תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Desert
Scorpions
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

14/01/2014
איש ההופעות - ראיון עם פטריק לוסינסקי מחברת ההפקות Progstage
מאת: אלון מיאסניקוב
מרואיין: פטריק לוסינסקי, הבעלים של Progstage Productions
צילום: קיריל איליאסוב, אביחי לוי, גיא פירסט

ככל הנראה המפיק העסוק ביותר בישראל בשנה האחרונה היה פטריק לוסינסקי. פטריק, טכנאי סאונד וגיטריסט בלהקת הפרוג מטאל Artland הפיק הופעת מטאל כמעט כל שלושה חודשים במהלך 2013, מה שעשה אותו למפיק שככל הנראה הביא לארץ יותר אמנים מכל מפיק אחר בתקופה המקבילה.

2014 נראית כמו שנה עמוסה במיוחד ל Progstage, עם הופעות פרוג רוק קלאסיות של אמנים כגון Rick Wakeman, Damo Suzuki ו Caravan, וכמובן ההופעה הקרובה של ענקית המטאל Iced Earth, פסטיבל Folkfest שני, ולקינוח - הופעה ראשונה בישראל של אחת מלהקות המטאל הגדולות בעולם - Manowar.

לקראת השנה העמוסה הסכים פטריק לשפוך הכול למגזין מטאליסט, ההצלחות, הכשלונות, הטענות והפרגון - הכול כאן:

אהלן פטריק, מה קורה איתך בימים אלו?


בסדר גמור! תודה! בעיקר נקרע מסביב להופעה של קלידן הפרוג האגדי Rick Wakeman בשבוע הבא, ההד התקשורתי לגבי ההופעה היה מטורף, כתבות בווסטי, ב Ynet, ישראל היום, וזה מתבטא במכירות – מה שאומר שעכשיו זה כל הכאב ראש הטכני מסביב.

אני מבין שהתאוששת מ Destruction

כן, הייתה הופעה מדהימה, אני יכול לומר שלמרות שאני לא מעריץ של ההרכב זו הייתה אחת ההופעות הכי טובות שראיתי בארץ.

למרות שכמות הקהל הייתה מאכזבת.

כן, אין ספק, להגיד שחשבתי ש 200 איש בלבד יבואו? לא חשבתי, להקה ענקית, עם שואו מטורף, מאבות ז'אנר ה Thrash, ורק 200 מטאליסטים יצאו מהבית לטובת ההופעה? מי שהגיע – הרוויח את אחת ההופעות הטובות ביותר שהיו פה השנה, מי שלא – פספס.

איך אתה מסביר את ההיענות הנמוכה?

אני לא בוחן לב וכליות, יכול להיות שז'אנר ה Thrash נחלש פה בשנים האחרונות, וחוץ מההרכבים הבאמת גדולים כמו Megadeth או Slayer אף אחד לא ממש יפוצץ קהל, הנה – Anthrax שהם אחת הלהקות הגדולות בעולם בז'אנר הביאו 1,000 איש,

יכול להיות גם שיש תחושה של שובע בקרב הקהל שהולך להופעות מטאל, בינינו לבין ההפקות של ישי שוורץ כמעט כל חודש הייתה הופעת מטאל מחו"ל וכנראה שלמטאלי סט הממוצע או שה 200-300 ₪ בחודש על הופעות זה יותר מידי, או שפשוט יש כזה מבחר שהם בוררים בפינצטה למה ללכת ולמה לא.



מה מבחינת ההופעות הקרובות?

שם אני כבר שמח ומרוצה שעשינו בחירות נכונות. Iced Earth כבר מכרו קרוב ל 400 כרטיסים מתוך ה 850 שהוקצו לה, זה אומר שההופעה כבר ברווח. הלהקה מגיעה לפה בשיא כולה, עם סולן מדהים ומתופף מעולה (John Dette) ואחרי אלבום חדש שאני כבר שמעתי וחושב שהוא אחת הטובים שהוציאה. לפי הניסיון שלנו בתחום אני צופה שהיא תהיה בסולד-אאוט. מעבר לזה יש את Folkfest 2 שגם מכר כבר רבע מכל הכרטיסים ואני מעריך שכל השאר יעופו מהר, Alestorm זאת להקה שצריך לראות בהופעה כי להבין כמה היא גדולה, זה יהיה ענק.

כמובן שחוץ מאלה יש לי את מה שקשור יותר בפרוג, אם זה ריק וויקמן כמובן, או Damo Suzuki, סולן להקת Can המיתולוגית שיופיע פה עם הרכב הרוק הפסיכדלי הישראלי Tree, או Caravan, הרכב פרוג בריטי מעולה מופיע באפריל.

כמובן שהעניין הגדול הוא Manowar, מאיפה זה הגיע?

