נותנים את הלב ואת הנשמה האפלה – ראיון עם Christos Antoniou, גיטריסט להקת Septicflesh
יש להקות שנראה שיש להן קשר של קבע עם הקהל הישראלי – והגיוני רק שיש כמה כאלו שמגיעות מיוון, מדינה ים תיכונית סמוכה, שגם לה יש סצנת מטאל לא גדולה – אבל הנפיקה כמה להקות מטאל אגדיות במהלך השנים. אחת מאלו היא Septicflesh.
ההרכב אולי התחיל דרכו כסוג של בלאק/דת' מלודי בתחילת שנות התשעים, והתפתח במקביל לאורפנד לנד שלנו בין השאר, אבל בעשור האחרון הם שידרגו עצמם משמעותית להרכב דת' מטאל סימפוני קודר, והנפיקו כמה מאלבומי המטאל הקיצוני המשובחים שיש בז'אנר.
האלבום Communion הציג לעולם הרכב הדוק יותר, סאונד משובח, ושירים שנגעו ברמת יצירות המופת, ומשם ההרכב המשיך ושיחרר אלבומים מרשימים – האחרון שבהם הוא Codex Omega שיצא ב 2017.
לאחר מספר הופעות מצליחות במיוחד בארץ – השכנים מיוון חוזרים אלינו עוד שבועיים וקצת לעוד מנה של מטאל קיצוני אך עם זאת מלודי, וישבנו שוב לשוחח עם הגיטריסט והאחלה גבר Christos Antoniou שהוא בין השאר גם אחיו של סולן הלהקה והבסיסט שלה:
מה המצב כריסטוס? תן לי קצת רקע לתחושות שלך עכשיו, כשאתה מסתכל על החזרה שלכם לפעילות רציפה לפני עשור עם האלבום Communion והמסע שעשיתם,
האלבום Communion היה בעיני האלבום הכי חשוב שלנו, הוא עדיין למעשה האלבום הכי חשוב שלנו, זה אלבום שמבחינתי הוא אלבום קאמבק, אלבום שהביא את Septicflesh חזרה למשחק והתקבל באופן כל כך חם ואוהד על ידי הקהל.
ידענו שזה אלבום נהדר אבל הופתענו, לא שיערנו שהתגובה תהיה בעוצמה כזו, זה היה הרבה יותר חזק מכל אלבום שהוצאנו בשנות התשעים, חשף אותנו לכמות ענקית של קהל שעבור רובו המכריע זה היה האלבום הראשון שלנו, עבור המון אנשים Septicflesh היתה להקה חדשה שלמעשה התחילה עם האלבום הזה, הם לא גדלו על Mystic Places Of Dawn, הם לא יודעים מי אלו Holy Recordsולא מכירים את האלבומים שהוצאנו שם או את האלבום השישי שיצא ב Hammerheart Records, עבורם אנחנו היינו להקה חדשה.
אל תשכח ש Communion הוא האלבום השביעי שלנו ולהרגיש שהוא כמו אלבום ראשון עבור 95% מהקהל שלנו זה מדהים, יש כאן המון תקווה בסיפור הזה, מי שיער, מי חלם שכך תתגלגל הקריירה שלנו, לא הייתי מאמין שדוקא באלבום השביעי ייפרץ הסכר ו Septicflesh תגדל עד כדי כך, Season Of Mist עשו כלייבל עבודה נהדרת עם האלבום אבל היו שם שירים מצויינים ומבחינתי זה האלבום הכי טוב שכתבנו עד לאותה נקודה, הוא כאילו איך שתמיד רצינו להשמע ולא יכלנו בגלל בעיות תקציב, עד היום השירים מהאלבום הזה מהווים חלק גדול מהסט ליסט בהופעות שלנו, זה אלבום ששינה את הכל מבחינתנו, הוא פתח לנו דלת למקומות חדשים ובגדול, אני בהחלט יכול לומר שזה האלבום עם החשיבות הגדולה ביותר בקריירה שלנו כלהקה והוא היה הפתעה עצומה וחיובית עבורינו.
מה היה ב Communion שהפך אותו לכל כך מיוחד ומצליח לדעתך?
