מרואיין: Dave Davidson גיטריסט וסולן להקת Revocation
הגהה: אסנת נאות

אין הרבה להקות מטאל חדשות שמרגשות אותי יותר, אבל מדי פעם מגיעה אחת שעושה לי כל כך טוב שאני נזכר בשביל מה נכנסתי לעסק הזה מלכתחילה. Revocation היא ממש לא להקה חדשה, אבל הם עדיין לא כזו ששגורה בפי כל אחד. את מיטב התהילה שלהם השיגו בזכות האלבום הקודם שלהם, Chaos Of Forms שהיה אחד האלבומים היותר טובים של שנת 2011 והיה תצוגת יכולת מרשימה של מטאל קיצוני מגוון שנע בין Thrash Death מלודי ו Progressive. מאז הם שיחררו עוד EP והמשיכו להופיע, להתפתח ולגדול. מאחורי הלהקה עומד הסולן, הגיטריסט והכותב העיקרי David Davidson או Dave בפי העם. אדם מוכשר להחריד וגיטריסט המטאל המודרני הטוב ביותר לפי המגזין Metalsucks.net. לקראת האלבום החדש שבדרך התקשרתי אליו לבוסטון ותפסתי אותו לשיחה על הלהקה, על המוזיקה ועל מה מצפה לנו בעתיד הקרוב מאחת הלהקות העולות במטאל המודרני.

היי דייב זה דני ממטאליסט.

היי! מה המצב?

אני בסדר מה שלומך?

שלומי בסדר, תודה.

מה קורה איתך ועם הלהקה לאחרונה?

האמת שהמון דברים. בדיוק סיימנו לפני כמה שבועות להקליט את האלבום הבא שלנו וכרגע אנחנו בשלב המיקסים. היום פורסם ה Summer Slaughter Tour שאנחנו עומדים לקחת בו חלק ומאוד נרגשים מהעניין.

ואם כבר דיברנו על האלבום, האם יש כבר תאריך?

מדברים כרגע על הקיץ, אבל יש עוד כמה חודשים עד אז וזה לא לחלוטין תלוי בנו, אז כרגע מקווים שסביבות הקיץ אבל אין עוד תאריך או שום דבר סגור.

הנה שאלה שאני די בטוח כבר לגבי התשובה שלך אליה, אבל אשאל אותה בכל זאת. מה בא קודם אצלכם כשאתם כותבים שיר חדש? המילים או הלחן?

המוזיקה. המילים באות אח"כ בהתאם לאיך שיוצא השיר ולאוירה שלו. אני מתאים את המילים לפי איך שהשיר יוצא לנו, מדמיין לי מין תמונה של איך שהוא נראה בראש. היו כמה מקרים של שירים בודדים שזה קרה הפוך אבל זה בגדול התהליך.

האם אתה יכול לספר לנו על תהליך ההקלטה של האלבום החדש? ממה שקראתי אתם מקליטים בבית בכל מיני טכניקות מגניבות…

האמת שאת התופים הקלטנו בסטודיו חדש שלא הקלטנו בו בעבר. נסיעה של שעה וחצי מבוסטון. את שאר הדברים עשינו אצלי בבית. את הגיטרות הקלטנו במרתף, את השירה בארון בגדים שלי. כשאתה להקה שנמצאת ב Underground אין לך תקציב של מיליון דולר לאלבום. מה שאנחנו עושים זה מקליטים את הגיטרות למחשב, שמקליט את האות שלהן ישירות. לאחר מכן בסטודיו אנחנו הולכים ומחברים את המחשב דרך מגבר ומשמיעים את האות. אפשר לנסות ככה מגברים שונים וסאונדים שונים. התהליך הזה מאפשר לנו לגרום לגיטרות להשמע הרבה יותר מגניב.

יש משהו יוצא מן הכלל בכתיבה שלכם. משהו שמייחד אתכם בין שאר להקות המטאל הטכני שישנן וגורם לסאונד שלכם ולכם להישמע יחודיים בעולם המטאל. האם אתה יכול להצביע מה גורם לכך?

אני חושב שיש לנו מנעד די רחב של השפעות עלינו כמוזיקאים. אני למדתי בברקלי ונחשפתי למוזיקת ג'אז בתיכון. מאז ומעולם ניסינו להיות מושפעים ולנסות דברים שונים, טעמים ומקצבים שונים במוזיקה. יש לנו אלמנטים של מוזיקה פרוגרסיבית, מטאל, רוק, ג'אז, מוזיקה קלאסית, אפילו סלסה ובכללי המוזיקה שלנו מורכבת מהמון אלמנטים די מגוונים.

