Paul Speckman – ראיון עם ה-Master
מרואין: Paul Speckman, סולן ובסיסט להקת Master
פול ספקמן הוא אגדת מטאל. ולמי שלא מבין עד כמה מדובר, רק צריך לעיין בביוגרפיה שלו. האדם הוא ממציאי הדת' מטאל, עם להקת Master, ששורשיה התחילו עוד ב-1983, הוא האדם מאחרי הרכב הת'ראש האגדי Abomination, הוא נתן חיים ללהקת הדת' הצ'כית המיתולוגית Krabathor, להקת Forbidden נקראה על שם שיר שכתב – ואלו רק חלק מהפרטים שממלאים את הביוגרפיה שלו. כיום, בערך 25 שנה אחרי שהתחיל לעשות מטאל, הוא פעיל בדיוק כמו שהייה כשהתחיל, וחשבנו שזה הזמן לשמוע קצת סיפורים מסביב המדורה מאחד האנשים הוותיקים ביותר בסצנת המטאל הקיצוני, בראיון כל כך ארוך, שנאלצנו לחלק לשני חלקים.
הי פול, בוא נתחיל מהווה, אני מבין שיש אלבום חדש ל-Master. איך הוא הולך להישמע?
היצירה האחרונה נקראת Slaves To Society, והיא תצא בחברת התקליטים הגרמנית Twilight Vertrieb במאי, אחרי זה הלהקה תצא לסיבוב הופעות באירופה עם מספר להקות מחממות, בינתיים זה החל ממאי ועד יוני, אבל זה עלול להתרחב בגלל עניין גדול בהופעות. ה-Master החדש הוא אנרגטי וכעוס כרגיל, ומהיר יותר מהאלבום האחרון שלנו. גם השקעתי יותר זמן בשירה באלבום הזה, ובהחלט יש יותר אנרגיה בו, אפשר למצוא עוד פרטים באתר שלנו או של חברת התקליטים.
מה פירוש שם האלבום, והעטיפה שלו?
העולם של היום הוא עבד לחברה, אנחנו מחויבים לעבוד, לשלם מיסים, ולציית לחוקים שמכתיבה החברה. חופש הוא משהו מהעבר. הפוליטיקאים מכתיבים חוקים שאנחנו חייבים לחיות על פיהם, והחופש קטן משנה לשנה, טרוריסטים כמו ג'ורג' בוש מושלים בעולם עם השחיתות והאלימות שלהם, מתוך מטרה לגרום לעולם לציית לכל מילה שהם אומרים. אם הנוער של היום לא יתמרד ויתפוס שליטה במצב אז כל החופש יהיה משהו מהעבר. זו מחשבה מפחידה ככל שהעתיד מתקרב. בעטיפת האלבום, השטן הוא החברה והאישה היא העבד לחברה, אבל בגדול זה אומר שכל האנשים הם עבדים של החברה. אני טוען שכל הנוער של היום צריך לעמוד ולהשתלט על העולם המטופש הזה, חייבים לעשות שינויים, ולצערנו האנרכיה כמעט ואבדה!
מי מנגן איתך באלבום?
זנק פרלובסקי הוא המתופף, ואלקס נג'לבה הגיטריסט, אני כמובן מנגן בס ושר. יש גם כמה אורחים צ'כים שמנגנים לידים ושרים איתי, אני נהנה להביא איתי כמה חברים בכל פעם שאני עושה אלבום חדש. ההרכב עצמו הוא אותו אחד שהיה לי בשנים האחרונות, זה האלבום השלישי שלנו ביחד. תמיד קשה לי לשמור על הרכב יציב, כי כסף הוא עניין בקרב מוזיקאים, ו-Master עושה מספיק כסף רק כדי לשרוד בימים אלו שבהם התחרות כל כך קשה, וישנם אתרים שבהם אפשר למצוא את השירים שלנו בחינם. היום זה זמן עצוב למוזיקה, חברות התקליטים מתעשרות והאמנים עצמם גוועים ברעב.
אתה כרגיל פעיל רק עם Master?
כן ולא, אני עובד גם עם חברת בוקינג בגרמניה, והם משאירים אותי בהופעות כל השנה, כל שנה. אני נמצא באוטובוסים של הופעות על כל מיני להקות, או כמנהל סיבוב ההופעות, או אחראי מרצ'נדייז, זה משאיר אותי בתוך הסצנה וגם מאפשר לי למכור דברים של Master כמעט כל יום. זאת ממש עבודה מצוינת שמאפשרת לי להשאר בקשר עם חיילות המטאל. אני אעזוב ב-27 למרץ כדי לצאת להופעות עם Vital Remains במשך 45 ימים באירופה, בעבר עשיתי סיבובי הופעות עם Benediction, Illdisposed, Testament, Macabre, ועוד כמה להקות מטאל מעולות מכל הז'אנרים. כמו שאמרתי, מטאל היא דרך חיים בשבילי, וזה משאיר אותי עסוק כל השנה. Master גם שומרת אותי עסוק, עם הופעות לפחות פעמיים בשנה, כולל יציאות להופעות בודדות בכל מיני פסטיבלים במהלך הקיץ.
