טיפים להיגיינה אישית ואפשרויות קריירה עם זאק ווילד
מי שלא מכיר ועוקב אחרי כוח הטבע שנקרא זאק וויילד, עשוי להיות מופתע שהגיטריסט הענק הזה, בעל חזות של ויקינג זועם, הוא אחד האנשים הכי נחמדים ומצחיקים בביזנס. אחרי ששנים בילה לצד הסנדק, אוזי, ותחת מעטה עבה של אדי אלכוהול, זאק עבר את אחד המהפכים המוצלחים שנראו בעולם המטאל והרוק. היום אחרי הפסקה ארוכה, הוא חוזר לנגן לצד אוזי, מנהל עסקים מצליחים של חברת קפה וחברת כלי נגינה. ממשיך ליצור ולשוטט בעולם עם Black Label Society, והוא חזק מתמיד.
אז לרגל ההופעה המתקרבת ובאה של אוזי בישראל, הרמתי לזאק טלפון וקישקשנו קצת על מוזיקה עסקים והלבנה אנאלית.
זאק פותח את השיחה בשלום מתנגן ועליז שישר מפשיר כל קרח אפשרי ושואל, "מה המצב אחי?" ואחרי כמה מילות היכרות, אני שואל איך הולך.
הולך נהדר, אני בטור ועושה חיים.
אני מזכיר לו שפעם הקודמת הוא עזב את אוזי משהו כמו חודשיים לפני שאוזי הגיע להופיע, ועכשיו זה הפיצוי.
זאק רק עונה שהוא מחכה כבר להגיע ושזה יהיה טוב.
היית פה שנה שעברה איך זה היה?
היינו עם BLS ו Book of shadows והיה נהדר ואני מצפה מאוד לחזור ולהופיע פה.
אני מנסה למשוך את זאק לדבר יותר על איך היה הביקור הקודם שלו ושואל אם יצא לו לטייל קצת.
הוא לא ממש מפרט ואומר שראו כמה דברים ונהנו מאוד, ואומר שאם זה יוצא על חשבון הזמן לגלח רגליים או הלבנת פי הטבעת (בדיחת זאק ותיקה) אז לא יוצא להם הרבה לטייל. אני אומר שחשבתי לחכות לפחות עד לאמצע הראיון לפני שאזכיר את עניין הלבנת הרקטום, אבל אם הוא כבר נגע בזה אז שיסביר את התהליך.
זאק צוחק אבל לא מפרט. מצטער ילדים, תצטרכו לגלות את הטכניקה שלו לבד.
פעם אחרונה שהיית עם אוזי, היית בשלב ששתית אלכוהול. עד כמה שונה החוויה היום שהפסקת לחלוטין לשתות?
זה נכון שהפסקתי לשתות אבל עברתי להסניף דבק ולאכול שבבי צבע. אני עדיין מתעורר בבוקר עם המכנסיים מסביב לקרסוליים ולא זוכר מה באמת קרה, חוץ מזה שעשינו חיים והיה כיף.
קרדיט: ג'סטין רייך
לפחות אתה מקבל סידן מהשבבי צבע… זה היה מעורר השראה לראות איך התמודדת עם הפסקת השתיה. איפה שאנשים אחרים מתקשים, נראה שאתה רק התחזקת, ופנית לעוד ועוד תחומים. ברנד קפה משלך, חברת גיטרות משלך. איך אתה מתמודד עם כל זה ומאזן את כל התחומים האלה?
זה מסתכם בזה שאני נהנה לעשות את זה ואז אני עושה בזה עבודה טובה. אם לא הייתי נהנה לא הייתי טורח לעשות את כל זה.
החזרה לעבוד עם אוזי תשאיר לך מספיק זמן גם לקדם את האלבום החדש של BLS?
טוב הרגע חזרנו מסיבוב של 80 הופעות בכל העולם וגם ניסע עכשיו לדרום אמריקה אסיה אוסטרליה. יש כל הזמן הפסקות בטור של אוזי שבהן אנחנו יוצאים להופעות. אותו דבר עם עניין ה generation X ו Experience Handrix.
אם מדברים על generation X, איך היתה החוויה הזאת של כל כך הרבה גיטריסטים גדולים בטור אחד משותף?
זה היה פיצוץ. אני מכיר את כל החברה האלה כבר שנים. הם כולם נגנים פסיכים וגם אחלה חברה אז אנחנו עושים חיים.
למרות שממה שאני יודע על החבורה הזאת, הם חברה דיי סבבה. לא היו קצת התנצחויות אגו? למי יש יותר מיתרים או יותר גדול ( extended range, בדיחה גיטריסטים שעובדת יותר באנגלית).?
בתור התחלה כולם מקבלים זמן במה שווה. ואם מישהו היה רוצה לעשות משהו אחר, הוא רק היה מבקש וכולם היו סבבה עם זה. ולהפך רק עוזרים אחד לשני.
קרדיט: אדי מלוק
בטור החדש יוצא לך לנגן דברים של גאס (G) מהאלבום Scream?
אנחנו לא מנגנים שירים מ Scream. אנחנו מנגנים כמעט מכל התקופות. ברור ששל רנדי (סיינט רודס במילותיו של זאק), של ג'ייק ( אי לי), קצת סאבאת' ודברים שאני עשיתי עם הבוס.
