מרואיין: Reginald "Fieldy" Arvizu, בסיסט להקת Korn

קצת לפני שסצינת הגראנג' התחילה לגסוס, קמה בקליפורניה להקה שהובילה את מהפיכת הנו מטאל, בעולם. למרות שהסגנון זכה להמון ביקורת מצד הקהל המטאליסטי המסורתי, Korn הצליחה לבסס את עצמה כאחת הלהקות החשובות בשנות האלפיים, בין אם במיינסטרים ובין אם במטאל. המוזיקה של Korn מורכבת מגרובים פאנקיים וגיטרות כבדות, השירה והמילים האפלות של הסולן Jonathan Davis וכמובן אחד מסימני ההיכר של Korn הוא נגינת הבאס האגרסיבית של Fieldy שנחשב לאחד הבסיסטים היותר מעניינים שפעלו במוזיקה הקיצונית בשנים האחרונות. לקראת ההופעה הקרובה של להקת Korn בישראל כחלק מפסטיבל הענק Ozzfest לצד Ozzy Osboune ולהקת Soulfly, תפסנו את Fieldy לשמוע קצת על האלבום החדש של Korn, על סיבובי הופעות ועל הנגנים שעזבו את הלהקה.

הי Fieldy, מה המצב? בוא נדבר קצת על האלבום החדש, הוספתם ליד השם Korn את הספרה 3 מה היתה הסיבה לכך?

זה האלבום השלישי שאנחנו עושים עם המפיק Ross Robinson, הוא עשה את שני הראשונים והוא התייחס לזה כאילו זה האלבום השלישי שלנו.

האם הייתה סיבה ספציפית שבחרתם לעבוד איתו?

כשדיברנו בלהקה על להקליט אלבום חדש, רצינו לחזור לשורשים ולהקליט כמו שהקלטנו בתחילת הדרך. דיברנו עם Ross והוא היה פנוי אז עשינו את האלבום איתו.

האם זה היה שונה לעבוד איתו עכשיו כשאתם כוכבים גדולים לעומת תחילת הדרך?

למען האמת זה הרגיש ממש אותו הדבר, זה הרגיש כמעט כמו איחוד משפחתי. עברו משהו כמו 10-15 שנים מאז שעבדנו איתו. אבל זה היה מאוד טבעי ולא היה שום לחץ.

דווקא קראתי שהוא הפעיל המון לחץ עליכם.

כלפי לא היה שום לחץ, אבל כן היה לחץ יותר כלפי Jonathan הסולן, כדי להוציא את המילים לשירים. וכלפי Ray המתופף כדי לגרום לו לשנות את המקצבים. עם Jonathan זה היה מאוד קשה והגיע למצבים שהייתי פשוט עוזב את האולפן. לא רציתי להיות שם כי לא רציתי לראות את זה כי זה היה כבד – הוא היה גורם ל-Jonathan לבכות כשהוא ניסה להוציא את המילים לשירים ממנו. ואני לא רציתי להיות שם. אני רוצה להיות שמח.

אני זוכר סצינה מהסרט של הקלטות האלבום השני שלכם ש-Jonathan גרם לך לבכות.

כן זה היה ככה הפעם רק שעכשיו אני אדם מבוגר ואני לא אוהב את זה. אנשים משתנים.

מה עושה את האלבום הזה שונה מאלבומים אחרים?

אני חושב שהסיבה שהאלבום הזה שונה היא בגלל שמצאנו את הכיוון ואת היושר האמיתי שלנו כלהקה. וכשאנחנו כותבים שיר אנחנו רוצים לוודא שזה יהיה שיר של Korn. נורא קל לעשות ניסיונות באולפן כי יש לך את האמצעים ואת הזמן לזה ובאלבומים האחרונים לקחנו את החופש להתנסות. אנחנו בנקודה שבה אנחנו יכולים לעשות איזה סוג מוזיקה שאנחנו רוצים אז צריך להיזהר שלא נסטה מהדרך.

