תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Ontour
Nylonmaiden
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

07/07/2006
העליה של Pharaoh - ראיון עם הלהקה
מאת: אלון מיאסניקוב
מרואין: Matt Johnsen, גיטריסט להקת Pharaoh

למרות שלהקת הפאוור המלודית Pharaoh נודעת בעיקר בגלל סולנה, Tim Aymar, שבין השאר גם שר באלבום של Control Denied (ההרכב של Chuck Schuldiner ז"ל), הלהקה כבר זוכה להרבה כבוד בזכות אלבום הבכורה האיכותי שלה שיצא ב-2003. עכשיו עם אלבומה השני, The Longest Night, שיצא לאחרונה, הלהקה הספיקה לקצור שבחים רבים והרחיבה את מעגל המעריצים שלה, וכדי לברר עוד פרטים עליו ועל ההרכב, שוחחנו עם הגיטריסט מאט ג'ונסון.


הי מאט, בוא נתחיל עם האירועים הנוכחיים. מה הלהקה עושה כרגע?

אנחנו אוספים באיטיות חומר לאלבום חדש ונמצאים בערך בשליש הדרך. אנחנו לא רוצים שייקח כל כך הרבה זמן בין אלבומים, כמו שהיה בין השניים הראשונים. אנחנו נקליט גם אלבום ספליט עם חברים שלנו מלהקת Canvas Solaris. שתי הלהקות עושות שם קאברים ללהקת Coroner! זה יהיה אדיר, Coroner היו הכי טובים, ולעשות להם קאברים יהיה משהו קשה, אתה לא מסכים?


יש פסטיבלים מוכנים לקיץ עבורכם?

לא, אנחנו לא עושים הופעות. היינו רוצים, אבל נכון לעכשיו לא צצה הזדמנות מתאימה. הבעיה שהחברים בלהקה לא גרים קרוב אחד לשני, המתופף גר בשיקגו, שאר החברים גרים ליד פילדלפיה, כמוני, אבל טים גר בפיטסבורג, שזה חמש שעות נסיעה ממני, זה חתיכת מאמץ לאסוף את הלהקה למבנה קרבי עבור הופעות. מתישהו נעשה את זה, אבל אני מניח שזה לא יהיה הקיץ הזה. אם מישהו יזמין אותנו לפסטיבל אירופאי, אז בטוח נארגן את הכול.


ממה שקראתי התגובות ל-The Longest Night היו רק טובות, ציפיתם לכזאת תגובה מעולה לאלבום?

ידענו שיש לנו אלבום טוב בידיים, אבל עדיין, זו הייתה הפתעה לקרוא כל כך הרבה תגובות טובות. קשה להיות אובייקטיבי בקשר לאלבום שכתבת והקלטת בעצמך, כך שלא ידענו אם אנשים יאהבו אותו, ובמיוחד, לא ידענו אם אנשים יראו בו אלבום מודרני אמיתי, או איזה אלבום רטרו נוסף (כך לא רצינו שהוא ייתפס). נראה שאנשים הבינו שלמרות שיש לנו הרבה השפעות מסורתיות אנחנו עדיין מנסים ליצור מוזיקה חדשה ולא רק לתפוס מחדש את העבר הדהוי. כולנו מאד מאושרים מזה.


במה היית אומר שהאלבום שונה מאלבום הבכורה שלכם - Into The Fire?

קודם כל, הוא נשמע הרבה יותר טוב. אבל מעבר לסאונד, אני חושב שהוא הרבה יותר מגוון והוא מפתח את מה שאנחנו יכולים לקרוא לו הסאונד של Pharaoh. יש פחות שימוש ברור במוטיבים מ-Iron Maiden ויותר מורכבות בשירים, באופן אישי, השתפרתי די הרבה כגיטריסט מוביל, אני חושב שהלידים באלבום הם כמה רמות מעל אלו שהיו ב-After.


איך אתה חושב שהעבודה עם מאט קרוקס כמפיק השפיעה על התוצאה?