ציינת בשאלה הקודמת שאתם להקה שהיא Underground. אתם חתומים בRelapse ומופיעים כהד-ליינרים או כחימום משני בטורים ענקיים, זה לא ממש Underground…

נכון, אבל התכוונתי לעובדה שהמוזיקה שלנו היא לא מוזיקה פופולרית. אתה לא רואה אותנו בטלויזיה, או במדיה הפופולרית. אבל מצד שני אפילו להקות גדולות כמו Cannibal Corpse לא שם. הכוונה שלי הייתה לזה שאנחנו עושים מוזיקה קיצונית.

כמעריץ שנהנה מאוד מה EP האחרון שלכם (שובר את השיניים בלהגיד Teratogenesis) עניין אותי לדעת איך הוא קרה – האם ישבתם במיוחד להקליט אותו? האם היה מדובר בחומר שנשאר מההקלטות של Chaos Of Forms?

החבר'ה של Scion AV באו אלינו ושאלו אם יש לנו חומר עבור EP, אמרנו להם שכן. לקחנו קצת זמן וארגנו שירים שכבר היו לנו במגרה. אנחנו כותבים חומר כל הזמן והיו לנו כמה ששמרנו והרגשנו שהתאימו ומתאים לנו לעבוד איתם. הם זרמו איתנו, ישבנו הקלטנו ושיחררנו את זה.

ואפרופו Scion AV – איך בדיוק קרה שיתוף הפעולה הזה? האם חוץ מה EP והקליפים שהם מימנו לכם הם עוזרים לכם בעוד צורה? ומה דעתך באופן כללי על חסויות של גורמים מסחריים?

שיתוף הפעולה עם Scion היה סוג של Win Win בשביל כולם. לפני ה EP יצא לנו לעבוד איתם בהופעות שהם סידרו לנו ב Booking שלהם. ההופעה הראשונה הייתה הופעה משותפת עם The Black Dahlia Murder ואחרי שחתמנו עם Relapse בזמנו הם נכנסו לעשות לנו Booking קבוע לעוד דברים ולאחר מכן גם פנו אלינו בקשר ל EP. מבחינתנו הם נכנסו לתמונה ואמרו שהם יממנו הכל בתנאי שזה יהיה חינם עבור המעריצים. עבור כולם זה נראה כמו מצב כדאי והמשכנו איתם.

האלבום האחרון Chaos היה טיפה מופשט אך פרוגרסיבי לפרקים, הEP היה כבד יותר משאר החומרים שעשיתם. האם לדעתך היה שינוי של ממש בין אלבום לאלבום? ומה הכיוון של האלבום החדש?

בשבילנו, Chaos בזמנו היה אלבום שהיה יותר טכני, נסיוני ופרוגרסיבי. אולי הכי פרוגרסיבי שלנו עד אז. שיר הנושא של האלבום בפרט היה אחד השירים הכי מורכבים שיצא לי לכתוב. הEP היה כבד עוד יותר והאלבום החדש לדעתי הולך להיות האלבום הכי כבד שהוצאנו עד כה. גם בגלל זה הוא אלבום Self Titled, הוא מכיל את כל האלמנטים מכל האלבומים שהוצאנו עד היום, הולך ומקצין אותם למקומות יותר ויותר כבדים.

די קשה להגדיר אתכם מוזיקלית. אפשר להגיד Melodic Death Metal, Progressive Thrash-Death או שאולי זה פשוט מטאל? איך אתה היית מגדיר את מה שאתם עושים?

אני חושב שהכי טוב להגיד שאנחנו מנגנים Extreme Heavy Metal. יש במוזיקה שלנו אלמנטים של המון ז'אנרים – Thrash, Death, Progressive, Black Metal, Grindcore..בסופו של דבר אנחנו להקת Extreme Metal זה ההגדרה הכי נכונה למה שאנחנו עושים.

המוזיקה שלכם היא חלק מגל חדש במטאל האמריקאי, גל של להקות מטאל טכניות וכבדות שבתוכו אפשר גם לכלול את Arsis ואת The Black Dahlia Murder. האם לפי דעתך כבר כיום קיימות להקות שמושפעות ממה שאתם הבאתם לשולחן ולמטאל?