נראה לי שבמשך השנים עשיתם אלבום של Korn, התנסיתם בסגנונות אחרים, ואז חזרתם לשורשים ושוב התנסיתם בדברים אחרים. האם זה משהו שאתם עושים במודע או שאתם נכנסים לאולפן וזורמים עם מה שקורה שם.

זה מעניין שאתה אומר את זה, אף פעם לא חשבתי על זה, אבל אתה ממש צודק… אולי באמת יש איזה דפוס שלא שמנו לב אליו. אתה אומר את זה ואני זוכר שעשינו את Take A Look in The Mirror שיהיה אלבום Korn וזה דפוס שחוזר על עצמו. אנחנו לא עושים את זה בכוונה אבל כנראה שזה מה שקורה.

באלבום הקודם שלכם הבאתם את המתופף Terry Bozzio. באלבום הזה יש מתופף חדש וכמובן היה את David Silveria המתופף המקורי של Korn. איך זה מרגיש לך כבסיסט לנגן עם מגוון מתופפים?

אולי זה לא מובן לכל האנשים, אבל המתופף מאוד משפיע על התפקיד של הבסיסט. אני אישית אוהב יותר מתופפים סולידים שמשאירים מקום לבאס לעשות יותר. מתוך השלושה אני לגמרי מעדיף את David או את Ray כי שאתה מנגן עם מישהו כמו Terry Bozzio שהנגינה שלו מאוד עמוסה, זה לא משאיר לך מקום כמעט לנגן.

ובאלבום הזה, כמה אתה חושב ש-Ray תרם לכתיבה של השירים?

אני אוהב את מה שהוא עשה באלבום כי הוא השאיר את הכול מאוד פשוט אבל הוא הכניס המון מהטעם שלו למוזיקה. יש מקצב שצריך לדבוק בו ואתה לא יכול להתחיל להשתגע, לפחות לא במוזיקה של Korn – אולי זה משהו שמתאים ללהקות אחרות אבל המוזיקה שלנו תמיד הייתה על בסיס של גרוב סולידי וכבד.

מהו תהליך כתיבת השירים בKorn? האם אתם מג'מג'מים או מביאים ריפים מהבית?

באלבום הזה רצינו נורא לחזור לשורשים. אז התאמנו בחדר חזרות קטן מאוד שלא היה כמעט מקום לזוז. ממש כמו שהיה לנו בשנות ה-90' כשהתחלנו. עשינו את זה כדי לקבל את ההרגשה הזאת ופשוט ג'ימג'מנו ביחד כלהקה

האם יש שיר שאהוב עליך במיוחד מהאלבום החדש‬?

אני חושב שהשיר Oildale (Leave Me Alone) הוא האהוב עלי. אני מאוד אוהב את הריפים הכבדים שלו ובכלל יש אווירה כבדה בשיר הזה.

אתם חתומים בלייבל חדש, Roadrunner Records, האם אתה חושב שהלייבל הזה יותר מתאים לכם בגלל שהם מתעסקים עם מוזיקה כבדה?

הרגשנו ש-Roadrunner זה לייבל שמאוד מתאים לנו כי הגישה שלהם מאוד דומה לשלנו, מה גם שרצינו לחזור לשורשים והיה נראה ש-Roadrunner זה לייבל טוב בשביל זה.

מה אתה מעדיף – להקליט באולפן או להופיע?

הופעות והקלטות זה שני דברים שונים לגמרי. להקליט באולפן זה ממש כיף כי אני יכול לחיות חיים נורמלים וללכת הביתה ולבלות זמן עם המשפחה שלי. בנוסף באולפן אתה יכול להיות מאוד יצירתי ויש לך את האפשרות להתנסות בכל מיני דברים. כשאתה מופיע אתה לא ממש יצירתי כי אתה מנגן את התפקידים שאתה אמור לנגן. כשאתה מופיע אתה פחות יצירתי כי אתה צריך לנגן את השירים כמו שהם ויש את השיגרה של היום יום. אבל יש את המימד של הקהל ואני מאוד אוהב להופיע ולנסוע למקומות מיוחדים.

האם יש איזה הופעה מיוחדת שזכורה לך במיוחד?

