מרואיין: Chrigel Glanzmann, מקים להקת Eluveitie

היום יוצא האלבום החדש של Eluveitie, והחגיגה בעיצומה. מדובר בכותר הרביעי של חבורת הנגנים משוויץ, וגם הפעם הם נותנים שילוב מוצלח בין פולק קלטי המבוסס על חמת חלילים, לבין דת' מטאל מלודי המבוסס דווקא על הסגנון השוודי המוכר. אחרי שניסו עלינו הוצאה אקוסטית בשנה שעברה, Eluveitie חוזרים למסלול, ומביאים עמם רשימה מכובדת של אנשים שעזרו לשייף את היצירה לכדי תוצר מושלם, ביניהם Tommy Vetterli (מלהקת Coroner) בעמדת הטכנאי, Colin Richardson (שעבד עם Machine Head ו-Behemoth בין השאר) האחראי על המיקס, ולבסוף John Davis (הידוע מעבודתו עם Led Zeppelin ,U2 ועוד!) שנתן את המאסטר הסופי. לכבוד המאורע, תפסתי לשיחה, כבר בפעם השלישית, את סולן הלהקה (בין השאר) והמוח מאחוריה, Chrigel Glanzmann, שסיפר לי על עשיית האלבום, על האורחים הרבים, וגם על האפשרות ש-Eluveitie תשתתף בתחרות האירוויזיון. הנה זה בא.

היי, בוא נתחיל עם שם האלבום החדש. מה המשמעות של Everything Remains As It Never Was?

ראשית, אני חושב שכדאי שאסביר טיפה על המילים. הליריקה באלבום מורכבת מאוסף של סיפורים על גאליה העתיקה – סיפורים על אנשים, גורלות, לוחמים, שבטים שלמים וכו'. מה שניסיתי לעשות עם המילים זה להתמקד יותר בצד האנושי ובצד הרגשי מאחורי הסיפורים האלו. מכיוון שרבים מהסיפורים עוסקים בהיסטוריה מוקדמת, מה שאתה מקבל בד"כ זה מבנה ועובדות (כמו למשל "המלחמה הזו החלה אז, דברים קרו, סוף סיפור"), ואני חושב שתמיד חשוב לזכור גם את האישיות, שזה לא רק שחור ולבן, אלא יש אנשים מאחורי הסיפור – זה דבר אחד שניסיתי להתמקד בו במילים. דבר נוסף שלדעתי חשוב מאד כשאתה מתעסק בהיסטוריה, זה תמיד לזכור שאף אחד לא באמת יודע איך דברים היו אז. למזלנו, המדע למד הרבה על תרבויות עתיקות, כמו למשל התרבות הקלטית, אבל העובדה היא שבעצם אין אף אחד שחי היום ויודע מה היה שם אז, אף אחד לא הרגיש וראה את הדברים שהאנשים חשבו ועשו באותה תקופה… באופן כללי, אפשר ללמוד הרבה על תרבויות עתיקות, אפילו אם אתה לא יכול לומר איך דברים התרחשו, וזה בעצם מה ששם האלבום מבטא, אולי בצורה קצת קלטית, אבל זה הרעיון הכללי.

איך אתה חושב שהאלבום החדש דומה או שונה ל-Slania [האלבום השני] מבחינה מוזיקלית?

אני חושב שהאלבום החדש הוא הכי בטוח, הכי כנה, ובטח הכי אפל שהוצאנו עד כה. חוץ מזה, אני חושב שהתבגרנו. מאז ששחררנו את Slania עשינו מספר רב של סיבובי הופעות, עשינו למעלה מ-200 הופעות, אז אנחנו, כלהקה, התפתחנו דרך כל אותן הופעות, ואני חושב שניתן לשמוע את זה באלבום.

מה תוכל לספר לנו על הליך ההקלטות? אך היה לעבוד עם Tommy Vetterli מ-Coroner?

