Scar Symmetry – דת' מטאל הולוגרפי
מרואין: Henrik Ohlsson, מתופף להקת Scar Symmetry
שבדיה סיפקה לנו המון הרכבים מעניינים במהלך השנים, אחד מהם הוא Scar Symmetry, סוג של סופר-גרופ עם מוזיקאים מוכשרים במיוחד המגיעים מלהקות כמו Solar Dawn, Theory In Practice, Carnal Forge ו-Altered Aeon. בבסיס המוזיקה שלהם, חברי ההרכב עושים דת' מטאל מלודי, אך הם לא בוחלים בהתנסויות עם צלילים חדשים, החל בשילובי קלידים אלקטרוניים, דרך שירת הבי מטאל ועד לריפים פרוגרסיביים כובשים – אין פלא שב-4 שנות קיומו ולאחר 2 אלבומים מוצלחים, ההרכב הספיק לכבוש הרבה פסגות ברחבי העולם. יש שיאמרו שחלק מזה קשור לכך ש-Jonas Kjellgren – מפיק מטאל נחשב שעבד עם עשרות להקות (ואפילו The Fading שלנו) – הקים את הלהקה, ויש שיגידו שזה ניסיון רב השנים של כל חברי ההרכב. אך לא משנה מה הסיבה, Scar Symmetry מוציאים אלבום שלישי וזה מספיק כדי לתפוס את מתופף ההרכב, Henrik Ohlsson, שיספר לנו על מה הוא וחבריו זוממים.
היי Henrik, לאלו שרק שמעו על Scar Symmetry בשם, תוכל להסביר טיפה על הלהקה ועל הרקע של החברים שלה?
Scar Symmetry הוקמה ב-2004, כולנו פחות או יותר נפגשנו באולפן של Jonas (שנקרא Black Lounge), איפה שכל האלבומים של הלהקה הוקלטו. הלכתי להקליט שם עם להקה אחרת בזמנו ואז Jonas שאל אותי אם אני רוצה להקים להקה חדשה איתו – וזה מה שקרה. לאחר מכן, Jonas בחר חבר שלו בשם Christian שהקליט באולפן עם להקה אחרת. הכרנו אותו והקשבנו לדמואים שלו שנשמעו טוב, הוא היה מאד להוט להיות בלהקה ולקחנו אותו. כך הלהקה בעצם נולדה.
האלבום השלישי שלכם עומד להשתחרר, עד כמה אתם נרגשים לגביו?
אנחנו מאד מתרגשים לגביו, זה הדבר היחיד שעשינו במהלך חצי השנה האחרונה [צוחק]… תהליך ההקלטות נמשך כמה חודשים ועכשיו המשימה האחרונה היא השחרור עצמו, להחליט איך האלבום יראה, דיונים בנוגע לקליפים וכו'… זה כל מה שעשינו מאז דצמבר של השנה שעברה ואנחנו מאד מצפים לשחרור. זה גם המון זמן בשבילנו כי אנחנו רגילים לשחרר אלבומים יחסית מהר.
אני מבין שיש קונספט מאד חזק ומורכב מאחורי Holographic Universe. תוכל לספר לנו על מה האלבום ומה המשמעות מאחורי שמו?
יש סוג של קונספט מאחורי כל האלבומים שלנו, כולם מתעסקים בפיסיקת קוונטים ואיך היא מתקשרת עם פילוסופיה מזרחית – המדע העכשווי דיי דומה למה שהפילוסופים המזרחים אמרו במשך המון זמן, אז זה מעניין לראות איך שני הנושאים מתקשרים. אז האלבום החדש הוא פחות או יותר נוגע בנושא הזה בבסיסו, אבל הוא מתפתח גם להרבה כיוונים אחרים. זה כמו סיפור, זה סוג של המשך לנושא מתוך האלבום הקודם – Pitch Black Progress דיבר על אוכלוסיית העולם המשועבדת ע"י הממשלות שלה, ובאלבום החדש, כולם מתחילים להתעורר ולהבין שזה ייקום הולוגרפי ולא ייקום מכאני שהממשלות העולמיות רוצות למכור לאנשים. כולם קיבלו את זה עד עכשיו, אבל אז הם מבינים שאף אחד לא יוכל לומר להם מה לחשוב ולעשות, אתה לא צריך להתנהג ולחשוב בדרך מסוימת – אתה יכול לבחור אחרי הכל.
