Hatesphere – ת'ראש מודרני מדנמרק

מרואין: Peter "Pepe" Hansen, גיטריסט להקת Hatesphere
Hatesphere הדנית היא להקה שמבחינה מוזיקלית נופלת כמעט מכל הגדרה אפשרית, כשהיחידה שאולי אפשר לשייך לה היא "ניאו-ת'ראש", כלומר, גרסה מודרנית ועדכנית של סגנון הת'ראש האגרסיבי. מאז הקמתה בשנת 2001 הייתה הלהקה עסוקה מאד, כשהיא מוציאה חמישה אלבומים ושני EP עם הסולן Jacob "Dr. J" Bredahl – עד שזה עזב ב-2007 והוחלף ב-Jonathan "Joller" Albrechtsen. מלבד חיבה לכינויים הלהקה גם מתאפיינת בריפים מהטובים ביותר בשטח, מקצבים מהירים ואגרסיביים במיוחד, וגישה רצחנית כללית למוזיקה שחבריה עושים. צאת אלבומה החדש, To The Nines, מוקדם יותר השנה, השינויים הרציניים בהרכב, ומעבר בין חברות התקליטים של הלהקה נראה כמו סיבה טובה לדבר עם Pepe, הגיטריסט והכותב הראשי שלה.
אהלן Pepe, רציתי להתחיל עם האלבום החדש – מה פירוש השם To The Nines ולמה הוא נבחר?
9 הוא המספר הגבוה ביותר, המושג To The Nines אומר לכוון לטוב ביותר, לשלמות, לסטנדרטים הגבוהים ביותר. ככה ש-Hatesphere שנת 2009 לספירה היא עדיין "מוכנה ל-Nines", אנחנו עדיין מכוונים לסטנדרטים הגבוהים ביותר במוזיקה שלנו, למרות השינויים בהרכב. לכן שם האלבום והמלים לשיר הנושא קשורות מאד לשנה וחצי האחרונה בחיי הלהקה! אנחנו רוצים להוכיח שאנחנו עדיין בשיא כוחנו!
האלבום כמובן מייצג שינויים לא מעטים בלהקה, כשברור ששינוי הסולן הוא אחד החשובים. למה Jacob מחוץ ללהקה?
הוא פשוט לא רצה לעשות את זה יותר, אז הוא החליט לעזוב. בשבילנו זה עדיף שיהיה מישהו בלהקה שרוצה לעשות את זה במאה אחוז, ולא לאלץ אותו להיות בלהקה אם מישהו שמעדיף להיות במקום אחר. זה היה – כמה מוזר שזה עלול להישמע – הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לנו בזמן הזה. זה אולי גרם לכמה מאבקים אבל האווירה בתוך הלהקה הרבה יותר טובה, והיצירתיות, המוטיבציה והריכוז השתפרו.
למה בחרתם את Jonathan כמחליף שלו?
בגלל שהוא הסולן והמנהיג הכי טוב שמצאנו [צוחק]… די פשוט. עשינו חיפוש די רחב לאדם הנכון, ודרך חבר שלנו הכרנו את הבחור הצעיר הזה, שלדעתו התאים בדיוק. ניסינו אותו, והוא הסתדר בלהקה מיידית. Joller צעיר מאד, והוא סופר מוכשר ומלא מוטיבציה. הרגשנו ברי מזל למצוא בחור אלמוני כזה שלו היה הכישרון הנכון. עוד דבר טוב זה שהוא דני – זה עושה את הדברים קלים יותר עבורנו. ניסינו אנשים מחו"ל אבל אנחנו שמחים שמצאנו בחור דני בסופו של דבר… זה עושה את החזרות להרבה יותר קלות [צוחק]…
במה אתה חושב ששינוי הסולנים השפיע על הלהקה?
