ראיון עם "אנטרופיה" מירושליים

המצב במדינת ישראל כיום לא משהו, תוכנית כלכלית שנויה במחלוקת,מצב בטחוני רעוע ,אבטלה,עוני,שסעים חברתיים, אבל כל אלו לא מונעים מחבורת מוסיקאים מוכשרים מירושלים לנגן וליצור מוסיקת פרוג מטאל איכותית.
נפגשתי לשיחה עם גלעד חובב,מתופף להקת הפרוג מטאל ANTROPIA, כדי לדסקס על הלהקה.
מה מקור השם של הלהקה וכיצד הלהקה הוקמה?
אנסה להתפלצן כמה שפחות,המושג אנטרופיה פירושו-מידת האי-סדר שמאפיינת מערכת. ז"א הכאוס בעולם הולך וגדל,ולא ניתן לעצור את זה,כך שבעזרת ה"אנטרופיה",מודדים את כמות האי סדר.
הלהקה הוקמה לפני 7-8 חודשים בערך. איתי ויובל חברים מהצבא,איתי ואסף חברים מהתיכון,הגו את הרעיון להקים להקה,יובל פרסם מודעה באינטרנט שהוא מחפש מתופף ונעניתי להצעה(למרות שאם אהיה כנה,לא חשבתי שיצא מזה משהו מעבר לפגישה או שתיים) טעיתי מסתבר וטוב שכך! לאחר חודשיים של נגינה ללא בסיסט,פרסמתי הודעה שמחפשת בסיסט,כך נמצא עמית,שחששנו שעקב הפרש השנים בינינו מבחינת נגינה על הכלי הספציפי תיווצר בעיה,אך הסתבר שהאדם מוכשר ביותר,וכך הוקמה לה הלהקה.
ידוע שדרים ת'יאטר היא אחת ההשפעות המוסיקליות המובהקות שלכם ומייק פורטנוי הוא אחת ההשפעות הגדולות שלך, איזה עוד אומנים להקות/משפיעים עליכם, ואתם גם אוהבים לשמוע בזמנכם החופשי?
אנחנו כלהקה באמת מושפעים בעיקר מדרים ת'יאטר וליקוויד טנשן.
ואכן ההשפעה העיקרית עליי היא פורטנוי ללא ספק,אומנם אני מושפע ממתופפים כגון פיל קולינס,דניס ציימברס, ניל פירט,ועוד רבים אבל הנגינה שלי ברובה מושפעת מפורטנוי שהוא מעין "גורו" שלי בתחום. כלהקה דווקא אנחנו מושפעים ושומעים דברים די שונים האחד מהשני,לדוגמה. אני (גלעד), שומע ומושפע מדרים תיאטר, ליקוויד טנשן, ג'נסיס, אפטר פוראבר, סימפוני איקס , פיית נו מור, ועוד..
איתי (גיטריסט) דרים תיאטר,ליקוויד טנשן,סטיב וואי,אניגווי מלמסטיין,אל-די-מיולה,באקט האד.
יובל(גיטריסט)-הוא ה"כבד" שבלהקה,דרים וליקוויד,קריידל אוף פילת,זאק ווילד,דימו בורגיר ועוד..
עמית(בסיסט)-,ראש,פיית נו מור,ג'נטל ג'איינט,ויקטור ווטן.
אסף(קלידן וזמר)-ה"רגוע" שבחבורה,דרים וליקוויד,פינק פלויד,דיפ פרפל וכדומה..
המופע שלכם מורכב מקאברים של דרים ת'יאטר וליקוויד טנשיין, וגם מחומר מקורי, מי אחראי על כתיבת המילים והמוסיקה, והאם כל נגן כותב את תפקידי הנגינה שלו לבד, או שאתם כותבים ביחד?
אכן המופע שלנו מורכב מחומר של דרים ת'יאטר וליקוויד טנשן,וגם מחומר מקורי שלנו,אך כיאה ונדרש לערב שכזה(ערב דרים ת'יאטר),אנחנו שמים פחות דגש על החומר המקורי שלנו,ויותר דגש על חומר של דרים ת'יאטר,ולכן נבצע יותר חומר של דרים,ופחות מהחומר המקורי שלנו.