זה היה מוזר לעבוד איתו, כי גם הוא משוויץ, ורצינו לעשות משהו אחד עם השני, אבל משום מה זה אף פעם לא יצא, זו הייתה הפעם הראשונה שעבדנו יחד ואני מקווה שלא הפעם האחרונה… אבל כן, הוא וורקהוליק, הוא משקיע כל-כך הרבה בכל והוא העביד את הביצים שלו בשבילנו, זו הייתה הפקה מסיבית… עכשיו אחרי שעבדנו והקלטנו עם Tommy, אני חייב לומר שהוא אחד הטכנאים הכי טובים בעולם, לדעתי, ואני חושב שאנשים לא יודעים את זה, או אנשים לא נותנים לו מספיק כבוד על זה… אז כן, לעבוד איתו היה מאד מגניב.

איך בכלל הגעתם אליו או הוא הגיע אליכם?

במקור זה היה בגלל המנהל שלנו, שהיה גם המנהל של Coroner בזמנו, אז כמובן ש-Tommy והוא היו חברים טובים וותיקים… שנה שעברה הוא פשוט הגיע עם הרעיון, ושאל אם נשקול לעבוד עם Tommy, ובהתחלה, אני חייב לומר, היינו מעט סקפטיים, כי כשאתה חושב על מקום בו תוכל להפיק אלבומי מטאל טובים ומאסיביים, שוויץ היא בהחלט לא המקום הראשון שעולה לך לראש… בסופו של דבר אמרנו "למה לא?" ודיברנו עם Tommy, ביקרנו באולפן שלו, הוא הראה לנו את הסביבה והחלטנו לעבוד ביחד.

מי הגיע עם הרעיון להביא את Colin Richardson לעשות מיקס לאלבום? מה אתה חושב שזה שינה בסאונד שלכם?

בכללי זה היה הרעיון שלי. בדקתי כמה מההפקות הקודמות של Colin וממש אהבתי אותן. כמו כן, כמה מהלהקות שיצאנו איתן לסיבובי הופעות עבדו עם Colin, להקות כמו Kreator ו-Behemoth, והן היו מאד מרוצות ממנו, אז גם אני התעניינתי. למרבה המזל, הוא הסכים לעבוד איתנו, מכיוון שהיום הוא במצב נוח (שהוא גם הרוויח), בו הוא בעצם יכול לבחור מה להפיק – הוא מפיק אלבומים \ להקות שהוא אוהב, ודברים אחרים הוא פשוט לא עושה… למזלנו הוא אהב את המוזיקה שלנו והיה מעוניין לעשות את האלבום. אילו שינויים הוא עשה? לא היו יותר מדי, אבל זו כנראה הפעם הראשונה איי פעם שאלבום של Eluveitie כזה "ברור". אני מתכוון, זה ממש לא קל למקסס אלבום של Eluveitie, מכיוון שתמיד יש הרבה דברים שקורים באותו זמן (לדוגמא, רק בשיר הנושא של האלבום יש 90 טראקים שונים למקסס, וזה הרבה), וכמובן יש את כל הכלים, והשירה, וההפקה… זה קשה למקסס, ועדיין לגרום לכל לעבוד, אבל זה בדיוק מה ש-Collin הצליח לעשות. אני חושב שזו הפעם הראשונה, האלבום הראשון שאתה יכול ממש לשמוע את כולנו, וזה מעולה.

המגע האחרון על האלבום נעשה ע"י John Davis הידוע. מה הוא תרם לדעתך לתוצאה הסופית?

אני יאמר את זה… כשקיבלנו את המאסטר הסופי, הקשבנו לו בפעם הראשונה, ובסוף המתופף שלנו אמר "ובכן, זה מגניב!" [צוחק]… יש לנו את המיקס ויש לנו את המאסטר, ואישית אני חושב שהוא עשה עבודה מעולה, הוא שמר על הכל והפך את זה ליותר עוצמתי, הוא גם שמר על הטבעיות של כל הכלים. זו בעצם הייתה הבחירה של Colin. במקור Colin רצה לעשות מאסטר לאלבום באולפן שלו, וביחד עם העוזר שלו הם עשו כמה דברים, אבל הם לא היו מרוצים מזה. אז Colin החליט לשלב את John Davis בהליך המאסטרינג, וכמובן שאנחנו היינו מרוצים מההחלטה ומהתוצאה.

