מרואיין: Mille Petrozza, סולן להקת Kreator

כאשר ישי שוורץ, מפיק הופעתה של Kreator בישראל עדכן אותי כאי אני צפוי לראיין את Mille Petrozza, סולן להקת Kreator ואגדת מטאל אמיתית, לא ידעתי בדיוק איך להגיב. איך מעכלים את זה? כיצד מתחילים שיחה עם אליל ילדות? "היי Mille, שמעתי את כל האלבומים שלכם, ראיתי אתכם 3 פעמים בהופעה, יש לי את כל ה DVD שלכם, והמוזיקה שלכם עזרה לי להתמודד עם חרא רציני בחיים שלי – אגב, שמי בן, מה העניינים?". לאחר שלב השמחה, תחושת הכבוד שנח בחלקי ואז ההסכמה המילולית הגיעה המשימה של ניהול ראיון מול אגדת Thrash אמיתית שהנפיקה אלבומים קלאסים בז'אנר כמו Pleasure To Kill, Violent Revolution ו Extreme Aggressions. העובדה שמדובר באדם בעל דעות מוצקות, המביע את עצמו בחופשיות וללא צנזורה, אשר ללהקתו יותר היסטוריה בז'אנר מרוב הלהקות הפעילות כיום – רק עשתה את המטלה לכבדה יותר. ביום שישי אחד, אחרי הוצאתו של האלבום החדש ומעולה Phantom Antichrist ולפני חזרתו של The Kreator לישראל – הגשמתי את החלום ודיברתי עם גיבור ילדותי – Mille Petrozza.

היי Mille! מה העניינים? איפה אתה כרגע בעולם?

היי, אני בסדר, כרגע נרגע קצת אחרי ההופעה הראשונה אמש של סיבוב ההופעות הנוכחי שלנו, אני בחדר במלון, נח קצת.

אני יודע שכרגע אתם בסיבוב עם כמה להקות כבדות כמו Morbid Angel, Nile ו Fueled by Fire, איך הסיבוב בינתיים?

זה ליין-אפ נחמד, צירוף טוב של להקות. כל להקה עומדת בחלק משלה בהיסטוריה של ז'אנר המטאל, כמעט כל הלהקות – אולי מלבד Fueled הן בעלות משמעות ייחודית בסצנה, חלק מהן אפילו בעלות מעמד אגדי כך זה נהדר.

לפני 5 חודשים יצא האלבום האחרון שלכם – Phantom Antichrist, מה אתה חושב עליו במבט קצר לאחור?

לגבי, מדובר באלבום מעולה. אני ממש אוהב את איך שהוא יצא וחושב שגם המעריצים מתחברים אליו, שזה הדבר הכי חשוב לנו. אנחנו מנגנים את השירים מהאלבום בהופעות והתגובה לא פחות טובה מלאלבום ואולי אפילו יותר. אני יודע שהרבה להקות שמנגנות בהופעה בעיקר זוכות לבקשות לביצוע של שירים ישנים, זה ככה גם אצלנו בדרך כלל אבל הם גם רוצים לשמוע את השירים החדשים, מה שהוא עדות לאיכות שלהם.

במה אתה חושב שהוא שונה נגיד לעומת האלבום הקודם – Hordes Of Chaos? מה חדש בו לעומתו?

אני חושב שזה המשך של מה שעשינו בעבר, במיוחד ב 10 השנים האחרונות עם Violent Revolution, זה צעד טוב מאד קדימה עבורנו, ניסינו כמה דברים חדשים בו – כמה דברים מלודים יותר, כמה כבדים יותר, חלק ממש מהירים. זה טיפול Kreator מלא. כל מי שיקנה את האלבום, אם זה האלבום הראשון שלנו שהם שומעים, יוכל לקבל תמונה של מה היא הלהקה, ככה הייתי מגדיר את זה.

כלהקה ששימשה השראה לדורות שלמים של Thrash, איך אתם מצליחים להמשיך ולחדש?