הלהקה תמיד התעסקה במשהו שקשור לסוג של מדע-בדיוני מיסטי… מאיפה כל הרעיונות האלה מגיעים?
בכללי, כשכתבתי את האלבום, רוב הנושאים בו נלקחו מהרעיונות סביב פיזיקת קוונטים וגם מספרים על בודהיזם. אני לא רוצה לומר שיש לזה קשר לדת מבוססת, אבל בצורה מסוימת זה מזכיר את הבודהיזם בגלל שכולם מכירים אותה. אז הנושאים לקוחים מספרות מהסוג הזה.
בזמן שהאלבום הראשון שלכם היה מאד קליט, האלבום השני היה יותר מורכב והיו בו שירים מאד מוצקים ששילבו בין אגרסיה למלודיה. איפה האלבום החדש עומד בין השניים?
אני חושב שהאלבום משלב בין שני האלבומים הקודמים שלנו, אבל הוא גם הולך קדימה, ניסינו הרבה דברים חדשים רק כדי לוודא שאנחנו לא מקליטים את אותו אלבום פעם אחר פעם. זה חשוב לנסות דברים חדשים בכל הוצאה כל עוד שאתה לא שוכח את המרכיבים העיקריים שמהווים את הבסיס של הלהקה מלכתחילה – אנחנו יודעים איך Scar Symmetry נשמעת ולמה אנשים מצפים, ואנחנו רוצים לשמור על זה תוך כדי כל הניסויים שאנחנו עושים לפעמים [צוחק]… אנחנו מתנסים בהרבה דברים באולפן, מה שהולך אנחנו משאירים ומה שלא, נשכח כאילו לא היה קיים… [צוחק]
כשצפיתי בוידאו מההקלטות שלכם הבחנתי בכמה דברים שאשמח אם תוכל להרחיב עליהם. קודם כל, אתם הולכים לשלב "ברייקדאנס" באלבום?!
[צוחק]… ובכן זו בדיחה קטנה של Jonas, הוא בחור שמח והוא החליט לשים סמן [במחשב] בשם "ברייקדאנס", אבל זה בעצם רק "ברייק" [הפסקה] בתוך השיר – זה פשוט משהו שהוא כתב על מנת להצחיק. הרבה דברים כאלה מתרחשים בזמן שאנחנו באולפן, אנחנו לא כאלה רציניים חוץ ממתי שאנחנו מקליטים אלבום – הכל מסביב דיי רגוע ואנחנו לא ממש מתנהגים כמו אנשים סופר רציניים כל הזמן וזה מה שכולם ראו כשצפו בוידאו מההקלטות.
דבר שני, למרות שזה נוגע יותר לסולן שלכם, שמעתי אותו עושה שירת הבי מטאל מאד חזקה וגם כמה קולות אופרה מוזרים. מה תוכל לספר על זה?
זה אחד מהדברים שאנחנו מתנסים איתם הרבה, אתה יכול לשמוע שינוי בין האלבום הראשון לשני, כש-Christian התחיל לעשות סוג של שירת הבי מטאל במקום השירה הגרובית שהוא עשה באלבום הראשון, ועכשיו אנחנו לוקחים את זה צעד אחד קדימה. זה מה שאנחנו עושים, אנחנו מנסים הרבה דברים, כולנו אוהבים הבי מטאל ואנחנו מנסים להכניס את זה למוזיקה כמה שאפשר בלי להפוך אותה למוזיקה טהורה משנות ה-80'. אנחנו ממש אוהבים את השילוב הזה.
אחרי שסיכמנו את זה, מה תוכל לספר לנו בכללי על הרעיונות שהכנסתם לאלבום חוץ מהריפים המסורתיים של המטאל?
