תפריט ראשי
ראשי: ראיונות | כתבות | חדשות
סקירות: אלבומים | DVD | הופעות
סצינה: אירועים | תמונות | פורומים
שונות: עדכונים | סרטים | וידאו
אודות: המגזין | צוות האתר
פרסום: אירוע \ באנר | חדשות
OnTour
Disturbed
Feed Us Go English Visit Our Facebook Page Visit Our MySpace Profile
:: ראיונות ::

01/11/2005
Helloween - שובו של ה-Keeper
מאת: לירן
מרואין: Michael Weikath, גיטריסט להקת Helloween

Helloween נחשבים לאבות הפאוור מטאל. אי שם בשנת 87' הם הוציאו את יצירת האמנות הקרויה "Keeper Of The Seven Keys: Part 1", ושנה לאחר מכן את החלק השני. האלבומים נהפכו לתנ"ך, ברית חדשה וקוראן של הפאוור מטאל, ולהקות רבות מספור, שראשיתן בוירג'ין סטיל וסטראטואריוס, המשיכו את הקו המצליח של הלהקה וביססו את הפאוור מטאל כז'אנר מרכזי ברוק הכבד. 18 שנה לאחר מכן, מחפשת הלהקה, שעברה שינויים רבים מספור, לחזור למקורות, והוציאה אלבום "Keepers" שלישי. לכבוד יציאת האלבום וסתם לעת ערב, התיישבתי לחפירה קורעת אוזניים עם מייקל וויקאת', גיטריסט הלהקה, שביחד עם הבסיסט הוא היחיד שנשאר מאותה תקופה. התוצאות לפניכם.


היי מייקל! איך התגובות על האלבום החדש?

התגובות מצוינות. למרבה הפתעתי למען האמת, הרבה אנשים לא אוהבים אותנו ואוהבים לקטול אותנו, אבל הפעם התגובות היו ממש מצוינות. אתה תאהב את האלבום.


איך עלה הרעיון של לכתוב אלבום "Keepers" שלישי?

האמת, זה עלה במעין בדיחה. זה עלה במהלך הטור האחרון בחברת התקליטים. פעם ראשונה שלא התווכחתי. מאז האלבומים ההם לא רציתי לעשות עוד קיפרס. זה שייך לעבר. לא רצינו לעשות את זה עם Roland Grapow [גיטריסט הלהקה לשעבר]. היו יחסים לא טובים עם רולנד. אפילו בראיונות שהוא נתן הוא לכלך עלי ועל הלהקה. אנדי אפילו אמר את זה. זה כמו להקת ההבי 'סנדרה'. כמה שהם עושים אלבומים יותר טובים – ככה מתעלמים מהם.


מדוע קוראים לאלבום "The Legacy"?

אני חושב שזה פשוט נכון. לקרוא לאלבום "חלק 3" ישמע פשוט פלצני. זה גם לא כמו בעבר. הלווין של היום שונה מהלווין של פעם. זה היה רעיון שלי למען האמת. אנחנו רוצים לעבוד בעתיד עם Michael Kiske [הסולן לשעבר], כמו אז. בזה שקראנו לאלבום ככה רצינו להדגיש את הנקודה. שלמרות שזה Keepers, זה לא כמו הלווין של אז.


במה שונה אלבום Keepers מאלבום רגיל של הלווין?

הלחץ הוא שונה. הציפיות הרבה יותר גבוהות. עלי לא היה לחץ, אני הייתי גם אז, אבל על סשה ואנדי היו לחצים. סשה בכלל לא ניגן אז. הוא גיטריסט מדהים לדעתי. אם זה לא היה "Keepers" זה היה נקרא בשם אחר. אבל היה פה משהו שונה. אתה יודע כמו בפאואר פאף גירלס, שהם צריכות את הכמיקל איקס הזה? זה בדיוק מה שהיה חסר לנו בשביל לעשות את האלבום הזה. והנה זה הגיע.


האם יש סיפור מאחורי האלבום הזה?

כן, בהחלט. אנדי כתב את הליריקס ככה שהם יתחברו. אני עצמי למעשה עוד לא קראתי אותם. מדובר ב-'מפתח החמדנות'. מדובר על בנאדם שהולך שולל אחרי הבטחות שווא, בדיוק כמו בעולם היום, שמבטיחים לך הרבה מאוד דברים ולא ממש מקיימים אותם. אני רואה הרבה שטויות שמבטיחים לך בטלוויזיה ולא מקיימים אותם. עם המפתח הזה בעצם פותחים את שבעת הימים [כמו באלבומים הראשונים]. לא יכולנו לעשות את זה בניינטיז. היו אז כ"כ הרבה דברים שהתקדמו בקצב מסחרר, שלא יכולנו לכתוב משהו כזה. באייטיז זה היה שונה. כל המטאל היה מסביב ל-666 ושטויות כאלה, אנשים הלכו עם פנטגרמים כי זה היה מאוד מגניב. אנחנו רצינו לעשות משהו אלטרנטיבי, להראות מטאל שונה ממה שהיה אז.


