תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

22/12/2006
Draconian - על ההילה הבוערת והעתיד
מאת: אופיר מסר
מרואין: Johan Ericson, גיטריסט להקת Draconian

Draconian היא לא עוד להקת דום מטאל טיפוסית שרק חובבי הז'אנר הכבדים יצליחו להתחבר אליה. הלהקה, שמקורה בשבדיה, הביאה עם אלבום הבכורה שלה שיצא רק לפני 3 שנים, משהו נוסף למיקס הכבד והדכאוני הזה שנקרא דום, והצליחה לשלב במוזיקה שלה גם רקע גותי, אטמוספרי, שמשך מאזינים רבים מחוץ לתחום. לאחר ההצלחה של האלבום השני, "Arcane Rain Fell", הלהקה צברה לה קהל מעריצים אדוק שרק חיכה להוצאה הבאה, שהשנה הגיעה בדמותו של "The Burning Halo", אלבום "בונוס" שכולל קטעי דמו שהוקלטו מחדש ומספר שירים אחרים. כדי לדעת מה קורה במחנה של Draconian לפני הקלטות האלבום המלא השלישי, לקחנו לשיחה את Johan Ericson, איש המילים והגיטריסט העסוק של הלהקה.


קודם כל, ברכות על השחרור של The Burning Halo. עכשיו כשזה יצא, תוכל לספר לנו למה הוא הגיע כמעט שנה באיחור?

היו לנו מספר בעיות עם ההקלטות, למצוא זמן מתאים כדי ממש להקליט את החלקים שלנו.


מה המשמעות מאחורי השם, The Burning Halo?

כל אחד יחליט בפני עצמו מה המשמעות שלו.


למה קראתם לאלבום הזה "אלבום בונוס" ולא EP או משהו אחר שיתאים להוצאה? מה לדעתך עושה את זה שונה מאשר הוצאות אחרות?

כל הרעיון מלכתחילה היה להקליט גרסאות חדשות של שירי דמו ישנים, אבל בסופו של דבר החלטנו להוסיף כמה שירים חדשים וכמה גרסאות כיסוי. אז זה שילוב של איך Drconian נשמעים היום ואיך נשמענו לפני 7 שנים. כדי למנוע את הבלבול שזה אלבום חדש לגמרי של Draconian החלטנו לקרוא לזה "אלבום בונוס".


האלבום כולל, בין השירים האחרים, 3 גרסאות חדשות לשירי דמו שלכם, אבל מכיוון שלא הרבה אנשים הקשיבו לדמו אפשר לומר שאלו שירים חדשים לגמרי. מה גרם לכם להקליט אותם מחדש?

הייתה דרישה גדולה מהמעריצים שרצו לשמוע איך נשמענו לפני ששחררנו את האלבום הראשון שלנו. במקום לתת להם גרסאות ישנות מהדמו “The Closed Eyes of Paradise" שיצא ב-1999, פשוט הקלטנו מחדש את השירים וחשבנו שזה יהיה הדבר הנכון לעשות.


Draconian קיימת עוד מ-94', אבל לקח לכם כמעט 10 שנים להוציא את האלבום הראשון שלכם. מה מנע מהלהקה לשחרר אלבום כל הזמן הזה?

לא ממש ניסינו לקבל חוזה הקלטות בימים המוקדמים. זה לא היה עד שהדמו “Dark Oceans We Cry” יצא ב-2002, שהתחלנו לחפש אחר חוזה.


במהלך השנים פיתחתם צליל ייחודי בין להקות הדום מטאל, בתור להקה שלא עושה רק דום, ומשלבת מלודיות ואטמוספירה גותית מיוחדת. איך הגעתם לצליל כזה?

אני מניח שהכל הגיע בצורה טבעית. אנחנו לא מחליטים איך להישמע, זה פשוט מתפתח לצליל שכזה.


כבר עבר זמן-מה מאז שעשיתם מספר שינויים בהרכב, עם התוספת של נגן גיטרה ובאס חדשים. איך מצאתם את המחליפים האלו ואיך הם התאימו ללהקה?

שניהם חברים טובים של הלהקה ומאד נלהבים לגבי מוזיקה. כרגע דברים עובדים ממש טוב למרות שמאז גם צירפנו קלידן חדש.


במהלך השנים האחרונות, חברי Draconian היו מעורבים בפרוייקטים אחרים, כמו Doom:Vs ו-Scorched. איך אתם מוצאים את הזמן לעשות את זה ואיך זה משפיע על העבודה בלהקה העיקרית שלכם?

אתה פשוט צריך למצוא את הזמן, זה קשה לפעמים אבל אני לא יישאר בלעדי זה. זה פשוט כיף שיש לך ערוצים שונים להפיץ בהם את המוזיקה שלך. אבל אני חושב שההתמקדות העיקרית תמיד תהיה Draconian.


מה יוצר את הצורך בלהקות אחרות מלבד Draconian?

קח את Scorched לדוגמא. דניאל, שהוא האיש העיקרי מאחורי הפרויקט, ממש בתוך בלאק מטאל, לכן, אני חושב שהוא צריך פשוט ליצור את המוזיקה שהוא ממש אוהב. אותו דבר קורה איתי ועם הפרוייקט של Doom:Vs, חלק מהרעיונות קשה להכניס לסאונד של Draconian וזה למה יצרתי את הפרוייקט.