השירים יותר מתפתלים ומסתובבים מאשר ב-Pitch Black Progress, יש הרבה חלקים שונים במהלך שיר. זה דבר אחד, דבר נוסף זה שההפקה מעט יותר אורגאנית מאשר באלבום הקודם – ב-Pitch Black Progres היה סאונד הרבה יותר מכאני וקר שהיה מקביל לנושא של האלבום ואילו האלבום החדש יותר אורגאני ואנושי לדעתי. התנסינו הרבה בשירה, בגיטרות ובקלידים עם צלילים מוזרים – אז זה אולי ייקח מספר האזנות לפני שתוכלו לחדור דרך כל השכבות שבמוזיקה. בנוסף, יש גם הרבה אלמנטים פרוגרסיביים – אנחנו מנסים לתת לזה להאיר מכיוון שזה גם דבר חשוב בשבילנו בכל הנוגע להשפעות. חוץ מהבי מטאל של שנות ה-80' אנחנו מאד אוהבים מוזיקה פרוגרסיבית ואנחנו מנסים לשלב את הכל עם דת' מטאל, כך שזה הופך ל-Scar Symmetry.
…זה דומה למה ש-Opeth עושים או לסגנונות פרוגרסיביים אחרים?
Opeth? לא, שמעתי אנשים אומרים משהו בסגנון אבל אני חושב שאנחנו עושים את זה בצורה שונה, זה יותר מתמטי בצורה מסוימת.
מי אחראי על הקלידים ועל הצלילים האלקטרוניים באלבום?
תפקידי הקלידים נעשים ע"י Per ו-Jonas הגיטריסטים. הם תמיד עושים את זה, אז זה לא שונה הפעם.
אמנם ניתן להבחין בזה יותר באלבום הראשון שלכם, אבל נראה כי חלק מצלילי הקלידים שלכם מושפעים ממשחקי מחשב. זה נכון?
[צוחק]… לא, לא ממש. אנחנו מתנסים עם הסאונד ואם משהו נשמע מגניב אז אנחנו משתמשים בו. בדרך כלל הקלידים מוסיפים משהו לגיטרה, לדוגמא, יכולים להיות לך צלילי קלידים מאד אגרסיביים שמעצימים את הגיטרה, או נותנים לה אווירה יותר אטמוספרית. אבל אין לזה ממש קשר למשחקי מחשב, למרות שזה אולי נשמע דומה פה ושם. לפעמים אנחנו אומרים שהנגינה של Per נשמעת כמו משחק מחשב – אנחנו קוראים לזה "גיטרות של משחקי מחשב".
האם תהליך ההקלטות עבר עליכם בצורה שונה מאשר בשנים הקודמות?
זה לא היה שונה בכל הנוגע לעבודה באולפן, בגלל שהקלטנו באולפן של Jonas שוב, אבל בכל הנוגע ללהקה, אנחנו מאד שונים כיום אחרי שנתיים של סיבובי הופעות ופסטיבלים. כשהקלטנו את Pitch Black Progress לא עשינו סיבובי הופעות בכלל, אבל כשהגענו לאולפן הפעם, כבר עשינו הרבה הופעות אז אנחנו יותר בטוחים כלהקה ואני חושב שזה עזר המון כשהקלטנו, בגלל שאישית הייתה לי יותר השראה והייתי מאד נרגש במהלך כל ההקלטות.
אתה חושב שבגלל ש-Jonas עובד עם כל-כך הרבה להקות באולפן שלו, זה נותן לו יכולת להשפיע בצורה ממש ייחודית על הסאונד של הלהקה והמוזיקה, או שזה בעצם דיי דומה לצורה בה הוא עובד עם להקות אחרות?
אני חושב שהוא מנסה להתאמץ ממש הרבה כשהוא עובד על אלבום של Scar Symmetry, בגלל שכמובן, זו הלהקה שלו והוא יכול להשפיע עליה הרבה יותר מאשר על להקות אחרות. לאותן להקות יש רצון משלהן, אבל כשהוא עושה שיר של Scar Symmetry, אם הוא רוצה אותו בצורה מסוימת, הוא יכול להשפיע עליו יותר. מבחינת הפקה הוא כמובן מוודא שזה ישמע הכי טוב שאפשר בכל פעם, אין עצלנות כשזה נוגע לזה, למרות ש-Jonas אולי לא האיש הכי פעיל בעולם. אז אני מניח שזה שונה כשמדובר בלהקה שלו, אבל בכללי כל מה שהוא מקליט נשמע טוב, אני לא חושב שזה משפיע לרעה על להקות אחרות.