הסאונד השתנה קצת, לא כל כך מבחינת המוזיקה אבל ברור שסולן שונה גורם לשוני. ל-Joller יש קול הרבה יותר אפל וברוטאלי, וזה גורם לחומר החדש להישמע ברוטאלי מאד. מעבר לזה הוא מכניס המון מוטיבציה ללהקה, כמו שאמרתי קודם הוא והחברים החדשים הביאו הרבה מאד אנרגיה פנימה.
האלבום ללא ספק מהיר מאד, קצת פחות לכיוון הת'ראש ויותר לכיוון הדת' מטאל. אתם כיוונתם למשהו כבד יותר באלבום הזה?
האמת היא שלא, זה פשוט יצא ככה. יכול להיות שזה קשור לשינוי הסולן. ויכול להיות שזה בגלל שהיו לנו הרבה בעיות שרצינו להוציא מהמערכת. הרגשנו הרבה לחץ ורצינו להראות למעריצים שלנו וגם למבקרים השונים שהלהקה טובה מתמיד. השילוב של הריכוז המחודש עם אותם תסכולים הביא סאונד ברוטאלי יותר לדעתי. אנחנו אף פעם לא מסכימים על איך אלבום אמור להישמע, אנחנו כותבים את המוזיקה שאנחנו מרגישים שצריך לכתוב, ואיך שזה יוצא – זה איך שזה יוצא. והפעם זה פשוט יצא די ברוטאלי! [צוחק]…
למה השינוי בחברת התקליטים באלבום הזה? הייתם חתומים ב-SPV ועברתם ל-Napalm Records, אתם מרוצים מהמעבר?
בדרכים מסוימות כן. SPV שינו את ההתנהגות שלהם בצורה דרסטית בשנה האחרונה של הקשר שלנו, אחרי שהם תמכו בנו בגדול מההתחלה הגיע מצב שהיה קשר אפילו לקבל תשובות באי-מייל מהם או אפילו לקבל תשובות בטלפון. כמעט ולא שמענו מהם ונראה היה שהם בכלל לא מעוניינים בנו. למרות שהעברנו להם חדשות מעניינות לגבי הלהקה, נראה היה שבכלל לא איכפת להם. רצינו למצוא חברה אחרת שתתמוך בנו ב-100 אחוז, אבל גם זה לא היה קל, כי היינו צריכים לצאת מהחוזה ב-SPV, והם בכלל לא ענו לשיחות או למיילים שלנו בנושא… נראה היה שהחברה שם איבדה את זה לחלוטין, מה שאנחנו יודעים היום שבאמת קרה. בכל מקרה, בסוף הם שלחו לנו מייל שאומר שנוכל לצאת מהחוזה… ומיד התחלנו לחפש חברה חדשה. כשדיברנו עם Napalm היה ברור שהם מעוניינים מאד, ובסוף הרצון הזה שלהם היה הסיבה העיקרית בכך שבחרנו בהם. החברה מקצועית מאד, יש לה מחלקת הפצה ופרומושן מעולה, אבל העובדה שבסופו של דבר היא תומכת בנו כל כך היא הדבר הכי חשוב עבורנו! אנחנו שמחים מאד להצטרף אליהם, הם עובדים חזק עבורנו, עכשיו רק צריך לשתות איתם כמה בירות – והמעגל יושלם [צוחק]…

תמיד היה נראה לי שאתם הולכים על קו דק שבין מטאל קיצוני מסורתי לבין מטאל עכשווי, איפה אתה חושב שאתם עומדים בימים אלו?
אנחנו בדיוק באמצע. אני באופן אישי אוהב את הדברים הישנים הכי הרבה, ואני לא אוהב את רוב הלהקות המודרניות. אבל אני לא רוצה להכחיש את העובדה שכל מה שישן הוא לאוו דווקא הכי טוב, כמו שאנשים מסוימים חושבים. בלהקה תמיד כתבנו רק מה שרצינו, וכשאני כותב מוזיקה אני אף פעם לא חושב אם היא נשמעת כמו זה או כמו משהו אחד. אני חושב שאחרי שכתבתי מוזיקה במשך כל כך הרבה שנים יש לי את הסגנון הלחנה שלי, סאונד משלי. אנחנו תמיד מנסים כל מיני שילובים במוזיקה, וזה אומר שיש השפעות גם ישנות וגם חדשות.
