מרואין: Anders Jacobsson, סולן להקת Draconian

כבר 3 אלבומים עומדים מאחורי להקת הדום המלודי Draconian, אך כשזה נוגע להופעות, המזל שלה לא האיר פנים בשנים האחרונות. רק לאחר צאת אלבומה הרביעי, Turning Season Within, הלהקה החלה להופיע יותר מבעבר למרות שהיא עדיין לא אחת מאותן להקות שעסוקות בסיבובי הופעות בין אלבומים. אף על פי כן, Draconian מצאה זמן להופיע אצלנו לפני כשנה וחצי ביחד עם חברתה השבדית Therion וכעת היא חוזרת אלינו שוב, לבד, להופעה משל עצמה. כדי להבין קצת יותר את הסיבות מאחורי חוסר ההופעות, האלבום האחרון והתוכניות לעתיד, שוחחתי עם סולן הלהקה Anders Jacobsson, שגם הסביר לי למה הוא לא כותב על גלידות תות בין השאר ולמה צער זה השמח החדש. איש מוזר הייתי אומר, אבל ככה זה כשמתעסקים בלהקות מהסגנון, הן תמיד כאלה אפלות…

היי Anders, עברה כבר כמעט שנה מאז שהאלבום Turning Season Within יצא. מה אתה חושב עליו עכשיו?

למעשה אני אוהב אותו יותר עכשיו מאשר כשהוא יצא [צוחק]… תמיד כשאתה מעורב בלהקה, לוקח לך זמן להתרגל למה שאתה עושה, לפחות בשבילי. עם האלבום הזה, אני נהנה להקשיב לו בעצמי ואני עדיין עושה זאת. אז כן, אני חושב שזה אלבום טוב מאד.

איך העולם הגיב על האלבום מאז שהוא שוחרר?

הביקורות היו טובות ברובן, אבל האלבום הזה הוא מעט שונה מהקודמים שלנו מכיוון שהוא יותר Up-Tempo, יותר מבוסס-ריפים ויש בו שירים יותר מהירים, לכן היו כמה דעות שונות לגביו, בגלל שאנשים הם מאד שמרנים כשזה נוגע למוזיקה הזו ואני יכול להבין אותם כי גם אני אחד כזה. קראתי ביקורות שהעדיפו שהאלבום יהיה יותר כמו פעם… אבל אני חושב שהרווחנו הרבה מעריצים בזכות האלבום ואני חושב שככל שאתה מאזין לו יותר, ככה הוא יהיה יותר מוערך. באופן אירוני, האלבום הזה קידם אותנו הכי הרבה במהלך ה-"כביכול קריירה" שלנו. מעולם לא היו לנו כל-כך הרבה הופעות כמו בשנה שעברה ומעולם לא היו לנו כל-כך הרבה ראיונות ויחס מהעיתונות, אז האלבום הזה היה מאד חשוב לנו. כשזה מגיע לביקורות ולמבקרים, הם עדיין אומרים ש-Arcane Rain Fell הוא האלבום הכי טוב, אבל לי אין מועדפים… אני אוהב את כל האלבומים [צוחק]…

נראה כי ל-Lisa Johansson יש יותר תפקידי שירה באלבום מבעבר. זה כיוון שרציתם ללכת אליו ותמשיכו בו בהוצאות עתידיות?

אני חושב שיש לה אותה כמות של תפקידי שירה כמו באלבום הראשון. למעשה, אם היינו מקליטים את Turning Season Within היום, או כמה חודשים לאחר שהוא יצא, היה לה הרבה יותר מרחב, בגלל שכשאנחנו מנגנים את השירים בהופעה, היא שרה יותר מאשר באלבום ואנחנו מתקשרים יותר אחד עם השניה. זה תמיד ככה. Lisa היא חלק מאד חשוב בלהקה והיא לא תקבל פחות בעתיד. אנחנו לא יודעים איך נישמע באלבום הבא מכיוון שרק לאחרונה התחלנו לחשוב על רעיונות, קצת איחרנו עם זה, תכננו כבר זמן מה לכתוב שירים אבל זה לא קרה. זה קשה לדעת כמה שירה אנחנו הולכים לשלב בשירים לפני שהרעיון לשירים בכלל נוצר. התוכנית שלנו היא כמובן לכלול את Lisa ולעשות עוד קטעים בהם אנחנו שרים ביחד. זה משהו שדיברנו עליו, לעשות עוד שירים כמו "The Failure Epiphany" מהאלבום האחרון, בו אנחנו מתקשרים יותר. זה מה שהכי יפה במוזיקה הזו, כשיש לך קול סופרנו וגראוולר, וכשהם משתלבים ביחד. הלוואי שהיינו עושים את זה יותר, אבל אולי נתחיל עכשיו [צוחק]…

מה אתה חושב שעושה את השילוב של השירה הגברית והנשית במוזיקה שלכם לייחודי מבין כל הלהקות האחרות שבסגנון?