זה חשוב לא לתת לעובדות כאלו לעלות לך לראש, זה עבודה קשה בן אדם, אני מוזיקאי ואני לוקח את התפקיד שלי ברצינות רבה. מה שאנחנו עושים אולי השפיע על רבים אבל גם אנחנו בעצמנו הושפענו גם כן. אנו תמיד עוקבים אחר מה שקורה בעולם המטאל, אני אוהב להקשיב ללהקות חדשות ולקבל השראה מאחרים, אני אוהב להיות חלק מעולם המוזיקה ואני שמח מכך שאני עדיין יכול ליצור משהו שהוא חשוב, שהוא מהווה משהו מהותי לאנשים אחרים. ברגע שאת נשאר מרוכז ועושה מה שאתה אוהב לעשות – זה עוזר. אם אתה מתרכז במוזיקה ולא בצד האגו או בצד של המסיבה שקשורה בזה, כמו הרבה להקות אחרות, אז אתה יורה לעצמך ברגל. לדעתי זה הכול קשור במוזיקה.

הבנתי שאתם עומדים להוציא קליפ לשיר Civilization Collapse, מה התחושה שלך לגבי הקליפ? הבנתי שאתם עושים בו שימוש בארכיב של צלם יווני בשם Lolos, איך זה נכנס לשם?

כן, הבחור הזה הוא צלם, שנכנס לצרות בגלל שהוא היה במקום הלא נכון והרגיז הרבה אנשים כשהוא צילם תמונות של המהומות ביוון. זה בהחלט מתאים לרעיון שמאחרי השיר Civilization Collapse (התמוטטות הציביליזציה). הוא היה חביב מספיק כדי לאפשר לנו להשתמש בארכיון שלו, כך זה יהיה שילוב של תמונות ושל המוזיקה. ניסינו לגרום לזה ששני היסודות ישתלבו יחדיו. אני חושב שזה מתאים וזה תומך ברעיון שמאחרי המילים והשיר. אני באמת מאד סקרן לגבי איך זה יצא, לא ראיתי את התוצאה עדיין.

בערך כמו תינוק חדש? אתה תוהה איך הוא יראה?

"צוחק" כן, איך הוא יצא לי? אבל יש לי הרבה אמון בבמאי שלנו, זה בידיים שלו עכשיו.

אתה באמת חוזה התמוטטות של הציוויליזציה? אתה חושב שזה יעבור דרך כל אירופה?

שאלה קשה. בגדול אומר שכדי שאענה ברצינות לשאלה הזו נצטרך לחרוג מהזמן שיש לנו לראיון אבל אני אנסה לתמצת. לדעתי הקפיטליזם עומד להיגמר.חייבים להמציא קונספט חדש, וזה אחד מהדברים שיקרו בעתיד, משהו שחייב לקרות. אין דרך לעצור את זה, אין לי פתרון למה יבוא אחרי, אני לא חושב שאנחנו על סף משהו חדש עדיין. אני מעריץ גדול של Star Trek, ואני מאמין בעתיד שבו לא יהיה יותר כסף, שהמין האנושי יאלץ למצוא דרך אחרת שבה הדברים יקרו, כל הרעיון של מימון הולך להעלם. העולם יהיה מקום טוב יותר אם נוכל למצוא באמת קונספט אחר, מבנה אחר שבו נוכל להתמודד עם הדברים, דרך שבה נוכל להחליף תרבויות, להחליף סחורה. לדעתי המערכת הקפיטליסטית נכשלה.


שיר הנושא מהאלבום, לפי מה שאני מבין, הוא אודות הדם שנשפך במזרח התיכון וחלקה של הדת בפוליטיקה, מה הם באופן כללי הנושאים מאחרי השירים באלבום?

אני חושב שבבסיס המילים שאני כותב הן תוצאה של מה שאני חושב כשאני רואה או קורא חדשות, או נכנס לאינטרנט כדי לעשות מחקר. לאנשים יש נטייה לחשוב ש Kreator היא להקה פוליטית, אבל אני לא מסכים. אני חושב שאנחנו פשוט כותבים על נושאים בעולם שהם לא תקינים. מבחינתי ממשלה צריכה לדאוג לאנשים שבחרו בה, אבל כרגע ממשלות מנצלות את האנשים יותר מאשר מטפלות באי צדק כל שהוא. רעיון מרכזי עבורנו, שמהווה השראה – הוא זה שצריך לקרוא בין השורות, לדעת להבין דברים בלי לקבל כל דבר שמוזן לך עלי התקשורת העולמית, הטקסט של Phantom Antichrist הוא בדיוק זה, תהיה ביקורתי, תהיה ער לכך שלא כל מה שאתה קורא בחדשות או באינטרנט הוא נכון. יש יותר משני צדדים למטבע ודרכים שונות לראות דברים. בגדול כמו בכל אלבום שלנו, הרעיון הוא להשתמש בראש שלך – ולקחת את החיים שלך בידיים של עצמך.

