תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
Dusturbed
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: Articles ::

24/10/2006
הכתבה האחרונה של לירן
מאת: חברי הצוות

ביום שני, ה-23 לאוקטובר, 2006 נפטר לירן שיבר. לירן היה כתב במגזין מטאליסט לז'אנר הפאוור מטאל בעיקר וגם אדם חשוב ופעיל בסצנה, ומעבר להכל, חבר טוב ללא מעט מאיתנו. כוונתנו בעמוד זה היא לחלוק כבוד לאותו אדם שהיה חשוב לכולנו, אדם שגם בעודנו עומדים בהלוויתו, ואז ניצבים מול קברו הטרי, אנחנו מתקשים להאמין שכבר לא איתנו. בעמוד ריכזנו דוגמאות לעשייה שלו באתר, אבל ככל שלא ננסה, הדבר לא מייצג ולו אחוז ממה שהוא תרם לסצנת המטאל שלנו בארץ, וגם לא חצי אחוז ממה שהוא תרם לנו כחבר. אנחנו בכל מקרה לא נשכח אותו לעולם, מבחינתנו הוא תמיד יהיה חלק מהאתר, ומאיתנו.

סקירות אלבומים:
Grave Digger - The Last Supper, Moonsorrow - Verisäkeet, (DVD) Agent Steel - Live @ Dynamo Open Air, Wizard - Magic Circle, Casus Belli - In The Name Of The Rose, Nanowar - Other Bands Play, Nanowar Gay!, Nashville Pussy - Get Some!, Cryonic Temple - In Thy Power, Iommi - Fused, Godiva - Call Me Under 666, Dreamtale - Difference, Nightmare - The Dominion Gate, Seven Witches - Amped, Annihilator - Schizo Deluxe, Soulfly - Dark Ages, Hell Within - Asylum Of The Human Predator, Persuader - The Hunter, Penetrator - Penetrator, Avian - From The Depths Of Time, Savage Circus - Dreamland Manor, Journey - Generations, Dreamland - Future's Calling, Abandoned - Thrash Notes, Blind Guardian - Fly, The Storyteller - Underworld, Rage - Speak Of The Dead, Waltari - Blood Sample, Viron - NWOGHM

ראיונות:
ראיון עם אורן בלבוס מ-Eternal Gray, Helloween - שובו של ה-Keeper, בחזרה למבוך של Labyrinth, זה לא חלום רע, זה Nightmare, Arafel - מפזרים את הערפל, אחרי הנצח - מגיעה Epica, הקרקס מגיע! ראיון עם Savage Circus

סקירות הופעות:
ערב מחווה ל-Black Sabbath, אלמנה שחורה - הבי מטאל, בעברית!, רוני ג'יימס דיו - Dives In Israel, Masteriff - הד-בנגינג בקולטורה, Arafel Strikes Back בקולטורה, Kreator בקאמבאק קטלני בישראל!



הכתבה האחרונה של לירן

זאת הכתבה האחרונה שכתב לירן עבור המגזין. זה היה לפני חודש בערך, לירן לא כתב תקופה מסוימת, ולאחר שיצא לטיול שורשים ברוסיה הוא הרגיש את הצורך לכתוב על זה למדור ההמלצות שלנו, שירד קצת לפני כן, לכן לא היה מקום שבו אפשר לפרסם את ההמלצה שלו. אנו שמחים שיצא לו לחוות את החוויה הזאת, שללא ספק השאירה עליו רושם חזק, אבל העובדה שזה הדבר האחרון שהוא כתב שיופיע באתר היא יותר מעצובה.

המלצת השבוע: רוסיה

הרבה מכם אולי ירימו גבה, אבל הפעם החלטתי להמליץ דווקא על ארץ לבקר בה. בזמן שחלק מכותבי המגזין ניצלו את הפגרה לנסיעה לוואקן השנתי, אני החלטתי על כיוון שונה וטסתי לטייל במאדר ראשה.