אני ממש לא יודע. כשאני מקשיב ל-Draconian אני לא יכול להקשיב ללהקה כמו שאתה מקשיב לה, או כמו איך שהמעריצים מקשיבים לה. אני תמיד מקשיב לשירים שלנו באוזן ביקורתית, אף על פי שאני האמן, אני האיש שמקשיב הכי הרבה ל-Draconian בגלל שאני אוהב מה שאנחנו עושים [צוחק]… אבל זה קשה לומר מה ייחודי לגבינו, אני חושב שעדיף לאחרים להחליט, באמת. אנחנו פשוט עושים מה שאנחנו אוהבים ומנגנים את המוזיקה שאנחנו אוהבים שמתחברת אלינו כאינדיבידואלים וכבני אדם בעולם הרגשי שלנו. זה איך שרצינו את זה, אנחנו לא מנסים להיות מקוריים או ייחודיים, אנחנו פשוט מנסים לעשות מה שאנחנו אוהבים.

שמעתי שתכננתם לעבוד על מיני-אלבום עם קאברים ל-Paradise Lost ו-My Dying Bride בין השאר. יש איזו שהיא התפתחות בנושא?

זה היה משהו שדיברנו עליו לפני שנה בערך… כבר הקלטנו את הקאברים האלה, ל-My Dying Bride, Paradise Lost ועוד כמה דברים, אבל זה משהו שעשינו בשביל הכיף [צוחק]… החלטנו שאולי עדיף לחכות ולשים אותם כשירי בונוס באלבומים העתידיים. היו כמה דיבורים בנושא כששיחרנו את הסינגל "No Greater Sorrow" והיו אמורים להיות בו עוד כמה שירים, אבל לא היה לנו זמן לזה, אז החלטנו אולי לעשות מיני-אלבום עם 2-3 שירים של Draconian וקאבר, אבל בסוף החלטנו לעזוב את זה. לא דיברנו על זה עוד מאז, אז וויתרנו… אבל השירים האלה יצאו לאור בסופו של דבר.

אתם עדיין מתכננים לצאת לסיבוב הופעות כתמיכה לאלבום האחרון?

כמובן שאנחנו רוצים לצאת לסיבוב הופעות, אבל האלבום שוחרר בפברואר \ מרץ של השנה שעברה, וזה היה קצת מאוחר לתכנן סיבוב לאותה שנה, לפחות ע"פ מה שהמנהל שלנו אמר… אני לא יודע אם הוא אמר את האמת או משהו [צוחק]… אבל הוא מנסה לדחוף אותנו לעשות הופעות. זה משהו מאד שערורייתי ולא שפוי אצלנו – הוצאנו 4 אלבומים עד כה ומעולם לא היה לנו סיבוב הופעות אמיתי, וזה מאד מאד רע. אנחנו נלחמים על זה ומקווים שאולי זה יקרה השנה במקום. בנוסף אבל אנחנו צריכים לכתוב שירים חדשים, אז אנחנו נתרכז בזה לפחות בחלק הראשון של השנה.

היה זה רק מזל רע שמנע מכם להופיע?

שנה שעברה יצאנו להופיע יותר מאיי פעם, וגם יש לנו סוכנות הופעות, אבל לא היה לנו עדיין סיבוב הופעות אמיתי של 2-3 שבועות, כל מה שעשינו זה סיבובים קטנים וכמה הופעות אחרות… אנחנו עדיין עובדים על סיבוב הופעות אמיתי. אני לא יודע למה זה לא קרה עדיין, אבל אנחנו נדחף כמה שנוכל בשביל זה.