קצת לנושא טכני יותר – הבנתי שלאחרונה עוצבה לך גיטרה מדגם מיוחד ע"י Jackson?

עבדתי עם Jackson מזה שנים, מההתחלה קניתי גיטרות שלהם והם אימצו אותי מ 2005, ואמרתי להם: אתם חייבים לתת לי דגם משלי, ובכל פעם אמן אחר קיבל דגם ואני שאלתי "מה עם שלי??", בסוף זה קרה. הרעיון שלי היה לעשות דגם לאנשים שרק מתחילים, שלא יכולים להשיג גיטרה יקרה מאד, אבל כזו שאנשים יוכלו לקנות גיטרה ראשונה ולנגן בה כל החיים. יש בה כל מה שצריך, כולל להופעות חיות, אם אתה מנגן מטאל – זו לדעתי הגיטרה שאתה צריך, לא רק בגלל שזו גיטרת הדגם שלי, אלא בגלל שאני מנגן בה בעצמי בהופעה.
אני לא מנגן בדגמים מוזמנים במיוחד כרגע, רק בזו – כמובן שיש לי כמה מוזמנות אישית, אבל הן בבית..

מה ההשראה שגורמת לך לכתוב? גם ריפים וגם מוזיקה?

כל דבר מספרות, סרטים ואמנות ועד שיחה או כל דבר אחר. אין שום פילטר. אני משתמש בכל למילים, בכל למוזיקה. כל סוגי המוזיקה אגב הם השראה, לא רק מטאל, אני מאזין למגוון של סוגים ולוקח השראה ממגוון של מקורות. קשה להגדיר איך יצירתיות באה לפעולה ממשית, זה תהליך ארוך שאתה צריך להיכנס למצב הנכון כדי להתחיל ולכתוב. אתה צריך שיצוץ לך משהו טוב, והפילטר היחידי הוא אם אני אוהב את זה. אז אני מקליט, לוקח את זה לרכב וחיי עם זה לכמה זמן כזה מנגן ברקע. אם אני אוהב את זה – זה יעבוד, אם אני אוהב את זה אז אנשים אחרים יאהבו את זה גם, אם אני לא מתחבר אני פשוט זורק את זה.

אם נחזור לנושאי הטקסטים, אתה מאד גלוי בדעות האנטי-פשיסטיות שלך ואלו שלמען זכויות בעלי חיים, האם אתה נתקלת בפשיזם באופן כללי? מה גרם לך להיות כל כך ערני לזה?

אני לא יודע בן אדם, זה הגיון בסיסי עבורי, אני לא רוצה לעשות מזה עניין גדול. כל אדם עם שכל צריך להיות אנטי-פשיסט לדעתי. שני דברים שאני שונא הם דת מאורגנת ופשיזם או גזענות. זה מעבר להבנה שלי להיות אדם כזה, אני מבין שיש אנשים שסובלים מבעיות אישיות ולכן הם פונים לאמונות כאלה, אבל הם צריכים לראות פסיכיאטר לדעתי. מצד שני זו תופעה גלובלית, זה חלק מלהיות בן אנוש גם היום – משהו שלדעתי ב 2012 כבר לא צריך לקרות. אני מציאותי, אני יודע שהדברים האלה לא ייעלמו.

מה לגבי טבעוניות? כמה זמן כבר אתה טבעוני?

