האם המטאל נמצא בתקופת שיא בעולם
מגזין העסקים Wall Street Journal פרסם כתבה מעמיקה אודות ההצלחה ההולכת וגדלה של ז'אנר המטאל, לא רק בעולם המערבי – אלא גם במדינות עולם שלישית, במה שנראה כחלק מהגלובליזציה של התרבות המערבית:
"אינדונזיה הפכה למרכז מטאל במזרח הרחוק, נשיא המדינה ג'וקו וידודו לובש חולצות מטאליקה ו Napalm Death,
דברים דומים קורים באמריקה הלטינית, במזרח אירופה, ברוסיה וסקנדינביה, בסין חברות התקליטים האמריקאית נפטרו מסטוקים ענקיים של מטאל לפני 25 שנה ומאז הז'אנר משגשג שם. יש להקות שגם בז'אנר המובל גברית מונחות על ידי סולניות – כמו Arkona הרוסית, ומכשול השפה פחות משמעותי מבעבר, כשבז'אנר זה הכול קשור בסאונד שלא קשור דווקא במסורת מוזיקלית כזו או אחרת. מסע בקרב להקות מקומיות בעולם מראה את העליה באיכות החיים ואת הגידול בשימוש באינטרנט, להקות מוזיקה רועשת זה לא זול – צריך גיטרות חשמליות, מגברים, מועדונים ויותר זמן פנוי.
"כאשר יש פיתוח כלכלי, סצינות המטאל מופיעות, הן כמו פטריות אחרי הגשם" אומר רוי דורון, פרופסור להיסטוריה אפריקאית באוניברסיטת וינסטון-סיילם בארה"ב.
חברות התקליטים גם שמו לב לתופעה, בחברת ניוקליר בלסט, אחת מחברות התקליטים העצמאיות הגדולות בז'אנר, המכירות גדלו בשנה שעברה מ 2.53 מיליון מ 2.25 ב 2014 ורק 1.84 ב 2013.
בשנות ה 90 וה 00 החברה הימרה על להקות עם פוטנציאל למכירה בין לאומית, כמו Dimmu Borgir מנורווגיה, ולהקות וותיקות כמו Exodus – כך מספר הקטור מרטינז, מנהל החברה בארה"ב, שהצטרף אליה ב 2003. המשכורות הוכפלו ל 200 עובדי החברה ב 5 משרדים במדינות כמו גרמניה וברזיל.
באוגוסט בשנה שעברה רכשה ענקית המוזיקה סוני את חברת סנ'צרי מדיה, חברת מטאל עצמאית גדולה לשעבר, בסכום שלא פורסם. חברת יוניברסל רכשה לאחרונה את Candlelight, עוד חברה עצמאית וותיקה, וגם שוק המרץ' ממשיך לגדול – במיוחד זה של החולצות."