היה רעב בסיסי וסקרנות רבה מצד הקהל שכן היה איתנו משנים קודמות לשמוע מה נעשה ואיזה אלבום נוציא, זה הדליק את הניצוץ הראשון של המדורה ומשם זה התגלגל כי הסטייל שלנו לא היה בשוק בתקופה שבה לא היינו פעילים, אפשר לזהות את הסאונד והחומר שלנו די בקלות, אנחנו נשמעים חריג ביחס ללהקות אחרות, שומעים שזה אנחנו, שומעים שזה Septicflesh, אז מי ששמע את Communion בפעם הראשונה כשהוא יצא הרגיש שהוא שומע משהו לא רגיל, שאין כמותו בשוק, ההפקה היתה הכי טובה שהיתה לנו, ומעל לכל השירים, אני גם אוהב מאד את העטיפה, זה מסוג העטיפות שתראה פעם אחת ולא תשכח כל החיים, אימג` מרכזי וחזק שתופס את העין ולא "מגלה" יותר מדי מה הסגנון של הלהקה, היו כאן כמה אלמנטים שהשילוב ביניהם הוא מה שעשה את האלבום הזה למה שהוא ויצר את האפקט שלו.
ואלבום ההמשך The Great Mass המשיך את המומנטום
כן, היו בו שירים כמו Pyramid God ו The Vampire From Nazareth, שני השירים שפותחים את האלבום שמאד הצליחו ולמעשה הטיסו קדימה את כל האלבום, ההפקה היתה עוד יותר מורכבת וטובה מזו שלCommunion , גם את Oceans Of Grey אני מאד אוהב וכמובן את The Great Mass Of Death, זה אלבום חזק, אין ספק, איתו הגענו לישראל בפעם הראשונה, ההצלחה שלו המשיכה את המומנטום שלCommunion אבל לדעתי Codex Omega הוא האלבום הכי טוב שלנו.
מה עשה את Codex Omega לאלבום הכי טוב שלכם בעיניך?
הכל, השירים, ההפקה, הביצועים, העומק, העיבודים, בעיני זה הטופ שהגענו אליו עד כה, העבודה הכי שלמה שלנו עד היום, היצירה שאני הכי גאה בה, זה לא בגלל שיר אחד או אפילו כמה שירים: זה הכל, המכלול כולו, בעיני הגענו עם האלבום הזה לשיא שאני בהחלט אנסה לשבור באלבום החדש, זה אלבום שגם פתח אותנו באופן מאד משמעותי לשוק בארה"ב, בגדול המוזיקה שלנו בהוויה ובמהות שלה היא הרבה יותר אירופאית אבל עם Codex Omega הצלחנו לגעת בקהלים חדשים בארה"ב, גם הלייבל שהוציא את האלבום בארה"ב Prosthetic Records עשה עבודה נהדרת בארה"ב, הם טיפלו במהלך הקריירה באמנים כמוLamb Of God שמאד מצליחים בארה"ב אז יש להם גישה מצויינת לשוק בארה"ב, דרכם גם יצא בארה"ב האלבום הקודם Titan (איתו הגענו בפעם השנייה לישראל), וב Codex Omega הם הביאו תוצאות אפילו טובות יותר, אבל בלי כל קשר למספרים ולמכירות אני חושב אומנותית שזה האלבום הכי טוב שלנו בו הלהקה נשמעת הכי טוב ובשיא היצירה שלה.
