The Red Chord – מהגריינד אל הקור
מרואין: Gregory Weeks, בסיסט להקת The Red Chord
בין להקות ה-"קור" למיניהן שכוכבן זורח בשנים האחרונות נמצאים גם The Red Chord, להקה שבאופן מתמיד שוברת את הגבול שבין מטאל לז'אנרים שונים. לאחר אלבום ראשון שזכה לביקורות מעולות, יצא אלבומם האחרון – Clients, ובו סאונד משופר בהרבה וכיוון שקירב את הלהקה עוד צעד אחד למורכבות של מוזיקת ג'אז, תוך שילובה באגרסיות רצחניות. ישבתי לשוחח עם Gregory Weeks, בסיסט הלהקה על כמה דברים שעניינו אותי לגביהם.
הי גרג, בוא נתחיל עם האלבום החדש, אך היו התגובות אליו?
בהתחלה שליליות מאד, אנשים מצפים מלהקות שיוציאו העתקים של אלבומים קודמים, בזמן האחרון התגובות השתפרו, אני חושב שאנשים מתחילים להבין סוף סוף מה אנחנו מנסים לעשות.
למה בעצם נשמע Clients שונה כל כך מ-Fused Together?
Fused היה חיה אחרת לגמרי, קודם כל היה לנו הרכב שונה מזה ש ב-Clients, והוא הוקלט ומוקסס בשלושה ימים, כולנו התבגרנו כמוזיקאים מאז, ולכן Clients היה הצעד הברור הבא עבורנו.
מה בעצם המשמעות של האלבום? מה הרעיון מאחוריו?
Clients מכוון בדיוק למה שהוא אומר. גאי, הסולן שלנו, עובד בחנות מצרכים ומוכר אלכוהול, כרטיסי גירוד, ותרופות במרשם, כך שהשירים הם על הלקוחות שלו. האלבום מדבר על התמכרויות לאלכוהול ולתרופות ואך כולנו, במובן אחד או אחר, "לקוחות", וזה גם מה שניסינו לעשות מבחינת השירים ובבחינת האומנות באלבום.
מאיפה באמת בא הרעיון לעטיפה ולציורים של הדמויות בפנים, שעשה פול רומאנו?
פול, שהוא בעיני האמן הגדול ביותר שיש היום, לקח את השירים ואת הדמויות והצמיד להן פרצופים. הנה סוד קטן – לכל חבר להקה יש את "לקוח" שלו בעטיפה… פול בעצם גרם ללהקות להבין שהצד הוויזואלי של האלבומים שלהן הוא חשוב בדיוק כמו המוזיקלי.
מה לגבי העבודה עם Zuess כמפיק, במה אתה חושב שהוא תרם לאלבום?
Zuess הוא קודם כל מפיק אדיר, אבל הוא העביד אותנו בפרך, אם פספסנו איזה תו או מקצב הוא דאג שנדע על זה, בהרבה ויכוחים בינינו הוא היה לשון המאזניים לגבי ההחלטות. יש לו גם חוש הומור מפותח והוא עזר לנו מאד להגיע לאלבום שאנחנו מאד גאים בו.
The Red Chord – נורמאליים, או לא?
מה ההבדל מבחינתך בסאונד בין Fused לאלבום החדש?
Fused התאפיין יותר בסאונד Garage כזה, הוא היה הרבה יותר Raw, וכולנו רצינו ש-Clients ישמע יותר נקי, שניתן יהיה לשמוע את הריפים והמקצבים בבירור, ואני חושב שהצלחנו להשיג את זה.
הרבה אומרים לגבי האלבום שהשפעות הג'אז בלהקה הרבה יותר בולטות בו, אתה מסכים עם זה?
תראה, אני מנגן סקסופון הרבה יותר זמן מכל כלי אחר, אני מנגן ג'אז כבר המון זמן, ואני יודע ש Gunface הוא גם מעריץ גדול של ג'אז, אמנים כמו Cannon Ball Adderly, Coltrane, Monk ו-John Zorn למשל, אותם אמנים שאני אוהב, אז כן, בהחלט יש ג'אז בתוכנו.
למה בעצם המוזיקה שלכם כל כך מגוונת? מאיפה כל ההשפעות והרעיונות השונים?
אני מניח שזה בגלל שהלהקה מורכבת מארבע אנשים ואיש זאב אחד, וכל אחד מאיתנו בא מהשפעות שונות, כל אחד מביא רקע אחד לשולחן ובגלל זה אנחנו נשמעים כמו שאנחנו.
ב-Clients הנגינה שלך הרבה פחות בולטת במיקס מבעבר, למה זה?
אני הרגשתי שבאלבום הזה צריך הבס להיות יותר מאחורה, ברקע, בגלל זה רציתי לכתוב ליינים לבס שיתפסו את המאזינים אבל לא ישמעו כאילו הם מאולצים. כתבתי כמה דברים שונים וניסיתי אותם באולפן, שמרנו את מה שנשמע הכי מעניין בלי שעשה את המיקס צפוף מיידי.
מה לגבי הווידיאו שצילמה הלהקה ל-"Antman", איך הייתה החוויה של לעשות את הקליפ?
את "Antman" בחרנו כי זה השיר שקישר את שני האלבומים, לעשות את הקליפ היה חוויה מצחיקה. עשינו אותו אחרי סיבוב הופעות של חודשיים, במשך 10 שעות קפצנו ודפקנו את הראש, זה הרג אותנו, ובסוף היום גם שפכו לי נמלים חיות על הפנים… כן, זה אני בסוף הקליפ… היה כיף!
מה לגבי הופעות עכשוויות?
היינו כל השנה בהופעות, ועכשיו יש לנו הפסקה של 3 שבועות. אחרי זה אנחנו יוצאים להופעות עם Converge, ואז נסיים את השנה באירופה ואז בשנה הבאה עוד הופעות.. אין מנוחה לרשעים אני מניח, ולא לשכוח: Keep It Wolf!