באלבום הזה יש הרבה שירים ארוכים, כמו שיר הפתיחה. איך יצא שיש לכם כ"כ הרבה חומר לאלבום כפול?

רצינו לעשות משהו מיוחד. כל אחד הביא את כל מה שיש לו, וזה התחבר נפלא. למעשה לא היה לנו שיר ארוך עד שבוע לפני סיום ההקלטות, ומרקוס אמר "אם לא יהיה בזה שיר קונספט ארוך זה לא יהיה Keepers". כמו ב-Helloween או Keeper Of The Seven Keys. אז אני ואנדי נכנסו לחדר ופשוט כתבנו את השיר הזה וזה מה שיצא.


איך נוצר הקשר עם Candice Night [שמתארחת באלבום], סולנית Blackmore's Night?

הרעיון עלה דרך חבר של אנדי באוסטריה. מרקוס הציע שנעשה דואט, והתחלנו להריץ שמות של סולניות. ונייט הייתה הכי זמינה, כי היא גם ב-SPV וגם הייתה פנויה באותו הזמן.


מכיוון שקאי הנסן [לשעבר הבהלווין, עכשיו סולן Gamma Ray] היה חלק מרכזי בשני ה-Keepers הראשונים, האם הוא לקח חלק באלבום הזה?

לא. "שכחנו" לארח אותו. רצינו בהתחלה שהוא ינגן איתנו, אבל לא דיברנו איתו מכיוון שחלק גדול מהאלבום הזה הוא על השינוי שהלהקה עשתה, שהיא שינתה הרכב, עברה סגנונות. זה כבר לא מה שהיה ב-88.



Helloween - מודל 2005


שמעתי שהייתה הרבה רתיעה מהאלבום "The Dark Half", למרות שהוא אחד האלבומים האהובים עלי. מה דעתך עליו היום?

אני שמח שזה בעבר. אז זאת הייתה טעות. הייתי בתקופה גרועה אז. זה לא משנה עכשיו. במבט לאחור זה טוב שזה היה. זה לא ממש הלווין, זה היה משהו שונה. למרות שההפקה הייתה טובה, אתה עדיין יכול לקונת את האלבום הזה בחנויות. אין לי מה לדאוג בקשר לזה עכשיו, בסופו של דבר טוב שזה היה.


אני מבין שיש קליפ חדש ללהקה.

כן, לשיר "Mrs. God". אנחנו גם מתכננים להוציא DVD לייב במהלך הטור הקרוב, איפשהו בין אמצע לסופו של הטור.


היו בשנים האחרונות חילופי מתופפים בלהקה. מה המצב של זה עכשיו?

ובכן, סטפן לא היה יכול לתופף במהירויות האלה. יש לו את הטכניקה שלו ואת הרגש שלו והכל, והוא באמת מתופף נהדר ואדם טוב והיה נורא חבל לנו להיפרד ממנו. עכשיו דני משתלב נהדר. הוא צעיר יותר וגדל על חומרים שנשמעים מהר כמו החומר החדש שלנו, סטפן פשוט מנגן אחרת. ניסינו להשאיר את סטפן, ובסוף הסכמנו שעד שנמצא מתופף שיוכל לעמוד בדרישות הנוכחיות שלנו, סטפן ישאר. זה לא שזרקנו אותו או משהו. מאוד רצינו לעבוד איתו. הוא ממש לקח קשה את זה שבסוף החלטנו לא להמשיך איתו ולקחת את דני במקומו. בכל מקרה, אנחנו המשכנו הלאה, כמו בכל ההיסטוריה של הלווין. סטפן המשיך הלאה. אני מקווה שיצא לנו לעבוד בעתיד איתו שוב. כמה שהוא רצה להמשיך, הוא לא היה מסוגל מבחינה טכנית. דני מתופף נהדר, בחיים שלי לא ראיתי משהו כזה. אולי בג'ז וכאלה, כמו וירג'יל דונאטי. הוא גם בחור מצחיק, ליצן כזה.

טוב, הוא מתופף...

כן. זה דבר טוב שיהיה בחור כזה בלהקה. סטפן קיבל את זה. עכשיו הוא מנגן באקספט.