איך אתם משלבים את העבודה ב-Scar Symmetry עם כל הלהקות והפרוייקטים האחרים שלכם? אתם מחשיבים את הלהקה כבעלת עדיפות או כפרוייקט?
זו שאלה טובה… כשרק התחלנו עם Scar Symmetry לכולנו היו להקות אחרות וכולם היו באותה רמה – כולנו שחררנו אלבומים ולא היו לנו הרבה הופעות חיות, אבל עכשיו כשהלהקה גדלה כל-כך במהלך השנים היא בבירור לוקחת הרבה יותר זמן, לכן הלהקות האחרות שלנו נמצאות על אש קטנה כדי לאפשר לכל דבר לעבוד כמו שצריך עם Scar Symmetry. אני מניח שאם נרצה להמשיך עם הלקה נצטרך לתת לה עוד עדיפות מאשר עם להקות אחרות בגלל שהיא דורשת המון זמן מכולם.
לפני כמה שנים ציינת שיש לך עבודה יומית במפעל פלדה. אתה עדיין עובד שם או שההצלחה עם הלהקה השפיעה על החיים האישיים שלך?
לא, נשארתי עדיין באותו המצב – כולם עדיין עובדים בלהקה כי אנחנו עדיין לא מרוויחים הרבה ממנה. זה המצב עם להקה – כשמתחילים, לוקח הרבה מאד זמן לפני שתוכל לשלם את החוב שלך לחברת התקליטים, מכיוון שכל עוד אתה עושה משהו, אתה חייב לחברת התקליטים כסף [צוחק]… אז אנחנו צריכים למכור הרבה אלבומים כדי לעשות את זה באופן מלא ואנחנו מקווים שנוכל להגיע למצב הזה כמה חודשים אחרי ש-Holographic Universe ישוחרר. בתקווה נוכל להתמקד בלהקה ב-100% כשהאלבום השלישי יצא.
אתם מתכננים לצלם קליפ לאיזשהו שיר מהאלבום החדש? יש איזה קונספט מיוחד שתרצו להראות בקליפים שלכם?
בדיוק דיברנו על הקליפ הבא שלנו וכבר קבענו תאריך בשבילו, אנחנו נלך לפינלנד לצלם אותו. בחרנו את השיר "Morphogenesis" ששוחרר ב-MySpace שלנו והקונספט שלו הורכב ע"י הבמאי של הקליפ [צוחק]. לא הייתה לנו שום השפעה עליו, הבמאי הגיע עם רעיונות משלו. למעשה חשבנו על שיר אחר בהתחלה, אבל מאיזושהי סיבה השתנתה דעתנו. היה לי אפילו קונספט לקליפ של השיר האחר, אבל לא השתמשנו בו למרות שכולם חשבו שזה היה רעיון טוב. אני מניח ש-"Morphogenesis" היה יותר נוח להפוך ללהיט או לקליפ.
אולי אחרי שתרוויחו יותר כסף תוכל לעשות את הקליפ שרצית.
כן, אני מקווה, זה יהיה ממש נחמד לשם שינוי. כל-כך הרבה אנשים מעורבים בכל זה, בהפקה של אלבום, ולכולם יש דעות, אז בינתיים אנחנו צריכים להתפשר מעט.
אם כבר מדברים על קליפים ומכיוון שלא ראיתי הסבר בנושא, תוכל לומר לי למה צילמתם 2 קליפים לשיר "The Illusionist" מהאלבום הקודם?
זה משהו שפשוט קרה, בהתחלה היינו אמורים לצלם קליפ בשבדיה, ובחור – שהוא למעשה הגיטריסט של Legion Of The Damned, אם אני לא טועה, Maurice – הגיע לשבדיה כדי לצלם את הקליפ הראשון. Nuclear Blast הרגישו שזה לא מגיע לסטנדרטים שהם רצו, בגלל שהם הבינו מה הולך עם הלהקה ושהשיר "The Illusionist" ממש הוערך ע"י אנשים, אז הם ציוו עלינו להגיע לסרביה ולצלם שם קליפ עם כל הגרפיקה והאנימציה, שנראה קצת יותר טוב.