עכשיו להיסטוריה, אתה התחלת עם המטאל בתחילת שנות ה-80', אתה זוכר את הרגע הספציפי שבו התאהבת בסגנון?
הפכתי להיות מכור אחרי ששרתי בלהקה בשם White Cross בתיכון, פגשתי בחור בשם רונלד קוק (מלהקת Thrust) והוא ביקש ממני להיבחן כסולן, ואחרי הופעה בתיכון בזמן הפסקת האוכל הפכתי למכור. הרבה עניין הופנה אלי, כמו לאחרים שם. זה היה רגע השיא שלי ב-1977 – אחרי זה התחלתי לנגן על הבס, ולא הסתכלתי אחורה מאז.
איך התחלת עם Warcry, הלהקה הראשונה שלך?
חזרתי הביתה אחרי אחד הכיבושים המיניים שלי – בחורה בשם ג'ניס בל – כשפגשתי בחור בשם סטיב אלרס, בעוד הוא עובד בחנייה של ההורים על המכונית שלו. התחלנו לדבר, והוא סיפר לי שהוא קנה גיטרה והוא לומד לנגן כמה קטעים של Black Sabbath ו-Judas Priest, סיפרתי לו שאני מנגן על בס והצעתי שנפגש יחד וננגן. התחלנו לעשות חזרות ביחד, וצירפנו חבר של סטיב, בחור בשם מרטי פיצ'גרלד בגיטרה מובילה והתחלנו להתאמן ברצינות. אחרי כמה זמן התחברנו עם מתופף מנוסה מהאזור שלנו בשם סטיב איסינו, וכך התחלנו. הלהקה הקליטה את הדמו הידוע Trilogy Of Terror, והתחלנו לנגן במועדון בשם Haymakers, ליד שדה התעופה Palwakee שבאילינוי. חיממנו ללהקות כמו Mountain, Queensryche ו-Twisted Sister והמון אחרות.
איזה סצנת מטאל הייתה באזור שיקגו בשנים ההן?
הסצנה הייתה מוצפת אז בלהקות כמו Trouble, Zeotrope, Znowhite, Witchslayer ו-Thrust, וגם פוזרים כמו Hammeron ו-Paradoxx. אלו היו הימים הטובים, בתקופה ההיא כל הלהקות ההן תמכו אחת בשניה, הייתה תחושת חברות בין הלהקות. כשאני קורא ראיונות עם הלהקות האלו, הן כולן מדברות על אותו דבר. זו הייתה תקופה נהדרת בהיסטורית המטאל של אזור שיקגו, אולי זה היה משהו במים מאגם מישיגן… אני חייב לומר שהלהקה הכי גדולה מהתקופה ההיא הייתה Trouble, וגם היא מתחילה השנה שוב להופיע. אני מקווה להיתקל בהם באיזה שהוא מקום בעולם, עם כל ההופעות שאני עושה כיום זה הגיוני שנפגש איפה שהוא, אני ממש מקווה לראות את חברי לנשק משיקגו שוב. היה שם מועדון בשם The Thirsty Whale, שתמך במוזיקה, אבל לפני כמה שנים הורידו אותו ובנו במקומו תחנת דלק, והם קוראים לזה קידמה, אני קורא לזה חזרה אחורה. העולם הזה תמיד בונה ותופס יותר מקום.
אני מבין שלהקת הת'ראש הידועה Forbidden נקראה על שם שיר שלכם, איך זה קרה?
פגשתי את החבר'ה המקוריים מהלהקה במפגש של ה-Foundations Forum בלוס אנג'לס שבקליפורניה, והם סיפרו לי שהמתופף המקורי של ההרכב, פול בוסטאף, קרא ללהקה על שם שיר שלנו בשם Forbidden Evil, שכתב סטיב אלרס ל-Warcry. אם תסתכל על האלבום המקורי, שלי יש אותו בתקליט, תראה שקוראים לו Forbidden Evil, כך שאני מניח שסיפרו לי את האמת… כמו שאני תמיד אומר, זה עולם קטן בסצנת המטאל.
הייתה לך מערכת יחסים סוערת עם ביל שמידט, מי שהיה המתופף שלכם, כשאתה מסתכל על כל זה היום, מה אתה זוכר מהמצב?
ביל שמידט היה מתופף אדיר, עם המון רעיונות טובים, אבל לצערו, אף פעם לא היה לו את הכסף לבצע אותם, כך שהכסף שלי שימש שוב ושוב כדי לנסות להביא את הרעיונות האלה לקיום. רוב הרעיונות האלו שימוש רק את שמידט עצמו, והוא פוטר זמן קצר לאחר האיחוד שלנו והוצאת אלבום הבכורה ל-Nuclear Blast ב-1989. אני תמכתי במנוול הזה ובחלומות שלו מ-1983 ועד 1986 כשסוף סוף נמאס לי לממן את הרגלי צריכת הסמים שלו והשארתי אותו שיקים את להקת Funeral Bitch, שהחזיקה תקופה קצרה, ואז איתי את Abomination. שמידט היה דכאוני חולני ופחד מהצל של עצמו.