אתה תמיד קיבלת את הקרדיט בתור הכותב הראשי בלהקה, האם זה עדיין כך?

אני לא חושב שזה נכון. אנדי כותב הרבה יותר ממני. כשקאי היה הוא היה הכותב הראשי. אפילו ב -Keepers השני, כשכתבנו את האלבום חצי-חצי, הוא קיבל את התואר של הכותב הראשי. הרבה אנשים לא מעריכים אותי. הייתי מעדיף שיאהבו יותר את הקטעים שאני כותב מאשר שיגידו שאני הכותב הראשי. אני לא יכול לכתוב הכל לבד בכל מקרה. אנדי הרבה יותר פרודוקטיבי.


למה השיר "Mrs. God" יצא כסינגל הראשון?

זה השיר הקליט ביותר באלבום, ולכן המתאים ביותר להיות הסינגל הראשון. קל מאוד להתחבר אליו, וזה מה שחיפשנו בעצם.


איזה טור בעצם תכננתם?

הרבה שירים ארוכים. הרבה שירים מ-Keepers. את הסט ישלימו עוד להיטים קלאסיים שלנו. זה בעיקר.


יש תכניות כלשהן לגבי הופעה בישראל?

לא בטוח עדיין. שמענו הרבה דברים טובים מהביקורים של דיסטרקשן ועוד להקות. אבל אני עצמי לא יודע. אני מפחד מהמצב. שמעת על התזמורת הישראלית-פלסטינית ביחד? לדעתי זה הדרך לפתור דברים. לא באמצעות מלחמה ולא באמצעות פוליטיקה. עובדה שזה עבד. אני לא מבין את האסלאם ואת היהדות. הם כל הזמן מדברים על שלום והדברות ואחווה וכל הזבל הזה, ועדיין יורים אחד בשני. תמיד יהיו את הקיצוניים בשני הצדדים, אבל המצב פשוט פסיכי. דומה למצב שהיה בצפון אירלנד. תכל'ס אנחנו מהצד לא יכולים להגיד יותר מדי על המצב. הערבים לא יכולים לטעון בעלות על האדמה הזאת לנצח. זה כמו שהישראלים יתיישבו עכשיו במצרים וידרשו בעלות על השטח. היה לי סיוט נורא לפני כמה שנים, שאני נוסע להופיע בביירות. ואנחנו נוסעים לשם בג'יפ וכל הזמן יורים עלינו מסביב, ואז אני מוצא שקית של חשיש אצלי בכיס וזה למה בעצם יורים עלינו. סיוט נורא. אני כמובן לא נוגע בסמים.


לסיכום, יש לך מה לומר למעריצים בישראל?

כן, אני אשמח. אני אוהב את האנשים, את ההומור שלכם. יש לי הרבה חברים יהודים, אנשים באמת מוכשרים, זה כנראה בגנים שלהם. גם רבים מהאמנים הגדולים הם יהודים. משהו מדהים.


טוב, תודה רבה ובהצלחה.

מה, זה הכל?


כן, מה לעשות... לא גזרת לי מספיק את השכל?

חחח... ביי ביי...

[ פרסם תגובה חדשה ]
:: שתפו ::
FaceBook MySpace Twitter Email This
:: חיפוש במגזין ::
 
:: סקירות אלבומים ::

Judas Priest – Invincible Shield

Bruce Dickinson – The Mandrake Project

Vespertine - Desolate Soil

Sinnery – Below The Summit

Winterhorde - Neptunian

Oceans On Orion – Start From Nothing
>> סקירות נוספות <<

:: עדכונים ::

סקירת הופעה:
כל הדרכים מובילות לעשור - סקירת הופעת העשור לאלבום הבכורה של Walkways

כתבה:
להקות של אלבום אחד

כתבה:
עשרה אלבומי מטאל שאולי פספסתם

כתבה:
מטאל מזרח תיכון – על הרכבי המטאל של המזרח התיכון

כתבה:
2023 במטאל – סיכום שנה ישראלי של מגזין מטאליסט

כתבה:
2023 במטאל – סיכום בין לאומי של מגזין מטאליסט
>> עדכונים נוספים <<
:: אירועים ::
[29/04/2024]
Break the cycle
[06/04] Metal Carnival
[27/04] Prowlers - Warfare
[17/05] Nailien Invasion - השקת אלבום
[23/05] Prey For Nothing - 15 years of Violence Divine
>> לפרסום בלוח אירועים <<
:: כל הזכויות שמורות © מגזין מטאליסט 2002-2014 ::                                                                                :: אתר זה מיוצג על-ידי אילון, אגרט ושות' עורכי דין ::