אישית אני אוהב את שני הקליפים, כל אחד בצורה שונה.
בהחלט, לקליפ הראשון יש מראה יותר מחתרתי. זה כאילו אנחנו עושים הופעה חיה באיזה בניין נטוש או משהו.
אתם מגיעים משבדיה שיש לה היסטוריה מאד חזקה של להקות וסגנונות. אתם רואים את עצמכם כחלק מסצנת הדת' מטאל השבדית או כחלק מהסצנה הפחות מסורתית של להקות כמו Soilwork ודומיהן?
זה קשה להגדיר את המוזיקה שלנו, אבל כולם עושים את זה בשבילנו אז זה לא צריך להדאיג אותנו. אנחנו פחות או יותר שייכים לקטגוריית הדת' מטאל, אם אתה מכניס את כל להקות הדת' מטאל המלודי לתוכה, אבל אם אנשים לא מחשיבים להקות מלודיות, אז אנחנו רק מטאל. התחלנו עם ההגדרה של דת' מטאל מלודי, זה איך שאנחנו רואים את עצמנו, אבל אני מניח שיש לנו הרבה יותר במשותף עם Soilwork ולהקות כאלה מאשר עם Morbid Angel או דברים יותר ברוטאליים – זה משהו שאנחנו פשוט צריכים לקבל. מעולם לא ראינו את עצמנו דומים ל-Soilwork, זה פשוט מה שאנשים אומרים לנו. אני מניח שכל עוד הם אוהבים את המוזיקה שלנו זה בסדר, אבל אם הם מנסים להתנכל לנו ומשתמשים בהגדרה בצורה רעה אז זה לא בסדר [צוחק]…
איפה אתה רואה את הלהקה בעוד 5 שנים? יש לכם תוכניות למוזיקה או לקונספט של האלבומים הבאים שלכם?
זה העניין עם Scar Symmetry, אנחנו אף פעם לא מתכננים משהו – כשאנחנו נכנסים לאולפן אנחנו בקושי מכירים את השירים [צוחק]… אנחנו עובדים הרבה על השירים באולפן ובאופן כללי אין לנו מושג איך האלבום ישמע בסוף. אז 5 שנים זה נראה כל-כך רחוק עבורנו כך שזה בלתי אפשרי לומר מה יקרה, אולי נעשה אלבומים אקוסטיים או שיר אפי אחד ארוך, אני לא יודע… אולי אפילו MTV Unplugged [צוחק]…
יש לכם אילו תוכניות לעונת הפסטיבלים של הקיץ או להמשך השנה?
יש לנו בעיה עם זה כרגע. מכיוון שעבדו על האלבום ב-4-6 חודשים האחרונים, לא יכלנו להתרכז בזה ואף אחד אחר לא עשה את זה בשבילנו, אז זה דיי קשה בגלל שזה כבר מאוחר מדי להירשם לכל הפסטיבלים. אנחנו נעשה מעט פסטיבלים בגרמניה בקיץ וזה פחות או יותר מה שיש כרגע, אבל אני יודע ש-Nuclear Blast מתכננים לנו משהו ברגע שהאלבום יצא והם עושים פגישה בנושא – היום בעצם – ומדברים על סיבובי הופעות ואיך הם יכולים לעזור לנו לקדם את האלבום. זה משהו שיהיה מאד מעניין לשמוע לגביו ברגע שהם יחליטו על האופציות שלנו.
טוב, לפני שנסיים, ספר לקוראים בישראל למה כדאי להם להקשיב ל-Scar Symmetry ובמיוחד לאלבום החדש שלכם.
