מרואין: Michael "Miron" Chirva, סולן \ גיטריסט להקת Tvangeste

Tvangeste היא להקת בלאק מטאל סימפוני מרוסיה שהוציאה עד היום שני אלבומי אולפן שזכו להערכה וביקורת נלהבות. במהלך השנים קרה וסולן וגיטריסט הלהקה, Michael "Miron" Chirva, הפך להיות חבר טוב של מספר מוזיקאים ישראלים, ואף שר באלבום האחרון של להקת הפולק-בלאק הישראלית Arafel. לפני מספר שנים עברו מירון וקלידנית הלהקה Naturelle Chirva (שהיא גם אישתו) לקנדה, ושם הם עובדים על אלבום אולפן חדש, הראשון מאז צאת Firestorm ב-2003. במקביל העלתה הלהקה את שני אלבומי העבר שלה להורדה חינם באתר האינטרנט שלה, ואנחנו ישבנו לדבר עם מירון על מה שקורה בימים אלו עם ההרכב, ומה צופה להם העתיד.

אהלן מירון, רציתי להתחיל מה קורה איתכם עכשיו, איפה עומד האלבום החדש שלכם?

אהלן אלון, כן – היה שקט רב מהמחנה שלנו ואנחנו עושים את המיטב להופיע מחדש. האלבום החדש שלנו נמצא כרגע בהפקה ואנחנו עובדים חזק באולפן ברגעים אלו. אני די בטוח שלא כל מי שמכיר את הלהקה יודע שעברנו לקנדה ב-2005, גם אני וגם נטיורל כרגע גרים בטורנטו, בירת אונטריו.

לא ישבנו בשקט כל הזמן ומאז 2003 הלחנו שני פסי קול מלאים לסרטי אימה קנדים, אני גם הייתי מפיק שותף לאלבום Lost Consolation של Hatecraft (מומלץ ביותר לכל מי שאוהב דת' מטאל טכני ומלודי), כמו כן כתבתי והקלטתי את כל קטעי השירה ללהקת הבלאק מטאל הישראלית Arafel (לאלבום Second Strike: Trough The Flames Of Ages).

לצערי לא יכלנו להתרכז בלהקה שלנו במהלך השנתיים האחרונות אז מכיוון שראינו שיש דרישה לכך, החלטנו לעשות אלבום חדש. אני אומר "עוד אלבום" כי יכול להיות שזה יהיה שיר הברבור של הלהקה, לא בטוח… הזמן יאמר.

העידכון האחרון באתר שלכם הוא שאנדי לארוק, הגיטריסט של King Diamond יעשה לאלבום את המיקס, למה החלטתם עליו, והאם הוא באמת עשה זאת?

כן, יצרנו קשר עם אדון לארוק כדי שהוא יעשה את הקסמים שלו על האלבום, תודות לחברינו בלהקת Darzamat למדנו הרבה על העבודה של אנדי וזה גרם לנו להחליט… הוא עושה עבודה מרשימה, אין ספק. יצרנו איתו קשר והוא הסכים לעבוד על החומר החדש אבל בגלל בעיות ויזה לא יכלנו לגרום לזה לעבוד, מה שחבל מאד אבל אמיתי מאד.

מה לגבי ההרכב הנוכחי של הלהקה? זה רק שניכם?

זה אני ונטיורל עם חברי סשן להופעות, היו הרבה שאלות ושמועות לגבי חיי הלהקה בקנדה. נכון, ההרכב של הלהקה בקליניגרד [רוסיה] היה שילוב של כשרונות שונים ולא החלטנו לאסוף צוות חדש בטורנטו אלא להישתמש בנגני סשן כדי להראות את הכבוד שלנו לאלו שהשארנו מאחור ברוסיה.

מה הרעיונות שמאחרי המילים באלבום החדש?

זה די סודי בינתיים. אני מצטער שאני לא יכול לענות על זה, אני יכול רק לומר שזה שונה מאד מכל מה שעשינו בעבר, אין יותר קרבות עתיקים, נושא האגדות הפרוסיות נגמר, האלבום החדש יהיה רענן באופן בלתי רגיל… יש הרבה רעיונות בעבר שלנו שאפשר לשיר עליהם, אבל זה עבר ומה שיקרה לכולנו בעתיד – זו השאלה.

עשיתם שוב שימוש בכלים קלאסים ועיבודים סימפונים?

כן! ואחרי שני פרויקטים באמת קשים (אני מדבר על פסי הקול לסרטים) השגנו ידע עצום לגבי עיבודים תזמורתיים, שליטה מלודית ותיאוריה מוזיקלית כך שהאלבום החדש יכיל את כל זה! תכינו את עצמכם לקטעים סימפונים חזקים וטובים בהרבה!

אתה כתבת את כל החומר, בשילוב עם נטיורל? או שהחברים החדשים השתתפו בזה?

רק אני ונטו, התופים יעשו ע"י מוזיקאי קנדי, הבס יוקלט ברוסיה ע"י הבסיסט של Hatecraft אלכסנדר, אני אוהב את הסוג הזה של שיתוף פעולה, גיטריסט וקלידנית הוא שילוב נכון מאד בהיסטוריה כמו שהוכח בעבר.

עכשיו קצת להיסטוריה למי שמכיר אתכם פחות, איך התחלתם?