הממ…(חושב כמה שניות) אני באמת שלא יודע. אני חושב שכן, אני יודע שיש לנו מעריצים צעירים ואני רואה בהופעות שלנו קהל של בני 15-16. אני יודע שאני הייתי בגיל הזה היו המון להקות שהשפיעו עלי וניסיתי לחקות את אותן להקות שאהבתי. אני יכול רק לקוות שאנחנו מעשירים הילדים של היום ומשפיעים עליהם לטובה.

לאט ובבטחה אתם תופסים את מקומכם כאחת הלהקות העולות והמבטיחות במטאל העכשווי. האם כששיניתם את השם מ Cryptic Warning ל Revocation תיארתם לעצמכם שהדברים ילכו לכם כל כך טוב?

תמיד האמנו בלהקה. עבדנו קשה מאוד במהלך השנים, התחלנו במרתף של CW ולאחר מכן כשהפכנו ל Revocation עדיין המשכנו במרתף (צוחק) ואז עברנו לעשות טורים DIY ולאט לאט התחלנו להופיע עם יותר ויותר להקות וזה תמיד היה כיף להכיר להקות שרק שמעת עליהן ולהופיע איתן. מאז ומתמיד היינו להוטים לגבי מה שאנחנו עושים והאמנו במוזיקה שלנו.

יש לך טיפ למוזיקאי מתחיל או ללהקות צעירות?

חשוב שתקליטו בצורה טובה, עולם המוזיקה המודרני תחרותי להחריד. יש סטנדרט גבוה מאוד וחשוב שההקלטה שלכם תהיה ברמה הטובה ביותר כדי לא ליפול מאמנים אחרים. חשוב שתדאגו לאריזה של המוצר שלכם, לאומנות של העטיפה. בכלל, האומנות היא חלק עצום מהמטאל וזה חלק חשוב מהרושם הראשוני, וידוע לכולם שרושם ראשוני אי אפשר לתקן אז תשקיעו בזה המון זמן ומחשבה זה לא פחות חשוב מהמוזיקה עצמה.

די ברור שהושפעתם מלא מעט אומנים ולהקות. האם יש להקה שספציפית השפיעה עליך יותר מהשאר כמוזיקאי?

ללא ספק הלהקה ששינתה את חיי היו Aerosmith. בתור ילד הייתי אובססיבי לגבי Joe Perry הגיטריסט שלהם והוא הסיבה שהתחלתי לנגן. אחריהם עברתי פחות או יותר לדיימבאג ול Pantera ומאז היו עוד המון להקות. להקה שהשפיעה עלי ללא ספק בשנות הנעורים היא Martyr, הם היו להקה מבריקה – ההלחנה, הסולואים הבניה של השירים לימדו אותי המון לגבי איך צריך להישמע מטאל.

אני יודע שכבר יצא לכם להיות בלא מעט טורים חלק מהם עם להקות שגדלתם עליהם והערצתם. האם יש טור שזכור לך לטובה או לרעה? סיפור או זכרון מעניין?

יצא לנו להיות בטורים עם המון להקות במלך השנים.זה היה די משוגע. מבחינתי לנגן עם Atheist היה משוגע לגמרי, גדלתי עליהם וכששמעתי שלאחר הפירוק הם התאחדו ועוד יצא לי לנגן איתם היה דבר ששימח אותי מאוד. זה שיצא לי לבלות עם Kelly (סולן להקות Atheist – ד.א) היה אדיר. גם Forbidden זו להקה שגדלתי עליה ולא האמנתי שהם יתאחדו, ועוד אחרי זה שנופיע איתם לאחר מכן. מאז שהופענו אני ו Craig הגיטריסט נהיינו חברים ויוצא לי מדי פעם לנסוע אליו לקליפורניה ולבלות איתו יחד. זו חוויה טובה וסוריאליסטית כשאתה מגיע להיות חבר של האנשים בלהקות שלפני 15-20 שנה גדלת עליהן.

האם יש להקה שעוד לא יצא לך להופיע שהיית רוצה להופיע איתה?