חוץ מהאנשים האלו, יש לכם באלבום גם 2 אורחים, אחד הוא נגן Uillean-Pipe [סוג של חמת חלילים אירי] מפורסם בשם Brendan Wade, והשני הוא Thebon מלהקת הבלאק הנורבגית Keep Of Kalessin. אילו תפקידים הם עושים באלבום ואיך הגעתם לשתף פעולה?

Brendan Wade הוא בחור אירי, הוא חיי בשוויץ כבר כמה שנים, והוא פשוט חבר טוב שלי. נפגשנו לפני הרבה שנים בסצנת הפולק של אירלנד וניגנו כמה דברים. הוא נגן מאד מוכשר, אז פשוט שאלתי אותו אם הוא רוצה לנגן כמה דברים באלבום והוא עשה זאת בכמה שירים. הסיפור עם Keep Of Kalessin קרה בספונטניות. אנחנו חברים של הלהקה, ובדיוק היינו באולפן כשהקלטתי שירה לשיר "(Do)Minion", ואז במהלך ההפסקה, מישהו הגיע עם הרעיון ואמר "אתה יודע מה? הקול של Thebon ישמע טוב בחלק הזה של הפזמון" וכולנו הסכמנו. אז פשוט הרמתי טלפון, התקשרתי אליו והוא מיד אהב את הרעיון. פשוט היה לו את הקול המתאים לשיר…

אם כבר מדברים על Keep Of Kalessin, בימים אלו הם משתתפים בחצי גמר הנורבגי של בחירת השירים לתחרות האירוויזיון. מה אתה חושב על כל הנושא הזה של להקת מטאל באירוויזיון? אתה חושב ש-Eluveitie אולי תשקול להשתתף בזה?

כן שמעתי על זה [צוחק]… אישית אני חושב שזה מצחיק בצורה מסוימת… אבל למה לא? זה דיי מקורי וזה כיף, אז למה לעזאזל לא? ממש צחקתי כשהם אמרו לנו שהם הולכים לעשות את זה בגלל שהם סוג של להקת בלאק מטאל נורבגית, אז זה דיי מצחיק אבל מגניב כמובן… אני מניח שחשבנו על זה, אבל למען האמת, זה לא היה רעיון שלנו. כשהקלטנו את האלבום Slania, המפיק שלנו אמר "חבר'ה, אתם צריכים להשתתף בתחרות הזו עם השיר 'Slania's Song'", והוא רצה להביא אותנו לשם, אבל זה כבר היה מאוחר מדי, אז המשכנו ולא חשבנו על זה יותר מדי. זה לא משהו שאני אשקיע בו כל-כך הרבה אנרגיה או משהו, אבל עדיין, למה לא?

אתם משתמשים בכלים חדשים או סגנונות שירה אחרים באלבום החדש?

לא יותר מדי, השתמשנו בחמת חלילים שלא עשינו בה שימוש בעבר (אנחנו תמיד מנגנים עם סוגים שונים של הכלי הזה) אני מניח, אבל זה לא ממש הבדל…

ציינת שבאלבום החדש יש סיפורים ומעשיות על גאליה העתיקה, האם יש לך איזה סיפור מועדף שאתה רוצה להזכיר?

למעשה הכל זה סיפורים היסטוריים, אז כל השירים עוסקים בעובדות היסטוריות ודברים שקרו לפני 2000 או יותר שנים. כל הליריקה מתעסקת בסיפורים האלו, ורובם דיי כבדים, חזקים ודרמטיים גם כן. אני אהבתי בעיקר את הסיפור מאחורי השיר "(Do)Minion", זה סיפור מאד נוגע, וזה למעשה סיפור אמיתי.