הבנתי שסיבוב ההופעות האחרון שלכם בוטל. מה המצב איתו עכשיו?

אני לא יודע כרגע, היו מספר דיבורים על ניסיון לצאת לסיבוב הופעות באביב.


תוכל לתאר לנו הופעה שלכם ואילו רגשות אתם מנסים להעביר לקהל במהלכה?

אני מניח שאת אותה הרגשה שאנחנו מנסים להעביר לאלו שמאזינים לאלבומים שלנו. אנחנו לא להקת הופעות גדולה עם תחפושות ודברים כאלה, אנחנו מאד טבעיים ואנחנו תמיד נותנים למוזיקה לדבר בעד עצמה.


בחזרה לאלבום שלכם, כללתם בו 2 גרסאות כיסוי, אחת לשיר "On Sunday They Will Kill the World" של Ekseption והשניה לשיר "Forever My Queen" של הלהקה האגדית Pentagram. מה גרם לכם לבחור את השירים האלו ואיך 2 הלהקות השפיעו על Draconian?

הלהקה האהובה עלי בכל הזמנים היא Pentagram, וזה היה טוב לקחת את ההזדמנות ולהקליט את אחד השירים שלהם. אני לא חושב שהמוזיקה שלהם השפיעה על איך ש-Draconian נשמעים, אבל הם בהחלט היו השראה גדולה עבורי. השיר של Ekseption הוא שיר כבד שחשבנו שיהיה כיף להקליט לו גרסה משלנו. לא הרבה שמעו את הגרסה המקורית בכלל.


תוכל לתאר את מהלך העבודה על שיר \ דיסק חדש?

אני בדרך כלל יושב וכותב מספר ריפים ואז מקליט אותם. אני מציג את הדברים ללהקה והם מוסיפים דברים משלהם למוזיקה. אני חושב שבעתיד ננסה לעשות את זה יותר ביחד. נראה איך זה יעבוד.


איך הגעתם לקונספט של אנטי-דת, צער וכד' בשירים שלכם?

דרך איך שאנחנו מרגישים כבני אדם. מעולם לא ראינו משהו טוב בדת וזו פשוט תגובה טבעית לזה. הצער מגיע בצורה מצוינת עם ההרגשה של המוזיקה. אתה לא יכול ממש לשיר על זמנים טובים, ציפורים וכל החרא הזה אם אתה מנגן ב-A מינור. זה לא מתאים כל-כך.


לאילו להקות, וותיקות וחדשות, אתה מקשיב? אתה אוהב ז'אנרים אחרים במטאל?

אני אוהב את רוב סגנונות המוזיקה, החל מדת' מטאל ועד לקאנטרי. כל עוד אני מוצא את זה מעניין וטוב. בדרך כלל זה שירים בסולם מינור.


ב-"היסטוריה" של הלהקה באתר הרישמי שלכם רשום: "... החודשים שעברו היו פחות פרודקטיביים עבור Draconian, בזמן ששני חברי הלהקה השלימו את השירות הצבאי שלהם...". פה בישראל, שירות צבאי הוא חובה כמעט עבור כולם בגיל 18, ל-2-3 שנים. האם זה גם חובה בשבדיה? מה בנאדם צריך כדי לעשות את זה?

זה היה ככה בעבר [חובה] אבל בכל שנה, הממשלה חותכת את התקציב עבור הצבא השבדי, אז הם לא יכולים להרשות שכל האנשים יעשו שירות צבאי יותר, שזה דבר טוב. שבדיה היא מדינה קטנה ולא תוכל להגן על עצמה אם היא תלך למלחמה ממילא.


מה המצב בנוגע לאלבום המלא הבא שלכם? יש אילו פרטים שאתה יכול לחלוק?

אנחנו נתחיל לכתוב ממש בקרוב ואני חושב שאנחנו נכנס להקלטות בסתיו 2007.


זה מוקדם מדי מכדי לחשוב על DVD עבור Draconian?

כן, קשה לנו אפילו לקבוע הופעות נורמאליות כרגע.


אילו תוכניות אחרות יש לחברי Draconian בנוגע לעתיד הלהקה ו\או עצמם (עם פרוייקטים אחרים)?

יש הרבה מאלו. Scorched עובדים על אלבום חדש. אני גם מתכנן להוציא עוד אלבום של Doom:Vs. ג'רי (תופים) מתכנן לסיים 2 דמואים עבור 2 פרוייקטים שלו, ופרדריק (באס) בדיוק סיום להקליט עם להקת הדום-סטונר-רוק The Goddamned. אז אנחנו עסוקים, עסוקים, עסוקים.


טוב, תודה על הראיון, ובבקשה, תחלוק עם מעריצכם האדוקים בישראל כמה מילות חכמה אחרונות.

מילים לא באות בקלות.

[ לראיון באנגלית ]

[ פרסם תגובה / קרא תגובות (4) ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

סקירת הופעה:
כל הדרכים מובילות לעשור - סקירת הופעת העשור לאלבום הבכורה של Walkways

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[29/04/2024]
Break the cycle
[06/04] Metal Carnival
[27/04] Prowlers - Warfare
[17/05] Nailien Invasion - השקת אלבום
[23/05] Prey For Nothing - 15 years of Violence Divine
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::