ההרכב המקורי של Master ניגן רק שתי הופעות, ובסטנדרטים של היום זה מגוכך. ה-Master של היום מנגנת בערך 50 הופעות בשנה, ולפעמיים, כמו השנה, אנחנו ננגן גם 100 הופעות, כמובן שהחלום הוא לנגן כל יום, אבל זה חלום רוב הזמן. קראתי איפה שהוא שביל מנגן עם Diamond Rexx, להקה משיקגו שמחקה את Motley Crue, הם היו חתומים בחברת התקליטים Island בשנות ה-80. הגיטריסט המקורי שלהם, כריס מיטלברן, מנגן כמייק מרס בלהקת קאברים ל-Motley Crue שפועלת היום בשיקגו. זה כואב לי לספר את כל זה, ודי מביך.
האם הסיפור על איך שאיבדתם את חוזה ההקלטות המקורי שלכם עם Combat Records בגלל המנהל של הלהקה נכון?
זה היה בחור בשם קים פאולי, שהיה מפיק בקנה מידה רציני בזמנו, הוא כתב והפיק שירים ל-Kiss ו-Joan Jett וגם לאליס קופר. כן, פאולי היה חבר של הבעלים של האולפן SeaGrape, בשיקגו, שבו הקלטנו את הדמו המקורי של Master (ב-1985) שהוצא מחדש ב-2003 בחברת התקליטים Displeased. פאולי לקח דולר לדקה כדי לקרוא את החוזה שהיה לנו ושינה אותו כדי שישמע שאנחנו להקת של מליון דולר. זה היה החוזה הראשון שלנו, בדיוק על אותו חוזה חתם גם צ'קי (צ'אק שולדינר) מ-Death… אז כמו שאמרתי, הוצאתי כל כך הרבה כסף, ועשיתי כל הרבה טעויות בהתחלה, וזו הסיבה שבגללה אני עדיין במחתרת…
למה שינית את הלהקה שלך Death Strike ל-Master?
Master הייתה רק חלום בשלב הזה, ביל שמידט עזב ב-1984 בגלל שלא יכלנו למצוא גיטריסט שיכול היה לנגן את שלושת השירים הראשונים שביל כתב, כולל השירים "Master", "Pledge Of Allegiance" ו-"Terrorizer". דרכנו נפרדו והוא הצטרף להרכב בשם The Web Mayhem Inc. כתבתי שיר בשם "The Truth" במרתף שלי, ממש אחרי שאבי נפטר, הוסכם אז שאני אוכל לחיות במרתף של אבי עד שהבית שלו ימכר. אז ישבתי במרתף שלי וכתבתי שירים, ואז נתקלתי בעיתון מוזיקה בשם Illinois Entertainer, שעדיין קיים כיום, וראיתי מודעה מבחור בשם כריס מיטלברון. התקשרתי אליו עם חיוך. הבן ז**ה נבחן אצלנו שנה לפני כן אבל הוא אמר שהוא עדיין בכל הקטע של שתי גיטרות מלודיות בסגנון Judas Priest.
לפני כן הוא היה בעוד להקה אגדית משיקגו בשם Transgressor עם אדם שגם הוא אגדה בשם Hawk, שכיום כנראה מנגן עם אולי ג'ון רות', הגיטריסט לשעבר של ה-Scorpions. מיטלברון ואני התחלנו הרכב ללהקת Deathstrike עם קירק, האח של החברה שלי לשעבר בזמנו – שרלין. כמו כן, הוא הביא איזה שיכור בשם ג'ון לפריך. עשינו חזרות במרתף ועשינו כל מיני עיבודים, הקלטנו דמו ב-1985 שנקרא Fuckin Death, אבל לליפריך הייתה בעיה לנגן שיר שכתבתי בשם "Pay To Die", אז התקשרתי ודיברתי עם שמידט לגבי זה. למזלי ליפריך הצליח לעשות את זה כמו שצריך אחרי ניסיון שני, אבל זה הוביל לקשר השני ביני לבין שמידט. עד יולי 1985 שמידט היה מתקשר כל הזמן ומבקש להצטרף למיטלברן ואני, לבסוף נכנעתי ב-4 ליולי 1985 וניגנו ביחד, ואז גם שינינו את השם ל-Master, הקלטנו את הדמו ב-1985, והתפרקנו שנה לאחר מכן.
אתה זוכר מאיפה בדיוק המצאת את הגרואלים של הדת' מטאל?
פשוט שרתי בסגנון שלי, אני לא יודע לגבי גראולים בדיוק. פשוט שרתי מה שהרגשתי, והייתי די עצבני אחרי שאבא שלי נפטר, וזה מורגש בדמו Fuckin Death, ככה גם בדמו של Master, בכל מקרה זה היה עסק של ניסוי וטעייה, וזה יצא די טוב בכל מקרה.
מה אתה חושב נתן את הסטטוס של Master כלהקה מחתרתית אגדית?