עברו כמעט 10 חודשים מאז ששחררתם את האלבום האקוסטי Evocation I – The Arcane Dominion. איך המעריצים הגיבו אליו? היו דאגות בנוגע לכיוון העתידי שלכם?

כן ולא. עבורנו אישית זה לא השפיע או שינה את הסגנון או הכיוון שלנו, אנחנו פשוט עשינו משהו לגמרי אקוסטי, וזה היה רעיון שהיה לנו כבר הרבה זמן, זה היה כמו פרוייקט עבורנו. התגובות באופן כללי היו דיי חיוביות, היינו מודעים לעובדה שזה יהיה מעט מסוכן לשחרר את האלבום הזה אחרי Slania, ולא היה לנו מושג איך המעריצים יגיבו, אבל בסופו של דבר, רצינו לעשות את זה בשבילנו, וקיווינו שהמעריצים יקבלו את זה. עכשיו אחרי כמעט שנה, אנחנו מרוצים מהאלבום. כמובן שהיו כמה מעריצים מבולבלים, והיו גם מעריצים שבכלל לא אהבו את זה, אבל בסה"כ אנחנו מאד מרוצים שהאלבום התקבל יפה. אני חושב שבסך הכל, אנחנו יכולים להיות אסירי תודה.

אתם מבצעים שירים מהאלבום האקוסטי בהופעות? לא ראיתי שום דבר במהלך הקיץ…

לפעמים כן. אנחנו לא עושים הופעה אקוסטית שלמה, אבל לדוגמא, בדיוק חזרנו מסיבוב הופעות באמריקה, ושם למעשה ניגנו בכל הופעה איזה שיר או שניים מהאלבום האקוסטי.

עדיין בנושא ההופעות, אתם עומדים לצאת לסיבוב Paganfest נוסף לצד להקת Finntroll. מה אתה חושב על החבילה הזאת ולהקות כמו Arkona ו-Varg שיופיעו לצידכם?

למען האמת אני לא מכיר את הלהקות האחרות, חוץ מ-Finntroll כמובן. שמעתי כמה שירים מ-Arkona ואהבתי את זה, אני חושב שזה טוב, אבל אני לא מכיר את האחרים. אני חושב שזו חבילה מעניינת, כמובן שאנחנו מצפים לצאת לסיבוב הופעות עם Finntroll שוב, מכיוון שאנחנו חברים טובים שלהם, גם באופן פרטי, אנחנו שומרים הרבה על קשר. זה תמיד נהדר שאנחנו יכולים לנגן ביחד, או לצאת לסיבוב ביחד – זה תמיד כיף… אז כן, אנחנו מצפים לזה.

למעשה דיברתי עם Vreth [הסולן של Finntroll] לאחרונה והוא אמר אותו דבר עליכם… בקרוב תהיה ל-Finntroll הופעה בישראל, אז כדאי שתשאל אותם איך היה.

כן שמעתי על זה… למעשה זה מצחיק, ל-Finntroll ולנו יש מכרה משותפת בישראל, בחורה שהגיעה לפינלנד כשניגנו שם, ופשוט הסתובבנו וחגגנו ביחד עם Finntroll ואיתה. היא מאד שמחה לראות את Finntroll במדינה שלה…

לאחרונה שחררתם קליפ חדש לשיר "Thousandfold". מה תוכל לספר לנו על הקונספט של הוידיאו? איך היה הליך הצילומים בפולין?

השיר הוא על עם ה-Helvetii בזמנים של המלחמות הגאליות, אבל אין הרבה מהסיפור בוידיאו, יש בו בעיקר קונספט אומנותי… לצלם בפולין היה דיי טוב, הסיבה שבגללה נסענו לשם הייתה חברת ההפקה – למדנו עליה מהעבודה שעשתה על קליפים כמו "Guardians Of Asgaard" של Amon Amarth, או "Ov Fire And The Void" של Behemoth, חשבנו שהם מגניבים, ויצרנו עם החברה קשר. אז הגענו לפולין לצלם את הקליפ, היה טוב לעבוד עם החברה, אבל הדבר היחיד שהציק זה הקור המז**ן… צילמנו במשך יום שלם, עבדנו, כמו שאתה רואה, בחוץ, והיה מאד קר, קפא לנו התחת – אבל זה יצא טוב כמובן.