כבר 4 שנים פחות או יותר, הייתי צמחוני הרבה לפני זה. זו בחירה אישית, ואני מרגיש טוב יותר בגללה. אני צריך להשאיר בריא כשאני בסיבובי הופעות, ודרך החיים הטבעונית עוזרת מאד. אכזריות לבעלי חיים גם קשורה בזה, זה עוד משהו שב 2012 לא אמור להתקיים. כמובן שזו האמונה האישית שלי ואף אחד לא חייב להסכים איתה, אבל מצד שני מי שחושב לאמץ את דרך החיים הזו ורוצה להתייעץ – מוזמן. אני בחרתי בה עבורי כי זה משהו שעובד לי ומשאיר אותי יותר אנרגטי במהלך ההופעות, ממקד אותי ועוזר לי להשאר שפוי. זה חלק מסגנון החיים הכולל שלי. לא חסר מידע על זה באינטרנט למי שרוצה לקרוא.


אני מעריך את זה שאתה לא דוחף את זה לאנשים, יש לא מעט להקות שנוטות כן לעשות את זה.

ממש לא, זו בחירה אישית, אתה צריך לעשות מה שמרגיש לך נכון – ומה שאתה מרוצה ממנו.

בוא נחזור קצת לשורשים של הלהקה, התחלתם בתחילת שנות השמונים ב Essen שבמערב גרמניה, איך היו הימים הראשונים של הלהקה?

ראשוניים הייתי אומר, קשה להסתכל אחורה ולזכור את זה, עברה חתיכת תקופה. זה היה הרבה בלגן, היינו צעירים מאד, ממש בני-עשרה כשהתחלנו. אנשים נוטים לשאול אותי על התקופה ההיא אבל זה היה מבולגן, חסר סדר ופחות מקצועי. זה גם מה שהרבה אנשים דווקא אוהבים, כשאתה מתחיל האנרגיה שאתה יותר – הדברים החדשים שאתה מביא בניסיון להיות להקה, לפעמים זה מביא לתוצאות הכי טובות והמוזיקה הכי טובה. כשאני מסתכל אחורה על הקריירה של Kreator חמשת האלבומים הראשונים חשובים מאד לאלו שבאו אחרי, היום אני לא ממש מבין איך עשינו 5 אלבומים ב 5 שנים, אני מניח שזה כבר חלק מההיסטוריה של הלהקה.

איך הייתה הסצנה שם דאז? אתם הייתם חלק מהותי בה?

אני זוכר את החלפת הקלטות בגלל שלא היה לנו אינטרנט, לא הייתה שום רשת גלובלית מקשרת, היית צריך ליצור הכול בעצמך, למצוא אנשים להתכתב ולהחליף איתם קלטות. היינו שולחים לחו"ל, מקבלים הקלטות מלהקות מחתרתיות בארה"ב, בברזיל, היינו חלק מהסצנה הזו ושמחנו מאד לקבל חוזה הקלטות בזמנו, כך יכולנו להפסיק לשלוח את החומרים שלנו מהדואר כל הזמן..

אני יכול כבר לדמיין חברי Kreator צעירים אורזים חבילות ומלקקים בולים.

"צוחק" כל הלהקות עשו את זה, תאמין לי.

איך היה לנגן במזרח ברלין? להיות להקת המטאל האמיתית הראשונה שעשתה זאת?

כשאני מסתכל אחורה על זה – זו הייתה חוויה היסטורית. באותו הזמן לא הרגשנו את זה, זה היה מיוחד, אבל מדובר בכזו הופעה ענקית, עם אלפי אנשים ממזרח גרמניה – שראו את הופעת המטאל הראשונה שלהם. הייתה התרגשות באוויר, התרגשות היסטורית. הסיבה היחידה שהם לא יכלו לראות הופעות מהמערב הייתה סיבה פוליטית, וזו הייתה המוזיקה שאיחדה את האנשים בתקופה ההיא.

אני יכול רק לדמיין איך זה היה, קהל שמעולם לא ראה הופעות מטאל, אומרים שקהל רעב הוא הקהל הטוב ביותר.

הקהל שם באמת הראה שיש אמת במה שאתה אומר, כשאתה רואה הופעה כל שבוע בסוף זה משעמם, אותו דבר שוב ושוב. אבל לא רק בברלין בהופעה ההיא, בכל מקום שאליו הגענו שבו לא היו הרבה הופעות מטאל זה שונה, ואתה מרגיש את זה. אנחנו בכל מקרה מנסים לגרום לקהל להינות בהופעה, יש איזו חלופת אנרגיה טובה – שבסופה כולם עוזבים את המקום מרוצים.