איך היה להקליט באולפני Fascination Street המפורסמים [בהם הקליטו Opeth ו-Katatonia בין השאר] בהשוואה לעבודת האולפן הקודמת שלכם? תמשיכו לקליט שם בעתיד?

כן, לפחות נמשיך עם המפיק Jens Bogre, נעבוד איתו בעתיד. אני חושב שהסאונד וההפקה המסיבית שהייתה לנו באלבום זה משהו שתמיד רצינו. לפני כן לא היה לנו התקציב להקליט שם, אבל אז התפתחנו, גדלנו, הפכנו יותר פופולאריים והתקציב שלנו גדל, אז עכשיו יכלנו להרשות את זה. החלטנו לשים את הכסף שלנו על זה במקום ללכת לאולפן זול ולהקליט אלבום שלא נאהב כל-כך. הליך ההקלטות היה מאד מקצועי ונוח עבורנו. זה אולפן נהדר והוא היה שווה כל פרוטה. פשוט יצרנו מוזיקה, עשינו מה שרצינו והרגשנו יותר נוחים עם הכל. יכלנו להתרכז במה שחשוב, וזה היה מאד חשוב עבורנו כמוזיקאים, לעשות כמיטבנו. באולפן הקודם זה לא היה העניין – למפיקים הייתה דרך משלהם לעשות דברים… כאן היה לנו יותר חופש יצירתי ולדעתי זה מה שחשוב כשאתה בלהקה. אנחנו בהחלט נישאר עם Jens, זה היה נהדר לעבוד איתו ולא יכלנו להיות יותר מרוצים מהתוצאה.

נראה כי הליריקה באלבום יותר ישירה ופחות אבסטרקטית מבעבר, למה זה?

זו עדיין כתיבה טיפוסית לי, ככל הנוגע לליריקה, אבל אולי היא יותר ישירה ומציאותית, אם זה הרושם. כשהבנו לראשונה שהאלבום ישמע מאד שונה מקודמיו, רציתי יותר מבעבר לעשות משהו שונה עם הליריקה, רציתי שהמילים יגעו ביותר אנשים, אבל עדיין בסגנון שלי, אז זה פשוט קרה ככה. לא תכננתי לעשות משהו מיוחד ופשוט זרקתי כמה שירים שכתבתי שנגעו באותו נושא – על הצער, הכאב, חוסר התקווה והבדידות שבתוך המצב של חיים רומנטיים. היה לי טוב לעשות את זה, כמובן שזה משהו אישי, אבל מעולם לא פחדתי לחשוף את עצמי ככה, זה פשוט תהליך עבורי. כשזעקתי את הליריקה על גבי המוזיקה, זה הרגיש מאד טוב… הליריקה, בדרך מסוימת, מאד אמוציונאלית מבעבר והמוזיקה מאד אלימה, אז זה היה מעין קרב, וזה משהו רציתי.

למה אתה מעדיף להתעסק בנושאים מלנכוליים ורומנטיים? אתה לא רוצה לכתוב על נושאים שמחים יותר?

נושאים שמחים יותר? [צוחק]… אני לא חושב שזה יכול לעבוד עם סוג המוזיקה הזה, אני לא יכול לכתוב על גלידת תות או קיץ, שמש, בובות ושמחה עם סוג המוזיקה הזה, זה לא מתאים [צוחק]… זה פשוט ישמע טיפשי. לדעתי הצער והכאב שאנחנו צריכים להתמודד איתם בחיים, מאד חשובים עבורנו כדי שנגדל כאינדיבידואלים ושנלמד דברים על עצמנו. כולם מתמודדים עם זה בדרך כזו או אחרת, אבל בוא נגיד שאם אדם לא מתנסה בצער, לא נראה לי שהוא או היא ידעו הרבה על עצמם. עם צער, אני מנסה להפוך את כל הדברים ההרסניים והעצובים למשהו חיובי. זה למה אני לוקח את זה אישית, בגלל שאני חושב שכל הפילוסופיה מאחורי הצער היא הכרחית בחיים כדי שתוכל להכיר את עצמך. רק אחרי אובדן גדול והמון כאב, אנחנו יושבים ומבינים שהשתנינו ושיש לנו רעיונות והשקפה חדשה על הקיום שלנו. אני חושב שהמוזיקה שאנחנו מנגנים, בתחום הז'אנר הגותי, מאד מתאימה להתמודד עם הדברים האלה, זו מוזיקה יפה, אפלה, אטמוספרית ומתאימה.