זה ה-אלבום עם הסוג הזה של מטאל, יש בו מעט מהכל והכל נשמע טוב בצורה פנטסטית אם תשאל אותי. אני לא חושב שיש מישהו שיכול לומר שהאלבום נשמע רע בכל צורה שהיא – יכולה להיות לך דעה על המוזיקה, אבל האלבום באמת נשמע טוב ואני חושב שכל חובבי המטאל יאהבו אותו. זו פשוט מוזיקה טובה שהופקה בצורה הכי מקצועית אפשר והיא יכולה לתת השראה לאנשים… אז תנו לה הזדמנות!
|ENG|Scar Symmetry – Holographic Death Metal
By: Ofir Messer
Interview With: Henrik Ohlsson (Drums), Scar Symmetry
Sweden has provided us with many interesting bands over the years, one of them is Scar Symmetry, this sort of a super-group with some very talented musicians from such bands as Solar Dawn, Theory In Practice, Carnal Forge and Altered Aeon. The band's basis is Melodic Death Metal, but they're not afraid to experiment with new sounds, such as electronic keyboards, clean heavy metal singing and great progressive riffs – no wonder that since their foundation 4 years ago, and after 2 successful albums, the band had seemingly conquered a large portion of the world.
Some might say this has something to do with Jonas Kjellgren, a major metal producer who worked with numerous bands (even with our own The Fading), who founded the band, but some claim its all about the members' long years of experience. Whatever the cause is, Scar Symmetry are about to unleash their 3rd album, and that’s a good reason for us to speak with drummer Henrik Ohlsson about the band's evil deeds.
Hey Henrik, for those who only heard about Scar Symmetry by name, can you please explain a little bit about the band and the background of its members?
Scar Symmetry was formed in 2004, we basically met in Jonas's studio (Black Lounge), where all the Scar Symmetry albums have been recorded. I went there to record with another band, Jonas asked me if I wanted to start a new band and that's how it all began. Then, Jonas had a friend named Christian who recorded in the studio with another band. We knew about him and listened to his demos that sounded good, and he was really eager to be in a band, so we accepted him. That's how basically the band was born.
Your 3rd album is about to be released, how excited are you about it?
We're really excited about it – it's the only thing we've done in the past half year [Laughs]… Its been a recording that lasted for a couple of months, and then the last work is the release, deciding how it should look, discussing videos, etc'… that's what we've been doing since December last year, and we're really looking forward to it's release. It's been a really long time for us as well because we used to release albums pretty fast.
I understand there's a strong and complex concept behind "Holographic Universe". Can you explain what the album is about and what is the meaning behind the album's name?
There is somewhat of a concept behind all of our albums, they all deal with quantum physics and how it relates to eastern philosophy – the new science is pretty similar to what the eastern philosophers has been saying for a long time, so it's interesting to see how it connects. The album is basically about that in base level, but then it branches out to a lot of other stuff as well.
It's like a story, there's a continuation of the theme from "Pitch Black Progress" – There it was about how the population of the world is enslaved by its governments, and on the new album, everyone is stating to wake up and to realize this is a holographic universe and not a mechanical universe that the world governments want to sell to people. Everyone accepted it until now, but then they realize no one can really tell them what to think and do and that you don't have to act and think in a certain way – you're free to choose after all.
The band always had something to do with these sorts of sci-fi mystical themes… where do all these ideas come from?
Basically when I wrote this album, a lot of it was actually taken from the ideas around quantum physics and also books on Buddhism. I don't really want to say it has something to do with established religion, but in some ways it reminds of it because everyone knows about it. So the themes are taken from literature like that.
While your first album was very catchy, your second release was more complex, and had very solid songs with more aggressiveness and melody in them. Where does the new album stand in between your 2 previous albums?
I think it's sort of a mix in between the 2 previous albums, but it also comes forward, we tried a lot of new stuff on the album just to make sure we're not recording the same album over and over again. Its important to try new stuff with every release, as long as you don't forget about the key ingredients that are the base of the band in the beginning, because we know what Scar Symmetry is about and what people expect, and we want to keep that along all the experimenting that we do sometimes [Laughs]… We try a lot of stuff in the studio and the stuff that works is what we keep and the rest we just forget ever happening… [Laughs]
While watching your latest studio report I came to notice a few things that I'll be glad if you can shed more light on them. First, do you combine "Breakdance" in the album?