את מילות החומר הנוכחי שלנו כתב אסף,מבחינת כתיבת המוסיקה,היא של כולם כולל כולם ללא יוצא מהכלל.
בעניין הכתיבה של כל אחד על הכלי נגינה שלו,כמובן שכל אחד כותב לעצמו על הכלי שלו,אחרי הכל זה ההתמחות של כל אחד מאיתנו על הכלי שלו,אבל,תמיד היא מושפעת מדעות והצעות של שאר חברי הלהקה.
סצנת הפרוג מטאל כיום זוכה לפריחה גדולה בארץ בשנה האחרונה. כיצד אתם רואים את השתלבותכם בסצנה שמייצגת מוסיקה קצת שונה,מתוחכמת ולא מסחרית ?
מבחינת השתלבות מסחרית,קצת קשה לדעת ולשער מה יהיה(וזה לא כרגע בראש מעיננו). מבחינת המוסיקה עצמה,אנחנו חשים השתלבות אופטימאלית,כי זה מה שאנחנו אוהבים בסצנה הנ"ל. את התחכום המורכבות והשוני שבסגנון הנ"ל.
ידוע שאיתי דננברג ,הגיטריסט המוביל של הלהקה, יוצא בקרוב לברקלי ללימודים מלאים. מה אתם הולכים לעשות בנדון? האם זה יגרום לכם להישאר רק עם יובל כגיטריסט, או שאתם מחפשים לאיתי מחליף?
זה נכון,איתי שהוא גיטריסט "בחסד עליון" טס למטרת לימודים במכללת ברקלי, אך נכון לעכשיו הוא דוחה את לימודיו ככל הנראה בשנה,כך גם אני דוחה בשנה את לימודיי ב drummers collective שבניו יורק,ולאחר מכן אולי נטוס ביחד לפתח את עניין הלהקה,וששאר חברי הלהקה ישתחררו מהצבא הם יצטרפו אלינו(אבל זה עוד רחוק מאיתנו נכון לעכשיו).
כך שגיטריסט מחליף או יובל כבודד,לא עולה על הפרק.
מה השאיפות המוסיקליות שלכם? עד לאן אתם רוצים להגיע עם הלהקה? האם לדעתך יש סיכוי ללהקת פרוג מטאל ישראלית להצליח בחו"ל?
השאיפות המוסיקליות שלנו גבוהות ללא כל ספק(לפעמים אולי קצת יתר על המידה) אבל קצת אמביציה לא הרגה אף אחד.
אנחנו שואפים להתקדם ולהתפתח עם הלהקה רחוק,לא סתם אנחנו עורכים 2-3 חזרות בשבוע למרות הקשיים הטכניים.
לדעתי בהחלט יש סיכוי ללהקת פרוג-מטאל ישראלית להצליח בחו"ל,הכל עניין של יכולת,נכונות,רצון והרבה מזל..
את שלושת הדברים הראשונים יש לנו, נקווה שגם הגורם הרביעי יצטרף למשוואה.
אסף מתתיהו,הקלידן שלכם משמש גם כזמר הלהקה, האם זה לא פוגע באיכות הנגינה על הקלידים, והאם חשבתם לצרף חבר נוסף ללהקה כזמר בתור דבר אופטימלי?
אסף אכן גם שר וגם מנגן על הקלידים,רמת הביצוע שלו על הקלידים לא נופלת עקב השירה כלל,אומנם זה יותר קשה,אבל לכן הוא מתאמן מידי יום והתוצאות נראות בשטח מבחינת השילוב של שירה וקלידים יחדיו.
בעניין הזמר,אנחנו חשבנו לצרף זמר נטו שזה הדבר האופטימלי,ואנחנו עדיין מחפשים,פשוט מי שנבדק עד היום לא עמד ברף הציפיות שלנו ממנו כזמר ללהקה מהסוג שלנו.