"צוחק" אני יודע שהפתענו אנשים, אבל אני לא חושב שאנשים יודעים כמה כוח יש לנו מאחרי הקלעים. אין הפקה גדולה מידי בשבילנו, אנחנו פשוט עושים תחשיבים של מה יביא את הקהל ומה טוב מספיק כדי להתאמץ להביא אותו. Manowar מתים להגיע לישראל, למנהיג הלהקה Joey Demaio יש חברה ישראלית והוא אפילו מדבר עברית לא רעה בכלל! הם זרמו איתנו, עשו הרבה כדי להגיע לפה – בכל השיחות שלהם איתי הבנתי שיש להם הרבה כבוד למטאליסטים הישראלים ולמדינת ישראל בכלל. זה עומד להיות מדהים.

הבנתי שגם קצב מכירת הכרטיסים הדהים אתכם.

כן, בשבוע הראשון ליציאת הכרטיסים כבר מכרנו כמעט 400 – שזה קצב פשוט בלתי נתפס, ממשרדי הכרטיסים שאנחנו עובדים איתם נמסר לנו שזאת אחת מ 3 ההופעות המוכרות ביותר בישראל – כולל הופעות של אמני ענק אחרים מחו"ל. אנחנו עכשיו כבר חצינו את גבול האלף, שזה בדיוק חצי מכל כמות הכרטיסים להופעה ואני לא רק בטוח, אני 100% סגור על זה שנעשה שם סולד-אאוט הרבה לפני ההופעה עצמה.

למה לא להעביר את זה למקום גדול יותר?

היו לא מעט שפנו אלינו, וגם אצלנו יש הערכה שהפוטנציאל של הלהקה קרוב יותר ל 4,000 אלף מאשר ל 2,000 – אבל אני מעדיף שלא להיות פה חזיר. ב 2,000 גם אנחנו, גם הלהקה וגם הקהל שיגיע יהיה מרוצה. לקפוץ מההאנגר 11 למקום גדול יותר זה לקפוץ פי 2 וגם העלויות קופצות. לא רוצה, לא רוצה להעמיס, לא רוצה לבלבל את הקהל, מעדיף מקום מלא מטאליסטים צורחים ומלאי אקסטזה ולהקה שתיתן הופעה אדירה.

בוא נחזור שנייה לכמות האנשים הלא מרשימה ב Destruction, חשבת לבטל את ההופעה?

לשניה אפילו לא. תבין, ביטלנו בעצמו בעצם 2 הופעות בכל השלוש שנים שאנחנו פעילים, את Dead By April – שהיה ניסיון להביא משהו יותר קרוב לקהל המטאלקור, ומכרה עשרות בודדות של כרטיסים עד שבוע לפני ההופעה, והדבר שהכי שנאתי לבטל – פסטיבל Progstage, מעבר לזה בתחילת 2013 היו 2 להקות שביטלו בעצמן (Soen ו Pagan's Mind) אבל לא היה כאן קשר אלינו. תחשוב שמעבר לזה עשינו יותר הופעות מכל מפיק אחר בארץ ב 2013, והכול התקיים כסדרו.

אבל אם ראיתם שהמכירות ל Destruction לא ממש עפות, למה החלטתם ללכת עם זה עד הסוף?

הרגשנו שנושא הביטול הוא בעייתי לקהל, הביטול של הפסטיבל גם ככה היה קשה לנו, החלטנו שאפילו אם נפסיד פה כסף – אנחנו לא מבטלים יותר שום הופעה. נעשה את השיקולים והבדיקות שלנו, ואולי נאלץ לצמצם קצת את ההפקות בז'אנר המטאל שכנראה מביא פחות קהל מבעבר, אבל לא נבטל יותר. אז אכן הפסדנו כסף ב Destruction, אבל אני לא מתחרט על זה. הקהל הנאמן שקנה והגיע הרוויח הופעה אדירה.



זה חלק ממה שגרם לכם עכשיו לפנות יותר לכיוון הפרוג רוק?

לא רק. לפי ההערכה שלנו בז'אנר הפרוג-רוק מדובר בקהל מבוגר, מיושב, כזה שמוכן לשלם סכום סביר תמורת הופעה של אמנים מבוגרים איכותיים, וכאן הלכנו על קו של 500 כרטיסים בישיבה בלבד. שוב, יכולנו לקחת מופע עמידה ולהכניס 850 איש אבל לדעתי זה פשוט לא מתאים, לא מבחינת גיל רוב הקהל, ולא מבחינת זה שזה ז'אנר אחר, רגוע יותר. אז מרווח הרווחים נמוך יותר, אבל לדעתי שווה לנו להרוויח פחות אבל לתת הופעות כאלו שאנשים ישבו וייהנו ויחזרו לעוד הופעות בסגנון – זה שווה את הרווח הנמוך יותר.