הסאונד באלבום החדש מעולה, אבל זה נראה שיש קצת פחות ריכוז בתופים מבעבר, ושהכול יושב יותר הדוק. מה היה הכיוון שלכם בסאונד?
אני מאד אוהב אותו, אני לא מכור לנושא הסאונד אבל יודע מה נשמע לי טוב ומה נשמע רע. והסאונד הזה פשוט מתאים בול לשירים החדשים. אני גם אוהב את העובדה שזה לא נשמע כמו שום להקה אחרת – הסאונד הוא די ייחודי.
בוא נדבר על הצד הגרפי של האלבום, זאת ממש לא עטיפה רגילה שלכם. איך זה מתקשר עם כל תמונות הלהקה באלבום, שגם לא סטנדרטיות?
העיצוב שונה מאד כפי שאמרת, וזה גם היה חלק מהתוכנית. רצינו להראות שיש יותר ממטאל פשוט בלהקה, דבר שני, רצינו להראות שמדובר בתקופה חדשה של הלהקה, ודבר שלישי, היה להציג את המילים ואת שם האלבום בעטיפה. הבחור על העטיפה הוא תמיד בשיאו, יש לו את האישה הטובה ביותר, העבודה הטובה ביותר, הכי הרבה כסף וכו', ואז אתה שואל את עצמך – למה הוא חותך לעצמו את האוזן? התשובה היא בגלל שיש לו בטחון עצמי. למרות שהוא חותך לעצמו את האוזן הוא עדיין שולט בכל – הוא מאמין בעצמו. אתה יכול להשוות את זה למה שקרה ללהקה בשנה וחצי האחרונות, איבדנו כמה חברים בהרכב, אבל נאבקנו כדי להיות טובים מתמיד. אנחנו תמיד מאמינים בעצמנו למרות שהיו לנו לא מעט שינויים.
בדנמרק יש סצנת מטאל חזקה שפועלת כבר לא מעט שנים, והיא הייתה ידועה גם בלהקות ההארד-רוק וההבי מטאל שלה – אבל בעשור האחרון נראה שהלהקות היחידות שפורצות החוצה מהמדינה הן רק להקות קיצוניות יותר. יש איזו סיבה למה הסצנה הנוכחית כל כך קיצונית, ולא מסורתית יותר כמו שבגרמניה למשל?
אני לא חושב שיש סיבה לזה, יכול להיות שמדובר במקרה. אני מניח שאנשים בדנמרק אוהבים מוזיקה ברוטאלית יותר! אני באמת לא יודע. אני חושב שיש לנו סצנה בריאה מאד, יש לנו להקות מכל סוג אפשרי, העניין הוא שפשוט אין יותר מידי להקות באופן כללי.
למרות שאתם הרכב דני, יש לכם מה שניתן לכנות כ-"סאונד בשבדי". האם הושפעתם מסצינת הדת' השבדית הידועה יותר מדברים אחרים?
אני לא חושב. כשגדלתי אהבתי דת' אולד סקול – מפלורידה והסצנה האירופאית של שנות התשעים – ת'ראש, והאמת היא שגם הרבה הארד רוק. אז אלו היו ההשפעות העיקריות עלי בתחילת הדרך. אבל בהחלט האזנו ללהקות שבדיות כשהן פרצו בשנות התשעים גם כן, קשה להכחיש שלשבדיה יש מבחר של להקות איכותיות. אני מקשיב לסוגים רבים ושונים של מטאל, אז קשה לי לומר מה השפיע עלי הכי הרבה. בכל מקרה, ההשפעה השבדית בהחלט נמצאת בשני האלבומים הראשונים שלנו אבל מאז גדלנו לכיוון שהוא יותר ת'ראש ברוטאלי.