מה חשבת על העבודה שגאס כשהחליף אותך?
אני חבר של גאס והוא מדהים. הוא תפר את זה בכל פעם. כשעשינו את אוזי וחברים, גאס היה מדהים בכל ערב.
עוד משהו שאתה ממש מפתיע בו הוא שאתה אשף מדיה חברתית. שזה דיי מפתיע למישהו מהדור שלך. זה בדרך כלל לא בא כלכך בטבעיות לתרח זקן כמוך. אבל לא רק שאתה טוב בזה נראה שאתה ממש נהנה מזה.
אני פשוט חושב שזה קורע. כי בין הפרסומים שלי שכקשורים לנגינה וגיטרות, אני פשוט ממש נהנה לעשות מעצמי דביל ולהשתטות לגמרי. אני פשוט חושב שזה מצחיק.
ואיך הולך עם המותג של Wylde Audio?
נהדר, לא הייתי משנה בזה כלום. עדיין אני ביחסים נהדרים עם כל החברות הגדולות שעבדתי איתן, גיבסון מרשל וכו. הם כמו משפחה בשבילי, אבל זה בדיוק כמו לצאת מהבית של ההורים ולהשיג דירה משלך. אבל כמו שאמרתי זה עניין של אם אתה נהנה ממשהו אז תעשה אותו כמו שצריך ועד הסוף. זה סוג העצות שאני נותן לילדים שלי, אם אתה רוצה להיות בלהקה ואתה נהנה מזה, תהפוך את זה לעבודה שלך במקום לסבול באיזה משרה דפוקה שאתה לא סובל. אז אוזי זה העבודה שלי, BLS זה העבודה שלי, החברת קפה והחברת גיטרות זה הכל העבודה שלי ואני אוהב לעשות כל אחד ואחד מהדברים האלה.
אני גם בטוח שלהיות כלכך עסוק בהרבה דברים שאתה אוהב לעשות מאוד עזר לגמילה שלך.
לגמרי.
בזמנו הזכרת שאתה גם תוציא סדרת מגברים. מה קורה עם זה?
כבר יש את המגברים. אני משתמש באב טיפוס של המגברים האלה כבר שנתיים. מדובר יותר על עניין הפצה וברגע שזה יטופל זה יהיה זמין לכולם.
זה יהיה הכל אולד סקול כמו שאתה אוהב, ראשי 100 וואט גדולים או שיהיו הפתעות?
הייתי רוצה לעשות הכל, ממגברי אימון קטנים ועד הראשים הגדולים.
יצא לך לשחק עם הדור החדש של מעבדי קול?
יש לי הרבה חברים שמשתמשים בהם. וכשאנחנו עושים את הערבי הנדריקס, דוויזל ( זאפה) מאוד אוהב להשתמש בזה. וזה מאוד שימושי כי הוא צריך הרבה סוגים שונים של סאונדים. והוא מחליף בקלות בין ה 15 סוגי סאונדים שהוא צריך.
בהופעה בתל אביב, ניגנת על כל אחת מהגיטרות שיש לוויילד אודיו. יש לך דגם אחד מועדף?
כן, כולם. אני באמת אוהב אותן. לדוגמה כשאני עושה את עניין ה VIP ומנגן על גיטרות של אנשים זרים כל ערב, העקביות והאיכות הגיטרות גורמות להרגשה כאילו אני מנגן על הגיטרות האלה כבר שנים. כמו בסאו פאולו, ניגנתי על 4 גיטרות שבאו מכרטיסי VIP וכולן נשמעו פגז וניגנו כמו חמאה. ועקביות כזו במותג גיטרה היא הדבר החשוב.
אם שואלים אותי אם אני משנה בהן משהו, ולא. זה פשוט איך שהן באות ישר מהקרטון. מה שקונים בחנות זה מה שאני מנגן איתו על הבמה.
קרדיט: ג'סטין רייך
למשהו אחר לגמרי, אולי זה בהשראת הבוס שגם אתה נשוי למנהלת שלך, איך זה עובד בינכם?
זה מאוד מאוד פשוט. אנחנו פשוט יושבים ומחליטים מה אנחנו רוצים לעשות ולהשיג, מתדיינים בינינו ועם מי שצריך באיך לעשות את זה, ואז פשוט הולכים ועושים את זה. בלי סיבוכים, פשוט מאוד. וזה גם טוב שאנחנו יודעים כל אחד מה השני עושה וכולנו "על אותו דף".
איפה אתה נהנה יותר היום, להיות הפרונטמן של BLS או האיש של אוזי?
אני פשוט אוהב לעשות את שניהם. זאת אומרת, להיות הגיטריסט של אוזי זה אחד השיאים הכי גדולים שאתה יכולה להגיע להם כגיטריסט ואולי הכבוד הכי גדול. ואז גם אני יכול לעשות את הדברים שלי. אבל להיות האיש של אוזי זה המקום ממנו באתי וזה חלק ממי שאני ואני מאוד גאה בזה. ואני פשוט אוהב את זה.
יש משהו שתרצה להגיד לקהל בישראל?
בטח. תשארו חזקים, תמשיכו להאמין בבלאק לייבל ואוזי ותבואו לראות אותנו כשנגיע.