כתבתם בעמוד הפייסבוק ש "יהיו גם ז'אנרים אחרים"..

כן, אני עדיין לא יכול להגיד כלום אבל יהיה גם בלוז, גם ג'אז, גם רוק קלאסי. בגדול – כל מה שהוא טוב ואיכותי אנחנו נביא.

מה מבחינת הפרוג מטאל שתמיד יש לאנשים טענות שאתם קמתם עבורו ולא ממש עוסקים בו כרגע?

תשמע, לטוב ולרע – הפרוג מטאל בארץ הוא נושא בעייתי. אנחנו אוהבים את זה, אני מנגן ושר בהרכב פרוג מטאל, והיו לנו כמה הופעות מעולות בז'אנר – כמו Pain Of Salvation או Neal Morse, הבעיה היא שלמרות שהקהל הזה מאד פתוח ללהקות ואלבומים חדשים בבית – הוא כנראה לא ממהר לשלם כסף לכרטיסים כשלא מדובר בהרכב שהוא ממש ממש אוהב. אז ניסינו להביא כל מיני דברים קצת פחות מוכרים – וזה לא זז.

גם ראינו בפסטיבל Progstage, שבו הבאנו הרכבי פרוג מטאל כמו Haken ו Evergrey שזה פשוט לא מספיק, הקהל לא קנה. הלהקות הגדולות – שזה נגיד Opeth או Dream או Steven Wilson, שם אנשים תמיד יקנו כרטיסים. אבל מה שמתחת לזה – בעייתי. יש לנו כמובן תוכניות להביא לפה אמנים גדולים אחרים, אני לא מכחיש שאני אשמח מאד לראות פה את Devin Townsend מתי שהוא – אבל גמרתי עם להסתכן עם הרכבים פחות מוכרים שיביאו 100 איש להופעה בלבד.

לפני כמה חודשים נראה היה שאתה נכנס ל "מלחמה" עם מפיקים אחרים, אם זה שוקי וייס או ישי שוורץ.

זה די קשקוש, אני לא במלחמה עם אף אחד. תראה, זו מדינה שיש בה מספיק אנשים לקיים סצנת הופעות חו"ל עשירה של יותר מהופעה אחת כל 3 חודשים. אבל מצד שני אני יכול לומר שבקרב קהל המטאל זה איזה מאגר קבוע של 600-700 איש שהולך לרוב ההופעות, כשכל השאר צצים רק כשלהקות באמת גדולות מגיעות. רוב ההפקות שאני וישי שוורץ עובדים עליהן זה אותו מאגר של אנשים. וגם לקהל הזה בשלב מסוים אין כסף לכל הופעה.

מצד שני, אני לא במלחמה. זה שישי ואני עשינו הופעות שבוע אחר שבוע זה לא כי אני רוצה לטרפד מישהו שכבר 20 שנה פעיל בסצנת המטאל, זה פשוט כי הייתה לי פה הזדמנות חד-פעמית להביא להקה מעולה, והערכתי שבגלל ששתי ההופעות, שלו ושלי – לא ממש יקרות, הקהל יגיע לשתיהן. אז בסוף שתי ההופעות לא ממש המריאו, אבל זה לא נעשה באיזה צעד מלחמתי.

גם לגבי Gojira, לפני שהזזנו את ההופעה כדי שלא תתנגש ב Anthrax הרבה אנשים חשבו שאני עושה דווקא לשוקי וייס, אז קודם כל – קטונתי, הבן אדם עבר מלהפיק להקות רוק קטנות בקולנוע דן לפני עשרות שנים להיות המפיק הכי חשוב בישראל, והוא גם מביא מוזיקה טובה ולא חרא, אז ברור שאם כבר אני מעריך אותו, ובטח שלא רוצה להיכנס לשום קרב. זה פשוט היה התאריך שבמקור הלהקה התעקשה שהוא התאריך היחיד שהם יכולים להגיע בו, ואני חייב לומר שפשוט לא ידעתי שזה בדיוק התאריך של Anthrax. אחרי שהכול נסגר וזה פורסם רק אז הבנתי את זה מהתגובות. ברגע שידעתי, עשיתי מה שאני יכול כדי להזיז את זה – זה עלה לנו לא מעט כסף, אבל בסוף הצלחנו והייתה הופעה אדירה שעד היום אנשים ניגשים אלי ומספרים לי כמה נהינו ממנה.



עוד טענה שאף פעם לא נגמרת היא לעלויות של ההופעות בארץ, שהן עולות הרבה יותר מהופעה דומה באירופה.

זה דבר שכמה פעמים הסברתי בקטנה – אבל אנשים מסרבים להבין. יש כמה וכמה סיבות למה אי אפשר להשוות. להקה שמגיעה מארה"ב לאירופה, או להקה אירופאית – יוצאות לסיבוב הופעות באירופה שנמשך כולו באוטובוס, ונוסעים פשוט ממועדון למועדון. אין כאן עלויות טיסה, שהמחירים להן פסיכים ובעקבות עליה של מחירי הדלקים לפני שנה בערך קפצו אפילו עוד יותר.