כמובן שהדמו נשלח דרך כל הסצינה של החלפת קלטות הדמו, ולהקות כמו Benediction, Napalm Death, וגם Dismember ו-Terrorizer השיגו את הקלטת. הדמואים של Master ו-Deathstrike הופצו בצורה מחתרתית, וזה השפיע על הרבה מאד אמנים בין השאר על Evil Chuck (צ'אק שולדיינר) מ-Death. הסצנה בפלורידה הושפעה מאד מהדמואים האלו, וזה משהו שקראתי בין השאר שאמרו להקות כמו Morbid Angel – הקלטות האלו שינו את הסאונד של הז'אנר, ויצרו מטאל קיצוני יותר. אנחנו ב-Master הקשבנו ללהקות כמו Discharge, The Exploited, GBH, כמו גם ל-Black Sabbath ו-Motorhead, אלו היו ההשפעות הגדולות עלינו. כמובן זה שהלהקה המשיכה לנגן שנה אחר שנה הוסיף למיסטיות שלה.
איך החלטת על הקמת הרכב הת'ראש Abomination?
אחרי כל הבעיות עם Master החלטתי שזה הזמן לקחת את המושכות לידי ולתפוס שליטה בעניינים. שמידט היה המנהיג הבלתי רשמי של Master בהתחלה, ואילו Abomination הייתה הלהקה שלי, הרגשתי יותר בשליטה שם, וניגנו מאות הופעות אחרי שהוחתמנו ב-Nuclear Blast. ל-Master הוצע חוזה שבוע לאחר מכן, כך שדיברתי עם החברים המקוריים לעשות איחוד קצר לצורך הוצאת אלבום, האיחוד הזה החזיק כמה שבועות ואז התפרקנו שוב, אחרי שהייתי רחוק משמידט ומיטלברן לתקופה הבנתי שאין לי צורך בהם. אחרי הלחץ של ההקלטה באולפן פירקנו את החבילה לתמיד. הרכבתי הרכב חדש לסיבוב הופעות כש-Abomination מחממים ו-Pungent Stench ו-Master הן הלהקות העיקריות. ניקאס, המתופף מ-Abomination ואני ניגנו עם שתי הלהקות במהלך אותן ההופעות.
היית אחד האמנים הראשונים ב-Nuclear Blast, מה אתה זוכר מהם בתקופה ההיא?
בהתחלה זה היה ממש טוב, הם עשו המון כסף, והם התייחסו אלינו מצוין. אבל אני עדיין מחכה לקבל כסף על חלק מהאלבומים – הם גנבו מהכסף והשקיעו בלהקות אחרות, כמו שחברות תקליטים עושות. הבנתי שאף פעם לא אראה את הכסף הזה, דבר שהוא בדיחה חולנית כי חברת התקליטים היא אחת הגדולות באירופה כיום, עם הלהקות הכי גדולות. כסף הוא שורש הרוע.
איך התחלת בקשר עם כריסטופר ו-Krabathor?
פגשתי את כריסטופר במהלך סיבוב הופעות עם Malevolent Creation. הם עשו איתנו את הסיבוב במהלך 44 הופעות כשהם נוסעים באוטובוס של ביה"ס ללא שירותים… לסיבובי הופעות המופרעים האלו יש דרך לקשר בין אנשים למהלך שנים רבות. כמובן ש-Malevolent, Master ו-Krabathor הפכו לחברים טובים – במהלך הסיבוב בילינו הרבה ביחד ודיברנו על פרויקט משותף. יותר מאוחר, דיברתי עם כריסטופר והאנגלית הרצוצה שלו והוא סיפר לי שהוא עשה את ההופעות האחרונות שלו עם הלהקה והם מתפרקים, והוא היה ממש בסוף שלו עם קריירת המוזיקה שלו. החלטנו שאני אבוא לצ'כיה, למקום שנקרא Uherske Hradiste, המקום שבו אני חיי עד היום, ונקליט פרויקט בשם Martyr. נסעתי, ביליתי שם 6 שבועות והציעו לי להצטרף ללהקה באופן קבוע. אז חזרתי לאמריקה, מכרתי את כל הדברים שלי ועזבתי את המדינה. אני גר בצ'כיה הלוך וחזור כבר 7 שנים, הפכתי להיות אזרח ואני חיי כאן בלי לחזור לארה"ב כבר 3 שנים ברצף. Master תעשה סיבוב הופעות בארה"ב בדצמבר, וזו תהיה ההזדמנות שלי לראות את המדינה הקודמת שלי…
האם Krabathor עדיין קיימת?
אף פעם לא עזבתי אותה. כריסטופר עבר לארה"ב והוא חיי שם כיום, הוא יחזור לסיבוב הופעות של הלהקה ואלבום חדש ב-2009, איתי כמובן. הוא גם ינגן איתי בהופעות של Master בארה"ב, הוא גיטריסט מעולה והוא כבר שם, מה שיקל עלי להשיג ויזות לנגנים הצ'כים והסלובקים שלי.
במה עסק האלבום Let's Start A War של Master? במיוחד בשירים כמו "American Freedom" ו-"Purchase A New Hand Gun"?
האלבום עוסק בנושא הרוצחים הסדרתיים. המספר הגדול ביותר בעולם של רוצחים סדרתיים קיים בארה"ב, זה חלק מהחירות שלנו. יש אפילו קלפי אספנים של רוצחים סדרתיים, רק בארה"ב תוכל למצוא סט כזה חולני של ערכים, כשאנשים מרוויחים מהרצח של אנשים אחרים. אותם רוצחים מעוותים נעצרים ומבלים את חייהם בפינוק ומותרות, הם מציירים, רואים טלוויזיה, וחיים בתאים פרטיים משלהם, על חשבון משלם המיסים.