[Laughs]… Well that's a little joke from Jonas's side, he's a happy kind of guy so he put a marker named "Breakdance", and it's just something he wrote that was funny. A lot of stuff like that happens when we're in the studio, we're not so serious, except when we record an album, everything around it is pretty much in a light manner and we don't really act like super serious people all the time, so that what you get to see while watching the studio report.
Second, although it has more to do with your vocalist, I heard him doing some very strong heavy metal singing and also some crazy opera tunes. What is this all about?
Well that's one of the thing that we experimented with a lot, you could hear a change between the first and the second album as well, when he started doing the heavy metal kind of vocals instead of just this groove voice that he did on the first album and now we take it one step further. That's what we do, we try a lot of things out and we all like this Heavy Metal and we all try to bring as much of that as possible into the music without making it purely 80's music, but we really like this blend.
Now that I got those things covered, what can you tell us in general about the new ideas you have put into the album besides the traditional metal riffs?
The songs are twisting and turning a lot than in "Pitch Black Progress", there are many different parts during a song. That's one thing, the other is that the production is a little bit more organic compared to the previous album – "Pitch Black Progress" had really cold mechanical sound to it that went in line with the whole lyrical theme on that album, but this one is more organic and human I think.
We also tried a lot of vocal stuff, a lot of guitars and also a lot of keyboards with strange sound as well – so it may take few listening before you really get through all the layers in the music. There are a lot of progressive elements as well – we're trying to let that shine through because it's another really important thing for us as far as influences can go. Besides the 80's Heavy Metal, we really like progressive music, and we try to mix everything with death metal, so it will become Scar Symmetry.
…Is it similar to what Opeth does or to other progressive styles?
Opeth? Nah, I heard people say something like that but I think we do it in different way, it's more mathematical in a way.
Who's doing the keyboard and electronic parts on the album?
The keyboards done by Per and Jonas, the guitarists. They always do it, so it's no different this time.
While it was more noticeable on your first album, it seems that some of your keyboard parts are inspired by computer games. Is it true?
[Laughs]… No, not really. We're experimenting with the sound, and if something sounds cool then we use it. Usually the keyboard adds something to the guitar – for example, you can have really aggressive keyboard sound that just intensify the guitar or make it more atmospheric. But it doesn't really have anything to do with computer games, even though it may sound similar in times. Sometimes we say that Per's guitar playing sound a bit like computer game – we call it "computer game guitars".
Was the recording process any different than in previous years?
It wasn't different as far as the studio went, because we recorded at Jonas's place again, but as far as the band, we're very different these days, after 2 years of touring and doing festivals. When we recorded "Pitch Black Progress" we haven't toured at all, and when we went to the studio this time, we've done a lot of live shows so we're more secure as a band, and I think that help a lot when we recorded the stuff, because personally I feel more inspired now and excited throughout the recording.
Do you think that because Jonas works with so many bands in his studio, he knows how to make a unique impact on his own band's sound and music, or does actually makes his work in the band similar to the others?
I think he tries to push himself a lot when he's doing a Scar Symmetry album, because obviously, it's his band and he can affect it more in comparison to other bands. The other bands have a will of their own, but when he does a song of Scar Symmetry he wants it in a certain way and he can affect it more. In the production of course he really make sure that it sound as good as it can be every time, there is no laziness involved there even though Jonas may not be the most active person in the world. So I guess it's different because it's his own band but basically everything he records sounds good, and I don't think it affects other bands negatively.
How do you combine your work with Scar Symmetry with all of your other bands and projects? Is it considered as project or as your main priority band?
That's a good question… When we started Scar Symmetry, we all had other bands and everyone was on the same level – everyone have released albums and didn't do that many live shows, but now the band has grown so much over the years that its obviously takes more and more time. Therefore the other bands have to maintain on a bit low level to keep everything working as it should with Scar Symmetry. But I guess that if we want to continue with this band we have to give it more priority than with other bands because Scar Symmetry demands a lot of time from everyone.
A couple of years ago you said that you had a daily job in a Steel Factory. Do you still work there or did the band's success affect your personal life?