כן, וודסטוק 99 זאת היתה הופעה מדהימה. ניגנו בפני משהו כמו 200,000 איש וכשהקהל זז יכולת להרגיש את זה. זה היה פשוט מטורף! לקח זמן עד שהמוזיקה הגיעה לאנשים אז ממש יכולת לראות גל של אנשים קופצים כמו באצטדיון פוטבול. זה היה מרגש לנגן לכמות כזאת של אנשים.

האם היה רגע בקרירה שלך שאמרת לעצמך "עשיתי את זה"?

נראה לי כאילו שתמיד הרגשתי ש"עשיתי את זה" התגובות של אנשים תמיד היו טובות. ובשבילי זאת הצלחה. זה לא משנה אם אתה מופיע מול 20 איש או 20 אלף. אם כולם אוהבים את זה וזה גרם לנו להרגיש טוב. אבל אם אתה שואל במובן הכלכלי, אני חושב שהרגשתי את זה כשקניתי בית, כי זה גרם לי להרגיש יציבות בחיים. אני זוכר שכשהוצאנו את האלבום הראשון וקיבלתי אלבום זהב על מכירות של חמש מאות אלף עותקים, כשבאתי לתלות אותו על הקיר בדירה שלי שאלתי את עצמי מה זה באמת אומר? אני גר בשכירות אבל יש לי אלבום זהב?! [צוחק]…

אתם נמצאים בלהקה כבר הרבה שנים, כשאתם בסיבוב הופעות איך אתם מסתדרים?

עכשיו אנחנו מסתדרים טוב מאוד, אולי יותר ממה שאי פעם הסתדרנו במהלך הקרירה שלנו. זה לקח לנו 17 שנים של טורים להגיע למצב הזה. אבל עכשיו זה כבר מאוד נוח.

האם יש עליכם לחץ כשאתם מוציאים אלבומים חדשים?

לא ממש. אני לא מרגיש לחץ יותר כי אנחנו בנקודה בקריירה שלנו שזה לא משנה. אנחנו מקליטים אלבומים כי אנחנו רוצים ליצור מוזיקה חדשה. אבל אני עדיין מופיע יותר ממה שהייתי רוצה להופיע והמקומות שאנחנו מופיעים בהם, גדולים ומלאים בקהל. אז גם אם האלבום החדש היה האלבום הכי ענק בעולם עכשיו זה לא היה משנה בשבילי אנחנו עושים את מה שאנחנו אוהבים. ואני אוהב לעשות מוזיקה.

האם יש להקות שהכרת ואתה אוהב, להקות שהופעתם איתן במשך השנים?

קניתי לאחרונה iPad, ומיד קניתי מלא וידאוקליפים של להקות שאני אוהב. במשך השנים יצא לנו להופיע עם המון להקות. אני עכשיו מקשיב הרבה ל-Mudvayne, שהופענו איתה וככה הכרתי אותה. אבל גם להקות כמו Papa Roach או אפילו P.O.D הן להקות שהכרתי דרך הופעות וזה מדהים שאתה שומע את המוזיקה שלהן כל ערב במהלך הסיבוב הופעות ובסוף השירים נדבקים לך לראש.

ראיתי שיש לך להקה חדשה עם המתופף של P.O.D.

כן, זאת להקה חדשה שאני עובד עליה ונקראת Stillwell ואכן Wuv המתופף של P.O.D הוא המתופף שלנו. אני מנגן גיטרה בלהקה הזאת. רציתי לשנות כלי לגיטרה כי כשאני מנגן גיטרה זה נשמע שונה לגמרי. בגיטרה אני מתרכז יותר בתווים ובריפים. לעומת זאת בבאס אני מאוד ריתמי, החשיבה שלי היא כאילו שאני מגנן על כלי הקשה. ישבתי לפני כמה זמן עם Les Claypool הבאסיסט של Primus ושמענו שיר של Korn והוא אמר לי איזה אחלה דאבל באס יש פה ואני תיקנתי אותו, זה לא דאבל באס, זאת הגיטרה באס שלי!!! והרבה אנשים מתבלבלים כי אני נשמע הרבה פעמים כמו מתופף אבל צריך להקשיב טוב לתופים ולבאס כדי להבין מה באמת הולך שם.

