תיאטרון הארורים של Blitzkrieg
מרואין: Ken Johnson, גיטריסט להקת Blitzkrieg
לתקופה מסוימת, החל מסוף שנות השבעים, ה NWOBHM משל בעולם. למי שתהה מה פרוש ראשי התיבות, הכוונה היא ל "גל החדש של הרוק הכבד הבריטי". הגל החדש החל עם ירידת תהילתם של הלהקות הבריטיות הוותיקות יותר, כמו Deep Purple ו Black Sabbath, והביא איתו גל של להקות שחלקן נשאר איתנו עד היום, אך מרביתן נשכחו בעבר. בין אלו ששרדו ניתן למנות את Saxon ו Iron Maiden, ו Blitzkrieg גם, אך לא מאותן נסיבות. הלהקה תיזכר לעד כזו שהשיר הנושא את שמה זכה לביצוע של Metallica ב EP Creeping Death בשנת 1983. במהלך הקריירה הארוכה שלה, שהתחילה ב 1980, רק אדם אחד נשאר קבוע, הסולן בריאן רוס, ששר גם בלהקת Satan. בעשור האחרון הלהקה העלתה הילוך, והספיקה להוציא 4 אלבומים, האחרון בהם הוא Theatre Of The Damned היוצא בחודש הבא. תפסנו לשיחה את קן ג'ונסון, גיטריסט הלהקה.
הי קן, אני מבין שהאלבום החדש כמעט ויוצא, למה הוא נקרא כמו שהוא נקרא?
האלבום יוצא ב 10 לאוגוסט בחברת התקליטים Armageddon, השם נבחר בגלל ששיר הנושא הוא אחד החזקים באלבום, והוא התאים לעטיפה של האלבום שהייתה לנו בראש מהתחלה.
מה העטיפה מתארת?
זה סוג של תיאטרון היסטורי ישן מאד, שבשעות שבהן הוא סגור הרוחות של אלו שהופיעו בו בעבר מופיעות ומשחזרות את ימי העבר שלהן.
הבנתי שאת האלבום הפיק ביף בייפורד, סולן להקת Saxon, איך נוצר החיבור איתו?
כשהתחלנו לעבוד עם חברת התקליטים ביף שמע על זה והתעניין, הדעות שלו והניסיון שלו היו בעלי ערך רב עבורנו ושמחנו מאד על כך שהוא החליט להצטרף לעסק.
Saxon הפכו להיות כבדים יותר באלבומים האחרונים שלהם, אתם הלכתם באותו כיוון?
אפשר לומר כך, רצינו סאונד עדכני ומודרני, אבל בהחלט אפשר לומר שמעל לכל רצינו לשמר את שורשי המטאל הבריטי שלנו.
אתה עם הלהקה מהאלבום כבר שלושה אלבומים, איך התחלת לנגן איתה?
הצטרפתי ללהקה ב 2002, הייתי חבר טוב של פיל, המתופף, וכשהתפקיד של הגיטריסט בלהקה התפנה הוא שאל אותי אם אני רוצה להיבחן לתפקיד, כמובן שהשבתי בחיוב, וכנראה שעשיתי משהו נכון בסופו של דבר כי קיבלתי את התפקיד…
ניגנת בהרכב מוכר כל שהוא לפני זה?
רק בכמה להקות הארד רוק ומטאל מקומיות פה בצפון אנגליה, עשיתי קצת חומר מקורי אבל אני חייב לומר רוב מה שניגנתי לפני כן היה גרסאות כיסוי לכל מיני שירים… בין השאר לשירים של Bleitzkreig, אבל גם Saxon, Iron Maiden, ועוד כל מיני קלאסיקות.
אתה רחוק מלהיות בחור חדש בסצנת המטאל הבריטית, יצא לך לראות את הלהקה מופיעה לפני שהצטרפת אליה?
בטח, ראיתי את הלהקה מספר פעמים, אבל הפעם הזכורה עלי ביותר הייתה במועדון ה Newcastle Mayfair ב 1981, כשהם פתחו ללהקת Trust, באותה תקופה יצא לי לראות עוד כמה הופעות קלאסיות, ראיתי את בריאן כסולן שר עם Satan, וגם עם Avenger, עוד להקת NWOBHM קלאסית שלצערי לא יותר מידי זוכרים.