Metallica. הם להקת המטאל הגדולה בעולם והשפעה גדולה עלינו. עוד להקות? Megadeth השפיעו עלי המון. Gorguts מקנדה גם. יש המון להקות שהייתי רוצה להופיע איתן, קשה להחליט אילו. אבל גם עם Cannibal Corpse הייתי רוצה, זה נראה לי חוויה אדירה.

האם יצא לכם כבר לעשות טור באירופה? ואם לא האם יש אחד כזה בתכנון? עבור חלקנו זו תהייה ההזדמנות הכי טובה לראות אתכם.

האמת שהיינו באירופה כבר בשני טורים. בפעם האחרונה היינו בספטמבר 2012 עם Dying Fetus. זו היתה חוויה נהדרת עבורנו, המון תרבות, הסטוריה, אתרים הסטורים מעניינים ומעריצים נלהבים ומלאי הערכה שגרמו לנו להרגיש אסירי תודה.

איפה תעדיף להופיע? מועדון קטן, פסטיבל גדול או מופע ענק?

האמת היא שמעולם לא היינו בשום פסטיבל פתוח אז אני לא יכול ממש להגיב על זה. עד כה היינו בעיקר במועדונים קטנים, פרט לכמה הופעות יותר גדולות כשחיממנו את Children Of Bodom. אנחנו רוצים להופיע במקומות יותר ויותר גדולים, כי ככל שאתה מנגן ליותר אנשים יש יותר ויותר אנרגיות ופידבקים מהקהל אבל מצד שני אין את האינטימיות שישנה במועדונים הגדולים. בגדול השאיפה היא שנוכל לנגן במקומות יותר ויותר גדולים כי בתור מוזיקאי אתה רוצה להפיץ את המוזיקה שלך לכמה שיותר אנשים.

האם הגעתם כבר לשלב שאתם מוזיקאים במשרה מלאה? או שיש לכם עדיין עבודות רגילות?

לכולנו יש עבודות רגילות, אני מלמד גיטרה בזמני הפנוי וגם שאר הלהקה עובדת בעבודות שמסביב למוזיקה, אבל אם אתם רוצים שזה ישתנה תקנו את החולצות שלנו והמרצ'נדייס!(צוחק)

האם אתה מאזין למטאל חדש שיוצא?

כמובן, אני עדיין מאזין לכמה שיותר מוזיקה חדשה שאני יכול, מנסה לעכל כמה שיותר מטאל. גם להקות חדשות וגם עוקב אחרי להקות יותר ותיקות. שתי להקות שיצא לי להנות מהן לאחרונה הן Wormed ו Defeated Sanity.

ומה עם מטאל ישראלי? יצא לך לשמוע על מטאל מהאזור?

המממ…שמעתי כמה וכמה שמות…

(צוחק) זה בסדר גמור גם אם אתה לא מכיר..

לא לא תגיד לי שמות ואני בטוח אזכר…

הממ Betzefer, Salem, Orphaned Land, Sonne Adam…

כן! Sonne Adam מכיר אותם..הם עושים מין מטאל אולד-סקול כזה, מאוד Low Fi ואוירתי נכון?

יאפ. זה הם.

האמת שגם על Orphaned Land שמעתי ואף פעם לא יצא לי להקשיב להם ממש.

מה הסיכוי שבכל זאת נראה אתכם כאן במהלך אחד הטורים הבאים?

יש סיכוי שזה יקרה. יצא לנו כבר להיות בכל המדינות בארה"ב, בקנדה, ביפן. מבחינתנו היעדים הבאים זה דרום אמריקה, אוסטרליה וגם אצלכם. מאוד מקווה שזה יקרה יום אחד.

אני יודע שהאבא החורג שלך הוא Davidson ואתה מבוסטון. יש סיכוי שיש לך קשרים אלינו?

הממ..אני מניח שאם נלך בעץ המשפחתי בטוח נמצא כאלו, אבל אין שום קרובים שאני יכול לחשוב עליהם. ככה שלא נראה לי.

אם העולם יסתיים מחר איך היית רוצה שיזכרו את David Davidson?

מקווה שבגלל המוזיקה אבל בכללי שידעו שניסיתי להיות אדם טוב ככל שיכולתי. אבל כמו שאמרתי מקווה מאוד שבגלל המוזיקה.

מילים אחרונות לקוראים?

תשמעו ותבדקו אותנו למי שלא מכיר! תודה לכל מי שמכיר אותנו ותומך ותודה לכולם!

תודה לך Dave!

תודה לך בנאדם!