בהחלט קבעתם לעצמכם שם של אחת הלהקות הגדולות ביותר שיצאו מדנמרק. מה המקומות שאתם הכי אוהבים מחוץ למדינה? הסצנה אצלכם היא כזו שטובה ללהקות מטאל?
דנמרק היא, לפחות בשבילנו, מדינה מצוינת. כלומר – זה תמיד משמעותי ללהקה לנגן במדינה של עצמה, והאנשים פה תומכים מאד. מעבר לזה הקהל הדני גדל בשנים האחרונות, כך שאני די בטוח שגם להקות זרות אוהבות להופיע כאן. כשזה מגיע למדינות אחרות אני מוצא את זה קשה לומר אילו הכי טובות לנו. ניגנו הרבה באירופה בשנים האחרונות, ובגדול אירופה טובה לנו. אני מתכוון, ניגנו הרבה הופעות מעולות ברוב הארצות, אבל אילו רק ארצות שבהן ניגנו יותר. מה שאנחנו מנסים לעשות עכשיו הוא לפרוץ מחוץ לאירופה, ניגנו באסיה בעבר – בסין ויפן – אבל אנחנו בהחלט רוצים להגיע לארה"ב בקרוב! יש שם שוק גדול שרק מחכה שנגיע ונתפוס אותו בביצים! מעבר לזה לא היה רע לנגן בישראל, אתה מוזמן לעניין מפיקים אצלכם!
עם השינויים בלהקה, והאלבום החדש יש תחושה גוברת של התרגשות וכוח בהופעות? איך זה מרגיש להכניס אנרגיה חדשה ללהקה?
האמת היא שכן, להכניס 4 חבר'ה שרוצים לעשות את המוזיקה ב-100 אחוז ממש משנה הכול. תמיד היינו ידועים כלהקת הופעות טובה, אבל יש המון אנרגיה חדשה בנקודה הזו, וזה תענוג להיות חלק מזה. החברים החדשים כולם מרגישים שהם צריכים להוכיח את עצמם, ואני הרגשתי דבר דומה – ככה שכשאנחנו עולים על הבמה אנחנו מרוכזים לגמרי. הלהקה גם עדיין פועלת סביב הנאה, כך שאנחנו אחת מאותן להקות מטאל נדירות שמידי פעם גם מחייכת על הבמה [צוחק]…
לסיום – מה הלאה עבורכם? מה אתה רוצה מהמשך שנת 2009 שנשארה?
אנחנו עובדים קשה על להגיע לארה"ב, וזו המטרה העיקרית שלנו בימים אלו. אבל לפני זה יש לנו הופעות אירופאיות לפנינו, יש לנו סיבוב דני ארוך, לאחר מכן בין השאר גם הופעות בטורקיה, ואחרי זה עוד סיבוב אירופאי. יש לנו הרבה דברים מרגשים לעשות לפני שאנחנו כותבים אלבום חדש – אז אני מקווה שבין לבין נראה אותך בישראל בקרוב!
|ENG|Hatesphere – Modern Thrash From Denmark
By: Alon Miasnikov
Interview With: Peter "Pepe" Lyse Hansen (Guitar), Hatesphere
It's never been easy putting a certain label on Denemark's Hatesphere. This agressive, fast and loud band compines Thrash, Death Metal and a certain Groove element in what can best be descirbed as Neo-Thrash. After 5 albums with the band's former vocalist – Jonathan "Joller" Albrechtsen, the band went through some serious upheavels as several other members of the band opted out, combine that with a change of labels (right before the band's former label – SPV – folded), and you might have had a disaster. Not for Hatesphere, the band released a new album earlier this year, brought in a new vocalist, changed some members, and is going on stronger than ever. We thought it was the right time to speak with guitarist / mastermind Peter "Pepe" Lyse Hansen about things.