שאלה שנעשה בה יותר שימוש מבקוקאין בבית של לינדזי לוהן – אבל מה קרה בהרכב בתקופת האלבומים Renewal ו Cause For Conflict?

אני חושב שזה היה עניין של תקופה. הלהקה סוג של מיצתה את עצמה, לא היינו צריכים לשחרר כל כך הרבה אלבומים בגלל שחברות התקליטים רצו מאיתנו אותם. שלא תבין לא נכון, אני אוהב את האלבומים האלה, אבל אני חושב שהיינו צריכים הפסקה. נאבקנו בגלל שרצינו הפסקה של שנתיים בין האלבומים Coma Of Souls ו Renewal, ולפני זה שיחררנו 5 אלבומים ב 5 שנים, והיה ברור שנגמרים לנו הרעיונות. אני חושב שיש באלבומים האלה שירים נהדרים אבל הם יכלו להיות טובים יותר, זה פשוט מה שרצינו בתקופה ההיא, כשאתה שומע אלבום של Kreator זה תוצר של התקופה שבה הלהקה הייתה כשהוא יצא.

שיקוף של מה שהרגשתם?

שיקוף של תחושה. הפכנו לעייפים מזה שתיארו אותנו כלהקה הכי כבדה שיש, למרות זה מה שאנחנו טובים בו. היינו חייבים לברוח קצת מהמטאל הקיצוני לתקופה, כדי לחזור יותר חזקים. ככה אני מרגיש כשאני שומע את האלבומים מאז צאת Violent Revolution, אלה האלבומים הכי טובים שלנו לדעתי, בסופו של דבר הכול הסתדר.

בוא נכנס להופעה הקרובה בישראל, ראיתי לא מעט תמונות מההופעות הקודמות שלכם בישראל, מה זכור לך מהן?

כל ההופעות שלנו אצלכם היו נהדרות, אפילו עשינו סוג של מיני-סיבוב הופעות אצלכם בפעם הראשונה- הופענו בירושלים, חיפה ותל אביב. אני חושב שזה נדיר מאד ללהקות, גם צילמנו קליפ ל Renewal במדבר אצלכם – כך שיש לנו זכרונות נהדרים. אנחנו תמיד אוהבים להגיע אליכם, זה תמיד מטורף והקהל תמיד ברוטאלי, זה טוב.

אתה גם ניגנת בזמנו באלבום של להקתו של המפיק ישי שוורץ שמביא אתכם – Nail Within, אתה זוכר את החוויה הזו?

זה משהו שישי ביקש ממני לעשות, זה נעשה לצד Tompa, הסולן של At The Gates, זה היה משהו קטן שלא ידעתי איך הוא יצא בסופו של דבר, ללא ספק הופעת אורח שלי – אחת מרבות, אבל כזו שאני זוכר גם היום.

מה לגבי העתיד?

קודם כל יש לנו עוד הרבה סיבובי הופעות לעשות כרגע, וזה פחות או יותר הכול, אחרי זה? נראה, אנחנו לא מתכננים רחוק מידי לעתיד, קבענו בינתיים הרבה פסטיבלים לשנה הבאה אז אני מניח שאשאר עסוק.

אני מודע לזה שהעברתי אותך בראיון ארוך ומתיש, ואני מודה לך על הסבלנות, אבל יש אולי איזה מסר אחרון לקהל הישראלי?

אנחנו מחכים להגיע אליכם, בהחלט, תגיעו להופעה – ויהיה לנו ערב מרוכז של Thrash ומטאל קיצוני!
|ENG|Kreator Interview
By: Metalist NY Magazine
With: Iver Bjornson
….Of a Phantom and Extreme Aggressions

