Moonlight Agony – על מים שקטים

מרואין: Karl Landin, גיטריסט להקת Moonlight Agony
להקת המטאל השבדית Moonlight Agony משלבת את הטוב משני עולמות, את הכבדות והמלודיה של פאוור מטאל, עם המורכבות ויכולת הנגינה של להקת פרוג. אחרי ששמעתי את אלבום הבכורה של הלהקה, Echoes Of A Nightmare, שיצא ב-2004 – והופק ע"י סולן Evergrey, טום אנגלנד – התחלתי להתעניין בלהקה ובהיסטוריה שלה. כדי לקבל את הפרטים על ההרכב והעתיד לקרות לו, שוחחתי עם הגיטריסט ואחד ממקימי הלהקה, קארל לנדין.
הי קארל, בוא נתחיל עם אירועים עכשוויים, מה הלהקה עושה כרגע?
כרגע הלהקה עושה חזרות בכמות גדולה כדי להתכונן להופעות הקרובות שלנו. יש לנו מיני סיבוב הופעות במדינות הנורדיות אחרי שהאלבום החדש Silent Waters ייצא.
אני מבין שיש לכם בסיסט חדש, מה קרה לקודם?
כריסטופר סטרנפאלק, הבסיסט הקודם, היה חלק מהלהקה עוד מההתחלה. זו הייתה ההחלטה של כריסטופר עצמו לעזוב את הלהקה, הוא עשה את זה כי לא היה לו את החשק להשקיע את הזמן והמאמץ בלהקה, אין כעס כלשהו בינינו.
קצת שאלות על האלבום החדש, עד כמה אתה מרוצה מהתוצאה עד עכשיו?
אנחנו מאד נרגשים מאיך שהאלבום יצא, יש לנו סאונד שמן ומפורט, והעובדה שעשינו פרי-הפקה מדויקת מאד עזרה לנו לעשות את השינויים שנדרשו בשירים, זה עשה את כל ההבדל.
איך האלבום נשמע לעומת Echoes Of A Nightmare?
זה מופק יותר טוב, יותר הדוק ויותר כבד. יש יותר לידים ויותר שירים כבדים, ניסינו לאפיין את הסאונד שלנו יותר לכיוון סוג המטאל הסימפוני והאפל שהוא השאיפה שלנו.
תחת איזו חברת תקליטים הוא יצא?
אנחנו כרגע במגעים אבל אני לא יכול לספר יותר מזה.
על מה מדברים התכנים של האלבום Echoes?
התכנים של האלבום כתובים כאלבום קונספט אפי. הקו הסיפורי הוא על חולה נפש שלאט לאט מדרדר יותר אל הטירוף. בסוף האלבום הוא מתעורר מחוסר השפיות שלו ומבין מה הוא עשה.
איך בעצם היית מגדיר את המוזיקה שלכם בדיוק? פאוור? פרוג?
הכוונה שלנו היא להביא את הטוב ביותר משני הז'אנרים, ולהרכיב את זה עם אלמנטים סימפוניים אפלים.
שמעתי לא מעטים טאצ'ים של פולק במוזיקה שלכם, זה גם כיוון שאתם הולכים עליו?
אנחנו ממש לא מתכוונים להיות להקת פולק-מטאל, אבל יסודות של פולק הם כן משהו שבו אנחנו נהנים להתנסות קצת לפעמים.