כל אדם יכול בעקרון לקנות אקדח אישי ולרצוח את בת זוגתו לחיים, גם זה חלק מהחירות בארה"ב. לפחות פה באירופה דברים פחות נפוצים בסגנון הזה, אני חי בעיר של 25,000 תושבים ודברים פה הרבה יותר שקטים, לפחות כרגע, זה נראה בטוח יותר. אבל כרגיל ארה"ב מנסה לרגל כאן עם מערכת רדאר חדשה, והרוסים מפוחדים מזה. המשחק הזה אף פעם לא יגמר, וזה נושא למחשבה. על זה האלבום ההוא.
במה עסק האלבום Spirit Of The West?
באידיאולוגיה המערבית כמובן, חוויות אישיות שלי מצאו דרכן לתוך האלבום, אני חייב להסתכל באלבומים עצמם אחרי כל שאלה כזאת, בגלל שהמשכתי הלאה… זה זמן אחר וחיים אחרים… האלבום ההוא עוסק בבוש, ברופאים שמשחקים את האלוהים, כרגיל, וגם על זה שהילרי קלינטון היא אישה עם לשון נחש, מפחיד אותי לחשוב שהיא רצה כרגע לנשיאות בארה"ב. מצד שני, מי יכול להיות יותר גרוע מהבושים, הקודם והנוכחי? זה מגעיל אותי שחבורה של אנשים זקנים מובילה את העולם, עם הרעיונות והדרכים שלהם. הלכתי עם המוטיב הדרומי כמחווה לג'וני קאש האגדי.
אתה הצהרת בעבר כי אתה משתמש בגראס, אתה עדיין מעשן? איך אתה חושב שזה השפיע על החיים והמוזיקה שלך?
האמת היא שהפסקתי כשהייתי בן 25, כשאני עדיין מעשן מידי פעם בסיבובי הופעות כשיוצא. בהתחלה המריחואנה תרמה הרבה לכתיבת השירים, אני מניח שהיא עדיין תורמת גם היום, יש בהחלט משהו מרכך בה, ואני מעדיף לעשן אותה מללכת למלחמה ולהרוג אנשים חפים מפשע…
עם כל כך הרבה שנים בעסק, למה אתה בעצם ממשיך? זה בטח לא בשביל הכסף…
אין כמו לעלות על בימה לנגן מול מאות ולפעמים אלפי אנשים, הריגוש עדיין שם אחרי כל השנים האלו. אם זה היה בגלל הכסף הייתי פורש לפני הרבה מאד שנים. אני עדיין נהנה לשמוע את הקול האגרסיבי והמטורף שלי כשהוא יוצא מהמוניטור, ולראות את התגובות של האנשים… אני עדיין קורא ביקורות, לפעמים הן טובות ולפעמים הן מסריחות, אבל זה לא משנה לי כי אני מנגן את המוזיקה בשביל התחושה שהיא נותנת לי. אני כותב את זה בשביל עצמי, ואם מישהו לומד משהו מהמילים זה מרגש. אם הם רק נהנים מהצליל זה גם בסדר, זה רוק נ' רול בייבי.
כשאתה מסתכל אחורה, מה היית משנה מהבחינה העסקית בהתנהלות של הדברים בעבר?
טוב, בטוח שלא הייתי לוקח מנהל אישי כמו שעשיתי ב-1988, זאת הייתה חתיכת טעות לקחת איזה בוגר קולג' שלא יודע כלום על העסק הזה. זה היה ניסוי וטעייה איתו, והטעייה הייתה הרבה יותר משמעותית מהניסוי… היינו צריכים גם לחתום על החוזה עם Combat ב-1985, אבל ראייה לאחור היא תמיד 6/6, אולי אני עדיין חי היום בגלל שלא חתמנו על החוזה ההוא, בתקופה של החוזה כל הלהקה הייתה מכורה קשות לקוקאין…
מילים אחרונות למטאליסטים שקוראים את זה?
תקשיבו לאלבום החדש שלנו, Slaves To Society, אני בטוח שלא תתאכזבו. לאנשים הצעירים יותר שקוראים את זה, אני מקווה שהם ינסו לעשות שינויי, זה רק לטובה. למי שרוצה לדעת יותר, מוזמן להיכנס לאתר האינטרנט שלי ולכתוב לי, ותודה על הראיון, הוא העלה הרבה זיכרונות, חלקם טובים וחלקם רעים…
|ENG|Paul Speckman – Interview With The Master
By: Alon Miasnikov
Interview With: Paul Speckman (Vocals / Bass), Master
There are few remaining legends in the extreme metal scene, and Paul Speckman is definitely one of them. The bassist/vocalist is the man behind Master – one of the first death metal bands ever, the force behind legendary thrashers Abomination, and the voice of cult death metal outfit Krabathor. Paul was kind enough to answer our (many) questions in an interview about his past, present and future.
Hey Paul, I'd like to start with current events, I understand there's a new Master album coming out, how is the album going to sound?