When producer and Raven Metal personnel Yishai Sweartz told me I’d get the chance to interview Kreator frontman, and lets face it, Metal legend Mille Petrozza I didn’t even know how to react. I mean how does someone stomach that? I mean, how does that even begin? How do you start a conversation with a childhood idol? “Oh hi Mille, I have heard all of your CDs, saw you guys three times live and saw all your DVDs, your music got me through really tough shit, by the way my name is Ben, what’s up?” Obviously first comes the happiness, the honor and the verbal agreement, “it’d be an honor” I said whole-heartedly. But then, comes a daunting task. How do you interview such a man as Mille Petrozza? Longstanding Thrash hero that penned albums such as Pleasure to Kill, Violent Revolution, and Extreme Aggressions, an open minded and highly opinionated, individual with more than double the history and story of most common bands, daunting? Daunting doesn’t begin to cover it. But alas, this Friday (2/11/12), following the release of the wonderful “Phantom Antichrist”, and right before “the Kreator” returns to Israel, I had the absolute pleasure of speaking with none other but personal hero, Mille Petrozza.

B- (Ben Astrachan, Metalist)
M.P- Mille Petrozza, Kreator

B- Hello Mille, how are you? Where are you on the globe?

M.P- Umm, I’m ok. We just played first show yesterday of the tour. Yeah, I’m in my hotel room, relaxing.

B- I know that right now, you’re touring with other heavyweights, Morbid Angel, Nile and Fueled by Fire, how’s that tour going?

M.P- It’s a nice line up, a great combination of bands. Every band stands for its own part of the history of Metal. Most, all of the bands on the bill, except for FBF, mean something in the scene. Some of them even have legendary status so it’s great.

B- Also, around 5 months back you released the new opus- Phantom Antichrist, how do you feel about it so far?

M.P- To me it’s, a great album. I like it a lot and I think my fans like it as well, which is the most important thing to us. We play the songs live and the reaction is just as good if not better. I know a lot of bands when they play live a lot of people wanna hear the old songs. For us it’s the same but they also wanna hear the new songs, which is a testament to their quality.

B- What do you feel makes it different from say, Hordes of Chaos? What new ground you feel you’ve treaded?

I think it’s an extension of what we’ve done in the past, especially in the last 10 years with Violent Revolution. It’s a very nice next step for us, we tried some new stuff, some more melodic stuff, some heavy stuff, some really fast stuff. Full on Kreator treatment. Anyone who picks it up, if its their first Kreator album, can get an idea of what we’re about. That’s how I would put it.

B- As a band which inspired generations of Thrashers, how do you keep innovating?

M.P- its important to not let it get to your head that your inspirations. It’s hard work man. I’m a musician and I think I take my craft very serious. What we do inspired many but we are inspired by many as well . We always keep track of what happens in the metal world, we love checking out new bands and being inspired by others. I really enjoy being a part of this whole world of music and I’m happy I’m still able to create something that matters. It means a lot to other people. As long as you can stay focused and do whatever you love , it helps. If you can focus on the music rather than on the ego or party factor. A lot of bands are shooting themselves in the knee that way. It’s mainly about the music in my opinion.

B- also, Kreator is on the verge of releasing a new video for Civilization Collapse, how do you feel about it? what is it about? I heard your using the archives of this Greek photographer, Lolos, can you tell me about him?

M.P- Yes, that guy is the photographer. He got into trouble for being in the wrong place, he was pissing people off for taking pictures during the riots . It perfectly fit the theme for civilization collapse. He was nice enough to let us use his archive, so its gonna be a combination of visuals and the music, and we tried to make it look like those two elements come together. We think it fits and maybe supports the meaning of the lyrics and the meaning of the song. I’m really, very very curios as to how it’s gonna look like, as I haven’t seen it yet.

B- hehe, so it’s almost like a baby, what’s it going to be like?

M.P- haha, yes. What’s it going to come out like? But I have faith in the director, its in his hands.

B. Do you think the Civilization Collapse is imminent? Do you think it’ll pass all through Europe?

M.P – That’s a tough one, In general, I mean to answer this question would take longer than the time frame that we have, so I’ll try to sum it up. In my opinion, capitalism is at its ends. We have to come up with a different concept, its just one of the things that happens in the future, its one of the things that has to happen. There’s nothing to stop it. I don’t have a solution or a clue know what’s next, I don’t think were on the verge of that something yet. I personally believe that, (pauses) I’m a big star trek fan. I believe in the future there’ll be no more money, that the human race has to find a new way of making that happen, the whole concept of funds. The world would be a better place if we could come up with a different concept. A different structure of how to deal with things, how to exchange culture, exchange goods. The capitalistic system has failed in my opinion.