יש תמיד את אלו שיצמדו לחומר הישן, Mystic Places Of Dawn ו Esoptron
נכון, אבל אני לא יכול לגשת ליצור מוזיקה עם התחושה הזו, יש תמיד כאלו שיגידו ש Show No Mercy הוא האלבום הכי טוב של Slayer, אין לזה סוף, אמן חייב להתפתח וליצור, אני לא חושב שלמעט מבאלבוםRevolution DNA סטינו מהכיוון שלנו, רק באלבום ההוא היתה זליגה לכיוון יותר נסיוני אבל הקו שלנו נשאר תמיד אפל, בומבסטי, אומנותי ועם אורקסטרה וכבדות, באלבומים הראשונים השתמשנו במכונת תופים אז זה השפיע על כל הסאונד וכמובן שגם ההפקה עצמה היתה בתקציב קטן הרבה יותר ונשמעה יותר נישתית, יש לזה את היופי והקסם של זה אני בהחלט מסכים וזו הסיבה שלפני כמה שנים נתנו ל Season Of Mist להוציא מחדש את ארבעת האלבומים הראשונים שלנו ובהמשך גם את החמישי, כדי שלמעריצים תהיה מזכרת מהתקופה הזו ולמי שאין את המהדורות הראשונות יוכל לרכוש את האלבומים בדיסק או בתקליט (ואפילו יצא גם בקסטה) ולהקשיב להם ולנסוע לטיול בזמן איתנו, אני חייב לומר לך שניסינו לנגן שירים ישנים בהופעות שלנו ובגדול הקהל לא מכיר, קובץ קטן כן מכיר וזה מאד משמח אותו אבל גם כשניגנו בישראל את השיר Esoptron שנחשב להכי מוכר מהחומר הישן אז רק הפרומוטר וכמה חברים שלו ממש נהנו והתרגשו אבל הקהל עצמו בקושי הכיר, אני חושב שב Ophidian Wheel שיצא ב 1997 התחלנו להשמע יותר מגובש אבל מבחינת הפקה לקח זמן את שהצלחנו להביא את החזון שלנו לכך שישמע זהה באלבום.
גם ב A Fallen Temple היה סאונד מצויין
לא בהכרח מסכים עם זה, היה שם סאונד טוב, הכי טוב שיכלנו להוציא נכון לשנות העבודה עם Holy Records אבל את הסאונד שתמיד רצינו ושאפנו להגיע אליו קיבלנו לראשונה ב Communion.
הופעתם לאחרונה במקסיקו באולם קונצרטים מול 3000 איש עם תזמורת מלאה
נכון, זו היתה החוויה האולטימטיבית כאמן וכמוזיקאי.
תחשוב על זה: אולם קונצרטים ענק, 3000 מקומות ישיבה, אנחנו מופיעים, תזמורת מלאה מאחורינו של כ 20 נגנים, קהל בטירוף, לא יכלנו לעשות את זה באף מדינה אחרת עקב העלויות הגבוהות של הדבר, אני לא אשכח את כל ימי חיי, זה יילך איתי תמיד, הגשמת חלום מטורפת בתור אמן ומוזיקאי, לא האמנתי שנגיע עם הלהקה למקומות האלו, אין לי מילים, לא יכול לתאר את זה, מילים לא יספיקו כאן, המופע הזה יצא ב DVD בקרוב דרך Season Of Mist, זה המוצר האחרון שנוציא דרכם לפני שנתקדם הלאה לתחנה הבאה שלנו ב Nuclear Blast Records.
אתה מרגיש שהגיע הזמן לגדול, לעבור הלאה?
כן, אני חושב שהלייבלים הקודמים בהם היינו חתומים נתנו ועשו באמת מהלב את כל מה שהם יכולים עבור הלהקה אבל הם הגיעו לטופ מהבחינה הזו, ועל מנת להשיג תוצאות יותר טובות באלבום הבא צריך לייבל עם גב חזק יותר, הלכנו על Nuclear Blast אבל אני ביחסים מצויינים עם כל מי שעבדנו עמו בעבר.
זה לא קל בגיל הזה להצמד לסיבובי ההופעות האלו, אתם מופיעים כל הזמן
נכון, אבל בלי זה הלהקה לא תתקדם, זו חובה בימינו לנגן כמה שיותר הופעות, הופענו בשנתיים האחרונות מעל 200 הופעות, זה המון, זה מטורף, אבל התוצאות בשטח, רק ככה מתקדמים בימינו, להופיע שוב ושוב, אחד הדברים שמצערים אותי הוא שבשנות התשעים לא יצאנו לסיבובי הופעות, אבל כיום אנחנו מפצים על זה.
זו הפעם השלישית שלכם בישראל, מה ההרגשה לקראת זה?
אנחנו מאד אוהבים את ישראל, יש לנו הרבה חברים אצלכם ותמיד היה כייף ואווירה טובה, גם הפעם ניתן את כל מה שיש לנו ושירים שהקהל אצלכם לא זכה לשמוע על הבמה בפעמיים הקודמות שהיינו, יהיה מופע סוחף ובומבסטי ואני מצפה לפגוש את כל הקהל שלנו שם