אין ללהקות האלה הוצאות לינה, כשאצלנו זה אומר בית מלון לפחות ללילה או שניים, חלק ניכר מהציוד שלהן עליהן בתוך האוטובוס, וזה אומר שהן לא צריכות שהמפיק ישכור עבורכן את הציוד הזה – מה שכן קורה בישראל ועולה אלפי שקלים טובים. הלהקות האלה לא משלמות על Overweight, מה שאנחנו כן משלמים בטיסות בגלל המשקל של הציוד שהן כן מביאות איתן. הלהקות האלה לוקחות 5,6 ו 10 הופעות באותה מדינה, ואז יכולות להוריד משכר האמן שלהם לכל מפיק ומפיק כי יש להן הופעה כל יום וזה ריווחי להן. פה הן מגיעות להופעה אחת ומשותקות בגלל לזה לפחות ל 3 ימים, אבל שכר האמן גבוה יותר בהתאמה. יש עוד עשרות סיבות.

אנשים מתלוננים שמחירי ההופעות עלו לעומת נגיד 5 או 10 שנים. אבל אותם אנשים צריכים להסתכל על עלויות המזון בישראל, החשמל, הדלק – רובם קפצו פי 2 בערך. בהתאמה ההוצאות של המפיקים קפצו בטירוף. הייתי מתמחר כל הופעה ב 100 ₪ אם הייתי יודע בוודאות שיש לי מועדון מתאים ל 1500 איש ואכן 1500 יגיעו – אבל העובדה היא שיש מועדונים טובים עד 1000 איש – ובדרך כלל מגיעים יותר בסביבות 600 עם הוצאות פסיכיות על הראש. אז אני מנסה לתמחר הכי נמוך שאני יכול, ונותן את המקסימום – מבחינת ציוד, מבחינת הגברה, מבחינת התנאים ללהקה, עושה חתימות של הלהקה במקום למרות שזה עולה לי סכום מכובד באבטחה ובזמן שצריך לזה, אבל אף אחד לא עושה הופעות כדי להפסיד כסף – אחרת הרבה הופעות לא יהיו פה..

יש תוכניות לעוד מטאל השנה? או שאתה חושב ש Iced, ה Folkfest ו Manowar מספיקים מבחינתך בז'אנר?

אני לא יכול לספר יותר מידי...אבל יש עוד תוכניות. אני עוד חייב משהו לקהל של הדת' מטאל שאני מקווה שיזיז את התחת שלו ויקנה כרטיסים, אבל על זה אספר בהמשך. מעבר לזה יש גם איזה 2 דברים גדולים במטאל, שיקרו בחצי השני של 2014, אבל אני אנסה לתאם את הכול מראש מול ישי כדי שלא יצא שנדרוך אחד לשני על האצבעות, ישי אחלה גבר ואין לי כוונה פה לצאת איתו ראש בראש, מבחינתי זה כמו "כל ישראל חברים", או יותר משהו כמו "כל מפיקי ישראל חברים"...


לעמוד הפייסבוק של Progstage Productions

[ פרסם תגובה / קרא תגובות (4) ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Dir En Grey – The Insulated World

Slash featuring Myles Kennedy and The Conspirators – Living the Dream

Beyond The Black – Heart of the Hurricane

Anaal Nathrakh – A New Kind of Horror

Behemoth – I Loved You at Your Darkest

Deicide - Overtures of Blasphemy
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

סקירת הופעה:
עושים שמח בהוואנה - סקירת הופעתה של להקת Amaranthe בתל-אביב

כתבה:
הוואקן הראשון שלי

ראיון:
האיש בשחור - ראיון עם Sakis Tolis סולן להקת Rotting Christ

סקירת הופעה:
הרעידו את הסכך: סקירת הופעת The Three Tremors בישראל

סקירת הופעה:
הקיץ של אוזי - סקירת הופעתן של Salvation, Ozzy Zoltak וFatum Aeternum בגגרין

כתבה:
הגיע זמן לכפרות, כפרות. – על האלבומים שמצדיקים בקשת סליחה
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[29/11/2018]
פסטישרץ 10
[18/11] Ne Obliviscaris בישראל
[29/11] השקט שאחרי הSandstorm
[03/12] Bruce Dickinson במופע ספוקן וורד
[06/12] חג האור פנד לנד חוגג עשור
[13/12] Unleash The Pain בהופעת השקה
[20/12] Paradise Lost בישראל
[09/01] Arcturus בישראל
[20/02] Behemoth בישראל
[25/02] Manowar בישראל
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::