Hi guys! Thanks for doing this interview; I'd like to start of course with your latest album – To The Nines, first – what's the meaning of the title and why was it chosen?
As nine is the highest number, "To The Nines" means aiming for the best, aiming for perfection, the highest of standards. So HateSphere anno 2009 is still "dressed to the nines" – we still go for the highest of standards in our music, even though we have had some changes in the line-up. Therefore the title of the album and the lyrics for the title track is very close connected to the last year and a half in HateSphere! We wanna prove that we are still on the top of the game!
The album features quite a lot of changes for the band, first – the change of vocalist, why is Jacob out of the band?
He simply didn’t want to do this anymore, so he decided to leave. For us it’s also better to have someone in the band that want to do this 100 % – and not have to be around a guy that would rather be another place. So it was actually – as weird as it may sound – the best thing that could happen to us at that time. It may have caused us some struggles but the atmosphere within the band is so much better – and the creativity, motivation and focus has improved.
Why was Jonathan chosen as his replacement?
Because he was the best possible frontman and vocalist [Laughs]… quite simple. We had quite a big search for the right guy, and we tried out numerous singers. In the end we couldn’t find the one – and through a friend of ours we got to know about this young guy, who our friend thought would fit perfect. So we tried him out, and he got in the band instantly. Joller is very young, and he is super motivated and talented. So we felt quite lucky to be able to find this pretty unknown guy that had the right talent. Another good thing is that he is Danish – which make a lot of things easier. We tried out people from abroad but we are happy that we found a Danish guy in the end… That makes rehearsals a lot easier [Laughs]…
What do you think the changing of the guard does for the band? What changed with the change of vocalists?
The sound of course changed a bit – not so much music-wise but obviously another vocalist changes something. Joller has got a more dark and brutal voice, and it makes our new stuff seem very brutal. On top of that he brings a lot of motivation into our music – and as mentioned before he and the other new guys have simply brought in a lot of new energy.
The album is definitely a very fast one, seemingly less thrashy and more death metallic in nature, where you going for a distinctly heavier approach with this one?
Actually no, but it just turned out that way. It may have something to do with our change of vocalist… and it may have something to do with the fact that we had a lot of frustrations that we needed to get out. We have felt quite a pressure and we have really wanted to show both our fans but also the critics that the band is better than ever. So this mix of focus and frustrations brought in a more brutal sound, I think. We actually never agree on how an album should sound. We simply write the music that we feel for at the time – and then it turns out as it turns out. And this time it turned out quite brutal [Laughs]…
Why the change in labels from SPV to Napalm? How happy are you with the change in the meantime?
In one way, yes. SPV changed their behaviour drastically the last year of our relationship. After having supported us big time in the beginning we had trouble getting them to answer simple stuff as emails or even telephone calls. We rarely heard from them, and they didn’t seem interested in us. Even though we fed them with great news, they seemed as it didn’t care to them. So we really wanted to leave and find a company that supported us 100 %. But that wasn’t easy as well. Because we had to get out of the contract with SPV, and they also didn’t answer our calls and mails regarding that matter… it was like they had totally lost it. Anyway, in the end they finally send us a mail saying that we could get out of the contract… and we immediately started searching for a new label. As we talked to Napalm it was obvious that they were very interested, and in the end this dedication was the main factor for choosing them. I mean, the label is extremely professional and have a great distribution and promotion department, but the fact that they support us that much is simply the most important thing for us! And we are super happy about joining them. They work hard for us… and now we only need to drink a couple of beers with them… then the circle is complete [Laughs]…

It always seemed to me the band walks a fine line between more traditional extreme metal and more current one, where do you think you stand these days?