טוב, זה היה ב-1996 כשהחלטתי לאסוף מוזיקאים בעיר הבית שלי קלינינגרד… כדי לאסוף את אלו שחולקים את המחשבות והרעיונות שלי לגבי מטאל, ובסוף 1996 הבסיס הראשוני של הלהקה נוצר. הקלטנו את האלבום הראשון שלנו – Damnation Of Regiomontum ב-1999 וב-2000 השגנו חוזה עם חברת התקליטים הנורבגית Valgalder. קיבלנו תגובות טובות מאד על האלבום. בעקבות ההצלחה עבדנו על האלבום השני – Firestorm, הוא יצא בלייבל היפני World Chaos ב-2003 ותודות לו הלהקה הגיעה לרמה מסוימת של פופולריות במקומות שונים בעולם, מה שגרם לכך שהאלבום הודפס במקומות שונים – מברזיל ועד יפן, זו ההיסטוריה שלנו בקיצור.

אתה ונוטרל הייתם נשואים עוד כשהקמתם את הלהקה? או שהכרתם אחד את השני דרך הלהקה?

לא, נפגשנו בהופעה של הלהקה ב-1997, היא עברה לעיר שלי באותה שנה ולא הכירה אף אחד, במקרה היא הייתה חברה של הקלידנית שלנו מאז ג'וליה, והיא הזמינה אותה להופעה. ככה נפגשנו ואנחנו מכירים תודה לג'וליה על אותה הזמנה ששינתה את חיינו.

במבט לאחור על אלבום הבכורה שלכם, היית משנה בו משהו כיום?

טוב, רק התקציב הנמוך שהיה לנו… האלבום לא יכול להיחשב כאלבום טוב, אבל יש בו נשמה. אני מקווה שאתה יודע למה אני מתכוון, אתה יכול לשמוע מוזיקה מופקת היטב אבל חסרה בה נשמה, הייתי אומר שהוא אלבום ישן ונשמע חובבני אבל יש בו את הנשמה שלו שאני חושב שלא הצלחנו ליצור בצורה דומה מאז.

איך הגיע הרעיון להשתמש בכלים קלאסים אמיתים במוזיקה שלכם?

אני זוכר את זה היטב, ב-1999 סיימנו להקליט את האלבום הראשון והיה קטע אחד שבו רצינו להקליט שתי גיטרות אקוסטיות, הקלטנו את זה אבל זה לא יצא טוב כמו שרצינו שזה יצא. פתאום הגיע הרעיון של להקליט צ'לו במקום הגיטרות, הצליל הנמוך ומלא הצבע של הצ'לו התאים לשם בדיוק (אני מתכוון לקטע Outro באלבום), כל כך התרשמתי מהשילוב של הכלים הקלאסים שנשבעתי שלאלבום הבא אכניס הרבה כלים בסגנון ואצור נעימות קלאסיות שהם מבצעים, זה הפך למציאות ב-2003.

מי עשה את אותם עיבודים תזמורתיים?

נטיורל, אקטרינה (שניגנה על כינור ב-Firestorm) ואני. לעשות את הקטעים הקלאסיים באלבום ההוא היה קשה מכיוון שהיה צריך נגנים קלאסיים, והם לא יכולים לנגן כלום בלי לראות את אותן נקודות שחורות לפניהם, נאלצנו ליצור 300 עמודי תווים… לזה אני קורא גיהנום.

איך עשיתם שימוש בתזמורת הסימפונית הבלטית? מי מרכיב אותה?

שאלה מצחיקה, איך עשינו בה שימוש?… בזהירות… הם קבוצה של נגנים קלאסיים בין הגילאים 20 ל-60, הם תוצר של התזמורת הסימפונית של קלניגרד, לפי הבנתי חלק מהם הסתכסכו עם המנצח שם והחליטו לעזוב שם או משהו בסגנון. זה היה קשה לעבוד איתם! הבנתי שמוזיקאי קלאסי יכול לנגן כל מה שמופיע בתווים, וזו הייתה טעות. עבדנו המון זמן והוצאנו המון כסף כדי להקליט את כולם כמו שצריך, ובאמת לוקח זמן להרגיל מוזיקאים קלאסים למוזיקה שלך אפילו אם היא יחסית פשוטה…

שאלה שמעניינת אותי, סצנת הבלאק הרוסית ידועה בכך שהיא מכילה לא מעט להקות אנטישמיות וגזעניות, מה הסיבה לכך?

זו שאלה קשה באמת, תאמין לי או לא אבל אני קיבלתי מכתבים בסגנון "אני שומע את הלהקה שלכם הרבה זמן אבל עזרתם ליהודים Arafel לעשות את האלבום אז ז**ן על המוזיקה שלכם!"… אין תגובה. אנשים הם חיות שצריכים לשנוא, להרוג ולהשמיד, זה קשה מאד ליצור אויב חדש, אז למה לא להמשיך לשנוא יהודים במקום? למה? למי איכפת… מוחות חלשים מונהגים ע"י אנשים חכמים יותר עם כוונות ומטרות, מה המטרות? אני לא יודע בדיוק. אני רואה את הכול בצורה ברורה, הם חברים שלי ואני מכבד אותם, ויש עוד הרבה שלא איכפת לי מהם כל עוד הם לא נוגעים בי או בחברים שלי, ולא משנה לי אם הם שחורים, צהובים או מארץ הקודש…

לסיום, מה הסיבה שאתם כל כך קרובים לסצנת המטאל בישראל? מה הקשר שלכם אליה?

בגלל הלהקה יש לנו הרבה חברים שאוהבים את המוזיקה שלנו בישראל ויצרו איתי קשר, אני מנסה לענות לכולם כי זה מראה שאני מכבד את מי שאוהב אותי ואת המוזיקה שלי. אני מכיר הרבה מוזיקאים טובים מישראל ובאופן אישי את Arafel ו-Acropolis. אני יודע שהאחרונים אמורים להוציא אלבום ראשון בעתיד הקרוב אז אני חייב לאחל להם בהצלחה, ולכל חברי הישראלים (אני שונא את המילה מעריצים), תודה על התמיכה! זה חשוב לנו מאד! אהבה וכבוד לחברינו, ומוות לכל אויבינו!