הלהקה הייתה מאז ומתמיד הלהקה של בריאן, כשכל הרכב מסתובב סביבו, ואנשים מתחלפים באופן די קבוע, אתם מרגישים כמו להקה של ממש, או כמו נגנים שלו? אתם עוזרים בכתיבת החומר?
כמובן שבסופו של דבר הלהקה היא הדבר של בריאן, זאת הלהקה שלו. אבל אנחנו בהחלט להקה אמיתית, ומרגישים כמו הרכב של ממש, לא נגנים שכירים.
ההרכב נחשב לאחד הראשונים בכל תקופת ה NWOBHM, יש עוד להקות מלבדכם שעדיין פעילות? יש לכם סוג של תקשורת אחד עם השני?
יש כמה להקות מהתקופה שעדיין קיימות, גם עם לא כולן מוציאות אלבומים, אבל יש לא מעט שעדיין מופיעות. אני יודע על Cloven Hoof, Elixir, Diamondhead, Avenger, Praying Mantis, Witchfynde, Tigers Of Pan Tang, ויש עוד כמה. ואנחנו בהחלט מכירים אחד את השני, בדרך כלל אנחנו חולקים את אותם פסטיבלים באירופה.
לצערי רוב עולם המטאל הבריטי הפך להיות חיקוי חיוור של האמריקאי, ולעומת הסצנה שהייתה שופעת ועשירה בשנות השמונים, היום היא כמעט ולא קיימת, אתה חושב שיש לה עתיד כל שהוא?
אני חושב שזה לא רע כמו שזה נראה מבחוץ, יש לא מעט להקות טובות שעושות מטאל מסורתי, רק שלצערי הן לא זוכות לאותה חשיפה שהלהקות שאתה רומז לגביהן מקבלות. אני חושב שיש עתיד, כל עוד יש להקות טובות שמצליחות להגיע למשהו, כמו Biomechanical למשל.
למה אתה מייחס את ההצלחה של ה NWOBHM בשנות השמונים?
אני חושב שזה כמו כל תקופה מסוימת מבחינה מוזיקלית, בא משהו שונה וזוכה להצלחה. זה היה הפאנק והגל החדש בבריטניה לפני כן, שהיה בתקופה ההיא בדרכו החוצה, וה NWOBHM הגיעה ונתנה להארד רוק ולמטאל חיים חדשים. זה היה הדבר הנכון בזמן הנכון וזה פשוט מצא קרקע פורייה באנגליה.
לטוב ולרע, הלהקה תמיד תיזכר בגלל הביצוע של Metallica לשיר הנושא שלכם, איך אתה מרגיש שזה השפיע על הקרירה של הלהקה?
ממה שהבנתי מבריאן הקשר שלו עם Metallica היה טוב מאד במהלך השנים, והוא בהחלט תרם ללהקה. הוא השיג להם הכרה שלא הייתה מגיעה ללא השיר, ובהחלט עזר לכך שלהקה תישאר זכורה עד היום. המתופף שלהם, לארס אולריך, גם בחר בשיר שלנו לאוסף של NWOBHM שהוא ערך, ואין ספק שהתמיכה שלהם רק עזרה להרכב.
עכשיו כשהאלבום יוצא, אתם עומדים להופיע רק בגבולות אנגליה? או לצאת ממנה קצת?
יש לנו תוכניות להופיע באירלנד לפני שאנחנו יוצאים ל Wacken בסוף השבוע, בהחלט פסטיבל שאנחנו מאד מחכים להגיע אליו! משם ועד סוף 2007 ובעצם אל תחילת 2008 אנחנו נופיע בכל אירופה, גם בהופעות שהן רק שלנו, וגם בכמה פסטיבלים.
עוד איזה שהוא מסר אחרון למטאליסטים בישראל? אלו שמכירים ואלו שעדיין לא?