איך הגעתם לטום אנגלנד כמפיק?
הגענו אליו דרך קלאוס, המנהל שלנו בחברת Intromental.
למה שילבתם את השירה של אשתו של טום, כריסטינה, בשיר "Icy Plains"?
השיר ההוא נכתב מהתחלה כדואט, והקול שלה התאים לשיר באופן מושלם. היא מקצועית מאד וקשה לי להאמין שיש איזושהי אישה בעולם שהייתה יכולה לעשות עבודה יותר טובה כאן.
באיזו דרך אתה חושב שטום תרם למוזיקה מעבר לנושא ההפקה?
טום עשה, חוץ מההפקה, גם קולות רקע וגם ליד אורח בשיר "Equilibrium", הוא גם עשה עבודה נהדרת כמפיק ועזר לנו לחושב על כתיבת השירים בדרך שונה לגמרי.
קצת לעבר, אני מבין שהרקע שלך הוא בכלל במוזיקה קלאסית, איך הגעת למטאל?
חלק מאיתנו למדו באמת מוזיקה קלאסית, ואין ספק שזה השפיע על הדרך שבה אני כותב מוזיקה. אבל אנחנו יותר אוהבים אלמנטים קלאסים מאשר את הדבר עצמו, בסופו של דבר, מטאל הוא המוזיקה שאנחנו אוהבים לנגן וליצור.
איך הרקע שלך השפיע על כתיבת המוזיקה שלך?
זה שיש לי רקע סביר במוזיקה קלאסית מאפשר לי לכתוב שירים יותר מורכבים, הרקע הקלאסי הוא עזרה גדולה יותר כשזה מגיע לאלמנטים הסימפוניים, אבל זה מגיע גם לעיבודים של השירה.
למה בעצם לא המשכת להיות סולן להקה, כמו שהיית בהתחלה?
בעיקרון אף פעם לא רציתי להיות בעמדת הסולן, כל מה שעשיתי היה לשיר בדמו אחד כדי שנוכל להראות ולהקליט את המוזיקה שלנו לסולנים אמיתיים.
הלהקה עברה לא מעט חילופים בקרב חברי ההרכב, למה?
היינו די צעירים כשהתחלנו, והלהקה ואלו שקשורים בה השתנו מאד מאז, אין ספק שזה מוביל לחיכוכים, דעות שונות לגבי איך הלהקה אמורה להישמע וכו'. כל להקה עוברת דרך שלבים כאלו עד שמגיעים להרכב יציב ואמיתי.
עד כמה נשמעת המוזיקה שונה עם הסולן הנוכחי, דויד, לעומת איך שהיא נשמעה עם הסולן הקודם, סולן Avalon לשעבר, צ'יטראל סומפאלה?
לדויד יש סגנון שירה יותר אגרסיבי, וגם מנער קולי יותר רחב. הוא גם צעיר למדי ואנחנו מקווים שהוא יתפתח כסולן מטאל יחד עם התפתחות הלהקה.
לסיום, מה אתם מקווים להשיג עם האלבום החדש, Silent Waters?
אנחנו רוצים לייצב את הסאונד שלנו, ושיותר אנשים יגלו את השילוב שלנו של פאוור פרוג עם אווירה קודרת. מעבר להכל, כמובן, אנחנו מקווים שקהל המטאל יגלה איזה אלבום "Kick Ass" זה.
|ENG|Moonlight Agony On Silent Water
By: Alon Miasnikov
Interview With: Karl Landin (Guitar), Moonlight Agony
Sweden's Moonlight Agony combine the best of two worlds, the melody and heaviness of power metal, with the sophistication and playing ability of a prog band. Having heard the band doubt, 2004's Echoes Of A Nightmare, which was produced by Evergrey's Tom Englund – I got interested in what is the band doing these days, to find out, I spoke with the band's guitarist and co-founder, Karl Landin.
Hey Kalle, I'd like to start with current news, what is the band doing these days?
The band is currently rehearsing intensively to be well prepared for upcoming gigs. We're planning for a mini-tour in the Nordic countries in the spring after "Silent Waters" has been released.
I understand you have a new bass player, what happened to the last one?
Christofer Starnefalk, our previous bass player, has been a part of the band since the beginning. It was Christofer's own decision to leave Moonlight Agony and he did it because he didn't feel the urge to put in the time and effort needed to be a member of the band. There's no hard feelings between us.
Some questions about the new album, "Silent Waters", how happy are you with how it turned out?
We're very thrilled with the outcome of the album. We got an amazing fat sound and the fact that we did a very detailed pre-production enabled us to make the adjustments required in the songs. That made all the difference.
How does it sound in comparison with "Echoes Of A Nightmare"?
It's better produced, tighter and harder. More guitar solos and heavier tracks. We've tried to distinguish our sound more towards the kind of dark, symphonic metal which is our ambition to sound like.
Through which label will it be released?
We're currently in negotiations and can't reveal anything at this point.
What are the lyrical ideas behind "Echoes Of A Nightmare"?
The lyrics on Echoes of a Nightmare are written in a conceptual, epic way. The underlying story is about a mentally ill man who is in a downward spiral into madness. In the end of the album, he wakes up from his insanity and realizes what he has done.
How would you describe your music? Power? Prog? Both?
Our aim is to bring the best from both the power and the prog world and blend it with dark symphonic elements.
I felt quite a few folk touches in the music, was that something you were going for?
We don't specifically aim to be a folk-metal band even though folk elements is something that we enjoy throwing into songs occasionally.

How did you land Tom Englund as a producer?
We got in touch with Tom S. Englund through Claus at our management agency Intromental.
Why did you include Carina's Englund's vocals in Icy Plains?
The song was written as a duet from the beginning and her voice suited the sound perfectly. She's extremely skilled and I doubt there is any woman on the planet that could have done a better job.
In what ways do you think he contributed to the music beyond producing?
Tom did, besides the producing, some backing vocals and a guest guitar solo in "Equilibrium". Tom also did a great job as producer and helped us think of songwriting in a whole new way.
Some history, I understand your background is in classical music, how did you end up in metal?
Some of us have studied classical music and that has definitely affected the way we write music. But we rather like elements of the classical music than the whole concept. In the end of the day, metal is what we enjoy playing and creating.
How does your background influence your writing of metal music?
Having a decent education in music theory allows one to write and arrange more intricate pieces. The classical background is an extra useful help when it comes to symphonic, but is also vocal arrangements.
Why did you stop doing the vocals for the band?
Basically, I was never intended for the vocalist position. All I did was singing on one demo in order to be able to show, and market, our music to the real potential singers.
The band has been through many line-up changes, what caused them?
We were pretty young when we started and both the band and the persons involved have changed since then. This obviously leads to fractions, different opinions of what way the music should sound like and so on. All bands go through these kinds of phases before a stable line-up can be presented.
How different does the music sound with David a vocalist in comparison with the stuff you did with your former vocalist, Chitral Somapla?
David has a more aggressive style of singing, and a wider voice range. He is also quite young and we hope that he will grow as a metal vocalist together with the development of the rest of the band.
What do you hope to achieve with "Silent Waters"?
We wish to establish the Moonlight Agony sound and for more people to discover our mix of prog/power with a dark atmosphere. Most important, we of course hope that the metal crowd out there will enjoy this kick-ass album.