הוא אפשר לנו להתרכז בשירים ובנגינה שלנו, בלי לדאוג לכל הפרטים של הסאונד. כשהקלטנו את After כל הזמן נאלצנו לדאוג לסאונד בגלל שהטכנאי לא היה מומחה גדול במטאל. מאט מכיר מטאל, והוא טוב מאד עם הציוד באולפן, כל שלא היינו צריכים לדאוג לפרטים השולים של הנושאים הטכנים. היה ממש קל לעבוד איתו, והוא הוציא מאיתנו עבודה מצוינת. הוא היה אומר: "תנסה להוסיף לזה הרמוניות", או "מה אם קטע מלודי כאן?". מעבר לזה, היה כיף שהוא באזור, הזמן באולפן היה משעשע (וביליתי הרבה זמן באולפן). לא יכולנו לעשות את האלבום עם אף אחד אחר, בהחלט נעבוד איתו גם באלבום הבא שלנו.



קצת היסטוריה, איך הלהקה התחילה?

כריס בלאק ניגן בלהקת דת' מטאל באמצע שנות התשעים, הוא רצה לנגן משהו יותר מסורתי ומלודי. הוא ואני התכתבנו בגלל ששנינו הוצאנו מגזינים בנושאי מטאל בתקופה ההיא, וכשהוא החליט להקים את הלהקה הוא שאל אם אני מעוניין לנגן בה. הסכמתי, וככה התחלנו! באותה תקפוה היה לנו עוד גיטריסט, ושהוא כתב איתנו את השיר "Slaves" מהאלבום הראשון, אבל הוא עזב אחרי כמה חודשים. כריס הביא את הבסיסט שלנו, כריס קרנס, אחרי שהם נפגשו בקולג', ואני הבאתי את טים, הסולן, דרך חבר משותף, ג'ים דופקה. בהתחלה טים היה כמו סולן סשן ולא חבר אמיתי בלהקה, אבל עד שסיימנו את האלבום הראשון היה ברור שלא תהיה להקה בלי טים, כך שבלי טקסים גדולים הוא הפך מנגן סשן לחבר אמיתי בלהקה.


באילו להקות ניגנת לפני זה?

לא ניגנתי בלהקה מאז התיכון, אז ניגנתי בלהקת דת' בשם Morbid Fear, זה היה בשנות השמונים המאוחרות - תחילת התשעים. הקשבתי לאחרונה לקלטת שהקלטנו במקלט, ובן אדם, שאנחנו היינו גרועים! אבל לא היה יותר מידי דת' מטאל בפרברים אז, כך שהיו לנו כמה מעריצים והיה כיף. אני עדיין חבר של הגיטריסט ואנחנו חושבים על להקליט מתישהו מחדש את השירים הישנים בשביל הכיף. זה עדיין יהיה מסריח אבל אולי זה יסריח פחות.


המוזיקה שלכם השוותה רבות לזו של Iron Maiden. אתה מושפע מהגיטריסטים שלהם?

תאמין לזה או לא, אבל לא ממש. כמובן שאני אוהב את Maiden, אבל לא התחלתי לאסוף את האלבומים שלהם עד שהייתי בשנות ה-20 שלי, כמטאליסט צעיר שלומד דברים בשנות השמונים הקשבתי ל-Metallica, Megadeth, Metal Church, Slayer וכו'. הקשבתי לכל מיני סוגי מטאל מההתחלה, כך שהאוסף הראשוני שלי (בקלטות!) כלל את הלהקות Death, Queensryche, Coroner, Annihilator, Helloween, Bolt Thrower וכו'. התחלתי עם הפאוור מטאל האירופאי בשנות התשעים, עם להקות כמו Rage, Running Wild, Scanner, Bling Guardian, ואז Angra ודומיהם, ומהם התחלתי לפתח את הדרך שאני מנגן.

הסולו הראשון של Maiden שלמדתי לנגן הוא מ-"Aces High", וזה היה ב-98' עם Pharaoh, למרות שגם לפני זה אני מניח שיכולתי לנגן את כל השיר The Trooper. כשהלהקה הוקמה, כריס בלאק החליט שהוא רוצה לעשות מוזיקה בסגנון של Maiden ו-Saxon כך שבשלב מוקדם התחלתי לפתח את הסגנון הזה לכתיבה של הלהקה. אפשר לשמוע את זה בשירים כמו "Slaves" ו-"Solar Flight", אבל אחרי הכתיבה ל-After The Fire התחלתי להכניס את ההשפעות של הפאוור האירופאי וזה ברור בשירים כמו "Now Is The Time", שלא נשמע מיידני בכלל, חוץ מהפתיחה. כיום אני מקשיב ל-Maiden כמו כל אחד, אבל כשאני כבר לוקח משהו שלהם לשמוע, זה תמיד או Piece Of Mind, או Powerslave או Somewhere In Time.