The latest masterpiece is called Slaves To Society and will be released o the Twilight Vertrieb label on May 11th. Master will then headline a tou with various supports throughout Europe beginning on May 18th at this point. The tour will last from the May 18th until June 24th, but may be extended due to the fact of much interest. The newest Master is energetic, and angry as always, only the album is faster than the previous record. I also spent more time on the vocals for this CD, and there is definitely more energy here. More info can be found at master-speckmetal.com or www.twilight-Vertrieb.com
What's the meaning behind the title – Slaves To Society mean, and the cover art?
Today the world has really become Slaves To Society. We are forced to work, pay taxes and follow the rules that society dictates. Freedom is a thing of the past. The politicians make rules we must abide by, and freedom decreases every year. Terrorists like George W. Bush rule the world with their corruption and violence in order to make the world bend to his every whim. If the youth of today don’t rise up and take control of the situation, then all freedom will be a think of the past. This is a terrifying thought as the future draws nearer. On the cover art, the Devil is society, and the woman are the Slaves To Society, but this really means all people in general are the Slaves To Society. I recommend that all the youth of today stand up and be counted and take over this silly world. Changes must be made. Unfortunately, Anarchy is nearly lost!
What's the line up on the album?
Zdenek Pradlovsky on the drums, and Alex Nejezchleba plays the guitars. I of course play the bass and sing the vocals. There are a few special guests from the Czech Republic playing some additional solos and singing additional vocals. I enjoy bringing in a few friends every time we record a new record. The basic lineup of musicians on the record is the same as the last four years. This is the third CD together. It’s always a problem for me to keep a stable lineup, because money is always an issue with musicians, and Master makes just enough money to survive these days as the competition is enormous, and people always find crooked websights that make the songs available for free. Today is a sorry state in the music industry. The labels get richer, and the artists are often starving.
Are you currently only active with Master?
Yes, and no. I also work with a booking agency in Germany, and they keep on the road continuously throughout the year, every year. I travel on a bus with many different acts sometimes as a tour manager, or a merchandiser. This keeps me in the scene and allows me to sell Master merchandise every day on tour as well. It’s really a killer job that allows me to stay in touch with the real Metal troops. I will be leaving on the 27th of March to join Vital Remains next for 45 dates in Europe. In the past I have traveled with Benediction, Ill-disposed, Testament, Macabre, and several other killer Metal acts form throughout the genre. As I said Metal is a way of life for me, and keeps me busy every year. Master keeps me busy as well as we tour at least twice a year ourselves and travel to many other countries for one off shows as well as festivals through the summer.
Now back in history, you started out with metal way back in the early 80's, do you remember the specific moment when you got hooked?
I was actually hooked after singing in a band called White Cross when I was still in high school. I met this cat Ronald Cooke (Thrust), and he asked me to audition as a singer, and after the show at the high school during the lunch hours I was hooked. So much attention was drawn to me as well as the others. This was crowning achievement that year in1977. After this I began practicing the bass guitar, and never looked back.
How did Warcry come together?
I was returning home from one of my latest sexual conquests, Janice Bell, when I ran into Steve Ahlers as he was working in the driveway of his parent’s home on his old VW Bug. We got to talking, and he mentioned the fact that he bought a guitar and was learning songs from Sabbath and Judas Priest. I mentioned the fact that I was also practicing the bass guitar, and I suggested that we should get together and jam. We began practicing, and added Steve’s friend Marty Fitzgerald on lead guitar and began rigorously practicing. After a year or so we finally hooked up with a local, experienced drummer called Joe Iaccino, and we began. Warcry recorded the infamous Trilogy of terror demo, and began playing shows at a local club called Haymakers near the Palwakee Airport in Illinois. We opened shows for Mountain, Twisted Sister, Queensreich, and countless others.
What kind of a metal scene was there in Chicago back then?
The Scene in Chicago was thriving with acts such as Trouble, Zoetrope, Znowhite, Witchslayer, Thrust, and posers like Hammeron and Paradoxx. Those were the good old days. All the bands at this time supported one another. There was real comradeship among the bands. When I read other interviews with these past rebels, they all mention the same thing. This was killer time period in the history of the Chicago Metal Scene. I think maybe it was something in the water from Lake Michigan. I would have to say that the biggest band from this genre to succeed was Trouble, and they are beginning to tour as well this year once again. I hopefully will run into them again somewhere on this planet. As much as I travel these days it’s likely we will meet up again. I of course look forward to seeing my old Chicago comrades. There was an old club called The Thirsty Whale, that supported music, but some years back the club was torn down and replaced by a gas station. They call it progress, I call it decline. The world is always building and taken up all space.
I understand that thrash band Forbidden were actually named after one of your songs, how did that happen?
I actually ran into one of the original Forbidden members at a Foundations Forum meeting in Los Angeles California, and I was told by this member that the original drummer Paul Bostaph named the band after the song Forbidden Evil written by Steve Ahlers for Warcry. If you look at the original album, which I have on vinyl, the album is called Forbidden Evil. So I suppose it’s highly likely that I was told the truth. As I always say, it’s a small world in the Metal Scene.
You had quite a tremulous relationship with Bill Schmidt, your ex-drummer, looking back on that now, what's your take on that now, in hindsight?