רק תודה רבה לכל מי שהכיר ותמך בנו במהלך השנים, ואשמח אם צעירים יותר גם יתנו לנו הזדמנות. בכל מקרה אני מקווה שנראה אתכם בהופעות שלנו מתי שהוא, ה Kreig מצדיעים לכם!!
|ENG|Blitzkreig's Theatre Of The Damned
By: Alon Miasnikov
Interview With: Ken Johnson (Guitar), Blitzkreig
There was a time when the New Wave Of British Heavy Metal ruled the world And Blitzkreig was one of its ruling elite. The band has reached a legendary status in it's 27 years if existence, though it has been under constant changes, with line ups coming and going, all revolving around the figure of vocalist Brian Ross, who also sang for such illustrious bands as Satan and Avenger.
Though they will forever be destined to be remembered as the band who’s theme song was covered by Metallica, they seem to have found their footing again in recent years and have just released another strong release in the form of "Theatre Of The Damned", a worthy continuation of 2005's well received "Sins And Greed". Guitarist Ken Johnson was kind enough to fill us in on the rest.
Hey Ken, I understand you guys have a new album out, first, why is it called "Theatre Of The Damned"?
Hi. Yea that's correct the new Blitzkrieg album is called `Theatre of the Damned` and will be released on Aug 10th on the Armageddon Music label , the title of the album was chosen as it is one of the track titles on the new album and matched in very well with what later became the idea for the cover artwork
What's the idea behind the cover artwork?
The idea behind the artwork is an old very historic theatre where during closed hours the spirits of past performers etc roam throughout the building.
How would you describe the music, is it similar to what you did in your last album "Sins And Greed"?
Kinda similar in places but this is 2 years on from when sins was recorded ..thou still very British metal with some melodic overtones in places …we are all very pleased with the outcome.
I understand the album was co-produced by Saxon's Bill Byford, first – how did you feel about the process of working with him on the album?
When we started work on the label Biff just became very interested in the project and his views and experience have been valuable to us and have been taken onboard
One thing that Saxon did on their latest album, is become heavier, and get an updated sound, is that something Blitzkrieg went for as well?
Yes exactly …we wanted an updated sound but saying that still staying true to our British metal roots.
Now back in time, how did you join the band, and when?
I joined Blitzkrieg in late Nov 2002 I think it was , I was friends with Phil our drummer before Blitzkrieg and when the position came up he asked me if I would like to audition one night
Where did you play before that?
Just in local hard rock/metal bands doin original material and cover versions.
What was your knowledge of Blitzkrieg and their music before that?
Very well… I saw Blitzkrieg a few times most notably when they opened for Trust at the Newcastle Mayfair in 1981 , also saw Brian back then in Satan and also Avenger
The band has always been considered Brian's thing, how much of a real group is it these days, and what kind of an input do the rest of the band members have in a new album?
Obviously at the end of the day its Brian's band, but it is a real group and I m safe in saying everyone has their fair say over everything
Blitzkrieg is considered as one of the forerunners of the NWOBHM, which bands from that time area do you know are still active, do you veteran bands perform on similar venues or festivals?
Nwobhm bands I know that are still active are bands such as ..Cloven Hoof, Elixir,Diamondhead,Avenger,Praying Mantis,Witchfynde,Tygers of Pan Tang…to name a few…and yea we kinda end up on some festivals together throughout Europe
The UK's glory days for metal have long gone, today the local scene is dominated by young, talent less American bands, what do you that says of the music scene over there?
I think it's not as bad as that there is quite a few of traditional metal bands coming thru and also that have established themselves such as Biomechanical
What do you think brought on the strength and popularity of the NWOBHM during its prime?
I think its just like in any time period of music, then something different comes along , the punk/new wave was happening in the UK and probably on its way out then along came the nwobhm period which also gave metal/hard rock a new lease of life in the UK at the time
For bad or worse, Blitzkrieg is forever destined to be remembered as a band whose theme song was covered by Metallica, what do you think that meant to the band and its career?
From what I understand the Metallica connection was and has been very good for Blitzkrieg it brought an interest in the band from a different generation of metal fans I suppose
Now that the new album is out, what kind of shows is the band planning to do?
Well we have a few dates in Ireland just prior to heading off and playing Wacken Open Air , then from then on for end of 2007 into 2008 we will be playing throughout Europe etc at our own shows and metal festivals
Any last message to the Israeli fans?
Thank you VERY much for your support over the years for Blitzkrieg , hopefully you will be able to catch us live… The Krieg salutes You!!!