מה תוכל לספר על הליך העבודה בינך לבין Johan Ericson [גיטרה]? איך אתם משלבים בין הכיוון המוזיקאלי שלו לבין הליריקה שלך?

בדרך כלל זה ככה… בוא נגיד שיום אחד Johan מתקשר אלי ואומר "היי, יש לי רעיונות חדשים לשיר". אנחנו הולכים לאולפן שלנו (יש לנו אולפן הקלטות קטן פה), מקשיבים לזה ואז אני לוקח את זה הביתה. אני כותב משהו, או מחפש משהו שכבר כתבתי ומנסה לחשוב איך נעשה את זה, ואז אנחנו חוזרים לאולפן ומארגנים את השיר ביחד – איפה כדאי לשים את השירה, אם כדאי להוסיף משהו או להחליף משהו במוזיקה… באופן כללי, Johan כותב את רוב המוזיקה של השיר ואז אנחנו הולכים לאולפן ומארגנים את זה עם המילים שכתבתי. רוב השירים נעשו ככה.

חוץ מ-Draconian, אתם עובדים על משהו אחר כרגע שאתה מוכן לחלוק לגביו פרטים?

כרגע אנחנו לא עובדים על כלום. ל-Johan יש הרבה פרוייקטים צדדיים שהוא עובד עליהם קצת. לא יצא לנו לעבוד על משהו ל-Draconian עד עכשיו, אבל אני חושב שנתחיל לכתוב שירים חדשים, רצינו לעשות את זה עוד בדצמבר. בעצם, השבוע אולי נעשה סעור-מוחות על רעיונות ונראה מה מתאים, כמו שתמיד אנחנו עושים כשיש אלבום חדש באופק. חוץ מזה, אנחנו לא עושים משהו אחר… אנחנו נגיע להופעה בישראל ונופיע בכמה פסטיבלים השנה, אולי נגיע לאיטליה, ספרד ופורטוגל, אבל זה כל מה שקבענו. אין לנו עוד הופעות השנה.

אז אתם מגיעים לישראל שוב, מה תוכל לספר לנו על הביקור האחרון שלכם פה? מה אתה זוכר?

הדבר ממנו הכי התרשמתי היה… האנשים, האנשים מישראל, במיוחד המעריצים שפגשנו אחרי, לפני ותוך כדי ההופעה שלנו. מעולם לא נדהמתי והופתעתי לטובה מקהל ששייך לתרבות ומדינה שונה… זה היה מדהים, בגלל שכאן "במערב", אנחנו כל-כך מוגנים ומוטעים בדרך מסוימת מהתקשורת, במיוחד כשזה מגיע לישראל, בגלל מלחמת האזרחים וכל זה. לא ידעתי למה לצפות מהכל, ידעתי רק שיש לנו שם כמה מעריצים וניסו להביא אותנו לנגן שם כבר הרבה זמן, וכשהגענו לישראלי, הכל נראה כמו… האנשים, אחלה מטאליסטים, בדיוק כמונו… זה היה פשוט נהדר, ואני יכול לומר שהיה לנו את אחד הקהלים הכי טובים שהיו לנו, אנשים אפילו בכו בהופעה ולאחריה עשינו מפגש מעריצים של כמעט שעתיים… זה היה מאד עצוב לחזור הביתה, לא רציתי בכלל. מאז אנחנו מחכים בציפייה לחזור שוב.

מה אתם מתכננים לביקור שלכם כאן? תסתובבו במקומות שלא הייתם בהם?

אם היינו נשארים לעוד כמה ימים, היינו שמחים להגיע לירושלים וטייל עוד כמובן, אבל אנחנו הולכים להישאר רק לסוף שבוע, אז נהיה בתל-אביב. לא יהיה לנו זמן לשום דבר אחר. אנחנו בטח נשתתף בכמה מסיבות עם המעריצים ואנשי ההפקה, וניפגש עם העיתונות, אז לא יהיה לנו זמן לטייל, לצערי.