B- The title track from, at least how I interpreted it, is about the blood shed in the Middle East and religion in politics, but what would you say are the strongest lyrical topics and themes in this album?

M.P- I think it’s basically, the lyrics that I write are mostly a reflection of what I think about when I watch or read the news, or go on the internet do some research. I think people tend to think Kreator is a political band, but I don’t think so. I think we are just writing about things in the world that are not right. In my book, the government is supposed to take care of its people. Yet the governments take advantage of their people rather than help this the injustice of the world, the problems that people on the streets have matter a lot more to us than people would think. That’s a big force of inspiration, source of our lyrics and try to read between the lines rather than accepting whats fed to you by the mass media. Phantom Antichrist’s lyrics talk a lot about- just be critical, be aware, that not everything you read on the news and the internet is true. There are many sides of the coin and many different ways of seeing things. Basically, as on any album of Kreator, use your own mind and own brain, take your life in your own hands.

B- take your life in your own hands, kill yourself hahaha

M.P- some people should hehehe

B- I also know you recently had a costume guitar made by Jackson?

M.P- I was working with Jackson for ages and always had, always bought Jackson guitars, and they were like endorsing me since 2005, and I was like “ you gotta give me a model”. Every time another artist got one I was like “where’s mine?” then it finally happened. My concept was to bring a model for people who are starting, who can’t afford a very expensive guitar, people who in my opinion can buy one of their first guitars yet can play it all their lives. Has all the fatures to play a live show as well. If you wanna play Metal it’s a guitar to get. Not just because its my signature model, but I play it live. I don’t play one of the American costum shops live, the model that you get when buy this one. Of course I got a few costumes at home…

B- what inspires you to write a riff or ylrics?

M.P- Anything from literature to movie to art, to conversation to whatever. There’s no filter, I use everything for lyrics, everything for music. All sorts of music also, not only Metal, I listen to all kinds of music, I take inspirations from all sources. Its hard to define how creativity is actually coming into play, it’s a long process where you have to get into the right mode and start writing. You have to come up with something cool. The only filter is if I like it, when we demo, I take it into my car and live with it for a little bit, let it play in the background. And if I get into it, then it would work. If I like it than other people can like it as well and if not just throw it away.

B- Speaking of lyrical topics, I know you’re very outspoken both in your antifascist beliefs and your animal rights beliefs. How have you encountered fascism? What brought it and made you so passionate about it’s hatred?

M.P- Just, I donno man. It’s common sense to me, I don’t wanna make it a big issue or a big deal. Any thinking individual should be anti racism/fascism to me. Two things that I hate are organized religion and fascism, and or racism. But its beyond my understanding of living life as a human being, I know some people have personal issues and that’s why they believe in that stuff. They should see a psychiatrist in my opinion, but then again tis a global thing, it’s a global phenomenon. It’s a part of being human, which to me in the year 2012 shouldn’t exist. But that’s being too optimistic; I’m too realistic so I know that it’s not going to happen. .

B- and what about Veganism? How did that come about? how long have you been a Vegan?

M.P- 4 years or so, though I was a vegetarian for a long time before that. It’s a personal choice, I just feel better. You know, to me it’s – I I have to stay healthy on the road. Being vegan helps a lot. Animal cruelty also has a lot to do with it, in 2012 these things should not happen. It’s just my personal belief, not everyone has to agree with it. On the other hand, anyone who wants to get into it, feel free to ask. Otherwise do whatever your happy with. I chose just for me, it’s a personal choice and makes me feel energetic for my touring, my life in general and to focus and keep sane. It’s a part of my overall life style. There’s a lot of info in the Internet.

B- I appreciate the fact you don’t push it on people, a lot of other bands tend to do that

M.P- no no no, it should be your own choice. You should do whatever you feel like and whatever your happy with.

B- But now, lets go a bit to the origins of Kreator. I know you guys formed in Essen which was in West Germany, what were the early days of the band like ?