איך הצלחתם להביא את כריס פולאנד (לשעבר מ Megadeth) לנגן גיטרה באלבום?

אני מעריץ מטורף של כריס, וכעיתונאי עשיתי מה שיכולתי כדי לקדם את האלבומים שלו, והוא הכיר אותי מהראיונות והביקורות שעשיתי עליו, וגם ניפגשנו בעבר. אני גם חבר של המנג'ר שלו, סטיב באוור, כך שכשכתבתי את השיר "Sunrise" שלחתי אי-מייל לסטיב בו שאלתי אם כריס ירצה לנגן סולו באלבום, סטיב שאל את כריס, כריס אמר כן, והשאר היסטוריה! אחרי שהקלטנו את הבסיס לשיר שלחתי את הדיסק אליו, הוא ניגן שני סולואים שמהם אוכל לבחור, והוא שלח לי אותם בחזרה על דיסק. זה היה ממש קל, והסולאים שלו אדירים, עשינו מיקס גם לשיר עם הסולו השני, אבל בינתיים זה שיר שהולך לאיחסון.


אתם פעילים עם עוד פרויקטים כל שהם?

כריס בלאק עובד על כמה דברים, הוא מנגן בס ושר בלהקת פאנק בשם Superchrist, והוא האדם הפעיל ביותר ב-Dawnbringer, להקת דת' ניסיונית. היו לו כמה בעיות עם ההרכב של Superchrist כך שאני הולך לעזור לו שם באלבום הבא שלהם. Dawnbringer הוא בעיקר הרכב אולפן, כך שכשהוא הקליט את האלבום האחרון שלהם תרמתי כמה לידים, אבל הוא היחידי עם פרויקטים אחרים, ואני רק עוזר לו.


לסיום, לאיזה כיוון תלכו עם האלבום הבא?

השירים שאני כותב די דומים לאלו מ-The Longest Night, אולי קצת יותר מורכבים, אבל מעבר לזה די פשוטים. אנחנו מנסים לכתוב שירים קצרים יותר, אבל עבורי השירים בשליטה, ומי יודע אם הם לא יתארכו ויתארכו! כשיצא האלבום הבא אתה יכול כבר לצפות לעוד אלבום פאוור מטאל אמריקאי עם יסודות של ת'ראש!

[ לראיון באנגלית ]

[ פרסם תגובה / קרא תגובות (8) ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Harakiri For The Sky – Arson

Lemuria – The Hysterical Hunt

Warrel Dane – Shadowork

Sulphur Aeon – The Scythe Of Cosmic Chaos

Swallow the sun – When a shadow is forced into the light

Nailed To Obscurity – Black Frost
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

סקירת הופעה:
סוף עידן התמימות - סקירת ערב ההופעות Rite Of Passage

כתבה:
איך המטאל הציל את חיי

סקירת הופעה:
מגייסים אלבום - סקירת הופעת גיוס הכספים לאלבום הבכורה של להקת Storchi

ראיון:
ראיון עם Mathias Lillmans סולן להקת Finntroll

כתבה:
סיכום שנה - צלמים

כתבה:
על פתיתי שלג ועלבונות
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[02/03/2019]
Barricades בהופעת השקה לEP
[20/02] Behemoth בישראל
[21/02] Metal Monsters Tribute
[21/02] Nylon Maiden בתל אביב, חיפה ובאר שבע
[25/02] Manowar בישראל
[28/02] יש מכות בחולון!
[15/03] Northern Blasphemies
[16/03] Metal March
[21/03] Edellom & Sklep
[30/03] Haken בישראל
[17/04] UDO בישראל
[01/06] Betlehem בישראל
[10/10] Epica בישראל
[13/11] Annihilator בישראל
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::