זאת הפעם הראשונה שלכם בישראל, למה הקהל צריך לצפות? האם אתם הולכים לנגן שירים חדשים או את הלהיטים שלכם?

ההופעה בישראל הולכת להיות מורכבת, כי אנחנו מוגבלים בזמן בגלל Ozzy. יש לנו שעה להופיע ואנחנו צריכים לבחור את השירים הכי טובים. אני מניח שננגן 3 שירים חדשים אבל הרוב הולך להיות עם השירים הקלאסים שלנו.

הרבה להקות פוחדות לבוא לישראל בגלל המצב הפוליטי, עד כמה שאני יודע, Korn לא ממש להקה פוליטית אבל מה דעתך בנושא?

האמת שאני לא מתעניין בחדשות, ככה שאין לי מושג מה הולך שם. אני מאוד רוצה לבוא להופיע ואם משהו יקרה, אז כנראה שזה מה שצריך לקרות. לפני כמה שנים הופענו במקומות מסוכנים והיינו צריכים לבטל הופעות כי נפלו שם פצצות. לא היה לנו מושג שזה כל כך מסוכן שם. הייתי כבר בישראל בעבר, רק בשביל לראות איך זה שם. והאמת זה אחד המקומות הכי מדהימים בעולם, ואני אומר את זה בתור אחד שהיה בהרבה מקומות בעולם.

איך אתה מרגיש לגבי העזיבה של Head ושל David?

אלו שני סיפורים שונים לגמרי. David החליט לעזוב כי הוא לא רצה לנגן יותר. הוא רצה לפתוח מסעדות ואין מה לעשות, הוא אדם בוגר ואם זה מה שהוא רוצה אז אין ממש מה לעשות. Head עזב לא בגלל שהוא הלך לנגן עם להקה אחרת או כי הוא לא רצה לנגן, Head עשה שינוי בחיים כי הוא הגיע למצב שהוא לא יכל להמשיך בסגנון החיים ההרסני שלו. ועכשיו שכשהוא סידר את עצמו הייתי שמח אם הוא יחזור ללהקה אם הוא ירצה, כי הוא חבר טוב שלי והוא גיטריסט מדהים. הסיבות שלהם שונות ואני יכול להבין יותר את הסיבות שגרמו ל-Head לעזוב.

נראה לך שיש סיכוי שהוא יחזור?

– אם זה היה תלוי בי, בטח שהייתי רוצה שהוא יחזור. הוא Korn – אי אפשר לקחת את זה ממנו. אני מכיר אותו כל החיים שלי. הוא לקח חלק מאוד גדול בכתיבה של האלבומים שלנו. עם David זה אחרת כי שמעתי שהוא מכר את כל התופים שלו. אני לא חושב שהוא השאיר לעצמו סט תופים אחד לנגן. כל מה שהוא רוצה זה לפתוח מסעדות. אני באמת לא רוצה להיות אנוכי ואני מאחל לו שיצליח בזה. אני מאחל לשניהם בהצלחה.

אתה מאוד מעורב בגיוס תרומות למען Chi Cheng הבאסיסט של Deftones שנמצא בתרדמת.

כן, הוא חבר טוב שלי. והמצב שלו מאוד מוזר. כל הנושא של תרדמת הוא מעניין, כי הוא ממלמל לפעמים 'אמא' או מזיז את היד, אבל רוב הזמן הוא פשוט יושב שם ולא מסוגל לעשות כלום. הייתי חייב לעשות משהו, והחלטתי לעשות שיר בשבילו עם כל מיני אומנים. זה מאוד חשוב בזמנים כאלו לא לחשוב רק על עצמך ולזכור מי החברים שלך. הלוואי שהייתי יכול לעשות יותר בשבילו.

תודה רבה על הזמן שלך.

תודה רבה לך ונתראה בהופעה בישראל!