M.P- “Early,” I guess. Looking back at these things it’s hard, to remember its been a while. Been very chaotic, very young, we were teenagers when we started. People tend to ask me about the early days, it was more chaotic, more disorganized, less professional. That’s what a lot of people like you know, when you start out, the energy you create- trying new things, trying out just being a band, sometimes it gets the best results and best music, by bands who just start. When you look back at the Kreator catalogue, the first 5 albums are very important for others. Looking back now, I I can’t imagine how we did 5 albums in 5 years now a days. I guess it’s a part of the history of Kreator. Its great.

B- what was the scene like at the time? Was Kreator central to it?

M.P- I remember Tape trading as there was no internet, there was no such thing as a global network of people. The scene had to be organized, you had to make an effort, actually send something to a pen pal, to send a new demo tape, to receive something from undergrounds bands in the U.S, or from Brazil. We were a part of that scene. We were so happy when we got a record deal, so we could stop sending our music from the post office every time

B- I can just imagine young Kreator packing and licking stamps

M.P- (laughs) All the bands were doing it though

B- what was it like to play East Berlin, to be the first proper Metal Band to play there?

M.P- Umm, that was to us- looking back- was a historical experience. At the time it didn’t feel like it, it was something special. But it’s been a huge concert, many people of the eastern part of Germany got to see their metal show ever. There was a certain excitement in the air, historical excitements The only reason they couldn’t see a show from the west is because of their political systems . It was the music that got people together at the time.

B- I can only imagine, a crowd that has never seen a Metal gig ever. You know how they say a starved crowd is the best crowd

M.P – The crowd there showed there was definitely some truth to that. If you get to see a concert every week it gets boring, more of the same kind of. Not only the east Berlin show, any place you go to for the first time when people don’t get to see that many bands. You can also have that in other places, where there are many bands. It’s about delivering it.. We try to make the crowd enjoy the show, and there’s like an energy exchange, and everyone gets to leave the hall happy

MB- Also, here comes question that’s more overused than cocaine in Lindsy Lohan’s apartment, what happened around the time of Renewal and Cause For Conflict?

M.P – I think it was just times, the band was kind of burnt out. We shouldn’t have released records at all at the time I think. Record companies tried to get records from us. I like those albums, don’t get me wrong, but I think we needed a break, we were fighting because we wanted to have a break for 2 years between Coma to Renewal. Before that we had to release 5 albums in 5 years, it was obvious we ran out of ideas and we wanted to come up with something new and fresh, I think you have some great songs but they could be better. It was just what we wanted to do at the time, its how we felt at the time. When you hear a Kreator record it’s a reflection of the times it came out.

B- a certain reflection of how you felt…

M.P – A certain feel, we got tired of always being labeled the most brutal band in the world, but then we wanted to be that again. Its what were strongest at, its what were best at, it was necessary for us to get away from extreme metal for a while, to come back even stronger. Its how I see it if I listen to the albums from Violent Revolution onwards, those are the best ones in my opinion. In the end of the day it made sense.

B- So, lets delve a bit into the particular gig here! Yishai has been posting pictures from your gigs here along the ages on Facebook, what do you remember about your shows here in Israel? Any good stories?

M.P- All the shows we played in Israel were great, we even did a mini tour the first time we came, we played. Jerusalem, Haifa and Tel Aviv. I think that’s very rare that bands do that, we also shot a video for Renewal in the desert, so we have great memories, and we love coming there, its always very intense and brutal audience, its good.

B- In addition, I know you did guest work on his album with Nail Within, how do you feel about that? What brought it on? Must’ve been very different than working with Kreator

M.P- Yishai asked me to do it, we did it with Tompa from ATG, it was one of those obscure little things that I didn’t know how it’d come out. It’s definitely one of my guest appearances. Many of those I’ve done in the past, some of those are ok, but that one sticks to me

B- what’s in the nearby future for Kreator?

M.P- First off we will do a lot of touring, and that’s basically it, second I donno we’ll see. We don’t plan ahead for too long, we’re scheduling a lot of festivals for next year, we’ll be busy.

B- so! I know this was a rigorous interview, very all encompassing and long, I thank you very much for being patient and being a sport . Any last words to the Israelli crowds before the show?

M.P- We’re looking forwards, were definitely are. Be there, and we’ll have like a night of intense Thrash and extreme Metal.

B- Will the ambulances be waiting outside?

M.P- Yeah, hopefully