Bill Schmidt was a great drummer, and was filled with many great ideas, but unfortunately for him, he never had the money to implement them. So my money was used over and over again to try and bring these ideas to light. Many of the ideas in the end would end up to be pipe dreams for Schmidt, and he was subsequently fired after our short reformation in 1989 for the recording of the debut album for Nuclear Blast. I supported the bastard and his dreams from 1983 until 1986 when I finally got tired of supporting his drug habits, and left to form the short lived Funeral Bitch followed by Abomination respectively. Schmidt was a manic- depressive, and was afraid of his own shadow. The original incarnation of Master played 2 shows in the short run, and by today’s standards this is ridiculous. Today Master normally plays around 50 shows a year, and sometimes like this year, we will play around 100. Of course the goal is too play everyday, but that’s a dream for most. I read somewhere that Bill is playing with Diamond Rexx, an old Chicago wannabe Motley Crue type band, once signed to Island Records in the eighties. Original guitarist Chris Mittlebrun is playing Mick Mars in a Motley tribute band in Chicago as well. It hurts me too say this, as it’s quite embarrassing to me.
Is the story of how he and Kim Fowley lost you the record contact true? Can you tell us what happened there?
It was Kim Fowley, the once major record producer, who wrote and produced songs for Kiss, Joan Jett and the Runaways, as well as Alice Cooper. Yes, Mr. Fowley was a friend of the studio owners at SeaGrape Studios in Chicago, where we recorded the original Master 1985 demo’s released in 2003 on Displeased Records from Holland. MR. Fowley charged one dollar per minute to read the contract and changed the contract to read like we were a million dollar band. This was our first contract, actually the same contract that was offered and signed by Chucky from Death. So as I said earlier, I spent much money, and we made many mistakes in the beginning, and this is why I still reside in the Underground.
Why was Death Strike transformed into Master?
Master was only a dream at this point. Schmidt and I parted in 1984 because we couldn’t find a guitarist in Chicago that could play the first three songs Bill had written, including Master, Pledge of Allegiance and Terrorizer. Bill and I split up, and he joined a band now called on the web Mayhem Inc. I wrote a song called The Truth in my basement, just after my father passed on. It was agreed that I would live in my father’s home until it was sold. I wrote this song and began working on stuff in my basement. I looked in a music newspaper called the Illinois Entertainer, still in existence today, and found an ad for Chris Mittelbrun. I called with a smile. This mother-fucker auditioned for us a year before, but said he was still into the Judas Priest type twin guitar attack.
Before the original audition, he was in another Chicago legendary band called Transgressor, with another Chicago legend called Hawk. Apparently Hawk now plays with Scorpions former guitarist Uli Jon Roth. Mittelbrun and I put together a lineup for Deathstrike with my old girlfriend, Charlene’s brother, Kirk, and Mittelbrun brought in a drunk called John Leprich. We began practicing in the basement and wrote some arrangements. We recorded a demo in the spring of 1985 called Fuckin Death. Leprich had trouble getting the song I wrote called Pay To Die down, so I called and spoke with Schmidt about this. Fortunately Leprich succeeded in recording Pay To die after a second try. This was a new communication between Bill and I. By July 1985, Bill was calling and repeatedly begging to join Mittelbrun and myself. I finally gave in on July 4th 1985 and we jammed and changed the name again to Master. We went on to record the Master Demo’s in the fall of 1985, and split up one year later again.
Do you remember how you started out with the death growls?
I really just sang my own style, I don’t know about growls exactly. I just sang the way I felt, and I was quite angry after my father passed, and this is felt on the Fuckin Death demo for sure. When we recorded the Master demo, again this was just trial and error. It came out rather well anyway.
What do you think brought Master's status as a legendary underground act?
Of course the demo was sent through the tape trading underground, and bands like Benediction, Napalm Death as well as Dismember and Terrorizer got a hold of this. The Master and Deathstrike demos were well received and distributed through the underground, and this influenced so many including Evil Chuck from Death. The Florida Scene was influenced greatly by these demos and of course I have read this written by bands such as Morbid Angel. These demos changed the sound of the genre, and more aggressive Metal began. We as Master were listening to bands like Discharge, The Exploited, GBH, as well as Sabbath and Motorhead. These were our big influences. Of course the band plays on year after year, and so this adds to the mystique.
Why did you decide on forming Abomination?
After all the problems with Master, I felt it was time to take the reigns and control my own destiny. Schmidt was the unofficial leader of Master in the beginning. Abomination was my band. I felt more in control with Abomination, and we played shows in the hundreds after we were signed to Nuclear Blast. Master was offered a contract one week later, so I talked the original members into a short reformation as to record a CD. This Master reformation lasted a few weeks and then we broke up again. After being away from Schmidt and Mittelbrun for a while, I realized I didn’t need them anymore. After the stress of the studio album, we called it quits together for good. I put together a different lineup to tour Europe on the Fleishe Tour with Abomination as support, then Pungent Stench and Master as headliner. Nickeas the Abomination drummer, and I, played 26 shows as the musicians in both groups.
You were one of the first artists on the Nuclear Blast label, what do you recall from working with them at that time?