לסיום, אתה חושב שההוצאה הבאה שלכם תהיה עוד אלבום Evocation או שאולי DVD? יש לכם רעיונות כבר?

למעשה בדיוק החלטנו אתמול שהאלבום הבא שנוציא יהיה עוד אלבום מטאל. אנחנו גם נעשה חלק נוסף של Evocation, אבל ניקח את הזמן שלנו ונעשה את זה בשלב מאוחר יותר, אנחנו רוצים לעשות משהו ממש אפי, וכנראה שנשתמש בתזמורת ודברים כאלה, אז אנחנו צריכים זמן בשביל זה. DVD זה עוד משהו שאנחנו חושבים עליו כמובן, אבל אנחנו לא יודעים מתי זה יקרה, עדיין לא החלטנו. כשנדע בטוח, זה לא יהיה משהו שסתם נעשה, זה יהיה משהו שנתמקד בו ונקדיש לו את עצמנו… אבל כן, זה בהחלט משהו שאנחנו מדברים וחושבים עליו.
|ENG|Eluveitie – Folk Metal As It Never Was
By: Ofir Messer
Interview With: Christian "Chrigel" Glanzmann, Eluveitie

Today marks the release date of the new Eluveitie album and the celebration is in full swing. "Everything Remains As It Never Was" is the fourth title by this Swiss group of musicians, and once again they present a good combination of bagpipes-based Celtic Folk, with some Swedish Melodic Death Metal. After last year's Acoustic tryouts, Eluveitie returned to its course and brought along a distinguished list of people who helped to polish the piece into a perfect product, including Tommy Vetterli (Coroner) as a technician, Colin Richardson (who worked with Machine Head and Behemoth among others) who was responsible for the mix, and finally John Davis (known from his work with Led Zeppelin, U2 and more!) who did the final master. For this occasion, I caught vocalist and brain (among other stuff) of the band, Chrigel Glanzmann, for the third time. He told me about the making of the album, the other guests, and the possibility that Eluveitie might participate in the Eurovision Song Contest. Here we go.

Hey, so let's begin with the title of the new album, "Everything Remains As It Never Was", what does it mean?

First, I think it would be better to explain the lyrics a little bit. Lyrically, the album consists of a collection of stories from ancient Gaelia, stories about people, destinies, warriors, whole tribes and so on. What I was trying to do with the lyrics, was to focus more on the human and emotional aspects behind those stories. Since many of the stories are dealing with early history, what you get is basically just structure and facts (like this war started then, stuff happened, end of story), and I think its important that you always keep in mind the personality, that it's not just black white, but also the people behind the stories – that is one thing I tried to focus on in the lyrics.

The other thing I think is very important, when dealing with history, is that you always keep in mind, that no one can exactly say how things have been back then. Fortunately science learned a lot about certain cultures, and made it possible to learn a lot about ancient cultures like the Celtic one, but the fact is, no one living today was actually there, no one really felt and saw the things people were thinking and doing back then… Basically you can learn a lot about ancient cultures, even if you can't really say how things have been back then, and that's actually what the album title expresses, maybe in a Celtic way, but that is the general idea.

How do you think the new album is different or similar to "Slania" [the second album] music-wise?

I think the new album is probably our most secure, most earnest, and probably our darkest release so far. Besides that, I think we really matured. Since the release of "Slania" we toured extremely, we did so many shows, almost 200 or more concerts, so we, as a band, developed through all these shows, and I think you can hear that on the album.

What can you tell us about the recording session? How was working with Tommy Vetterli from Coroner?