כל מי שאוהב את אירופה יוכל בקלות להנות ממוסקבה ומהסט. פטרבורג. שתי ערי ענק אלה, שמגמדות כל עיר אירופאית שאני מכיר, כולל פריז, עוצרות בתוכן יופי עצום ממגוון בלתי נגמר של תחומים – אמנות – מוזיאון טרטיאקוב לאמנות רוסית במוסקבה ומוזיאון ההרמיטאז' העצום והמרהיב בפטרבורג, ששוכן במקום ארמון החורף של צארי האימפריה, היסטוריה – פארק הניצחון המצמרר במוסקבה, שיש בו מזרקה על כל שבוע במלחמה, ובלילה המזרקות נצבעות באדום לזכר הדם, ומוזיאון המצור בפטרבורג, ובו תלויות אלפי דמעות מהתקרה לזכר הנופלים, וזה רק על קצה המזלג.

מוסקבה היא עיר גרנדיוזית, ולעומתה פטרבורג הינה עיר וירטואוזית. הדף צר מלתאר את פלאי שתי הערים הללו. כולם שמעו על הכיכר האדומה ועל כנסיית סט. באזיל, על ביצי פאברז'ה – אבל לראות את זה במציאות זה פשוט כאפה לפנים. כמעט לא להאמין שמקומות ודברים כל כך יפים קיימים במציאות, ועוד ברוסיה שסבלה 70 שנות שלטון קומוניסטי. שתי המלצות עיקריות – לראות במלון 'קוסמוס' במוסקבה את המופע הרוסי הלאומי, שזה מופע פולק מדהים שלדעתי לוקח את מייקל פלטלי ולורד אוף דה דאנס בכיס הקטן, ואת גני פטרהוף ליד סט. פטרבורג, שאפשר להכניס בהם את וורסאי פעמיים לפחות.

ארץ חובה לכל מטייל, גם ללא רוסים שבינינו. מומלץ בקור.



מילות פרידה

אלון מיאסניקוב: "לירן, חייל בסדיר, היה כתב הפאוור מטאל באתר עוד לפני שהצטרפתי אליו כעורך. מעבר לזה, הוא היה חבר. כבר כמה שנים שלירן, בת ימי כמוני, נהג להגיע אלי, לקחת דיסקים לשמוע, לדבר על מטאל. לבחור הייתה סוג של אהבה והתלהבות מהמוזיקה שרובנו איבדנו לפני שנים, הוא אהב את חיי המטאליסט ונהג לעטות חיוך תמידי, סוג של טיפוס שתמיד כיף להיות בסביבתו. לירן שימש כיחצ"ן בסצנה, בתקופה מסוימת אפילו הקים מגזין מטאל משל עצמו, לו נהגתי לכתוב תקופה מסוימת. אני עדיין מתקשה לעכל את העובדה שהוא מת, לפי ההגיון שלי הבחור אמור לבלות את סוף השבוע הקרוב עם החברים ב-"גוזניק", הוא עדיין אמור להיות איתנו. אני, צוות מגזין מטאליסט וחבריו הרבים של לירן, כולנו מרכינים ראש ומרימים כוס לזכרו של אחד האנשים הטובים יותר שהיו שותפים בסצנה ובמוזיקה שלנו. יהי זכרו ברוך."

אופיר מסר: "את לירן הכרתי כבר כמה שנים, מאז שנפגשנו לראשונה באירוע כלשהו בתל-אביב, כשלבחור עוד היה ראש עם מלא שיער. לשנינו היה טעם דומה במוזיקה ויצא לנו לדבר לא מעט על הלהקות שאנחנו אוהבים. ראפסודי ונייטוויש בין השאר. עוד לפני שהכיר אותי הוא התחבר עם כמה מחברי הטובים בירושלים באותה תקופה, ככה שיצא לנו להיפגש לא רק באירועים "רשמיים". הוא היה בחור לעניין, אהב לדבר, הרבה, ותמיד עשה שמח כשהוא היה בסביבה. חבל לי שמאז שהוא התגייס לא יצא לנו להיפגש כל-כך הרבה פעמים. אני מקווה שאיי שם למעלה, אם זה בולהאלה, או בגן עדן, הוא ממשיך לדפוק את הראש, לשתות ולעשות חיים - כמו שהוא תמיד עשה. יהי זכרו ברוך."

[ פרסם תגובה / קרא תגובות (27) ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט

ראיון:
הקוסמונאוטית של המטאל - ראיון עם אנה וולצ'וק, בעלי מועדון הגאגרין
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[14/03/2024]
Structural - "Decrowned" release show
[30/03] Eternal Struggle Hafia hardoce fe(a)st
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::