In the beginning times were good. NBR made a ton of money from the beginning, so they treated us very well. But, I am still waiting to get paid for many of the releases. They stole the money and invested in many other groups, as all labels do. I realize that I will never see this money, which is a sick joke, as the label is the biggest label in Europe, with the biggest groups. Money is the root of all evil.
How did your work relationship with Christopher and Krabathor start out?
I met Christopher while on tour with Malevolent Creation. Krabathor opened the shows every evening for 44 days around Europe in an old school bus without a toilet. These crazy tours have a way of bonding the inhabitants for years too come. Of course Malevolent, Master and Krabathor became great friends in the end. While on this tour, we hung out every day of course and spoke about a possible project together. When I spoke with Christopher over the phone in his broken English, he had just finished up his last shows with Krabathor, and the band was splitting up. Christopher was nearing his end with music when we spoke. We decided to record a project called Martyr in Czech. I went to visit Uherske Hradiste where I live now, and spent six weeks rehearsing and recording. They asked me to join Krabathor during this time in Europe. I returned to America and sold my stuff, worked six weeks and left the USA. I have been in Czech on and off for about seven years. I became a resident and live here without returning to the USA for three years now. Master will be touring the USA in December, so I will make my visit and see my old country.
Does Krabathor still exist?
I never left Krabathor. Christopher moved to the USA, and still lives there today. He will be returning for a Krabathor Tour, as well as new album in 2009 with me on board of course.
I will be using Christopher on guitar on the Master US tour, as he is a killer player, and he’s already there. It makes things a bit easier for me, as I don’t need to worry about visas for my Czech and Slovak players.
Your latest Master albums seem to deal in several subjects lyrically, what did "Let's Start A War" deal with, specifically such tracks as American Freedom and Purchase A New Handgun?
All my albums deal with what is happening in world at a particular time. The world is ever changing, and I enjoy keeping a personal record on CD. Every year the world changes and new tragedies strike, and I like to journal this in the music. American Freedom deals with the serial killer issue. In America, the most serial killers exist. It’s part of your freedom. Also there are serial killer trading cards available. Only in America could you find such a sick and twisted sense of values, where people profit off the murders of others. These sick and twisted serial killers live in the lap of luxury in prison after they are caught.
They paint, enjoy television, and live in their own private cell, courtesy of the tax- payer. Anyone basically can purchase a new handgun, and kill his or her spouse. This again is a part of freedom in the USA. At least here in Eastern Europe things are less common in these situations. I live in a city of 25,000 and it’s much quieter and at least at the moment, it appears to be safer. But as usual America is trying to infiltrate Eastern Europe with a new system of radar. The Russians are terrified. This big game will never end, and it’s definitely food for thought, so this is why I wrote these tracks.
What did the Spirit Of The West album deal with?
The Western ideology of course. Personal experiences of mine made there way onto this record. I have to look at the records for a moment after each of these questions, because I have moved on in life as usual. It’s another time and another place. The Spirit deals with Bush, doctors playing god as usual. Also Hilary Clinton is the Woman with the serpents tongue. It’s a terrifying thought that she’s running for president in the USA. But, on the other hand, who could do worse than the Bush’s, past and present. It makes me sick that a hand full of old men shape the destiny of an entire world with their antics and ideas. I went with a Western motif as a tribute to the legendary Johnny Cash.
You've stated publicly your use of pot, do you still smoke the stuff? Do you think if affected your lifestyle or music in any way?
Actually I quit when I was around 25 years old, but I do still partake on tour, on occasion, as it’s always available on tour. In the beginning the marihuana was very helpful in writing songs, and I suppose it still is today sometimes. I recommend that everyone must at least try it. There is definitely a freedom in marihuana, and I think it’s better to smoke pot and mellow out than go to war and kill helpless civilians.
So many years in the business, and with some many albums released, why do you keep on going? It's certainly not for the money.
There is nothing like taking the stage and playing to hundreds and also sometimes thousands of people. The thrill is still there after all these years. As you said if it was only about money, I would have quit many years ago. I still enjoy listening to my crazy aggressive old voice coming through the monitors, and watching the reactions of the people. I still read reviews, sometimes they’re good, and sometimes people say I suck. But, this doesn’t matter too me as I play this music for the feeling I get. I write the songs for myself, and if someone learns something by the lyrics, it’s thrilling. If they just enjoy the sound then that’s cool as well. It’s Rock n Roll baby.
Looking back on things, what are the things you would change with the way you chose to walk in your musical career?
Well hell, I never would have taken on a manager when I did back in 1988. What a mistake this was to take on a college graduate who really new nothing about the business. It was all about trial and error with him, and the errors outweighed the trials. We should have signed the Combat deal in 1985, but hindsight is 20/20. Maybe I am still alive today because we never signed that contract. At the time of the contract the whole band was severely hooked on Cocaine.
Any last words for the metal fans reading this interview?
Check out the new CD called Slaves To Society, and I am sure you won’t be disappointed. It’s a brutal CD of Aggression, and is a reminder of the state society is in today. And for the young people I hope they listen very carefully and a t least try an attempt at change. This is for the best. For more info go to my website (master-speckmetal.com) and if you have any questions about Master or merchandise you can write me, Thanks for the killer interview, it brought back some good and bad memories…