No, I've stayed in the same situation as far as day job, everyone works in the band because we're still not making much money out of it. That's the way it goes with a band – starting up, it takes a lot of time before you can get out of the debt to the label because as long as you do something, you owe the label money [Laughs]… so we have to sell a lot of albums in order to do it full time, and we're hoping to achieve it a couple of months after "Holographic Universe" comes out. Hopefully we can focus on this band with 100% when the 3rd album is released.
For the new album, do you plan to shot video clips for any of the songs? Are there any special concepts you would want to show on your next videos?
We just discussed stuff about our upcoming video and we already set a date for it as well, we'll go to Finland to shot it. We've chosen the track "Morphogenesis" which has been released on MySpace and the concept is actually put together by the video director [Laughs] – we haven't really influenced him in any way, so his coming up with his own ideas. We actually had another song in mind at first, but for some reason we changed it along the way. I actually did a video concept for the other song, but we didn't use it, even though everyone thought the idea was good. I guess "Morphogenesis" was more convenient to be a hit or a video.
Maybe after you earn some money you can make the video you wanted.
Yeah, I hope so, it would be really nice for a change. There's so many people involved in all of this, in producing the album, and they all have opinions, so for now, we need to compromise a little bit.
Speaking of videos and since I haven't seen any explanation about it, why did you shoot 2 video clips for the song "The Illusionist"?
That's something that just happened, at first we were supposed to shot a video in Sweden, and a guy – who's actually the guitarist from Legion Of The Damned, I believe, Maurice – he came up to Sweden and shot the first video. Then, Nuclear Blast felt that it didn't really hold the standards that they wanted, because they realized there was something going on with he band, and "The Illusionist" was really appreciated by people, so they ordered us to travel to Serbia and shot a video that had all the computer graphics and animated stuff which looked a little bit better.
Personally, I like both of them, each in different way.
Yeah, the first video is a little bit more underground live looking. It's like we're doing a live show in an abandoned building or something.
You guys come from Sweden which has very strong legacy of bands and styles. Do you see yourselves as part of the Death metal scene or as part of something else closer to the less-traditional Soilwork and similar bands?
It's hard to define our band, but everyone does it for us, and so we don't have to worry about it. We sort of belong in the Death Metal category, if you count all the Melodic Death Metal bands into it, but some people don't count the melodic bands, so in that case we're just Metal. We started with the term Melodic Death Metal, that's basically how we see ourselves, but I guess we have more in common with Soilwork and bands like that in compare to Morbid Angel or more brutal stuff – that something we have to accept. We never really saw ourselves similar to Soilwork, that's just what people telling us. I guess as long as they like our music its Ok, but if they want to put us down and they use it in negative term, then its not Ok [Laughs]…
Where do you see the band in 5 years from now? Do you have any plans for the music or concept of your next albums?
That's the case with Scar Symmetry, we never plan anything – when we go into the studio we hardly know the songs [Laughs]… We work a lot with the songs in the studio, we basically have no idea when we started recording the album, and how it will sound at the end. So 5 years it seem so far away for us that it's impossible to say what will happen actually, maybe we'll do acoustic albums or one song epic kind of stuff… I don't know… maybe even MTV unplugged [Laughs]…
Are there any plans for the summer festival season or later this year?
We're having some problems with that. Because we worked on the album in the past 4-6 months, it hasn't really given us the chance to concentrate on that and no one else has done it either, so its kind of hard for us now because its too late to apply for festivals. We'll have a couple of festivals in Germany and that's about it at the moment, but I know that Nuclear Blast is planning something for when the album is coming out and they're having a meeting – today actually – talking about tours and how they're going to help us to promote the album. This is something that would be really interesting to hear about once they decide what the option for us.
Last, please tell our Israeli readers why do you think they should listen to Scar Symmetry and especially the new album.
This is the album with that kind of Metal, it has a little bit of everything, and everything sounds fantastically good if you ask me. I don't think there's anyone who can say this new album sounds bad in any way – you might have opinions about the music, but it really sounds good and I think all Metal fans will like it. It's just really good music, produced in a very professional way, and can inspire a lot people… so give it a chance!