It was strange working with him, because he is from Switzerland as well, and we wanted to do something with each other, but for some reason we never recorded with him, it was the first time now, hopefully not the last… But yeah, he's a real workaholic, he invests so much time in everything and worked his balls off for us, it was a massive production… Now after we worked and recorded with Tommy, I really have to say that he's one of the best engineers in the world, in my opinion, and I also think he's not known for this, or not honored for this, he's a really great engineer… So yeah, working with him was very cool.

How did you find him or did he find you?

Originally it was because of our manager, who was also the manager of Coroner back then, so of course Tommy and he were good old friends… Last year he just came up with the idea, asked if we consider working with Tommy, and in the beginning, I have to say, we were skeptical, because if you think of a place to produce good and massive metal albums, Switzerland is definitely not the first country that comes to your mind… At the end, we said "why not?", and we talked with Tommy, then we visited his studio, he showed us around, and we decided to work together.

Who came up with the idea to bring Colin Richardson to mix your album? What do you think it changed in your sound?

Basically it was my idea. I was checking Colin's last productions and really liked them a lot. Also, some of the bands we toured with recently, worked with Colin, bands like Kreator and Behemoth, and they were very positive and happy with him, so I got interested as well. Fortunately he was willing to work with us, because today he's in a comfortable situation (that he also earned), where he can actually choose what to produce – he produces albums / bands that he likes, and others he doesn't do… Lucky for us, he liked our music and he was interested in doing it as well. So yeah, we ended up working with him, and personally we're very happy with the result of the whole production.

What changes he made? There weren't that many, but it's probably the first time ever that an Eluveitie album is that transparent. I mean, its everything but easy to mix an Eluveitie album, because there's always lot of stuff going on at the same time (For example, the title track of the album has a whole 90 tracks to mix, and that's a lot), and sure there's all the instruments, and the vocal lines, and production… its hard to mix it, and still make everything work, but that's exactly what Colin managed to do. I think it's the first time, the first album where you can hear all of us, and it's great.

The final touch on the album was done by the famous John Davis. What did he contribute to the final result in your opinion?

I'll say this… when we received the final master, we just listened through for the first time, and at the end our drummer [Merlin] said "Well, that's cool!" [Laughs]… We got the mix and we got the master, and personally I think he did a really great job – he kept everything and made it more powerful, and he kept the natural feel of all the instruments. That was actually Colin's choice. Originally Colin wanted to master the album in his own studio, and with his assistant they did some stuff, but they were simply not happy with it. So then Colin decided to add John Davis to the mastering, and of course we were happy about this decision and the result.

Besides those people, you also have 2 guests on the album, one is a famed Uillean-Pipe player, Brendan Wade, and the other is Thebon from Keep Of Kalessin. What parts do they play on the record and how did these collaborations come about?

Brendan Wade is an Irish man, he lives in Switzerland for a couple of years now, and he's just a good friend of mine. We met many years ago in the Folk music scene in Ireland, and played some stuff together. He's a very talented Uillean-Pipe player, so I just asked him if he would like to play some stuff on the album, and he did on some songs. The other collaboration with Keep Of Kalessin happened spontaneously. We've been friends with the band, and we've been in studio already recording vocals for the song "(Do)Minion", and then during the break, someone came with the idea and said "you know what? actually Thebon voice would sound nice on that part in the chorus" and we all agreed. So I just picked up the phone, called him, and he immediately liked the idea. He just had the kind of vocals for this song…

Speaking of Keep Of Kalessin, nowadays they participate in the Norwegian semi-finals for the Eurovision Song Contest. What do you think about metal bands in the contest? Do you think Eluveitie might consider trying it?