ירושלים מאד נחמדה רק שתדע, אני אראה לכם אותה פעם הבאה…

כן… עכשיו זו הפעם השניה שלנו בישראל, והרבה להקות גדולות אפילו לא היו שם [צוחק]… אז אני מקווה שלא ייקח הרבה זמן לפני שנחזור, זו ארץ יפה, אני אוהב את האנשים ואני רוצה לראות ממנה עוד. למרות שביקרתי בה פעמיים, לא ראיתי עוד כלום… אתה יודע, יש לי אחות שגרה שם שנה והיא סיפרה לי הכל, אז אני יודע שיש הרבה לראות ולחוות שם. אני בהחלט אחזור, אם לא עם Draconian, אז לבדי… יש לי כמה חברים שם.

אתם מתכננים משהו מיוחד להופעה?

[צוחק]… למעשה היום אנחנו נחליט על הסט-ליסט, אין לי מושג באמת, אז אני לא יכול לענות על השאלה… אנחנו ננגן כמעט שעתיים ואני בטוח שהקהל הישראלי יהיה מאד שמח. אנחנו ננגן כמה שירים שרצו לשמוע בפעם הקודמת, רק בשבילם.

לפני שנסיים, מה תאמר לאלה שיש להם ספקות אם להגיע להופעה שלכם.

אלוהים, זו שאלה קשה… אני לא יודע למה לאנשים צריכים להיות ספקות לבוא להופעה אם הם אוהבים את המוזיקה. אני לא רואה סיבה לכך. הבנתי שיש איזה "שבת"-משהו באותו יום וכמה אנשים לא יכולים לבוא, אבל אולי הם צריכים להעריך מחדש את סדר העדיפויות שלהם או משהו… אני פשוט אומר, אנחנו לא מגיעים בכל יום לישראל, אולי לא נגיע לשם עד עוד כמה שנים, אז זו הזדמנות מצוינת לראות את Draconian. אני חושב שאנשים שיש להם ספקות צריכים לחשוב על זה… זו סיבה טובה.
|ENG|Draconian – Of Turning Seasons And The Future
By: Ofir Messer
Interview With: Anders Jacobsson (Vocals), Draconian

Sweden's Draconian have already released 3 albums, but when it comes to gigs, they haven't been as lucky for these last few years. It's only after their fourth album, called "Turning Season Within", that the band started to appear live more than before, although they're far from being a hard-touring one. With this, Draconian still took the time to appear here in Israel some year and a half ago, along with their Swedish counterpart Therion, and now they're back again, for a solo gig. To better understand the reason for the band's rare live appearances, their last album and future plans, I spoke with vocalist Anders Jacobsson, who also explained to me why he doesn’t write about any strawberry ice creams, and why sorrow is the new happy. A unique person, but one might expect that when dealing with bands of this ilk, they're always so dark…

Hi Anders, it's been almost a year since "Turning Season Within" came out, what do you think of the album now days?

I actually like it even more now in comparison to when it came out… [Laughs]… Always when you involve yourself with a band, it takes some time to get used to what you are doing, at least for me. With this album, I enjoy listening to it by myself, and I still do that. So, yeah, I think it's a very good album.

How did the world respond to it since the album was released?

The reviews and critics have been great mostly, but this album is a little different in comparison to our earlier stuff because it's more up-tempo, more riff oriented and have faster songs, and so there have been some different opinions sometimes, because people are very conservative when it comes to this music and I can understand that since I am like that myself. I have read reviews that said they wanted the album to be more like before… But I think we gained a lot of new fans through this album and I think the more you listen to it, the more it gets appreciated. Ironically, this album is what got us the furthest in our so called carrier. We never had so many gigs like in the past year, and we never had so much interviews or press attention, so this album has been very important for us. When it comes to reviews and the critics, they still say "Arcane Rain Fell" is our best, but I don't have any favorites… I like all the albums [Laughs]…

On the album, Lisa has more parts to sing than on your previous releases, is that a direction you wanted to go to and will continue in your next releases?

I think she has as many singing parts as on the first album. Actually, if we had recorded "Turning Season Within" today, or a couple of months later, she would have even more space, because when we play the songs live, she sings more than what she does on the albums and we co-interact more with each other. It's always like that. Lisa is a very important piece in the band, and she won't have less in the future. We really don't know how it will be on our next album, because we just recently begun making ideas, we've been late with that, we planned to write songs for long time, but it didn't happen.

