקט של האינדסטריאל בלהקה, מי חשב על הקונספט הזה?

פגשתי את Orjan לילה אחד בפאב בעיר הולדתנו, Uppsala. הוא ראה אותי בלהקה שבדיוק נפרדתי ממנה (זה היה כמה שנים אחרי Midas Touch) ושאל אם אני רוצה לנסות ולכתוב כמה שירים יחד. הוא הפיק קצת מוזיקת דאנס ואני הייתי בלהקת מטאל \ אלטרנטיב. הוא בדיוק שמע את Ministry ואהב את השילוב של הגיטרות והסימפולים. אז זה היה מה שעשינו. אני כבר הייתי מעריץ של Ministry והייתי מעוניין לנסות משהו שונה.

איך התחיל הקשר שלך עם Earache Records ב-UK ? האם היה ביניכם קשר עבודה טוב?

לפעמים הוא היה טוב ולפעמים הוא היה… לא כל כך טוב. היינו חתומים בחברת תקליטים שוודית בהתחלה ו- Earache השיגו את הדיל אחרי שהם אמרו לחברה השוודית כמה הם אהבו את האלבום הראשון שלנו. אבל לאחר שני אלבומים הרגשנו שאנחנו יכולים באותה מידה להיות חתומים ב-Earache, אז הם שיחררו את האלבום האחרון שלנו.

אלבום הבכורה שלכם היה מאוד אפל ומדכא, מה היה הלך הרוח שהייתם בו אז שהוביל לקונספט הלירי?

אני חושב שהרבה מזה היה קשור לבלבול, דיכאון וחוסר הידיעה מה לעזאזל כל החיים האלה. חוסר היכולת להיות מסוגל להבין את זה. אני לא בטוח אם הצלחתי להבין את זה כיום, אבל אני במקום הרבה יותר נחמד, זה בטוח.

מה אתה זוכר מהעשייה של הוידאו של "My Mind Still Speaks"?

היה קר. זה הכל בעצם. מצטער… אבל נהניתי מקטעי הלייב בסוף הוידאו. העדפתי לשיר בפני קהל, להיות על במה. להיות מול המצלמה פשוט הרגיש לי מגוחך.

הוצאתם שני EP-ים לפני האלבום הבא באורך מלא, מדוע?

אני מניח שזה פשוט לקח לנו הרבה זמן להקליט חומר חדש. תמיד היינו איטיים בסטודיו ואני מניח שחברת התקליטים לא רצתה שהקהל ישכח אותנו.

"Not Like Them" גם הוא היה חתיכת אלבום, עדיין מאוד אפל. מה היתה הכוונה מאחורי השיר "Prove Me Wrong", אחד מהשירים האהובים עליי בכל הזמנים?

זה גם אחד השירים האהובים עלי של Misery! הזרימה בבתים הושפעה מ-"Born Sippy" של Underworlds, ומהבחינה הלירית רציתי לכתוב על מערכת יחסים שעמדה להסתיים. כשהתשוקה נגמרת כל מה שנשאר לשים עליו את ידך הם דברים מהעבר.

למה החלטת לעשות את הקאבר ל- "Complicated Game", ובכזה שינוי מהגרסה המקורית?

הייתי מבצע את השיר עם הלהקה שהייתי בה לפני Misery, זה שיר אדיר. Orjan גם הרגיש כך. זה היה מאוד חשוב עבורנו להפוך אותו לשיר סטייל Misery, אחרת לא היתה שום פואנטה.

מה קרה לאחר שיצא האלבום "Your Vision Was Never Mine to Share"? למה הלהקה התפרקה?

אני מניח שזה היה שילוב של כמה דברים שונים, אבל אני הרגשתי שזה נהיה משעמם. רציתי לעשות משהו שונה עם החיים שלי. בנוסף, היינו מאוד מרוצים מ-Your Vision וקיווינו שעוד אנשים יגלו את הלהקה, אבל כמובן שזה לא קרה. הרגשתי שביליתי יותר מדי זמן בסטודיו. Misery אף פעם לא היתה להקה שתיפגש בחזרה לג'אם. הכל היה כרוך בישיבה בסטודיו יום אחרי יום, והרגשתי שזה הספיק לי.

האם נשארתם בקשר? חשבתם על איחוד?

Orjan ואני חיים בערים שונות ולא נשארנו בקשר כל כך. אבל אני פוגש אותו לפעמים כשאנחנו הולכים לאותן הופעות. בטח אראה אותו כשניק קייב יופיע בסטוקהולם בעוד כחודש. Olle נשאר אחר החברים הטובים שלי. הוא עכשיו ב-Entombed וגם תופף עבור Alpha Safari. לא, לא ממש חשבנו על איחוד.

מה השלב הבא עבורך מוזיקלית? בטח גיבשת הרבה רעיונות וליריקה בשנים האחרונות…

אני לא יודע. באמת שלא. אבל הדברים שכתבתי הם בשוודית, אז אני מניח שיש עכשיו אלבום בשוודית שמחכה לצאת החוצה! אתה יכול לשמוע את אחד השירים בעמוד ה-MySpace שלי!