Yeah I heard about it [Laughs]… personally I think it's funny in a way… but why not? It's quite original and it's fun, so why the hell not? I really had a good laugh when they told us that they'll do that since they're actually this Norwegian Black Metal band, so its kind of funny but cool of course… I guess we've been thinking about it, but to be honest, it wasn't our own idea. When we recorded "Slania", our producer came out and said "guys, you should really go to the Eurovision contest with 'Slania's Song'", and he wanted to bring us there, but then it was already too late, so we moved on and didn't think too much about it. I mean, it's nothing I would put much energy on or something, but still, why not?

Did you use any new instruments or a different type of singing styles on the new record?

Not much actually… we used one bagpipe we never used before (we always play with different kinds of bagpipe on songs) I guess, but that's not much of a difference…

You mentioned that the new album consist of stories and myths of old Gaelic, are there any favorite stories or pieces you like to mention specifically?

Actually it's all historical stuff, so all the songs deal with historical facts and things that happened 2000 years ago. All the lyrics deal with these stories, and most of them, are quite heavy, intense and dramatic as well. I liked especially the story behind the song "(Do)Minion", it's really touching, and it's actually a true story.

It's been almost a year since you released your acoustic album "Evocation I – The Arcane Dominion". How did your fans respond to this release? Where there any concerns regarding your future direction?

Yes and no. For us personally, it didn't effect or change our style or direction… It was just us doing something completely acoustic, and it was an idea we had for a long time, it was more of a project for us. The reaction overall was quite positive, we were aware of the fact that it would be risky to release this album after "Slania", and we had no idea how the fans would react, but in the end, we wanted to do it for us, and we hoped that fans would accept it. Now, after a year or so, we're really happy with it. Of course there have been some fans that were confused, and there were also fans who didn't like it at all, but overall we're really happy it was received quite well. I think all-in-all, we can be thankful.

Are you performing any songs from the acoustic album? Because I haven't seen you playing one over the summer…

Sometimes yes. We don't do a whole acoustic concert, but for example, we just returned from a US tour, and on this tour we practically played one or two songs from the acoustic album on every show.

Still on live shows, you're about to embark on another Paganfest tour along with Finntroll. What do you think of this package and such acts as Arkona and newcomers Varg?

To be honest, I don't know the other bands, other than Finntroll of course. I heard couple of songs from Arkona and I liked it, and I think its great, but the others I don't know. I think its interesting package, of course we're really looking forward to tour with Finntroll again, because we're very good friends with them, also in private, we have quite a lot of contact. It's always great when we can play together, or even tour together – its always fun… So yeah, we're looking forward to it.

I was talking with Vreth [vocalist of Finntroll] recently and he said the same thing about you guys… They'll have a concert here in Israel, so you better ask them how it was.

Yeah I heard about it… actually its funny, Finntroll and us have a common friend in Israel, a girl that came to Finland when we played there, and we just hanged around and party together with Finntroll and her. She's quite happy to see Finntroll in her own country…

You recently released a new video clip for the song "Thousandfold". What can you tell us about the concept of the video? How was the shooting process in Poland?

The song is about the Helvetii people in times of Gaulish wars, but there's not much of the story in the video, it's mainly an artistic concept… Shooting in Poland was quite good, the reason why we drove there was because of the production company – we learned about them from their work on some other clips like "Guardians Of Asgaard" for Amon Amarth, or "Ov Fire And The Void" for Behemoth, we thought the clips were cool and we contacted the company. So we drove to Poland to shoot the video clip, it was great working with this company, but the only bad thing was that it was so fucking cold… we were shooting the whole day, working, as you can see, outside, and it was very cold, we were freezing our asses – but it came out great of course.

Lastly, do you think that your next release will be another "Evocation" album or maybe a DVD? Do you have any ideas yet?

Actually we just decided yesterday that our next album will be another metal album. We will make another part of "Evocation" too, but we'll take our time and do it later, we want to do something really epic, and we'll probably use orchestrations and stuff like that, so we need time for that… DVD is another thing we think about for sure, but we don't know when it will be – we have not decided yet. When we know for sure, it will be something that we won't just do, it's something we really want to focus on, and dedicate ourselves to… But yeah, it's definitely something we're talking and thinking about.