It's hard to know how much vocals would be in the songs before the idea of the songs had been created. Our plan of course is to include Lisa and to do more parts where we sing together. This is something that we have been talking about, to do more songs like "The Failure Epiphany" from the last album, where we're interacting with each other. That's something which is the most beautiful with this kind of music, when you have a Soprano and a Growler, and when they fit together. I wish we had done that more, but maybe we will start now [Laughs]…

What do you think makes the combination of female and male vocals in your music different than other bands of that sort?

I really don't know. When I listen to Draconian, I cannot listen to Draconian as you listen to the band, or as our fans listen to it. I always listen to our songs with a critical ear, even thou I am the artists, I'm the person that listens mostly to the Draconian because I love what we do [Laughs]… But It's hard to say what unique about us, I think it's better for others to decide, really. We're just doing what we love and we're playing the kind of music we love that connects with us as individuals and as human beings in our emotional world. This is just how we wanted it, we are not trying to be original or unique, we're just trying to do what we like.

I heard you were planning to work on a mini-album, with some covers to Paradise Lost and My Dying Bride, among other songs. Is there a development in this department?

This was something we talked about maybe a year ago… We have these cover songs recorded already, for My Dying Bride and Paradise Lost, and some more stuff, but this is just something we've been doing for fun [Laughs]… We decided that maybe we should wait with that and just put them as bonus tracks on future albums. There were some talks when we released a single called "No Greater Sorrow" which was supposed to have some more songs with it, but we didn't have enough time to put it, so we wanted to do Mini-CD with 2 or 3 Draconian songs and a cover, but at the end we decided to drop it. We never really talked about it since then, so we let it pass… But these songs will come out eventually.

Are you still planning to make a tour in support of "Turning Season Within"?

Of course we want to tour, but the album was released in February / March last year, and it was a little too late to plan a tour for that year, according to our booking manager… I don't know if he speaks to truth or whatever [Laughs]… but he's been trying to push us to do shows. It's something very outrageous and crazy with us, because we've released 4 albums by now, but we haven't been on real tour, and this is something really-really bad. We are fighting for it, and hope it will happen maybe this year instead. Also, we need to write new songs, so we will concentrate on that at least for the first part of this year.

Was it just bad luck that kept you from performing?

Last year we've been out playing live more than ever, and we also got a booking agency, but we haven't had a real tour yet of 2-3 weeks, all we done are mini tours and some other gigs… We're still working on a real tour. I don't know really why it didn't happen yet, but we hope to push as much as we can for it.

How was it recording at the famous "Fascination Street Studio" in comparison to your previous studio work? Will you continue recording there in the future?

Yeah, at least with the producer Jens Bogre, we'll work with him in the future. I think the sound and the massive production we had on this new album, is more of what we were always looking for. Before, we didn't have the budget to record there, but then we grew a bit larger, bigger and more popular, and our budget was increased, so now we could afford it. We decided to put our money on that instead of going to a cheaper studio and record an album that we would not like so much.

The recording process was much more professional and comfortable experiences with Draconian. It's a great studio, and it was worth every penny of it. We just created music, did what we wanted, and we felt much more comfortable with the whole recording process. It made us concentrate on what is important, and it was very important for us as musicians, to do our best. At our previous studio, that was never an issue – the producers had their own way of doing things… Here we had more artistic freedom and I think that's what important when you're in a band. We would definitely stay with Jens, it was great working with him and we couldn't be happier about the result.

The lyrical theme on the album seems to be more direct and less abstract than before, why is that?

It's still very typically me when it comes to the lyrics and how I write it, but maybe it is more direct or down to earth, if that is the impression. When we first realized this album would sound very different than the previous ones, I wanted more than before to do something different with the lyrics, I wanted the lyrics to reach out to more people, but still with my own style, so it just happened that way.

I didn't plan on doing anything special and I just threw some lyrics that I've written and they all happen to deal with the same thing – with the sorrows, pains, hopelessness and solitude within the situations of a romantic life. It was good for me to do something with all this, of course it's a personal thing, but I never been scared of revealing myself like that, it's just a process for me. When I cried out the lyrics to the music, I thought it felt very well… The lyrics are more emotional in a way than earlier and the music is more violent, so there was a battle, and that's what I wanted.

Why do you prefer to dabble with melancholic and romantic subjects? Don't you want to write about happier stuff?