We stand right in between. I personally like the older stuff best – I am not into many modern bands. But I also don’t want to deny the fact that old isn’t always best [Laughs]… as some people do. HateSphere always just write what we feel for – and when I write music I never think of that it sounds like this or like that. I think that I after having written music for so many years have my own style of composing – my own sound. But we always try to make a lot of variations in our music – and that means using both new and old inspirations.
The sound on the new album is fantastic, it seems there's a bit less emphasis on the drums from the last two albums, and that everything is a bit more cohesive this time, what is your take on the album's sound?
I really like it. I’m not a sound freak but I of course can hear what sounds good and what sounds bad… and this sound just fits our new songs perfect. I also like the fact that it doesn’t sound like any other band – the sound is quite unique.
A bit more on the graphic side of the album, why the very atypical cover artwork? How does that relate the band pictures in the artwork?
The artwork is quite atypical as you said – and that was part of the plan as well. First of to show that there’s more than just plain metal to HateSphere – second to show that this is a new era for HateSphere – third to display the lyrics and the title in the artwork. The guy on the cover is on the top of his game. He has the best women, the best job, the most money etc. And you might ask yourself the question – why is he cutting his ear off? Well, he simply displays self confidence. Even though he cuts of his own ear, he is still on top of the world – he believes in himself. You might compare his situation to the bands situation a year and a half ago. We lost some members but we fought our way back and are better than ever. We still believe in ourselves even though we have been through some changes.
Denmark has a well-known metal scene which has been going for quite some time, and it was known for its heavy and hard rock bands – yet in the last ten years or so it's mainly known for the more extreme metal bands, any reason why the country's metal bands tend to be heavier and more extreme than in countries such as Germany for example?
I don’t think there is any reason – it might be quite a coincidence. I guess people in Denmark like brutal music maybe [Laughs]… I really don’t know. I think Denmark has got quite a healthy metal scene. We have great bands in many different genres, but we just don’t have that many bands all together.
Though you are a Danish band, you have what can be described as a Swedish sound, were you influenced by the famous Swedish extreme metal bands more than others?
I don’t think so. I have grown up listening to old school death metal stuff – Florida death and the European 90’s death metal – and thrash… and actually a lot of hard rock. So that must be the main influences back in the days. But nevertheless we have listened to Swedish bands when they emerged in the early 90’s as well – it’s quite hard to deny that Sweden has got a lot of quality bands. I have actually been listening to quite a lot of different metal, so I find it hard to say what may have influenced me the most. Anyway, the Swedish influence may have been present on our first two albums but since then we have grown into more brutal thrash.
You've certainly carved a name for yourselves as one of the country's biggest metal exports, what territories are your favorite when playing outside of the country? Is Denmark itself a good country for a metal band to operate in?
Denmark is – for us at least – a very good country. I mean, it always means a lot to play in your home country, and the people are very supportive. On top of that the Danish crowd has grown a lot the last years – so I’m pretty sure that foreign bands like Denmark as well. When it comes to other territories I find it pretty difficult to say which ones are best. We have played a lot in Europe the last years – and in general Europe is quite good for us. I mean, we have played many great gigs in most of the countries – but there are just countries, where we have played more. What we are trying to now is to go outside of Europe. We have played Asia before – China and Japan – but we definitely need to go the US soon! There is a big market that is just waiting for us to come grab it by the balls. Furthermore it wouldn’t be bad to play Israel!!! So get your bookers down there aware.
With the changes in the band, and the new album, is there a sense of urgency – or deeper excitement in your live shows? Do you feel they energized the band in some fashion?
Actually yes. Getting in four guys that want to do this 100 % really changes something. We have always been known as a great live band but there is just so much new found energy at this point – and it’s a pleasure to be part of. The new members have all felt that they needed to prove themselves – and I have felt as well – so when we have entered the stage we have really been focused. Still HateSphere is about having fun as well – so we are one of the rare metal bands that occasionally smiles on stage [Laughs]…
That's it, thanks for doing this interview!
Thank you as well – it was truly a pleasure. I hope to see you in Israel soon!