Happier stuff? [Laughs]… I don't think it could work with this kind of music, I can't write on strawberry ice cream, summer, the sun, puppets and happiness in this kind of music… it doesn't fit [Laughs]… it would just sound stupid. I think the sorrow and pain that we have to deal with in life, is very important for us to grow as individuals and to learn things about ourselves. Everyone are dealing with it in one way or the other, but lets say that a person doesn't experience sorrow, I don't think he or she will know much about themselves.

With sorrow, I try to manifest all these destructive and sad things into something constructive. This is the reason why I find it so beautiful and so personal to me, because I think the whole philosophy of sorrow is crucial in life in order to get to know yourself. It's only after a great lose or a great pain that we sit down and realize we have changed and we have new ideas and new view on our existence. I think this music we're playing, within the Gothic genre, is very good to handle these things, because the music is beautiful, it's dark, it's atmospheric and I think everything just fits.

How does the work process between you and Johan Ericson go? How do you combine his musical direction with your lyrical ideas?

Usually it's like this… Lets just say one day, Johan calls me and says "Hey I have new idea for a song". We go down to our studio (we have our own little recording studio here), we listen to it, and then I take it home with me. I write something, or I look up something I already written, and make up how we would do it, and then we go back to the studio and we arrange the song together – where we should put the vocals, if we should add something, or replace something in the music… Basically, Johan writes most of the song musically, and then we go down to studio and arrange it with the lyrics that I write. Most of the songs are done this way.

Besides Draconian, are you working on anything else right now you're willing to share details about?

Right now we're not really working on anything. Johan have a lot of different side projects that he's been working on a little bit. We haven't really had time to work on anything for Draconian up until now, but I think we'll begin writing new songs, we wanted to start back in December. Actually maybe this week we will go and brainstorm on ideas, and see what fits, just like we always do when there's an album in the process. Besides that, we have nothing going on… We will play this gig in Israel, and we will play a couple of festivals this year, maybe we will go to Italy, Spain and Portugal, but that's everything we have booked. We haven't booked much this year.

So you're coming to Israel once again, what can you tell us of your last visit in here? What do you remember?

The greatest impression I had personally, was… the people, the people of Israel, especially the fans, which we met after, before and during our gig. I have never been so amazed and positively surprised by an audience that belongs to a different culture and a different country… It was just amazing to me, because here, in the "west", we're so sheltered and misguided in a way with the media, especially when it comes to Israel, because of the civil war and everything.

I really didn't know what to expect from anyone, I just knew that we had a number of fans and that they were trying to get us play for years, and when we got there, everything seemed like… people, great metal fans, just like us… it was so great, and I can say it was one of the best audiences we ever had, people were even crying during the show, and we were holding a meet and greet with the fans afterwards for 2 hours… It was very sad to go home, I really didn't want to. We have been looking forward to come back ever since.

What do you plan for your upcoming visit here? Any sight seeing you haven't done?

If we had stayed for more extra days, we would have loved to go to Jerusalem and have more sight seeing of course, but we're only going to stay for the weekend, so will be only in Tel-Aviv. There would be no time for anything else. We will probably be at a lot of party's with fans and the production guys, and do some press meetings and interviews, so there would be no time for sight seeing, unfortunately.

Jerusalem is very nice just so you know, next time I will show you around…

Yeah… Now it's our second time in Israel, and a lot of the big bands haven't really been to Israel yet [Laughs]… So I hope it won't take too long before we return, because it's a beautiful country, I love the people and I would like to see so much more. Even though I've been there 2 times, I haven't seen anything… You know, I have a sister that lived there for a year and she told me everything, so I know there are a lot of things to see and experience. I will most definitely return, if not with Draconian, then by myself… I have a couple of friends over there.

Are you planning anything special for your upcoming show?

[Laughs]… Actually today is the day we're going to decide on the set-list, I have no idea really, so I can't answer the question… We'll play for almost 2 hours, and I'm sure the Israeli audience would be very happy. We will play a couple of songs that they really wanted to hear last time, just for them.

Last but not least, for those who have doubts, tell them why they should come and see your show.

My god, this is a hard question… I don't know why people should have doubts coming to the show if they like this kind of music. I see no reason for it. I learned there is some kind of "Shabbat" thing going on that day, and some people can't come, but maybe they should just re-evaluate their priorities or something… I just say, we're not coming very often to Israel, maybe we won't come there in many years, so this is very good opportunity to see Draconian. I think that people who have doubts should think about it… This is a good reason.